Vypínání válců

Další nezařaditelná témata

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
Fahrer
Příspěvky: 432
Registrován: ned led 05, 2014 19:59

Vypínání válců

Příspěvek od Fahrer »

feroF píše:Nerad by som vyvolal zbytocne emocie, ale alfi ma pravdu v tom, ked pise, ze:
- Ford Mustang s velkoobjemovým motorem a s nápisem na víčku oleje Only 5W-20 mi jako hybrid nepřijde a v Kalifornii je v létě určitě víc než 25°C....
Oni olej 5W20 používají i soudobé motory 5,7 Hemi. A u amíků jsem se dočetl, že při použití jiného oleje nefunguje MDS(odpojování válců). Takže mi připadá "blbé", že u tak výkonného motoru nemůžu použít např.olej 5W40. :cry:
skodovkar
Příspěvky: 6272
Registrován: pon pro 29, 2008 16:40

Re: Vypínání válců

Příspěvek od skodovkar »

Jenomže amíci mění olej snad v 6000km.
Fahrer
Příspěvky: 432
Registrován: ned led 05, 2014 19:59

Re: Vypínání válců

Příspěvek od Fahrer »

To už asi neplatí a týkalo se to spíš starších motorů. Zkusil jsem mazací plán LQ i Mobilu a u Chrysleru 300C i Dodge Ram 1500 s motory 5,7hemi my vyšla výměna po max.13 000km.
Spíš mi ale šlo o to, proč nezkonstruují vypínaná těch válců např. pro olej 5W40. Až si říkám, jestli v tom motoru nemůže být nějaký jiný zakopaný pes.
Hombre
Příspěvky: 1879
Registrován: úte bře 09, 2010 18:37
Bydliště: Zlín

Re: Vypínání válců

Příspěvek od Hombre »

Vzato selským rozumem, vypínání a zapínání válců nemůže být založeno na oleji, jehož parametry se provozem mění. To samé jako u klímy, ŘJ vyhodnotí dle polohy plynového pedálu, že nastává zvýšená akcelerace, tak během ní odpojí klímu pro lepší zrychlení. A toto je řízeno elektronicky, tato samá vazba bude určitě i v tom odpojování válců. Olejem však může být odpojována sací a výfuková vačka /ventily zůstanou zavřený/u odpojených válců. Tím nastává u nefunkčních válců podtlak, který eliminuje případný odpor pro funkční válce na klice zbytečnou kompresí.
BMW R 1100 RT - Brumla
BMW R 1200 RT - Bělouš
Valvoline All-Climate 20W-50
Návštěvník

Re: Vypínání válců

Příspěvek od Návštěvník »

Hombre píše:Vzato selským rozumem, vypínání a zapínání válců nemůže být založeno na oleji, jehož parametry se provozem mění. ...
Jsem stejného mínění!
Fahrer
Příspěvky: 432
Registrován: ned led 05, 2014 19:59

Re: Vypínání válců

Příspěvek od Fahrer »

Koukám že by to skoro stálo za založení samostatného vlákna. :) To že pokyn k odstavení dává ŘJ je samozřejmě. Olej je pak vykonavatelem, který od jednotky dostane. Jak to pak celé pracuje je vidět na tomhle videu https://www.youtube.com/watch?v=W4JDi0K8htY. Info, v jaké poloze jsou ventily na odpojených válcích se mi nikde dohledat nepodařilo. Očekával jsem ale spíš, že zůstanou v nějaké mírně pootevřené poloze. Právě aby se tam zbytečně nevytvářel podtlak.
Návštěvník

Re: Vypínání válců

Příspěvek od Návštěvník »

Podle té animace zůstávají ventily v "odpojených" válcích zavřené, což je z hlediska odporů naprosto v pořádku.
Hombre
Příspěvky: 1879
Registrován: úte bře 09, 2010 18:37
Bydliště: Zlín

Re: Vypínání válců

Příspěvek od Hombre »

Kdyby zůstaly otevřené, tak budou pumpovat do sání a zhorší plnění zbývajících válců. Naopak vzniklý podtlak zavřených obou nebude dělat odpor těm pracujícím válcům.
BMW R 1100 RT - Brumla
BMW R 1200 RT - Bělouš
Valvoline All-Climate 20W-50
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27402
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Vypínání válců

