Mercedes-Benz C180 Kompressor (2006)

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
Mattijah

Mercedes-Benz C180 Kompressor (2006)

Příspěvek od Mattijah »

Zdravím,

idem v piatok meniť olej na horeuvedenom aute a mám problém. Auto bolo doteraz servisované priamo v autorizovaných servisoch, tak som to nijako neriešil, ale už ma nebaví platiť nehorázne peniaze za veci, čo si viem viacmenej spraviť za pol hodinu aj sám.
V servise dávali zo začiatku do auta olej Shell Helix Ultra 5w40, potom cez posledné dve výmeny tam naliali olej mb229.51. Olej mb229.51 je podľa toho, čo som našiel na internete 5w30 a taktiež som našiel, že je nízkosulfátový a ten je lepší pre diesle ako pre benzín, tak neviem, či to mám nejako riešiť a hľadať ešte nejakú inú špecifikáciu. A teraz mám dilemu, či mám do auta naliať Shell Helix Ultra 5w30 (mb229.51), Shell Helix Ultra 5w40 (mb229.5) alebo Castrol Edge 5w40 (mb229.51). Viem, že tie čísla 5w40 znamenajú nejaký tepelný rozsah oleja, preto mi príde logické, naliať do motora 5w40, keďže zima pod -30°C nebude, ale okolo 35°C občas na Slovensku je. Prosím poraďte, lebo keď som volal priamo do autorizovaného servisu, tam mi povedali, že do všetkého lejú mb229.51 a nijako to neriešia. Vopred vďaka
e1H

Re: Mercedes-Benz C180 Kompressor (2006)

Příspěvek od e1H »

S MB 229.51 určite nič nepokazíš, ale skôr by som dal do tvojho motora MB 229.5. Ak chceš 5W-40, tak Shell Helix Ultra 5W-40 a meniť každých 10-15 tisíc km (podľa toho ako jazdíš) aj s filtrom.

Potom ja osobne (ale aj stránky Mobilu pre tvoj motor) doporučujem(e) Mobil 1 New Life 0W-40, hlavne ak jazdíš častejšie krátke trasy.
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9929
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: Mercedes-Benz C180 Kompressor (2006)

Příspěvek od Colommbo »

Mattijah píše: ...lebo keď som volal priamo do autorizovaného servisu, tam mi povedali, že do všetkého lejú mb229.51 a nijako to neriešia...
Ecce...! :lol:
e1H píše: ...Potom ja osobne (ale aj stránky Mobilu pre tvoj motor) doporučujem(e) Mobil 1 New Life 0W-40, hlavne ak jazdíš častejšie krátke trasy.
Ty nezklameš, příteli, a to je dobře... :wink: (A nemyslím to ve zlém ani ironicky, dokonce souhlasím. :) )
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
e-panolin.cz

Re: Mercedes-Benz C180 Kompressor (2006)

Příspěvek od e-panolin.cz »

Podstatný je předpis pro tento motor - a tím je norma MB 229.X a pod. Schválené oleje dle této normy najdeš zde http://kuc.cz/c7p78e
Mattijah_unlogged

Re: Mercedes-Benz C180 Kompressor (2006)

Příspěvek od Mattijah_unlogged »

Vdaka za rady. Jazdim denne tak 100km, 50km rano, 50 spat, obcas dalej, takto asi nei je az taka kratka vzdialenost. Preco tam dat radsej mb229.5? Mozno blba otazka, ale niekde som cital, ze mb229.51 je upgrade z mb229.5 a mne nejako sedliacky rozum hovori, ze ked je to upgrade, tak to musi byt lepsie. Je to tak? Vopred vdaka za trpezlivost s mojimi otazkami a skore odpovede :)
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27480
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Mercedes-Benz C180 Kompressor (2006)

Příspěvek od Pitris »

229.31 a 229.51 jsou pro motory s filtry pevných částic. Pokud nemáš - nemusíš a stačí 229.3 nebo .5
Pro Tvé jízdy bych zůstal klidně u toho Shellu Helix Ultra 5w40 (Mobil1 0w40 se dá ale dobře taky) a měnil po 15-ti tkm (sic delší jízdy, ale vyšší výkon/zátěž přeplňovaného motoru - nechal bych xw40)

PS: to "upgrade" bych tady bral spíše jako použitelné univerzálně. Ne že je lepší.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Mattijah_unlogged

Re: Mercedes-Benz C180 Kompressor (2006)

Příspěvek od Mattijah_unlogged »

