Olej GDI
Moderátor: Colommbo
Re: Olej GDI
5w-50 do GDI,maximálně na 5tkm. Pak,zejména tady,jde kvalita oleje do háje.
Důvod výše popsám Návštěvou.
To by se muselo jezdit dálky bez mezipřistání.
Zde píši teorie,co nás učili,praxe zdejšího majitele GDI jest svatá a nezpochybytelná.
Důvod výše popsám Návštěvou.
To by se muselo jezdit dálky bez mezipřistání.
Zde píši teorie,co nás učili,praxe zdejšího majitele GDI jest svatá a nezpochybytelná.
Re: Olej GDI
No konečně trošku lepších informací o oleji pro myší GDI motor.
Zatím jsem se všude na netu dočetl jen o dohadech a podobně. Pravda, že Valvoline hodně doporučují (i na mitsuklubu), v závěsu Total, resp. ten Mobil. Teď jsem si zkouknul tu viskozitu u 100°C a nejlíp je na tom Total - 14,7. Ostatní 14,1 a docela mne ve vedlejší diskuzi zaujal ten Millers EE Semi s nanočásticema. Jenže ten má tu viskozitu jen 13,84.
Hrajou teda ty desetinky nějak moc velký rozdíl?
Na ten průplach jsem se ptal, protože jsem měl v oku ten Millers a chtěl jsem mít komplet od jedné značky.
Ale 3000km, to mám tak na půl roku, budu mít docela nízký roční nájezd a docela často město. Takže to bude v pohodě. Filtr Purflux byl jasná volba. Teď jsem sice dostal letáček na výrobky firmy Oyodo, ale asi až tak experimentovat nebudu.
Zatím jsem se všude na netu dočetl jen o dohadech a podobně. Pravda, že Valvoline hodně doporučují (i na mitsuklubu), v závěsu Total, resp. ten Mobil. Teď jsem si zkouknul tu viskozitu u 100°C a nejlíp je na tom Total - 14,7. Ostatní 14,1 a docela mne ve vedlejší diskuzi zaujal ten Millers EE Semi s nanočásticema. Jenže ten má tu viskozitu jen 13,84.
Hrajou teda ty desetinky nějak moc velký rozdíl?
Na ten průplach jsem se ptal, protože jsem měl v oku ten Millers a chtěl jsem mít komplet od jedné značky.
Ale 3000km, to mám tak na půl roku, budu mít docela nízký roční nájezd a docela často město. Takže to bude v pohodě. Filtr Purflux byl jasná volba. Teď jsem sice dostal letáček na výrobky firmy Oyodo, ale asi až tak experimentovat nebudu.
Re: Olej GDI
Jsem přesvědčen o tom, že mnohem důležitější je "trvanlivost" těch parametrů, než deklarované desetinkové rozdíly u nové šarže.Roumen píše:... Jenže ten má tu viskozitu jen 13,84.
Hrajou teda ty desetinky nějak moc velký rozdíl? ...
Sám dlouhodobě používám do 2,4 GDI Elf Competition STI 10W-40, který se mi osvědčil (skvěle udržuje motor uvnitř čistý) a navíc je k mání za velmi příznivou cenu.
Re: Olej GDI
A tu "trvanlivost" zjistím jak? Už jsem z těch všech informací uplně vyndaný.
Proč musí existovat tolik možností
Sice je to "jen auto" jak všichni říkaj, ale já si ji plánuju hodně dlouho nechat. Tak chci aby taky Carisma sloužila dobře a ne stylem, furt něco opravovat a řešit, dolaďovat jak u vw koncernu.
O Elf olejích jsem moc neslyšel. Tuším že chutná francouzům, stejně jak Total.
Mají některé ty oleje skutečně "čistící" vlastnosti? Každý vychvaluje určitou značku, jak jim to pročistilo motor a podobně, ale jak je to u GDI, které je u nás tak náchylné na všechno?
Proč musí existovat tolik možností
Sice je to "jen auto" jak všichni říkaj, ale já si ji plánuju hodně dlouho nechat. Tak chci aby taky Carisma sloužila dobře a ne stylem, furt něco opravovat a řešit, dolaďovat jak u vw koncernu.
O Elf olejích jsem moc neslyšel. Tuším že chutná francouzům, stejně jak Total.
Mají některé ty oleje skutečně "čistící" vlastnosti? Každý vychvaluje určitou značku, jak jim to pročistilo motor a podobně, ale jak je to u GDI, které je u nás tak náchylné na všechno?
