Oni olej 5W20 používají i soudobé motory 5,7 Hemi. A u amíků jsem se dočetl, že při použití jiného oleje nefunguje MDS(odpojování válců). Takže mi připadá "blbé", že u tak výkonného motoru nemůžu použít např.olej 5W40.feroF píše:Nerad by som vyvolal zbytocne emocie, ale alfi ma pravdu v tom, ked pise, ze:
- Ford Mustang s velkoobjemovým motorem a s nápisem na víčku oleje Only 5W-20 mi jako hybrid nepřijde a v Kalifornii je v létě určitě víc než 25°C....
Vypínání válců
Moderátor: Colommbo
Vypínání válců
Re: Vypínání válců
Jenomže amíci mění olej snad v 6000km.
Re: Vypínání válců
To už asi neplatí a týkalo se to spíš starších motorů. Zkusil jsem mazací plán LQ i Mobilu a u Chrysleru 300C i Dodge Ram 1500 s motory 5,7hemi my vyšla výměna po max.13 000km.
Spíš mi ale šlo o to, proč nezkonstruují vypínaná těch válců např. pro olej 5W40. Až si říkám, jestli v tom motoru nemůže být nějaký jiný zakopaný pes.
Spíš mi ale šlo o to, proč nezkonstruují vypínaná těch válců např. pro olej 5W40. Až si říkám, jestli v tom motoru nemůže být nějaký jiný zakopaný pes.
Re: Vypínání válců
Vzato selským rozumem, vypínání a zapínání válců nemůže být založeno na oleji, jehož parametry se provozem mění. To samé jako u klímy, ŘJ vyhodnotí dle polohy plynového pedálu, že nastává zvýšená akcelerace, tak během ní odpojí klímu pro lepší zrychlení. A toto je řízeno elektronicky, tato samá vazba bude určitě i v tom odpojování válců. Olejem však může být odpojována sací a výfuková vačka /ventily zůstanou zavřený/u odpojených válců. Tím nastává u nefunkčních válců podtlak, který eliminuje případný odpor pro funkční válce na klice zbytečnou kompresí.
BMW R 1100 RT - Brumla
BMW R 1200 RT - Bělouš
Valvoline All-Climate 20W-50
BMW R 1200 RT - Bělouš
Valvoline All-Climate 20W-50
Re: Vypínání válců
Jsem stejného mínění!Hombre píše:Vzato selským rozumem, vypínání a zapínání válců nemůže být založeno na oleji, jehož parametry se provozem mění. ...
Re: Vypínání válců
Koukám že by to skoro stálo za založení samostatného vlákna. To že pokyn k odstavení dává ŘJ je samozřejmě. Olej je pak vykonavatelem, který od jednotky dostane. Jak to pak celé pracuje je vidět na tomhle videu https://www.youtube.com/watch?v=W4JDi0K8htY. Info, v jaké poloze jsou ventily na odpojených válcích se mi nikde dohledat nepodařilo. Očekával jsem ale spíš, že zůstanou v nějaké mírně pootevřené poloze. Právě aby se tam zbytečně nevytvářel podtlak.
Re: Vypínání válců
Podle té animace zůstávají ventily v "odpojených" válcích zavřené, což je z hlediska odporů naprosto v pořádku.
Re: Vypínání válců
Kdyby zůstaly otevřené, tak budou pumpovat do sání a zhorší plnění zbývajících válců. Naopak vzniklý podtlak zavřených obou nebude dělat odpor těm pracujícím válcům.
BMW R 1100 RT - Brumla
BMW R 1200 RT - Bělouš
Valvoline All-Climate 20W-50
BMW R 1200 RT - Bělouš
Valvoline All-Climate 20W-50
Re: Vypínání válců
Na viskozitní třídě oleje taky podle mě nezáleží - tam to bude ovládáno tlakem oleje, který je závislý na otáčkách, zatížení a teplotě, ale jen málo na viskozitní třídě oleje.Hombre píše:Vzato selským rozumem, vypínání a zapínání válců nemůže být založeno na oleji, jehož parametry se provozem mění....
Řekl bych, že podstata ovládání bude obdobná jako u systému VTEC....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Vypínání válců
V okamžiku změny viskozní třídy s tím mají amící problém. A jiný důvod, proč tam musí být 5w20 si představit neumím. Stejně jako se mi příčí letět s tímhle olejem v létě přes půl Evropy. Proto se snažím přijít na to, jaký jiný důvod by mohli mít pro volbu téhle viskozity.
Re: Vypínání válců
V USA je už dlouho nejběžnější viskozitou 5W-30. No a "lepší" tedy logicky musí být 5W-20. Právě v tom vidím onen důvod.
Re: Vypínání válců
Tak amíci možná, ty motory určitě ne Když budu uvažovat že tak jako v jakémkoliv jiném motoru kolísá teplota oleje v závislosti na zátěži, tak nemůže mít SAE vliv na správnou funkci (rostlináře ) vypínání válců. Protože např. když bude mít olej 5w20 90°C, bude jeho kinematická viskozita stejná jako olej 5w30 při 100°C a když bude v motoru olej 5w20, bude mít viskozitu jinou při 90-ti a 100°C.Fahrer píše:V okamžiku změny viskozní třídy s tím mají amící problém....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Vypínání válců
Ledaže by to vypínání válců bylo závislé na teplotě oleje, a tedy i na viskozitě oleje. Ovšem konstruovat to právě takto...
Re: Vypínání válců
Zřejmě jsem to moc zjednodušil. Myslel jsem pochopitelně amíky se svými motory Hemi. Motory do těch diskuzí většinou nepřispívají.Pitris píše:Tak amíci možná, ty motory určitě ne Když budu uvažovat že tak jako v jakémkoliv jiném motoru kolísá teplota oleje v závislosti na zátěži, tak nemůže mít SAE vliv na správnou funkci (rostlináře ) vypínání válců. Protože např. když bude mít olej 5w20 90°C, bude jeho kinematická viskozita stejná jako olej 5w30 při 100°C a když bude v motoru olej 5w20, bude mít viskozitu jinou při 90-ti a 100°C.Fahrer píše:V okamžiku změny viskozní třídy s tím mají amící problém....
Jinak s tebou s těmi teplotami plně souhlasím a proto jsem z toho tak zmaten. Pak bych uvažoval, jestli třeba teplota oleje (a tím i viskozita) není jen jednou z podmínek, které musí ŘJ vyhodnotit, aby odpojila 4 válce.
Nicméně, jak tady píší, byla k oleji vydána i dvě TSB, kde na tom oleji trvají. http://www.allpar.com/mopar/new-mopar-hemi.html
O MDS se zajímám proto, že si ten motor+LPG, chci pořídit.
- Colommbo
- Příspěvky: 9846
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: Vypínání válců
Kolega z oplího klubu má Dodge Magnum s tímhle motorem (a taky s funkčním MDS), tož jsem mu psal, aby mi vyjevil sladké tajemství, jaký že do motoru lije olej... Až budu vědět, dám sem vědět...
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90