nad/podčtvercový motor

Další nezařaditelná témata

Moderátor: Colommbo

jarson

Re: nad/podčtvercový motor

Příspěvek od jarson »

colombo:
no v podstate toto vlakno vytvoril admin (pitris?) tak ,ze sem presunul prispevok z vlakna kde David riesil nakup Accorda, teda preto ta honda...
Chapem ze takto moze moj prispevok z ktoreho citujes vyzniet nepatricne ale je vlastne iba tak trochu mimo kontext - to len na vysvetlenie :)
My sme to tam vtedy nacali viac menej nahodou tuto temu ...netusil som , ze olejarov natolko zaujme problematika suvisiaca skor s konstrukciou motorov.
jarson

Re: nad/podčtvercový motor

Příspěvek od jarson »

pitris:
...ano presne tuto 1.5 Vtec 84kw som mal na mysli. Patrila mojmu strykovi - ma ju dodnes a este neke 3dverove hondidlo na zakazku - to som ale este ani nevidel.
Zije v CR, vtedy bol u nas na navsteve a dal mi to z Trebisova do Roznavy ( asi 150?km) . Dodnes si spominam jak na mna chvilu nervozne pozeral jak to šimram na 2500 otackach a potom to nevydrzal a "proč myslíš mladej , že tam dal japonec otačkomer do vosmi ticíc, kurňa, človeče , neser se stim a vosol to!" :lol:

az budem mat zbytocne lóve a zozeniem nejaku s nezhnitym zadkom , tak si jednu kupim. Mimochodom malo to aj vo "veselom" rezime rozpravkovu spotrebu teda. Myslim ze okolo 6 litrov len.
Uživatelský avatar
Jezevcik
Příspěvky: 3360
Registrován: sob lis 26, 2005 16:55
Bydliště: Praha 11

Re: nad/podčtvercový motor

Příspěvek od Jezevcik »

Jarku, je to sice rozmazané, ale řekl bych, že ručička teploty vody atakuje horní doraz. To je normální provozní teplota, nebo chvilkový extrém?
Toyota Verso 1.8 Valvematic, r. v. 2011
Léto: Shell Helix HX6 10W-40
Zima: Shell Helix Ultra 5W-40
Toyota Corolla Liftback E 11, 1.4 16 V, r. v. 97
Shell Helix HX6 10W-40
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9846
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: nad/podčtvercový motor

Příspěvek od Colommbo »

jarson píše: ...netusil som , ze olejarov natolko zaujme problematika suvisiaca skor s konstrukciou motorov...
Väčšinu tunajších olejárov zaujme všetko, čo sa týka akýchkol'vek motorov od tých šikmoočiek z Východu... :mrgreen:
Kluci odtud, co mě už znají, dobře vědí, že co se hodně točivých či přímo vysokootáčkových motorů týče, jsem jejich obdivovatelem ale nikoli příznivcem, mnohem raději mám vyšší líně se převalující objemy a víceválce... :oops: Tedy neboj, všechno je v pořádku, můj předchozí příspěvek byl jen takovým popíchnutím právě zdejším milovníkům japonských motorů... :wink:
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27402
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: nad/podčtvercový motor

Příspěvek od Pitris »

Jezevcik píše:Jarku, je to sice rozmazané, ale řekl bych, že ručička teploty vody atakuje horní doraz. To je normální provozní teplota, nebo chvilkový extrém?
Nevím, kde si to vzal :shock: ale když vezmu ty malý budíky, tak vpravo palivoměr (nad půlkou),
a vlevo ten teploměr - pod půlkou (červené na teploměru začíná až je ručička svisle nahoru. A nikdy tam nebyla).
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
Jezevcik
Příspěvky: 3360
Registrován: sob lis 26, 2005 16:55
Bydliště: Praha 11

Re: nad/podčtvercový motor

Příspěvek od Jezevcik »

Moje chyba. Už to chápu. Myslel sem, že to běží v obráceném směru. Pardon.
Toyota Verso 1.8 Valvematic, r. v. 2011
Léto: Shell Helix HX6 10W-40
Zima: Shell Helix Ultra 5W-40
Toyota Corolla Liftback E 11, 1.4 16 V, r. v. 97
Shell Helix HX6 10W-40
davidTJ

Re: nad/podčtvercový motor

Příspěvek od davidTJ »

Tu je graf z valcovej skúšobne výkonu.