Re: Olej GDI
Napsal jsem totoRoumen píše:... Každý vychvaluje určitou značku, jak jim to pročistilo motor a podobně, ale jak je to u GDI, které je u nás tak náchylné na všechno?
tedy nic nevychvaluji, jenom se vyjadřuji k tomu, s čím mám dobré zkušenosti. A "trvanlivost vlastností" je zvláště u GDI přímo slyšet - na zvukovém projevu hydroštelů.Návštěvník píše:... Na značce a ceně moc nezáleží, důležité je, aby olej měl vysokou horní (při 100 st. C) hodnotu viskozity a aby si ji v provozu dlouho udržel (anebo o to častěji měnit), proto ne 5W-40. ...
Jinak GDI je náchylné (skoro) na všechno nejen u nás, ale obecně. Znám totiž málo motorů, které by dokázala odrovnat během pár tisíc km jedna špatně zvolená olejová náplň. Přitom bych neměl problém do GDI nalít i třeba takový Cinol za pár stovek (ne že bych to prakticky zkoušel, když olej ověřené značky pořídím jen o málo dráž). Zato super drahý Castrol nevhodných parametrů, který bez problémů běhá např. v koncernových motorech... (bohužel, opět osobní zkušenost)
Re: Olej GDI
to vychvalování bylo myšleno obecně, ne osobně (uvádím pro jistotu, pořádek dělá přátele)
Zkouknul jsem si ten olej Elf a podle hodnot, ktere byly doporučeny sledovat vypadá vážně jako rozumná volba. Navíc tam píšou, že je dobrý pro motory s přímým vstřikem. Vypadá to, že je vybráno.
Teď jen doufám, že tento olej a filtr purflux trošku pomůžou s očistou motoru. Na průplach se tedy vyprdnu. Další výměnu udělám tedy po 3000km a budu doufat, že výměnu hydroštělů posunu na co nejdelší dobu. Ta výměna hydroštelů by mne dostala, jak se říká, do kolen.
Ještě mě napadá, dost se píše o nějakých přísadách pro hydroštěly(Wynn's, LiquiMoly, Bishop a kdo ví co dál). Má smysl to rvát do oleje? (to už je spíš jen shrnující info pro další majitele s GDI motorem)
Moc děkuju za doporučení a rady. Takoví lidé by měli být cenění zlatem.
Snad jsme přinesli trošku správných informací i pro další majitele myšáků s GDI pod kapotou.
Zkouknul jsem si ten olej Elf a podle hodnot, ktere byly doporučeny sledovat vypadá vážně jako rozumná volba. Navíc tam píšou, že je dobrý pro motory s přímým vstřikem. Vypadá to, že je vybráno.
Teď jen doufám, že tento olej a filtr purflux trošku pomůžou s očistou motoru. Na průplach se tedy vyprdnu. Další výměnu udělám tedy po 3000km a budu doufat, že výměnu hydroštělů posunu na co nejdelší dobu. Ta výměna hydroštelů by mne dostala, jak se říká, do kolen.
Ještě mě napadá, dost se píše o nějakých přísadách pro hydroštěly(Wynn's, LiquiMoly, Bishop a kdo ví co dál). Má smysl to rvát do oleje? (to už je spíš jen shrnující info pro další majitele s GDI motorem)
Moc děkuju za doporučení a rady. Takoví lidé by měli být cenění zlatem.
Snad jsme přinesli trošku správných informací i pro další majitele myšáků s GDI pod kapotou.
Re: Olej GDI
V případě GDI je použití těchto přípravků pouze "urychlovačem" jejich vynucené výměny (opět osobní zkušenost). Ani ta navíc není zaručeným receptem na řešení potíží s hydroštely, jelikož vydřené díry jejich uložení nijak neřeší: musely by se nechat vyfutrovat, což by asi bylo dražší, než výměna hlavy motoru.Roumen píše:...Ještě mě napadá, dost se píše o nějakých přísadách pro hydroštěly(Wynn's, LiquiMoly, Bishop a kdo ví co dál). Má smysl to rvát do oleje? (to už je spíš jen shrnující info pro další majitele s GDI motorem)
Rádo se stalo!Roumen píše:...Moc děkuju za doporučení a rady. ...
P.S. pro řadu dalších: Takovýto způsob komunikace na veřejném fóru má smysl.
