Itall a modelář / tady se můžete "hádat"

Další nezařaditelná témata

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
Návštěvník

Re: Itall a modelář / tady se můžete "hádat"

Příspěvek od Návštěvník »

Aspoň že tak! Ovšem čučeli jste tam ve stylu "jako husa do flašky". :twisted: Dobrý řidič s sebou totiž vozí alespoň primitivní avomet za pár korun, na základní kontrolu stavu aku stačí dokonce nejjednodušší voltmetr s diodovým indikátorem.

Ale hlavně, pokud už akumulátor klekne náhle za vysokých vnějších teplot, jedná se obvykle o projev jeho vnitřního zkratu. Za této situace je zásadní chybou rozchodit motor (v daném kontextu raději ani nezmiňuji potenciální škodlivost roztlačení/roztažení vozu pro rozvodový mechanismus motoru), poněvadž akumulátor buď nevytváří dostatečnou, nebo naopak představuje příliš velkou zátěž pro alternátor a regulátor, což vede k jejich rychlému odrovnání. Škody a náklady na opravu se tím pádem násobí, což zejména během dovolené v zahraničí není příjemné.
Uživatelský avatar
Durex
Příspěvky: 3940
Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
Bydliště: Třebechovice p/O
Kontaktovat uživatele:

Re: Itall a modelář / tady se můžete "hádat"

Příspěvek od Durex »

Už jen podle cvakání relátka to mělo být jasné,že je aku ko :lol: V tomto případě je opravdu nanejvýš vhodné sehnat novou akučku. Tam by pak mělo smysl otevírat kapotu při její výměně. Jinak to skoro postrádalo smysl :lol: Nicméně se přiznám,že když bych jel shánět novou aku,tak bych si to přes kabely (v horším případě cuknutím) taky navrknul a doufal,že to vydrží :lol:
Suzuki GSX 1300R Hayabusa, Suzuki GSXR 750W, Honda CBR 400RR, Honda CBR 600F3, KTM EXC 300 2T, Honda VFR 750,Suzuki Inazuma 750, Kawasaki ZX7R -2x, Kawasaki GPZ 900, Suzuki GSXR 750 K1,Suzuki SV 650, Fiat Ducato 2.3 JTD

Moto-Emergency motoservis
Návštěvník

Re: Itall a modelář / tady se můžete "hádat"

Příspěvek od Návštěvník »

Durex píše:... taky navrknul a doufal,že to vydrží :lol:
Chvilku ano, tak na dojetí k nejbližší benzínce nebo do obchodu s autodíly. Stalo se to mému kolegovi, blahé paměti, shodou okolností v Chorvatsku. Celkově ho ta sranda vyšla v přepočtu na nějakých 30 tis. Kč: odtah, nový alternátor s regulátorem, nový akumulátor a nějaká ta práce.
emge
Příspěvky: 369
Registrován: pon bře 12, 2012 22:33

Re: Itall a modelář / tady se můžete "hádat"

Příspěvek od emge »

Mne sa osvedčil jednoduchý "test" stavu akumulátora - pootvoriť dvere, aby sa rozsvietilo stropné svetlo, sledovať ho a páčkou krátko zapnúť diaľkové svetlá (svetelný "klaksón"). Čím viacej poklesne jas stropného svetla, tým v horšom stave je akumulátor.
Odkedy mám ale v stropnom svetle LEDku, "test" je menej presný.
v.vilik

Re: Itall a modelář / tady se můžete "hádat"

Příspěvek od v.vilik »

Od jisté zkušenosti vozím, zvláště do zahraničí, ještě jednu baterku. Již se mi to vyplatilo. :wink:
Hombre
Příspěvky: 1879
Registrován: úte bře 09, 2010 18:37
Bydliště: Zlín

Re: Itall a modelář / tady se můžete "hádat"

Příspěvek od Hombre »

A motor nevozíš :?:
BMW R 1100 RT - Brumla
BMW R 1200 RT - Bělouš
Valvoline All-Climate 20W-50
Itall

Re: Itall a modelář / tady se můžete "hádat"

Příspěvek od Itall »

1) Obě paní nebo slečny v Chorvatsku byly rády, že odjely. Ostatní je jejich věc.
2) U škodovek, co jsme měli doma (110L, Favorit, Fabia I), se při KO aku a startování nikdy žádné cvakání neozývalo.
3) Náhradní aku bych s sebou tedy do Chorvatska nevezl :D , ale plnohodnotnou rezervu místo dojezdovky jsem si přibalil, to jo. Nepotřebuji se dohadovat s místním vulkanizerem :roll: , aby mi za horentní sumu sehnal gumu, co mám na autě :idea: .
javier
Příspěvky: 77
Registrován: ned čer 01, 2014 12:49

