nová specifikace Ford - WSS-M2C913-D

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
otass

Re: nová specifikace Ford - WSS-M2C913-D

Příspěvek od otass »

Nechápu proč na českých stránkách ten samý olej plní pouze ford C
Uživatelský avatar
lefort
Příspěvky: 2517
Registrován: pon srp 26, 2013 17:46
Bydliště: Hořovice

Re: nová specifikace Ford - WSS-M2C913-D

Příspěvek od lefort »

Mám možnost z Anglie za dobrou cenu sehnat Motul specific 913D.
http://www.opieoils.co.uk/pdfs/motul/Sp ... 5W30EN.pdf
Jak to vidíte ve srovnání s nano Millers oils EE Eco 5w30? Jde mi především o to, jestli zmíněný Motul je na esterové bázi? Auta Mondeo mk3 a mk4 TDCi, obě nájezd okolo 150 tkm.
Díky za případné rady.
Toyota GR Yaris - Ravenol DFE 0W20, MTF1, MTF3, DGL
Toyota GR 86 - Ravenol DXG 5W30, Red Line 75W85
Toyota RAV4 2.5 Hybrid - Ravenol EFE 0W16
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27404
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: nová specifikace Ford - WSS-M2C913-D

Příspěvek od Pitris »

Motul je nepatrně "řidší" jak při 40-ti, tak i při 100°C, HTHS viskozitu Millers neuvádí, ale řekl bych, že bude někde na úrovni toho Motulu, a TBN a bod tuhnutí mají stejné. Millers je nano; jestli Motul obsahuje ester, to nevím....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
otass

Re: nová specifikace Ford - WSS-M2C913-D

Příspěvek od otass »

Zde na fóru se doporučuje nerespektovat fordí normy a jít do A3/B3 namísto jejich "omaštěných vodiček"...když si ale navolím na https://www.lubrizol.com/apps/relperftool/pc.html tuto normu, tak vychází mnohem lépe než A3? Jak tomu mám rozumnět?
kiko

Re: nová specifikace Ford - WSS-M2C913-D

Příspěvek od kiko »

otass píše:Zde na fóru se doporučuje nerespektovat fordí normy a jít do A3/B3 namísto jejich "omaštěných vodiček"...když si ale navolím na https://www.lubrizol.com/apps/relperftool/pc.html tuto normu, tak vychází mnohem lépe než A3? Jak tomu mám rozumnět?
Máš tomu rozumieť tak, že vo Forde vedia prečo predpisujú takýto olej a iné pripúšťajú iba v nevyhnutnom prípade na doliatie. Toto čo tu tvrdia ľudia na fóre /je ich len zopár/ sú ničím nepodložené reči. Ja na tieto Ford oleje jazdím roky a všetko šľape ako má. Základ je včas olej meniť, motor za studena nepreťažovať a pod. Z vlastnej skúsenosti ti poviem, že ak do motora nalejem olej Ford Formula F, tak v kultivovanosti chodu a tichosti prevádzky je bezkonkurenčný, no raz som na skúšku dal mobil 1 0w40 a zvuk úplne iný, hrubší, olej šiel po 7.500 km von. Naposledy som použil posledné špecifikáciu od Castrolu WSS-M2C913-D a všetko super.
Hombre
Příspěvky: 1879
Registrován: úte bře 09, 2010 18:37
Bydliště: Zlín

Re: nová specifikace Ford - WSS-M2C913-D

Příspěvek od Hombre »

Zatím jsi opomněl napsát, co máš za motor a taky tu nikdo nedoporučoval 0W-40
Když se podívám na diagram , tak největší špica jde ke slovu ekonomika a to je právě ten kámen úrazu. Na papíře může mít suprové hodnoty a origo fordí je má , ale v motoru se nějak vytrácí. Základem motorů Ford do počátku Ecobostů byla éra Escortů, Sier a Škorpiků, kde se lil z počátku dokonce 10W-40 a najet půl mega nebyl problém. Pak nastoupil trend ecoteroristů a emisí a Ford to neměl jak snížit, tak sáhl po oleji , který má menší odpor = menší emise. Předepsal to do stávajících motorů a začaly problémy, které takto mazaným olejem utnou na 250 - 300 ti. km motor jak malinu. Tak nehledej za tím žádné fantasma.
BMW R 1100 RT - Brumla
BMW R 1200 RT - Bělouš
Valvoline All-Climate 20W-50
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27404
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: nová specifikace Ford - WSS-M2C913-D

Příspěvek od Pitris »

otass píše:Zde na fóru se doporučuje nerespektovat fordí normy a jít do A3/B3 namísto jejich "omaštěných vodiček"...když si ale navolím na https://www.lubrizol.com/apps/relperftool/pc.html tuto normu, tak vychází mnohem lépe než A3? Jak tomu mám rozumnět?
Musíš si uvědomit, čemu dáš přednost.
Jestli chceš mít nižší emise a o několik mililitrů nižší spotřebu paliva, tak dej olej ACEA A1/B1 - ale potom počítej s tím, že bude vyšší opotřebení motoru (a zvláště při vyšším teplotním zatížení) a motoru začne postupně ten olej i chutnat, protože to jsou oleje se sníženou HTHS viskozitou :( Ale je fakt, že kiko má pravdu v tom, že "základ je včas olej meniť, motor za studena nepreťažovať a pod.".... (ale "včas olej meniť" nerovná se do maxima dodržet předepsaný interval).
Pokud Ti ale půjde o dobrou ochranu motoru a kvalitní mazání ve smyslu opravdu dobrého mazání, je dobré použít olej ACEA A3/B3, který má HTHS viskozitu normální (nesníženou), kde se až tak "nehraje" na v dnešní době to moderní "nízkoemisní" a podstatně důležitější věcí je pevnější olejový film....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Hombre
Příspěvky: 1879
Registrován: úte bře 09, 2010 18:37
Bydliště: Zlín

