505.01 C3 pre PD s DPF
Moderátor: Colommbo
505.01 C3 pre PD s DPF
všimol som si, že sa tu viackrát ponúkala možnosť použiť oleje VW normy 505.01 C3 pre motory PD s DPF. ale na stránke motul so v technických špecifikáviách pre takýto olej našiel (MOTUL SPECIFIC 505 01 502 00 5W-40):
100% Synthetic lubricant specially designed for VAG Group (VOLKSWAGEN, AUDI, SKODA, SEAT)
vehicles following fixed oil drain intervals (15,000 km in Europe) program, powered by TDI or Turbo
Diesel engines fitted with or without Unit Injector pump system (Volkswagen PD), without Diesel
Particulate Filter (DPF) ...
ako to teda je...? momentálne mám v aute s 1.9 TDI PD s DPF LM 5W40 ACEA C3...
100% Synthetic lubricant specially designed for VAG Group (VOLKSWAGEN, AUDI, SKODA, SEAT)
vehicles following fixed oil drain intervals (15,000 km in Europe) program, powered by TDI or Turbo
Diesel engines fitted with or without Unit Injector pump system (Volkswagen PD), without Diesel
Particulate Filter (DPF) ...
ako to teda je...? momentálne mám v aute s 1.9 TDI PD s DPF LM 5W40 ACEA C3...
ŠKODA YETI 2.0 TDI CR 81kW / RAVENOL VMO 5W-40 C3
ŠKODA OCTAVIA 4 2.0 TDI CR 85kW / RAVENOL VSW 0W-30
ŠKODA OCTAVIA 4 2.0 TDI CR 85kW / RAVENOL VSW 0W-30
Re: 505.01 C3 pre PD s DPF
Ono to bude tym, ze spominany Motul nesplna normu 507.00, ktora ako jedina je "approved by VW for DPF" . Normy 505.xx a 506.xx su pre motory bez DPF, 507.00 pre motory s DPF.
Samozrejme si myslim, ze sa da tento olej kludne pouzivat aj s DPF (kedze plni C3), len v ramci firemnej politiky a eko-lobby bude pre motor s DPF doporucovany daky iny Motul s 5W30 & 507.00.
Samozrejme si myslim, ze sa da tento olej kludne pouzivat aj s DPF (kedze plni C3), len v ramci firemnej politiky a eko-lobby bude pre motor s DPF doporucovany daky iny Motul s 5W30 & 507.00.
Re: 505.01 C3 pre PD s DPF
Pokuď máš 505.01 s ACEA C3, tak ta C3 je mid SAPS olej a je právě pro DPF. Pro DPF, je tak použitelný. Není důvod, aby nebyl.
ACEA C3 má omezení sulfátového popela myslím max. 0,8
VW 507.00 má omezení max. 1.5
I kdyby mělo C3 vyšší hodnoty o pár desetin stejně by byl použitelný.
C3 jsou pro filtry pevných částic, proto se dá bez obav použít.
Ale pro VW bude schválen v manuálu asi jen 507.00 To už pak záleží na tobě jestli použiješ co máš v manuálu nebo něco jinýho.
ACEA C3 má omezení sulfátového popela myslím max. 0,8
VW 507.00 má omezení max. 1.5
I kdyby mělo C3 vyšší hodnoty o pár desetin stejně by byl použitelný.
C3 jsou pro filtry pevných částic, proto se dá bez obav použít.
Ale pro VW bude schválen v manuálu asi jen 507.00 To už pak záleží na tobě jestli použiješ co máš v manuálu nebo něco jinýho.
Re: 505.01 C3 pre PD s DPF
Tedy jen další příklad matení zákazníka ne zcela přesným určením, co vlastně motor potřebuje, resp. co by pro něj bylo ideální.Autoxxxrady píše:Ale pro VW bude schválen v manuálu asi jen 507.00 To už pak záleží na tobě jestli použiješ co máš v manuálu nebo něco jinýho.
Re: 505.01 C3 pre PD s DPF
Už zase, tohle už musí bejt doprdele úchylka Proč to kua pořád dokola omíláte, vždyť to každej ví a každá automobilka má něco. Bombardujte si VW a ne fórum který za to nemůže
- Colommbo
- Příspěvky: 9846
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: 505.01 C3 pre PD s DPF
Návštěvník píše: ...Tedy jen další příklad matení zákazníka ne zcela přesným určením, co vlastně motor potřebuje, resp. co by pro něj bylo ideální.
Naprosto správně...šulda píše: ...Proč to kua pořád dokola omíláte, vždyť to každej ví...Bombardujte si VW...
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Re: 505.01 C3 pre PD s DPF
Opakování je přec matkou moudrosti, tak proto. Ale jemu navzdory, když už jsem se domníval, že to jakž takž chápu, mi Autoxxxrady vysvětlil, že tak akorát velký kulový!šulda píše:Už zase, tohle už musí bejt doprdele úchylka Proč to kua pořád dokola omíláte, ...
Re: 505.01 C3 pre PD s DPF
Každej ne, to by se mj neptalšulda píše:Proč to kua pořád dokola omíláte, vždyť to každej ví....
Když potřebuješ olej pro motor TDI-PD který je vybaven filtrem pevných částic, tak potřebuješ buď:
VW505.01 ACEA C3 nebo VW506.01 C3 anebo VW507. S tím, že 506.01 a 507 jsou "LL" oleje....
Takže ten Motul 505.01 - když je tam "without Diesel Particulate Filter (DPF)", tak NE !
A klidně zůstat třeba u toho "LM 5W40 ACEA C3". Je to olej od dobrého výrobce, ale samozřejmě se dá použít i jiný (známý) výrobce. A výměnu při krátkých jízdách po 10-ti a při delších po 15-ti tkm.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: 505.01 C3 pre PD s DPF
ok, ostáva teda LM TOP TEC 4100 5W-40 (C3) a výmena po 9.tis km. (3x do roka)
vďaka.
vďaka.
ŠKODA YETI 2.0 TDI CR 81kW / RAVENOL VMO 5W-40 C3
ŠKODA OCTAVIA 4 2.0 TDI CR 85kW / RAVENOL VSW 0W-30
ŠKODA OCTAVIA 4 2.0 TDI CR 85kW / RAVENOL VSW 0W-30
Re: 505.01 C3 pre PD s DPF
Výměna oleje po 10-ti tkm při běžném ježdění je pro motor jedna z nejlepších věcí, co se dá pro něho udělat. Ale ve Tvém případě - když najedeš skoro 30tkm za rok, tak předpokládám, že ne popojížděním se studeným motorem, ale na delších štrekách s málem startů - se dá olej měnit po 13-ti - 15-tkm. Ale jak říkám, čím dřív, tím líp pro motor....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: 505.01 C3 pre PD s DPF
Dostal jsi mě, ale stejně vím že víš že to bylo myšleno pro ty co sem chodí pravidelněPitris píše:Každej ne, to by se mj neptal
Re: 505.01 C3 pre PD s DPF
Jsme svědky největší marketingové mystifikace od objevu ztužených pokrmových tuků, tak si to užijme!
Re: 505.01 C3 pre PD s DPF
To já vím taky, že Ty víš. Ale právě proto to bylo myšleno pro ty, co sem pravidelně nechodíšulda píše:....vím že víš že to bylo myšleno pro ty co sem chodí pravidelně....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF