Vypínání válců
Moderátor: Colommbo
- Colommbo
- Příspěvky: 9926
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: Vypínání válců
Tož jak jsem slíbil - Dodge Magnum R/T 5.7 V8 HEMI, najeto cca 110tis.km, olej Mopar 5W20, s ohledem na poměrně krátké jízdy výměny po 5tis.km a samosebou včetně filtru!
http://moparshop.cz/produkt/mopar-olej-5w20-5l/
http://moparshop.cz/produkt/mopar-olej-5w20-5l/
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Re: Vypínání válců
Jsem rád ,že se tady rozjela diskuze ohledně 5,7 HEMI motorů a vypínání válců
Hooodně vážně jsem uvažoval koupit Chrysler 300C s tímto motorem , a pátral jsem na zahraničních fórech proč tam musí nebo nemusí být 5W20 olej.. , a až na pár výjimek jsem se dočetl ,že s jinými za tepla hustějšími oleji , MDS nefunguje jak má !!!!. Důvody nevím neznám - ale nefunguje jak má fungovat.
A vlastně mě to zatím odradilo od koupě - protože mám strach koupit auto s třeba už někdy načatým motorem z letních veder v kombinaci nějakého prasete dávajícího tomu řádně za uši.... + tohodle oleje..
6,2 HEMI ,MDS nemá , ale potom je spotřeba zase někde jinde a hlavně pořizovací cena.....
Kdyby MDS šlapalo s 5W50-kou ,tak už to mám asi doma
Hooodně vážně jsem uvažoval koupit Chrysler 300C s tímto motorem , a pátral jsem na zahraničních fórech proč tam musí nebo nemusí být 5W20 olej.. , a až na pár výjimek jsem se dočetl ,že s jinými za tepla hustějšími oleji , MDS nefunguje jak má !!!!. Důvody nevím neznám - ale nefunguje jak má fungovat.
A vlastně mě to zatím odradilo od koupě - protože mám strach koupit auto s třeba už někdy načatým motorem z letních veder v kombinaci nějakého prasete dávajícího tomu řádně za uši.... + tohodle oleje..
6,2 HEMI ,MDS nemá , ale potom je spotřeba zase někde jinde a hlavně pořizovací cena.....
Kdyby MDS šlapalo s 5W50-kou ,tak už to mám asi doma
Volvo V70II 2,5 TDI , Mobil1 5W50
Re: Vypínání válců
Tedy nejspíše bude platit toto:
Škoda! Nejspíše záměrná instalace kurvítka.Fahrer píše:... Pak bych uvažoval, jestli třeba teplota oleje (a tím i viskozita) není jen jednou z podmínek, které musí ŘJ vyhodnotit, aby odpojila 4 válce. ...
Re: Vypínání válců
Super, díky. Já to zas rozebíral s Chrysler clubem. Tam je takovej olejovej odborník Barichelo (vlastně odborník na všechno) a ten o jiném oleji než US nechce ani slyšet. Takže veškerá diskuze marná.
Re: Vypínání válců
Koupit jako nové a jezdit opatrně, abys věděl, na čem jsi. Předpokládám, že auto s tímhle motorem není díky přebytku točáku nutno honit, snad s výjimkou záliby v alpských průsmycích.
Re: Vypínání válců
Zajimavé je, že u toho předepsanýho oleje 5W-20 je napsáno A1/B1,A2/B2, A3/B3, kdy A1 = A3 jen v bodě 3,5. Jestli opravdu, jak je psáno, že na jiný olej to nefunguje, tak jediná možnost , aby přesně v synchronizaci v bodě "A" byly válce odpojeny , je přesný propočtení průtoků oleje v kanálcích , které ovládají odpojení. Oleje mohou mít při stejné teplotě, stejnou hustotu, ale jeho složení jako mezi A1 a A3 může jinak ulpívat na stěnách, dochází k jiné turbulenci v profilu a tím opožděnému natlakování, které čidlo vyhodnotí jako opožděné a válce , respektivně vačky neodpojí. Otázkou je, odpojuje vačky nebo nějaký mechanismus na způsob hydroštelů odpojí jen kontakt na ventily?? Třeba konstrukce hydroštelů Fordů je laděna na olej 5W-30 A1, když mají již něco za sebou šlapou i na A3. Ale u odpojování válců nedochází tak často a v rychlém sledu jako u práci ventilů. Tím pádem i u starších motorů to jiný olej neodpojí, protože opotřebení je nula nic.
Další otázkou je teplota oleje. V takovém vícelitrovém motoru je určitě stabilnější teplota , než u vyhoněnýho výkonu u 1,4L. Tím pádem, jak píši výše, dá se s minimální uchylkou stanovit průřez kanálků, potřebná viskozita, tlak a tlak po odečtení ztrát přímo na mechanismu odpojení. Když se pak dá jiný olej , odpojení nefunguje, elektronika vyhodnotí špatné hodnoty jak teploty, tak tlaku.
Další otázkou je teplota oleje. V takovém vícelitrovém motoru je určitě stabilnější teplota , než u vyhoněnýho výkonu u 1,4L. Tím pádem, jak píši výše, dá se s minimální uchylkou stanovit průřez kanálků, potřebná viskozita, tlak a tlak po odečtení ztrát přímo na mechanismu odpojení. Když se pak dá jiný olej , odpojení nefunguje, elektronika vyhodnotí špatné hodnoty jak teploty, tak tlaku.