Re: nová specifikace Ford - WSS-M2C913-D

Příspěvek od Hombre »

Otass má stejný motor jako mám já 2,0L beneli a je trochu na vážkách, jestli A1/B1 nebo A3/B3, protože na Fordím foru je boj již pět let, tak Otass, klidně tam dej tento Shell Helix Ultra 5W-40, na volnoběh motor není ani v autě slyšet. :wink:
BMW R 1100 RT - Brumla
BMW R 1200 RT - Bělouš
Valvoline All-Climate 20W-50
Pan Tau

Re: nová specifikace Ford - WSS-M2C913-D

Příspěvek od Pan Tau »

otass píše:Zde na fóru se doporučuje nerespektovat fordí normy a jít do A3/B3 namísto jejich "omaštěných vodiček"...když si ale navolím na https://www.lubrizol.com/apps/relperftool/pc.html tuto normu, tak vychází mnohem lépe než A3? Jak tomu mám rozumnět?
Pokud chceš olej, který přesahuje (alespoň podle www.lubrizol) parametry fordí a A3/B3 normy a má normální HTHS viskozitu, tak zkus nějaký olej se specifikací VW 504 00.
sosko

Re: nová specifikace Ford - WSS-M2C913-D

Příspěvek od sosko »

Pan Tau predostrel zaujimavu myslienku, ktora mne skrsla takisto pri podobnych porovnavacich grafoch.
Neviem na kolko su taketo porovnania relevantne, ale skusme priklad:
- navolim si normu napr ACEA 2012, potom VW 505.01, C3-12 ... a potom VW 507.00, ktora vsetky tieto "prerastie" , z coho mi vychadza, ze najvhodnejsia norma bude prave 507.00, pretoze presahuje(myslim vacsinu) ostatnych. Co si o tom myslite :?:
otass

Re: nová specifikace Ford - WSS-M2C913-D

Příspěvek od otass »

Mám benzínové Mondeo 1.8 s přímým vstřikováním (DuratecSCi), rv.04.
Jezdím denně 70km, z toho 80% dálnice, zbytek normálka hlavně po městě, ročně najedu kolem 30.000km a olej měním po 10.000km.
Ohledně toho dát tam něco jiného než je předepsáno, je mi z toho, jako kdybych se chtěl projít po žhavém uhlí. Ale samozřejmě chci, ať nemusím řešit problémy s motorem. Auto servisováno od novoty ve značkovém servise. Motor byl už jednou měněn jako zadřený (v 60tis.km), byl dán nový celomotor a ten má teď 70tis.km (se mnou 30tis.km), oleje se mezi výměnou neztratí ani deci.
Podle čeho se mám řídit, abych zvolil co nejlépe?
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9850
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: nová specifikace Ford - WSS-M2C913-D

Příspěvek od Colommbo »

Vidíš to, na rozdíl od tebe jsou (a třeba tady na fóru) lidi, kteří dostávají kopřivku při představě lít do motoru jen a pouze to, co předepisuje výrobce... :) Vůz je od novoty servisován ve značkovém servisu - copak do motoru lijí, pročpak se v 60tis.km zadřel...? :? Něco si tady pohledej a přečti a řiď se selským rozumem a citem za současného upřednostnění motoru... :wink:
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Návštěvník

Re: nová specifikace Ford - WSS-M2C913-D

Příspěvek od Návštěvník »

Já bych k tomu jen dodal, že skutečnost, že motor nebere olej, ještě nemusí nutně znamenat, že je v naprostém pořádku. A naopak, motor, který olej bere, nemusí být nutně nějak vadný či poškozený.
otass

Re: nová specifikace Ford - WSS-M2C913-D

Příspěvek od otass »

Obecně mám problém s tím, že absolutně netuším, co ty normy představují? To je balíček nějakých aditiv, nebo je to nějaká škála jak moc může být olej dobrý, nebo to jsou spolu nesouvisející hodnoty? Píšete o viskozitě, ale je to ta hlavní rozhodující hodnota? Na jednom odborném webu psali, že když dám W40, budu škodit řetězu - můj kolega zas tvrdí opak.
Je v pohodě toto?
http://www.oleje.cz/p/eni-i-sint-5w-30-1-l--3314
Podle toho, co píšete, tak i tohle je lepší, než jsem lil doteď:
http://www.oleje.cz/p/mogul-extreme-5w-30-4-l--1191
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9850
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: nová specifikace Ford - WSS-M2C913-D

Příspěvek od Colommbo »

W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Odpovědět