Na margo ťahu v nízkych/ vysokých otáčkach...

Vysokozdvihový motor dokáže toćiť vysoké otáčky, ale ťah má v nízkych poprípade stredných otáčkach...napr. aj moj GA16DE točí maximálne 7200ot/min... no nad 5000ot/min ho nemá zmysel točíť , pozrite si aj graf :wink: modrá krivka je výkon kolesách, po odpoćítaní strát a nad 4500 ot/min už nerastie...čo aj presne koreśponduje s pocitovým ťahom motora, ostatné krivky myslím že netreba vysvetľovať :)

https://imageshack.com/i/eze637f8j

Jarson:

Myslím že sme tu vśetci nadśenci do motorov a preto sa dokážeme o nich baviť. S kamarátmi si veľmi o motoroch nepokecám , preto som rád za také fórum ako oleje.cz , kde sa neuráža ako na iných fórach a sú tu ľudia čo tomu rozumejú :wink:
Návštěvník

Re: nad/podčtvercový motor

Příspěvek od Návštěvník »

O tom, zda jde o tupý motor pro tupé ovladače, což jsou ti, kdo jsou přesvědčeni, že benzínovou atmosféru je nejlépe točit max. do 2000 ot./min., nebo naopak o motor svěžího projevu, rozhoduje primárně plnění a výplach válců, tedy ventilový rozvod, hlava motoru a naladění sacího + výfukového traktu. Poměr vrtání a zdvihu je přitom druhotný, dokonce méně důležitý, než omezení setrvačných momentů pohyblivých dílů a vnitřních ztrát motoru.
davidTJ

Re: nad/podčtvercový motor

Příspěvek od davidTJ »

Návštěvník:

:wink: dík za objasnenie
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9846
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: nad/podčtvercový motor

Příspěvek od Colommbo »

Jak už tu kdysi v některém vlákně psal Harry - "motor se musí točit vesele, radostně"... :)
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27402
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: nad/podčtvercový motor

Příspěvek od Pitris »

Jóóó - Harry. Jak rád bych tady zase viděl ten jeho točící se motůrek, co má u "podpisu".... (sorry - off topic)
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
kornel
Příspěvky: 1739
Registrován: čtv led 28, 2010 17:55

Re: nad/podčtvercový motor

Příspěvek od kornel »

rozdiely v prejave a charakteristike vysokozdvihového vs. presne štvorcového motora rovnakého objemu a typu sú značné a zaujímavé..
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9846
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: nad/podčtvercový motor

Příspěvek od Colommbo »

Pitris píše:Jóóó - Harry. Jak rád bych tady zase viděl ten jeho točící se motůrek, co má u "podpisu"...
Do Dobřichovic jsem volal naposled v březnu (...?) Žijou oba, ale je to na hovno a lepší to nebude... :(
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27402
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: nad/podčtvercový motor

Příspěvek od Pitris »

Děkuji za info. Já s Harrym po tlf na jeho narozky Sorry zase za off topic
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
Pedro
Příspěvky: 7757
Registrován: úte zář 22, 2009 12:10
Bydliště: Praha 6

Re: nad/podčtvercový motor

Příspěvek od Pedro »

I ja dekuji za info. Je to ridic a machr poctivé techniky.
Preji vse nej a klanim se. Nikoliv obrazne, kleknu na koleno a sklopim kebuli
.
Odpovědět