Re: Itall a modelář / tady se můžete "hádat"

Příspěvek od javier »

Presne! Plnohodnotnu rezervu vozim so sebou aj ja. K mojmu autu je originalne len lepiaca sada :( Ked som stovky km od domu a v cudzej krajine, tak posledne co potrebujem, je volat odtahovku alebo hladat pneuservis a stratit tym kopu casu, nervov a penazi.
Itall

Re: Itall a modelář / tady se můžete "hádat"

Příspěvek od Itall »

Ba, s dojezdovkami a lepicími sadami mě výrobci aut pěkně serou. Splashe jsem kupoval s tím, že má dojezdovku a plnohodnotná rezerva se prý vejde. No, nevejde... Nějaká sjetá na limit by se tam snad instalovat dala, takovou gumu zatím nemám. Byl by stejně nějaký schod v kufru. Tak jsem dal tu, co mám a holt byl dost velký schod v kufru. Ten jsem ihned bystře využil při nakládání, abych stabilizoval část zavazadel :D :wink: .
emge
Příspěvky: 369
Registrován: pon bře 12, 2012 22:33

Re: Itall a modelář / tady se můžete "hádat"

Příspěvek od emge »

Len ten Splash je pojazdná nákupná taška do mesta a nie rodinné auto na dovolenku.
Tu tá "dojazdovka" má svoje opodstatnenie.
javier
Příspěvky: 77
Registrován: ned čer 01, 2014 12:49

Re: Itall a modelář / tady se můžete "hádat"

Příspěvek od javier »

Na dovolenku ides tym, co mas. Uz som isiel aj trojvalcovym Yarisom.
Nebolo to ziadne utrpenie, len sa musis pred cestou mentalne zladit s autom. Tzn, pocas vyletu Splashom, Yarisom,... sa kochas pri pokojnej jazde v pravom pruhu. Ekomaniaci sa mozu kochat spotrebou pri pohlade na PP.
Ak do takeho auta nastupis s tym, ze ides cistit lavy pruh dialnice, tak budes za volantom rovnako vytoceny ako motorcek pod kapotou a dovolenkova pohoda je fuc.

Ale aby som neodbocil od temy. Na dlhej trase sa citim istejsie s plnohodnotnou rezervou, lebo viem, ze koleso vymenim svojpomocne a mozem pokracovat normalnou cestovnou rychlostou az do ciela. Pri jazdach okolo komina mi staci aj dojazdovka alebo lepiaca sada. Bud s tym dojdem domov alebo pouzijem "kamarata na telefone".
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27405
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Itall a modelář / tady se můžete "hádat"

Příspěvek od Pitris »

Itall píše:Ba, s dojezdovkami a lepicími sadami mě výrobci aut pěkně serou. Splashe jsem kupoval s tím, že má dojezdovku a plnohodnotná rezerva se prý vejde. No, nevejde....
Tady byl Civic lepší Accorda - měl sice dojezdovku, ale plnohodnotná 185/60-14 se tam vešla :wink:
Do Accorda 16-ti palcovou rezervu nedám - tam jenom "kočárkový" kolečko :(
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9853
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: Itall a modelář / tady se můžete "hádat"

Příspěvek od Colommbo »

A nemáš povolený i (užší) 15" gumy, Jarku...? :?
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27405
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Itall a modelář / tady se můžete "hádat"

Příspěvek od Pitris »

Ano, (a na zimu i mám - a základní předepsaný) 195/65-15, ale ten se nevejde taky - na výšku :oops:
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
emge
Příspěvky: 369
Registrován: pon bře 12, 2012 22:33

Re: Itall a modelář / tady se můžete "hádat"

Příspěvek od emge »

javier píše:Na dovolenku ides tym, co mas. Uz som isiel aj trojvalcovym Yarisom...
Ale samozrejme. Aj dovolenka na bicykli má svoje čaro, či cesta Trabantom okolo sveta (so záujmom som sledoval na ČT).
Lenže konštruktér Splasha s týmto využítím auta nepočítal, preto nie je dôvod mu vyčítať dojazdové koleso. Ako píšeš, pre jazdy "okolo komína" je to vhodné riešenie. Pre jazdu na dlhšie trasy by to možno chcelo plnohodnotnú rezervu zvonku na zadných dverách (ako na Jeepe) :)
Odpovědět