Mobil 1 ESP Formula 5W-30 vs Mobil 1 New Life 0W-40

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
Karel P.

Mobil 1 ESP Formula 5W-30 vs Mobil 1 New Life 0W-40

Příspěvek od Karel P. »

Zdravím pánové, chci dát na zimu do dva roky starého motoru PSA 1.4 VTI, 72 KW, 30 000km jeden z těchto olejů, ale nemůžu si vybrat :-( . Nejradši bych si vybral Mobil 1 New Life 0W-40 už jenom kvůli letnímu - zimnímu číslu a pravděpodobně plné syntetice, ale zase neplní PSA normu B71 2290 , jako ten první - Mobil 1 ESP Formula 5W-30. Riskli by jste to někdo a dali do motoru ten 0W-40 ? :-) Auto má čerstvě po záruce.
e1H

Re: Mobil 1 ESP Formula 5W-30 vs Mobil 1 New Life 0W-40

Příspěvek od e1H »

Riešili sme to tu asi 3 týždne dozadu v inom vlákne a výsledok bol taký že u tých motorov nie náhodou je vyžadované schválenie PSA pri olejoch a je lepšie pri ňom aj ostať. Z olejov ktoré ho spĺňajú je asi najlepšou voľbou práve ten Mobil 1 ESP Formula 5W-30, takže ja by som pri tom oleji ostal. Keď chceš pre motor to najlepšie, tak sa drž predpísaného schválenia a radšej skráť interval výmeny. Tým určite nič nepokazíš. :)
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27404
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Mobil 1 ESP Formula 5W-30 vs Mobil 1 New Life 0W-40

Příspěvek od Pitris »

A ta norma B71 2290 je předepsaná :?: A právě že jsme to tu řešili - olej normy B71 2290 je "motorový olej řady MID SAPS se sníženou HTHS viskozitou, zvláště určený pro naftové motory vybavené filtrem pevných částic. Kvalitativní úroveň ACEA C2". A ten Mobil1 ESP Formula 5w30 je jak píše e1H jeden z nej olejů s normou B71 2290 protože ji dokáže splnit i s normální HTHS viskozitou, ale je hlavně pro motory s filtry pevných částic.... Když je B71 2290 daná, tak ho směle použij, ale do benziňáku bych dal olej (když už, tak) normy PSA B71 2294 nebo B71 2296. Ale nebál bych se ani toho Mobilu1 0w40.

Ten ESP Formula 5w30 je ale dobrý olej - ono ani nejde doporučit jediný olej - a klidně se dá použít, ale protože je C2/C3, je "háklivější" na interval výměny -> raději dřív (krátké jízdy po 10-ti, delší po 15-ti tkm), protože hodnotu TBN má podstatně nižší než Mobil1 0w40, který by měl své opodstatnění hlavně při letních jízdách "pod plynem" a častým mrazivým startům - na to je ten olej dělaný, ale ani s ním se nepřetahuje správný interval výměny: při častých startech nebo ostřejších jízdách do 12-ti a při běžném delším ježdění po max. 20-ti tkm.... A s každým olejem i filtr.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
lengy60
Příspěvky: 5776
Registrován: ned čer 22, 2014 18:41

Re: Mobil 1 ESP Formula 5W-30 vs Mobil 1 New Life 0W-40

Příspěvek od lengy60 »

Zdar kolego PSA :D jak píší kolegové a já mohu jen potvrdit, vraž tam ten 5W30. Já to tak udělal a motor je velmi spokojen. Jinak celá diskuze je zde http://www.oleje.cz/forum/peugeot-citro ... 15-19.html
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Karel P.

Re: Mobil 1 ESP Formula 5W-30 vs Mobil 1 New Life 0W-40

Příspěvek od Karel P. »

Děkuji za odpověď :-)
Odpovědět