Motocyklové oleje 10W-40
Moderátor: Colommbo
Motocyklové oleje 10W-40
Dobrý den,
mám dotaz k motocyklovým olejům. Dodržuji specifikaci dle výrobce a používám aktuálně Castrol GPS Power 1 10-40W. Zajímá mě, jaké jsou rozdíly v kvalitě olejů dle specifikace např. kinematická viskozita / viskozita při 100st.C
MOGUL MOTO 4T 10W-40 SAE 10W-40, API SM, JASO MA 2
https://eshop.paramo.cz/data/VyrobkovaD ... _10w40.pdf
REPSOL MOTO SINTETICO 4T 10W40 API SJ, Jaso T903: 2006 MA2
http://www.repsol.com/imagenes/es_es/RP ... -43020.pdf
Castrol GPS POWER1 4T 10W-40
http://msdspds.castrol.com/bpglis/Fusio ... 8QE9RH.pdf
Motul 5100 Ester 4T 10W-40 API SG/SH/SJ/SL/SM JASO MA2 M033MOT112
https://www.motul.com/system/product_de ... 1362491860
mám dotaz k motocyklovým olejům. Dodržuji specifikaci dle výrobce a používám aktuálně Castrol GPS Power 1 10-40W. Zajímá mě, jaké jsou rozdíly v kvalitě olejů dle specifikace např. kinematická viskozita / viskozita při 100st.C
MOGUL MOTO 4T 10W-40 SAE 10W-40, API SM, JASO MA 2
https://eshop.paramo.cz/data/VyrobkovaD ... _10w40.pdf
REPSOL MOTO SINTETICO 4T 10W40 API SJ, Jaso T903: 2006 MA2
http://www.repsol.com/imagenes/es_es/RP ... -43020.pdf
Castrol GPS POWER1 4T 10W-40
http://msdspds.castrol.com/bpglis/Fusio ... 8QE9RH.pdf
Motul 5100 Ester 4T 10W-40 API SG/SH/SJ/SL/SM JASO MA2 M033MOT112
https://www.motul.com/system/product_de ... 1362491860
Re: Motocyklové oleje 10W-40
Ve zkratce: viskozita neurčuje kvalitu olejů, ale jejich tekutost - (zjednodušeně) hustotu / řídkost.
Všechno jsou to 10w40 a je v podstatě jedno, jestli některý má viskozitu při 100°C 13,5 a druhý 14,2 mm2/s, protože je to drobný rozdíl a počtem ujetých kilometrů se stejně nepatrně snižuje. A hustota při nízkých teplotách je u třídy 10w taktéž obdobná a s minimálními rozdíly. Tady lépe (ale mimo mrazy zbytečná) 5w. Naopak co u olejů pro 4T motory se společnou převodovkou a mokrou spojkou důležité je, je norma JASO. Jsou (starší MB) MA a (lepší) MA 2. API mají všechny min. SG a 10w značí i dobrou zimní startovatelnost a co se týče druhého čísla, tak 40 je za tepla "hustší" a teplotně zatížitelnější jak 30 ale "řidší" jak 50. A pak třeba ještě viskozitní index, kde vyšší znamená, že změna viskozity s teplotou bude menší, ale výroba takového oleje znamená, že je potřeba větší množství polymerních modifikátorů viskozity, které při provozu oleje degradují (střihová nestabilita) a zhoršují se viskozitní vlastnosti oleje. Nebo hodnota TBN, která čím vyšší, tím lépe pro časté studené starty a popojížďky.
Z těch Tebou uvedených má Motul navíc esterovou aditivaci, která posouvá ochranu motoru výše, ale proslýchá se, že část motorkářů (hlavně se staršími motory) má s tím Motulem 5100 od doby, co plní místo MA už MA 2 problémy s prokluzem spojky. Nevím, mě se to dřív nestalo.... ale s "fárošem" teď jezdím Repsol 10w50. A něco o motoolejích je zde: http://www.oleje.cz/obsah/motocyklova_maziva
Všechno jsou to 10w40 a je v podstatě jedno, jestli některý má viskozitu při 100°C 13,5 a druhý 14,2 mm2/s, protože je to drobný rozdíl a počtem ujetých kilometrů se stejně nepatrně snižuje. A hustota při nízkých teplotách je u třídy 10w taktéž obdobná a s minimálními rozdíly. Tady lépe (ale mimo mrazy zbytečná) 5w. Naopak co u olejů pro 4T motory se společnou převodovkou a mokrou spojkou důležité je, je norma JASO. Jsou (starší MB) MA a (lepší) MA 2. API mají všechny min. SG a 10w značí i dobrou zimní startovatelnost a co se týče druhého čísla, tak 40 je za tepla "hustší" a teplotně zatížitelnější jak 30 ale "řidší" jak 50. A pak třeba ještě viskozitní index, kde vyšší znamená, že změna viskozity s teplotou bude menší, ale výroba takového oleje znamená, že je potřeba větší množství polymerních modifikátorů viskozity, které při provozu oleje degradují (střihová nestabilita) a zhoršují se viskozitní vlastnosti oleje. Nebo hodnota TBN, která čím vyšší, tím lépe pro časté studené starty a popojížďky.