Re: Olej GDI
Nechci kritizovat, jen bych chtěl věcně poznamenat, že tento motor ja naprosto nevhodný na krátké popojídění. Jednak tím pomalým prohřátím, ale taky tím, že se kvůli EGR budou zanášet ventily, takže kdybys někdy sundával hlavu, tak nech celé sání a hlavně ventily vyčistit
Re: Olej GDI
No tak dneska se mi zadařilo a zbavil jsem se práce a tím pádem i krátkého dojezdu (cca 3km tam a zpět). Krátké dojezdy mi tím pádem odpadnou a odpadne i trápení GDI motoru krátkýma dojezdama. No a doufám, že se v motoru teda nebudu moct muset hrabat. Za prvé na to absolutně nemám vzdělání a talent a navíc tady ( v Ústi n.l.) ani nikoho neznám. Takže fakt jen doufám, že myška bude spokojená s Legolas olejem.
Re: Olej GDI
Já se tu do debaty o motorech GDI zapojovat nebudu, protože nikdo tady nemá více zkušeností s těmito na svou dobu vynikajícími motory (a i na dnešní - jen už nesmí trpět zásahy domácích, nebo i servisních takymechaniků), než Návštěvník odpovídající na dotazy Roumena, jen bych podotknul - protože japonské motory "trošku znám", že fakt je potřeba je občas (a víc než motory nejaponské provenience) ohřát a točit a nutit ručku otáčkoměru aby se podívala jak to vypadá u červeného pole.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Olej GDI
Tůdle nůdle.
Hlavně když se to udělá u motoru,kterej to nikdy nezažil. A najednou ve 200tkm pila a teploty a tlaky pro jeho těsnění,hadice,kat,lambdu,přepážky... neznámý počin.
Hlavně když se to udělá u motoru,kterej to nikdy nezažil. A najednou ve 200tkm pila a teploty a tlaky pro jeho těsnění,hadice,kat,lambdu,přepážky... neznámý počin.
Re: Olej GDI
Ano - motor umí zlenivět ale dá se to poznat a ty otáčky se ho dají zase naučit Ale postupně.
....vlastní zkušenost s Civicem - když mě s ním bývalý majitel před koupí vezl, tak točil max. 4t a když jsem chtěl aby šel na víc, tak při 5-ti už řadil nahoru - a že tak nikdy nejezdil. Tak jsem si ho "rozjel" a postupně se dostal až k těm 7t a po mnou ujetých tak 5-ti tkm se mu tam začalo i líbit Japonci zase ale nemají provozní teploty a tlaky tak hore jako jiní. Ale sorry za trochu off topic s Hondou.
....vlastní zkušenost s Civicem - když mě s ním bývalý majitel před koupí vezl, tak točil max. 4t a když jsem chtěl aby šel na víc, tak při 5-ti už řadil nahoru - a že tak nikdy nejezdil. Tak jsem si ho "rozjel" a postupně se dostal až k těm 7t a po mnou ujetých tak 5-ti tkm se mu tam začalo i líbit Japonci zase ale nemají provozní teploty a tlaky tak hore jako jiní. Ale sorry za trochu off topic s Hondou.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Olej GDI
Ahoj všem po dlouhé odmlce.
Koukám už jsou to 3 roky co jsem naposledy napsal. Od mého prvního dotazu uplynulo už 30tkm.
Co se za tu dobu stalo?
Moje Myš (Mitsubishi Carisma GDI 90KW, MMC 4G63) stále jezdí, cvaká jak šílená, ale na elánu a radosti ji to neubírá. A teď k tématu.
Jak psal Návštěvník (jeho rady mi stále tkví v hlavě a šířím dál), první olej byl opravdu Elf Competetion STI 10W40. Sice jsem přetáhnul limit na 5000 km (potkalo mě stěhování domů zpět do rodné Karviné), ale při výměně oleje se mě mechanik ptal, zda jsem fakt měnil po 5tkm - olej byl černý. Další olej byl opět Elf Evo STI 10W40. U dalších výměn už jsem díky vlastní hlouposti experimentoval. Ovšem co zůstalo stejné je filtr - Purflux, fakt paráda
Třetí výměna oleje (po 10tkm) byla ve znamení Eneos 10W30. Hydroštěly začaly trošku častěji cvakat za tepla. Ale stále nic hrozného. Ovšem u tohoto oleje se mi ukázalo co dokáže nedodržení intervalu. Další výměna byla až po 15tkm. Sám toho lituji, o víc jak 7tkm jsem přetáhnul. (chtěl jsem dělat po 8tkm) A těch 8tkm mi dokazovalo jak škaredý na myš jsem. Cvakání bylo častější, intenzivnější. Je smutné, když člověk nemá na výměnu oleje
V tuto chvíli přišel další experiment - nechal jsem se ukecat a zvolil Millers Oils Trident 10W40. A teď vážně nevím co si myslet. Ujel jsem na tom oleji teprve 3tkm (přes víčko motor vypadá hezky), ale kdokoliv na mne čeká venku, slyší můj příjezd na "kilometry" daleko (a ne, vážně nemám díru v laufu )... To cvakání je opravdu hodně slyšitelné, intenzivní a téměř trvalé. (Pouze občas v určitých otáčkách a občas za velké vzdušné vlhkosti je relativně klid)..
