Vypínání válců

Další nezařaditelná témata

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27404
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Vypínání válců

Příspěvek od Pitris »

e1H píše:A ďalej tu bol príklad, keď som v tom Civicu priamo sedel. Nafťák "nedopovaný", obyčajná sériová 1.9-na (asi 130 koní)....
Nepochopil si. Dopovaným dieselem jsem měl na mysli obyčejný turbodiesel o kterém si se zmiňoval.
Žádný chip....A nemotej do toho automat - pěkně manuální převodovku. S Accordem na jedničku 55, na dvojku 105, na tři 160, za čtyři 190 a pětka dá za 220. Který koncernový 1.9 nebo 2.0 TDI to dá :?:
A ta 2.4 GDI od Mitsubishi dělá na dvojku 130 - myslíš, že bys jí s 2.5 TDI od VW stačil :?: Asi ne, co :roll:
A nemyslím tím max. rychlost, ale čas, za který té rychlosti vůz dosáhne.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Návštěvník

Re: Vypínání válců

Příspěvek od Návštěvník »

Hombre píše:A tady to diléma s e1H mě jen utvrzuje v názoru na majitele koncernových kár.
:wink:
Ještě větší blbec, než jsme doufali!
e1H

Re: Vypínání válců

Příspěvek od e1H »

Pitris píše:
e1H píše:A ďalej tu bol príklad, keď som v tom Civicu priamo sedel. Nafťák "nedopovaný", obyčajná sériová 1.9-na (asi 130 koní)....
Nepochopil si. Dopovaným dieselem jsem měl na mysli obyčejný turbodiesel o kterém si se zmiňoval.
Žádný chip....A nemotej do toho automat - pěkně manuální převodovku. S Accordem na jedničku 55, na dvojku 105, na tři 160, za čtyři 190 a pětka dá za 220. Který koncernový 1.9 nebo 2.0 TDI to dá :?:
A ta 2.4 GDI od Mitsubishi dělá na dvojku 130 - myslíš, že bys jí s 2.5 TDI od VW stačil :?: Asi ne, co :roll:
A nemyslím tím max. rychlost, ale čas, za který té rychlosti vůz dosáhne.
Automat, resp. CVT do toho motám preto, aby boli podmienky čo najviac vyrovnané. Totiž prevodovka ja kurva, hlavne u nafťákov.
Návštěvník

Re: Vypínání válců

Příspěvek od Návštěvník »

No prostě je třeba za každou cenu prokázat, že "nadauta pro nadlidi" stojí i nad fyzikou. Jak vidno, v myslích mnohých lidí to funguje.
e1H

Re: Vypínání válců

Příspěvek od e1H »

Aj ja mám vždy tento pocit keď sa bavím s niekym kto jazdí japonským autom. :mrgreen:
Návštěvník

Re: Vypínání válců

Příspěvek od Návštěvník »

Akorát že já v současnosti jezdím 5 dnů v týdnu autem koncernovým a jen o víkendu, a to ještě ne pokaždé, japonským. Přesto - či právě proto - jsem si nevšiml, že by fyzika nějak přestala platit, ba právě naopak: ten (výrobce), který se tváří, že fyzika není, předhazuje zákazníkům horší produkty. Bohužel je to cítit v každé zatáčce, při každém rozjezdu... Pravda, ne každý to vnímá, zejména pak ne ten, kdo nemá přímé srovnání.
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27404
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Vypínání válců

Příspěvek od Pitris »

Pitris píše:A nemotej do toho automat - pěkně manuální převodovku....
e1H píše:Automat, resp. CVT do toho motám preto, aby boli podmienky čo najviac vyrovnané. Totiž prevodovka ja kurva, hlavne u nafťákov.
Tak ne, tohle nemá cenu :( Když potřebuješ proto, aby turbodiesel od VW stačil japonské benzinové atmosféře zhruba stejného obsahu, aby měl i automat, tak běž do háje, protože to srovnat nejde....
A jestli se ten benziňák drží (nebo spíš pokud se ho drží ten VW TDI), tak se celej slavnej koncern se svými motory a převodovkami může jít bodnout - a i s Tebou. Končím na tomto vlákně.... a ostatním se omlouvám :roll:
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
e1H

Re: Vypínání válců

Příspěvek od e1H »