BMW R 1100 RT - Brumla
BMW R 1200 RT - Bělouš
Valvoline All-Climate 20W-50
BMW R 1200 RT - Bělouš
Valvoline All-Climate 20W-50
- Colommbo
- Příspěvky: 9926
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: Vypínání válců
Docela zajímavé je i množství oleje, jež v tomto motoru činí údajně toliko pět a půl litru...
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Re: Vypínání válců
Kravina,celej systém.
Smysl toho moc nechápu.
Když chci HEMI,nebudu se zabejvat úsporou paliva a už vůbec né ekologií.
Prostě ať vrčej všechny hrnky,vod toho tam jsou.
Kdybych na to měl,koupim si Tundru. Ani ve snu by mě nenapadlo něco podobnýho z názvu vlákny nebo do toho cpát nějakej plyn.
Smysl toho moc nechápu.
Když chci HEMI,nebudu se zabejvat úsporou paliva a už vůbec né ekologií.
Prostě ať vrčej všechny hrnky,vod toho tam jsou.
Kdybych na to měl,koupim si Tundru. Ani ve snu by mě nenapadlo něco podobnýho z názvu vlákny nebo do toho cpát nějakej plyn.
- Colommbo
- Příspěvky: 9926
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: Vypínání válců
In HEMI veritas... A Tundra taky dobrý - jak říkám: na ryby i do dívadla...
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Re: Vypínání válců
Podle shora vložené vizualizace to odpojuje pouze ventily, s vačkami nemaje nic společného.Hombre píše:... Otázkou je, odpojuje vačky nebo nějaký mechanismus na způsob hydroštelů odpojí jen kontakt na ventily?? ...
Re: Vypínání válců
Tím pádem na oleji to závísí. Ventil je uložen v náboji, který je na způsobu hydroštelu přitlačován k vačce. Když ŘJ dá povel k odpojení , přepouštěcí ventil oleje povolí tlak a posledním hupem excentru vačky celé uložení ventilu odtlačí z dosahu zdvihu vačky a vstřiky součastně nedávají beneli. Opětovným natlakováním soustavy se přiblíží a pokračuje válec v práci. Součastně přes druhou část tohoto bazmeku se přes hydrozdvihátka vymezí vůle na ventilu. Háklivost tohoto řešení tím pádem je na oleji A1 tak jako u motoru Zetec s hydroštely.
Něco jsem vyhrabal tady, ale u jiného motoru.
http://www.auto.cz/technika-vypinani-va ... dnes-64657
Něco jsem vyhrabal tady, ale u jiného motoru.
http://www.auto.cz/technika-vypinani-va ... dnes-64657
BMW R 1100 RT - Brumla
BMW R 1200 RT - Bělouš
Valvoline All-Climate 20W-50
BMW R 1200 RT - Bělouš
Valvoline All-Climate 20W-50
Re: Vypínání válců
Pěkný pánové. Fakt moc pěkný. Nevím kam mi zmizel příspěvek, ale odpovídal jsem, že motor vč. auta bude novej. S využíváním, jak na německých dálnicích, tak na alpských lyžích.
Poznamenal jsem v něm, že bych mohl dát jiný olej a obětovat funkci odpojování. To záleží na profilů jízd. On to MDS na dálnicích zas tak často ke slovu nepřijde.
Poznamenal jsem v něm, že bych mohl dát jiný olej a obětovat funkci odpojování. To záleží na profilů jízd. On to MDS na dálnicích zas tak často ke slovu nepřijde.
Re: Vypínání válců
U amíků se říká: "Kdo nemá na Rama, koupí si mexickou Tundru." Ale to je jen tak na odlehčení. Řekl bych, že odpojování válců může výrobci umožnit lépe se vejít do nějakých ekologických nařízení. A za druhé, každá úspora potěší.PePe píše:Kravina,celej systém.
Smysl toho moc nechápu.
Když chci HEMI,nebudu se zabejvat úsporou paliva a už vůbec né ekologií.
Prostě ať vrčej všechny hrnky,vod toho tam jsou.
Kdybych na to měl,koupim si Tundru. Ani ve snu by mě nenapadlo něco podobnýho z názvu vlákny nebo do toho cpát nějakej plyn.
Re: Vypínání válců
No neviem. Ak (R4) 1.4 TSI ACT dokáže pri mimomestských a pomalších diaľničných jazdách prdieť na dva valce, tak V8 so 4x takým objemom asi tiež nebude mať problém odpojiť polovicu svojich valcov pri bežnom diaľničnom tempe.Fahrer píše:On to MDS na dálnicích zas tak často ke slovu nepřijde.
Re: Vypínání válců
Ano, prdět, kulhat, trápit se... Další koncernový nesmysl! Zatímco V8 není nic jiného, než dva spřažené čtyřválce, kde odpojení jedné řady nic takového neznamená.e1H píše:... (R4) 1.4 TSI ACT dokáže pri mimomestských a pomalších diaľničných jazdách prdieť na dva valce, tak V8 ...