Takže takové shrnutí za mne na závěr:
Najeto 30tkm, hydroštěly cvakají, myš je stále čilá a energická, výměna už nikdy víc jak po 8tkm, olej buď Eneos 10W40 nebo Elf 10W40, filtr jedině Purflux, žádné čistící/utišující přísady.
Pokud bude chtít někdo reagovat, rád proberu důsledky či proberu co se stalo a nestalo.
Závěrem ještě jednou poděkování Návštěvníkovi, dal mi prvotní radu a jak můžete vidět na tom co je psáno výše - měl jsem u ní zůstat a neexperimentovat.
Nezavrhujte MMC GDI motory, važte si jejich předností a pečujte o ně. Spousta majitelů koncernů a jiných vozů budou udiveni, proč to co MMC GDI dokáže neumí i jejich motory.
Koukám už jsou to 3 roky co jsem naposledy napsal. Od mého prvního dotazu uplynulo už 30tkm.
Co se za tu dobu stalo?
Moje Myš (Mitsubishi Carisma GDI 90KW, MMC 4G63) stále jezdí, cvaká jak šílená, ale na elánu a radosti ji to neubírá. A teď k tématu.
Jak psal Návštěvník (jeho rady mi stále tkví v hlavě a šířím dál), první olej byl opravdu Elf Competetion STI 10W40. Sice jsem přetáhnul limit na 5000 km (potkalo mě stěhování domů zpět do rodné Karviné), ale při výměně oleje se mě mechanik ptal, zda jsem fakt měnil po 5tkm - olej byl černý. Další olej byl opět Elf Evo STI 10W40. U dalších výměn už jsem díky vlastní hlouposti experimentoval. Ovšem co zůstalo stejné je filtr - Purflux, fakt paráda
Třetí výměna oleje (po 10tkm) byla ve znamení Eneos 10W30. Hydroštěly začaly trošku častěji cvakat za tepla. Ale stále nic hrozného. Ovšem u tohoto oleje se mi ukázalo co dokáže nedodržení intervalu. Další výměna byla až po 15tkm. Sám toho lituji, o víc jak 7tkm jsem přetáhnul. (chtěl jsem dělat po 8tkm) A těch 8tkm mi dokazovalo jak škaredý na myš jsem. Cvakání bylo častější, intenzivnější. Je smutné, když člověk nemá na výměnu oleje
V tuto chvíli přišel další experiment - nechal jsem se ukecat a zvolil Millers Oils Trident 10W40. A teď vážně nevím co si myslet. Ujel jsem na tom oleji teprve 3tkm (přes víčko motor vypadá hezky), ale kdokoliv na mne čeká venku, slyší můj příjezd na "kilometry" daleko (a ne, vážně nemám díru v laufu )... To cvakání je opravdu hodně slyšitelné, intenzivní a téměř trvalé. (Pouze občas v určitých otáčkách a občas za velké vzdušné vlhkosti je relativně klid)..
Takže takové shrnutí za mne na závěr:
Najeto 30tkm, hydroštěly cvakají, myš je stále čilá a energická, výměna už nikdy víc jak po 8tkm, olej buď Eneos 10W40 nebo Elf 10W40, filtr jedině Purflux, žádné čistící/utišující přísady.
Pokud bude chtít někdo reagovat, rád proberu důsledky či proberu co se stalo a nestalo.
Závěrem ještě jednou poděkování Návštěvníkovi, dal mi prvotní radu a jak můžete vidět na tom co je psáno výše - měl jsem u ní zůstat a neexperimentovat.
Nezavrhujte MMC GDI motory, važte si jejich předností a pečujte o ně. Spousta majitelů koncernů a jiných vozů budou udiveni, proč to co MMC GDI dokáže neumí i jejich motory.
Re: Olej GDI
Cest praci.
Diky za,, reakcni,, clanek. Chybama se da poucit. Jerry ti da nazor, zda by nepomohlo zvyseni letniho cisla. S timto motorem tu fakt nemame prakticke zkusenosti.
Diky za,, reakcni,, clanek. Chybama se da poucit. Jerry ti da nazor, zda by nepomohlo zvyseni letniho cisla. S timto motorem tu fakt nemame prakticke zkusenosti.