Z těch Tebou uvedených má Motul navíc esterovou aditivaci, která posouvá ochranu motoru výše, ale proslýchá se, že část motorkářů (hlavně se staršími motory) má s tím Motulem 5100 od doby, co plní místo MA už MA 2 problémy s prokluzem spojky. Nevím, mě se to dřív nestalo.... ale s "fárošem" teď jezdím Repsol 10w50. A něco o motoolejích je zde: http://www.oleje.cz/obsah/motocyklova_maziva
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Motocyklové oleje 10W-40
Díky za info
Rozdíly jsou nepatrné, ale je pravda, že rozdíl jsem poznal u moto XJ600 a FZS600. Jezdil jsem vždy na Valvoline 10W/40, pak jsem přešel na Repsol 10W/40 a musím uznat, že motor byl tišší a řadilo se lépe.
Nyní mám u TDM900 Castrol GPS 10W/40, který se od koupi nemění (stále Castrol), ale v poslední době se mi nezdá převodovka. Někde jsem četl, že majitel TDM900 měl mogul a přešel na Repsol, ale motor byl o něco hlučnější a řazení se zhoršilo, tak přešel zpět na MOGUL. Osobně bych chtěl vyzkoušet MOGUL, olej měním na konci sezony. Díky
Rozdíly jsou nepatrné, ale je pravda, že rozdíl jsem poznal u moto XJ600 a FZS600. Jezdil jsem vždy na Valvoline 10W/40, pak jsem přešel na Repsol 10W/40 a musím uznat, že motor byl tišší a řadilo se lépe.
Nyní mám u TDM900 Castrol GPS 10W/40, který se od koupi nemění (stále Castrol), ale v poslední době se mi nezdá převodovka. Někde jsem četl, že majitel TDM900 měl mogul a přešel na Repsol, ale motor byl o něco hlučnější a řazení se zhoršilo, tak přešel zpět na MOGUL. Osobně bych chtěl vyzkoušet MOGUL, olej měním na konci sezony. Díky
Re: Motocyklové oleje 10W-40
Dá se ale vyzkoušet třeba i švýcarský Motorex nebo tu Durexem na Hayabuse ježděný Elf Moto4 Road, a kvalitní motooleje dělá i např. Millers oils, Yacco nebo Eneos....Důležitá je ale i včasná výměna....
A ještě doplním k tomu Valvoline - tak jak mezi autooleji jsou špička, u motoolejů se to už říct nedá.
A ještě doplním k tomu Valvoline - tak jak mezi autooleji jsou špička, u motoolejů se to už říct nedá.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Motocyklové oleje 10W-40
jediný co řeším, obava z Toho že pokud přejdu z Castrol GPS 10-40w na Mogul, že bude klouzat spojka. Vezmu asi Mogul či Repsol
- Durex
- Příspěvky: 3946
- Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
- Bydliště: Třebechovice p/O
- Kontaktovat uživatele:
Re: Motocyklové oleje 10W-40
Tak vše tu bylo asi řečeno. Pokud neřešíš cenu,tak opravdu ten motorex je dobrá volba. Mogulu bych se nebál a ani repsolu. Castrol GPS je taky v poho,akorát mě přišlo,že je až moc dlouho čistej a že asi bude hůř na sebe vázat karbon a úsady z motoru. Trápení bylo s racingem 10w50. Tam to smekalo ... Elf dělá taky luxusní řadu olejů a to co jezdím a i plním do servisovaných motorek je v zhledem k ceně luxusní standartd MOTO 4 ROAD 10W-40 API SJ, JASO MA2. Dělá i MOTO 4 TECH 10W50 API SL/JASO MA2. V podstatě záleží,do čeho to máš a jak s tím chceš jezdit. pokud je to normální motor (sport,důro,motárd atd a bude se jezdit po silnici v provozu) tak je zbytečný pitvat tech. listy. Použít cokoliv pro moto a pravidelně měnit. Pokud bych měl nějakou závodničku,tak bych to řešil ...
Suzuki GSX 1300R Hayabusa, Suzuki GSXR 750W, Honda CBR 400RR, Honda CBR 600F3, KTM EXC 300 2T, Honda VFR 750,Suzuki Inazuma 750, Kawasaki ZX7R -2x, Kawasaki GPZ 900, Suzuki GSXR 750 K1,Suzuki SV 650, Fiat Ducato 2.3 JTD
Moto-Emergency motoservis
Moto-Emergency motoservis
Re: Motocyklové oleje 10W-40
mám to do TDM900, ale máš pravdu v tom, že ten Castrol je vcelku čistej, jako by nevázal nečistoty, ale na to nejsme odborníci. Jiný majitel TDM jezdil MOGUL a šel do Repsolu- motor byl hlučnější a lepila se mu spojka, tak šel zpět k MOGULU. U Mogulu se mi líbí poměr kvalita x cena.