Příspěvek od Pitris »

Hombre píše:Vzato selským rozumem, vypínání a zapínání válců nemůže být založeno na oleji, jehož parametry se provozem mění....
Na viskozitní třídě oleje taky podle mě nezáleží - tam to bude ovládáno tlakem oleje, který je závislý na otáčkách, zatížení a teplotě, ale jen málo na viskozitní třídě oleje.
Řekl bych, že podstata ovládání bude obdobná jako u systému VTEC....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Fahrer
Příspěvky: 432
Registrován: ned led 05, 2014 19:59

Re: Vypínání válců

Příspěvek od Fahrer »

V okamžiku změny viskozní třídy s tím mají amící problém. A jiný důvod, proč tam musí být 5w20 si představit neumím. Stejně jako se mi příčí letět s tímhle olejem v létě přes půl Evropy. Proto se snažím přijít na to, jaký jiný důvod by mohli mít pro volbu téhle viskozity.
Návštěvník

Re: Vypínání válců

Příspěvek od Návštěvník »

V USA je už dlouho nejběžnější viskozitou 5W-30. No a "lepší" tedy logicky musí být 5W-20. :mrgreen: Právě v tom vidím onen důvod.
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27402
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Vypínání válců

Příspěvek od Pitris »

Fahrer píše:V okamžiku změny viskozní třídy s tím mají amící problém....
Tak amíci možná, ty motory určitě ne :mrgreen: Když budu uvažovat že tak jako v jakémkoliv jiném motoru kolísá teplota oleje v závislosti na zátěži, tak nemůže mít SAE vliv na správnou funkci (rostlináře :P ) vypínání válců. Protože např. když bude mít olej 5w20 90°C, bude jeho kinematická viskozita stejná jako olej 5w30 při 100°C a když bude v motoru olej 5w20, bude mít viskozitu jinou při 90-ti a 100°C.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Návštěvník

Re: Vypínání válců

Příspěvek od Návštěvník »

Ledaže by to vypínání válců bylo závislé na teplotě oleje, a tedy i na viskozitě oleje. Ovšem konstruovat to právě takto... :shock: :?
Fahrer
Příspěvky: 432
Registrován: ned led 05, 2014 19:59

Re: Vypínání válců

Příspěvek od Fahrer »

Pitris píše:
Fahrer píše:V okamžiku změny viskozní třídy s tím mají amící problém....
Tak amíci možná, ty motory určitě ne :mrgreen: Když budu uvažovat že tak jako v jakémkoliv jiném motoru kolísá teplota oleje v závislosti na zátěži, tak nemůže mít SAE vliv na správnou funkci (rostlináře :P ) vypínání válců. Protože např. když bude mít olej 5w20 90°C, bude jeho kinematická viskozita stejná jako olej 5w30 při 100°C a když bude v motoru olej 5w20, bude mít viskozitu jinou při 90-ti a 100°C.
Zřejmě jsem to moc zjednodušil. Myslel jsem pochopitelně amíky se svými motory Hemi. Motory do těch diskuzí většinou nepřispívají. :roll:
Jinak s tebou s těmi teplotami plně souhlasím a proto jsem z toho tak zmaten. Pak bych uvažoval, jestli třeba teplota oleje (a tím i viskozita) není jen jednou z podmínek, které musí ŘJ vyhodnotit, aby odpojila 4 válce.
Nicméně, jak tady píší, byla k oleji vydána i dvě TSB, kde na tom oleji trvají. http://www.allpar.com/mopar/new-mopar-hemi.html
O MDS se zajímám proto, že si ten motor+LPG, chci pořídit.
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9846
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: Vypínání válců

Příspěvek od Colommbo »

Kolega z oplího klubu má Dodge Magnum s tímhle motorem (a taky s funkčním MDS), tož jsem mu psal, aby mi vyjevil sladké tajemství, jaký že do motoru lije olej... :idea: Až budu vědět, dám sem vědět... :)
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Odpovědět