Okej. Vdaka. Tu som sa docital (http://auto.etrend.sk/auto-novinky/pouz ... iloch.html), ze 0W40 je dobre do novsich aut, moj medved je 2006, cize uz ma tych 8 rokov, nechcem ho trapit. Tak tam dam 5W40. Ale teraz aj mb229.51 je pri oleji Castrol Edge 5W40. Alebo radsej Helix Ultra 5W40, co je mb229.5. Mna ten mb229.51 laka preto, ze som sa na stranke docital, ze je pre benzinpve, naftove aj plynove motory najlepsie riesenie (ja mam aj benzin aj plyn), a neviem ci je to len marketingovy tah, ale celkom to na mna zabralo. Ale ak na 100% neublizim Helixom auto a nebude to mat ziadny negativny dosledok, tak tam nalejem aj ten. Alebo mobil 1, ak maju 5W40, tak ten tiez mozem, proste mne ide o to, naliat do auta to najlepsie, co moze byt, lebo na takej blbosti ako je olej istotne setrit nebudem.
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27480
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Mercedes-Benz C180 Kompressor (2006)

Příspěvek od Pitris »

U Mobilu pozor - dělají Mobil a Mobil1. A v 5w40 je u nás/vás běžně k sehnání asi "jen" Mobil.
Mobil1 je 0w40 a 5w50.... Jinak pokud chceš opravdu dobrý olej, vyber něco od "M"....
Mobil1, Motul, Motorex, Millers oils :wink:
Jinak to 229.51 je lepší jen pro to, že je pro všechny motory MB. Kde není filtr pevných částic, je pro motor lepší použít olej, který není pro DPF http://www.znackoveoleje.cz/znackoveole ... roby-oleju (hlavně poslední odstavec)
A já bych se vůbec nebál použít třeba http://www.znackoveoleje.cz/znackoveole ... e-5W-50-4l
Ale Shell 5w40 - klidně. Stejně se budeš muset nakonec rozhodnout sám....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Mattijah_unlogged

Re: Mercedes-Benz C180 Kompressor (2006)

Příspěvek od Mattijah_unlogged »

Okej, kedze to do piatku musim mat hotove, tak sa rozhodujem medzi tymito dvomi. Z tej stranky su mi schopni dorucit olej do stredy.
Prvy je: http://olejcentrum.sk/shell-helix-ultra-5w-40-5l
Druhy je: http://olejcentrum.sk/mobil-nl-0w-40-5l

Oba su to mb229.5, len ma znepokojuje, ci cena shell nie je nizsia preto, ze je to nekvalitnejsi olej. Ak ano, je to potom podstatne horsi olej, ak to beriem logicky s cenou. Pri mobile ma trosku strasi ta 0. Nesposobi to paseku? 40 je na teploty na slovensku asi fajn, celkom tu mame tuhe zimy, nad 40 by som uz asi nesiel.
e1H

Re: Mercedes-Benz C180 Kompressor (2006)

Příspěvek od e1H »

Ten Mobil je drahší práve preto, že je 0W, čo je výhoda hlavne v mrazivých štartoch a pri krátkych jazdách kedy sa motor ani poriadne nezohreje. Nakoľko ale jazdíš 50+ km a máš aj LPG (már vyššie teploty horenia, takže motor sa zohreje ešte rýchlejšie), môže ti to byť viacmenej jedno. Ak chceš pre auto spraviť naozaj maximum, tak zober radšej lacnejší Shell a skráť interval výmeny oleja o ďalších 25-33%. Za 2-3 výmeny oleja ušetríš na ďalšiu extra výmenu aj s filtrom.
Platia pravidlá, že pre motor je lepšie častejšie meniť lacnejší olej, než dávať do neho ten najdrahší, ale nechávať ho tam dlho. Kvalitatívny rozdiel v olejoch s rovnakým schválením nikdy nie je tak veľký ako veľké sú rozdiely v ich cenách.
Autoxxxrady

Re: Mercedes-Benz C180 Kompressor (2006)

Příspěvek od Autoxxxrady »

229.5 a 229.51 rozdíl

229.5 nemá takové omezení množství fosforu, síry a sulfátového popela
229.51 má omezení těchto prvků kvůli filtrům pevných částic

229.5 bude mít větší TBN. Výkonově by měla být srovnatelná s 229.51. Takže pokuď nepotřebuješ olej mid SAPS je pro tebe lepší použít 229.5, kde máš většinou vyšší TBN. Ale můžeš použít i 229.51

To samý platí pro 229.3 a 229.31 ty oleje by měli být výkonově srovnatelné.
Odpovědět