Motorový olej – track day / weekend car

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
cipajs

Motorový olej – track day / weekend car

Příspěvek od cipajs »

Zdar, řeším dilema…

„Info pro přiblížení situace:
Lehké auto s klasickou, čerstvě postavenou / zajetou, Japonskou atmosférou.
Parametry s důležitostí pro výběr oleje:
- atmosferický 4válec, 1,8l, celohliník + nově litinové vložky a další střeva
- pracovní otáčky 3000-6000 ot./min
- pracovní teplota při OEM olejové vaně (3,7l oleje) a ostrém tempu – 100 až 120°C
- výrobcem doporučený olej podle viskozitních parametrů SEA 5W30 (vzhledem k parametrům čerpadla není vhodné použití viskóznějších olejů – Millers Oils CFS 10W50 NT už byl příliš)
- moje standardní intervaly výměny oleje cca po 4000km“

Aktuálně je „přechodně“ (klidné ježdění) použit Motul 8100 x-cess 5W40.

Na instalaci pak čeká sportovní Alu vana (vrata + deska) od Moroso. S ní dojde k navýšení olejové náplně na 6,3l. Celé toto „klaunění“ by mělo přispět ke stabilnímu mazání a nižším provozním teplotám oleje (podle referencí je pokles teploty o cca 8-17°C).

A teď k otázce…
Přinese návrat zpět k Motul 300V Power 5W40 o tolik více muziky než aktuální Motul 8100 x-cess 5W40? Parametry jsou si oba celkem dosti podobné a to i včetně HTHS. A pokud do srovnání zařadím i Millers Oils CFS 5W40 NT, tak jsem už tuplem namydlenej… :D :D


Technické listy:
Motul 300V Power 5W40 – https://www.motul.com/system/product_de ... 1329125425

Motul 8100 x-cess 5W40 – https://www.motul.com/system/product_de ... 1389027113

Millers Oils CFS 5W40 NT – http://www.millersoils.co.uk/automotive ... Motorsport


Rozdíly nejspíše budou v použitých základových olejích (a dílčích polyesterech). Jelikož jsem se ale dosud nedostal k realizaci rozboru těchto olejů a výrobci tyto poměry samozřejmě taktéž neuvádí, tak vím kulové, jak se situace má.

„Nějakou“ tu roli hraje i cena a to je jeden z důvodů proč nad tím dumám… :D :D
Když naliji 6,3l 8100 x-cess za cca 200,-/l (1400kč/7l), můžu si „v klidu“ dovolit výměnu po 3000-4000km.
Pokud tam dám Motul 300V nebo Millerse CFS NT, kde je litr téměř za 500,- (cca 3200kč/7l)… Budu dost brečet i když zachovám interval alespoň po 5000km.

Po čem tedy sáhnout?
Zvládne Motul 8100 x-cess 5W40 dlouhodobě teploty kolem 100°C? Bude kratší interval s tímto olejem lepší volbou?
Nebo se mám prostě hecnout a jít zpět k „elitě“?
Nedej bože, jestli máte někdo i dalšího adepta?? :D
(stále je hlavním parametrem „100%ní“ ochrana motoru!!!)

Toť vše… snad… :D :D
e1H

Re: Motorový olej – track day / weekend car

Příspěvek od e1H »

Ten Motul 8100 x-cess 5W40 to zavládne s prstom v nose. 100°C je úplne normálna prevádzková teplota oleja, nie je sa čoho báť, a vieme že pre motor je vždy lepšie častejšie meniť bežný olej, ako tam dávať nejaký prémiový ktorý tam potom necháš moc dlho.
Ja osobne som so svojou turbokosačkou už tiež 2x bol na trackday. Olejová náplň 3,9 litra (pri výmene), teplota oleja podľa palubného počítača dosiahla najviac 116°C. Mal som tam Mobil 1 New Life 0W-40 a nebol žiaden problém.

P.s.: Ak by si sa rozhodoval predsalen medzi CFS NT a 300V, tak by som sa priklonil k Millers Oils. Je to tri-ester a vraj kvôli nižšiemu vnútornému treniu dokonca jemne zvyšuje výkon motora.
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27404
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Motorový olej – track day / weekend car

Příspěvek od Pitris »

Viděl bych to stejně jako e1H. A jestli bude minimum studených startů, dal by se dobře použít v 10w40 i Millers EE Semi Synthetic nebo Motul 6100 Synergie+
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
skodovkar
Příspěvky: 6272
Registrován: pon pro 29, 2008 16:40

Re: Motorový olej – track day / weekend car

Příspěvek od skodovkar »

Teplota ve vaně není ta nejpodstatnější. Nejvíce dostává olej zabrat v okolí pístu. Ochlazení ve vaně případně ve výměníku s vodou je fajn, ale ta nejvyšší teplota je právě v oblasti pístu.
Rozhodně bych šel do levnějšího olej a měnil častěji! Tento Motul mám v HTP a naprostá spokojenost :wink:
Tom88

Re: Motorový olej – track day / weekend car

Příspěvek od Tom88 »

Čau, řeším podobný problém :)
Atmosfera 4vál, 1,8l, prac. otáčky 5-8tis, daily car, občas ostřejší svezení, olej měním po 5tis km. Primárně chci ochranu motoru.

Motul 300V Power 5W40 nebo Millers Oils CFS 5W40 NT?


Někdo nějaké zkušenosti? Díky!
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27404
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Motorový olej – track day / weekend car

Příspěvek od Pitris »

Tom88 píše:Čau, řeším podobný problém....
Obávám se že se to tu znovu psát nebude - jak Motul, tak i Millers to zvládnou dobře :wink:
Na Slovensku jde sehnat i Redline....u nás zase Penrite, kde pro racing provoz je jejich řada Premium -
např. v SAE 10w40 nebo 5w30. Anebo dej Sunoco a měň po "racing dnu"....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Odpovědět