Je to asi konstrukci motoru, u FZS mi seděl více Repsol, Valvoline jsem rychle opustil.
Je to asi konstrukci motoru, u FZS mi seděl více Repsol, Valvoline jsem rychle opustil.
- Durex
- Příspěvky: 3946
- Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
- Bydliště: Třebechovice p/O
- Kontaktovat uživatele:
Re: Motocyklové oleje 10W-40
Ono na tuto vlastnost ani nemusíš být odborník. Když mám motor,který mi zbarví Repsol po pár km do hněda až černa a pak ten samý motor má v okýnku i po 600 km stále růžovej Castrol … Takže z tohoto důvodu jsem ho přestal používat. Taky cena byla přemrštěná. Moje doporučení je použít jakýkoliv moto olej. TDM bude opravdu jedno,co tam bude. Klidně tam dej ten Mogul. Na Repsol znám motory,co mají navrkáno kolem 100 000 km a stále v pohodě … Ale to není vypovídající údaj
Suzuki GSX 1300R Hayabusa, Suzuki GSXR 750W, Honda CBR 400RR, Honda CBR 600F3, KTM EXC 300 2T, Honda VFR 750,Suzuki Inazuma 750, Kawasaki ZX7R -2x, Kawasaki GPZ 900, Suzuki GSXR 750 K1,Suzuki SV 650, Fiat Ducato 2.3 JTD
Moto-Emergency motoservis
Moto-Emergency motoservis
- Durex
- Příspěvky: 3946
- Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
- Bydliště: Třebechovice p/O
- Kontaktovat uživatele:
Re: Motocyklové oleje 10W-40
Kdybych neměl ten ELF,tak pořád je ve mě vlastenec a šel bych osobně do Mogulu ... I když to bude asi Orlen ...
Suzuki GSX 1300R Hayabusa, Suzuki GSXR 750W, Honda CBR 400RR, Honda CBR 600F3, KTM EXC 300 2T, Honda VFR 750,Suzuki Inazuma 750, Kawasaki ZX7R -2x, Kawasaki GPZ 900, Suzuki GSXR 750 K1,Suzuki SV 650, Fiat Ducato 2.3 JTD
Moto-Emergency motoservis
Moto-Emergency motoservis
Re: Motocyklové oleje 10W-40
Ale jsou jen SM,SN.
To nechci.
SG-SJ,max SL.
V neděli jsem dal výměnu,po 3,5 tkm,Valvolin 10-40 von,Motul 10-50 Est v nu.
To nechci.
SG-SJ,max SL.
V neděli jsem dal výměnu,po 3,5 tkm,Valvolin 10-40 von,Motul 10-50 Est v nu.
Re: Motocyklové oleje 10W-40
Taky na podzim zajedu s SV v servis. 6000 km celkem mít nebude, asi ani 5000. Poslední výměna oleje v 1000 km. Objednám si asi výměnu i s filtrem, ten by se dle rozpisu měnit nemusel.
Re: Motocyklové oleje 10W-40
Já filtr jen na jaře,už léta. S jednou vyjímkou,u mých moto olej měnim jak se mi to trefí do času a nálady,vždy rozmezí 3000-3500 km. Tzn.,v půli sezony.
Re: Motocyklové oleje 10W-40
Castrol GPS som neskušal,len Racing 15W-50 a ten bol pri výmene čierny. So spojkou problém nebol. Len by ma zaujímalo,že ktoru JASO normu može splnat Motul 300V Factory Line 15W-50
Suzuki SV 1000,Opel Insignia Sport Tourer CDTI 153kW,Opel Vectra 1,7 DT-išla do sveta
Re: Motocyklové oleje 10W-40
Motul 300V Factory Line 15w50 by měl plnit JASO T903; mělo by to být vše JASO MB, MA, MA1 a MA2
Ale u těchto sportovních 300V olejů se uvádí že jsou trvale podrobovány testům továrních závodních týmů a jejich formulace se podle dosažených výsledků neustále upravuje. Kvůli tomu není možné je dlouhodobě homologovat podle certifikačních testů. Tam jsou důležité reference výrobců motorů.
Ale u těchto sportovních 300V olejů se uvádí že jsou trvale podrobovány testům továrních závodních týmů a jejich formulace se podle dosažených výsledků neustále upravuje. Kvůli tomu není možné je dlouhodobě homologovat podle certifikačních testů. Tam jsou důležité reference výrobců motorů.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Motocyklové oleje 10W-40
vdaka za odpoved a link. Mám ešte ten starší bez Core,teda duoble ester,ale hádam MA by to malo zvládnut.
Suzuki SV 1000,Opel Insignia Sport Tourer CDTI 153kW,Opel Vectra 1,7 DT-išla do sveta