Pitris: Škoda, že nesleduješ diskusiu, alebo to čo píšem. Totiž CVT a všetko okolo nebolo o koncerne a nekoncerne. To bolo o motore A a motore B s rovnakým výkonom, kde som potreboval niekomu vysvetliť, že ak sú dve autá rovnako výkonné tak rozdiel v zrýchlení bude iba v prevodovke a v tom ako danému motoru sadne. A aby som čo najviac eliminoval tento článok ktorý skresľuje výkony, tak najlepšie riešenie je použitie CVT. Napriek tomu tu sa tu ale stále nájde niekto, kto bude tvrdiť, že 1 kg železa je ťažšie ako 1 kg peria. Ak toto je taký problém pochopiť, tak ľutujem.

Návštěvník: Vidím, že dochádzajú argumenty, tak už riešime podvozok, aj keď pôvodná diskusia bola o motoroch. Vlastne o vypínaní valcov, ale hneď ako ste uvideli "TSI" tak som vo vás aktivoval podráždeného dobermana a nejak sa to zvrtlo. BTW, keď už máš taký ťažký život že musíš nedobrovoľne 5x do týždňa jazdiť koncernovým vozidlom, tak sa pochvál, že čím. A rovno napíš aj to, že aké dokonalé autíčko na teba čaká v garáži. Vieš, aby sme si všetci mohli spraviť obrázok o tom, že nakoľko sú relevantné tvoje slová a skúsenosti (ročník, model, motorizácia).
jarson

Re: Vypínání válců

Příspěvek od jarson »

e1H píše:... To bolo o motore A a motore B s rovnakým výkonom, kde som potreboval niekomu vysvetliť, že ak sú dve autá rovnako výkonné tak rozdiel v zrýchlení bude iba v prevodovke a v tom ako danému motoru sadne..


...no este si zabudol na nieco , minimalne rovnako podstatne a to je pomer tohoto vykonu k hmotnosti vozidla :idea:
e1H

Re: Vypínání válců

Příspěvek od e1H »

jarson, to sme si hneď na začiatku vyjasnili. Rovnaká hmotnosť, rovnaká aerodynamika, rovnaké všetko čo len rovnaké môže byť. Asi každému je jasné, že nie je možné objektívne porovnávať dva rozdielne motory v autách, keď jedno auto váži napr. o 300 kg viac.
jarson

Re: Vypínání válců

Příspěvek od jarson »

ok, uz je to vlakno tak zabordelene , ze som sa v tom stratil :roll:
pamäta si este niekto o co tu povodne islo? :lol:
Návštěvník

Re: Vypínání válců

Příspěvek od Návštěvník »

e1H píše:...BTW, keď už máš taký ťažký život že musíš nedobrovoľne 5x do týždňa jazdiť koncernovým vozidlom, tak sa pochvál, že čím. A rovno napíš aj to, že aké dokonalé autíčko na teba čaká v garáži. Vieš, aby sme si všetci mohli spraviť obrázok o tom, že nakoľko sú relevantné tvoje slová a skúsenosti (ročník, model, motorizácia).
Škoda Octavia II kombi 4x4 2,0 FSI 110 kW 1486 kg 2006 51 tis. km vs. Mitsubishi Space Wagon 2,4 GDI 110kW 1600 kg 1999 287 tis. km.
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9848
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: Vypínání válců

Příspěvek od Colommbo »

Téměř srovnatelné vozy... Ale opravdu jen téměř... :)
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Návštěvník

Re: Vypínání válců

Příspěvek od Návštěvník »

No vždyť, srovnávám srovnatelné, 110 kW = 110 kW (obojí z přímého vstřiku R4 DOHC 16V atmosféry pracující s chudou směsí)! A deficit výkonové hmotnosti a zejména aerodynamiky a mnohem výše položeného těžiště mého soukromého vozu beru jako "nezbytný handicap", aby se koncernový vůz mohl ukázat v lepším světle (když už má 6 stupňovou převodovku oproti pouze 5 st. v mém "spacáku"). :mrgreen:
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9848
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: Vypínání válců

Příspěvek od Colommbo »

Návštěvník píše: ...A deficit výkonové hmotnosti a zejména aerodynamiky a mnohem výše položeného těžiště...
Ano, přesně tak jsem to myslel taky... :)
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Odpovědět