Soused měl na Focusu 1,6 najeto 435 tis. km, když ho prodával, a právě motor byl z celého auta asi v nejlepší kondici. Jenže do něj hned po záruce začal lít normální olej v SAE 10W-40.libe píše:Bohužel, v dobré víře dopřát autu, to co tam patří, tak jsem tam několik roků dával ten origo olej A1/B1 ...
FOCUS - spotřeba oleje
Moderátor: Colommbo
Re: FOCUS - spotřeba oleje
Re: FOCUS - spotřeba oleje
Pěkná blbost! Režim měl naopak zájem vyvážet, poněvadž potřeboval valuty. Ostatně už škodovky s motorem vzadu se vyvážely na Západ, a to v nezanedbatelném množství, včetně do Velké Británie, Francie a Švýcarska. Hrdličkovu práci prznili ekonomové a technologové: na něco prostě nebyly prachy, resp. by to moc stálo, něco jiného zase nešlo v tehdejších podmínkách sériové výroby u nás vyrobit.Jezevcik píše:Četl jsem, že Favoritu při vývoji chybělo něco, co by znemožnilo homologaci na západních trzích a protože to bylo neprůstřelné a soudruzi zatvrzelí tak pan Hrdlička sám sebe anonymně udal na STB. A ejhle, najednou to šlo.
Naprostý souhlas!Jezevcik píše:Celý Favorit byl v daných podmínkách obdivuhodný výkon a o panu Hrdličkovi nedávno napsali, že dnešní systém už takto všestranné odborníky nemá šanci vyprodukovat. Místo toho chrlí tupé manažery.
Re: FOCUS - spotřeba oleje
Jo, ta ještě byla konkurenceschopná, samozřejmě ve své kategorii malého lidového vozu.Jezevcik píše:... s koncem poslední hezké škodovky - 1000 MB.
Re: FOCUS - spotřeba oleje
Blbost to asi nebude. Čerpal jsem z rozhovoru pana Hrdličky se Světem motorů, a jestli si dobře vzpomínám, tak šlo asi o katalyzátor. To už ale nevím přesně. Zítra dorazím domů a můžu vyhledat.Návštěvník píše:Pěkná blbost! Režim měl naopak zájem vyvážet, poněvadž potřeboval valuty....Jezevcik píše:Četl jsem, že Favoritu při vývoji chybělo něco, co by znemožnilo homologaci na západních trzích a protože to bylo neprůstřelné a soudruzi zatvrzelí tak pan Hrdlička sám sebe anonymně udal na STB. A ejhle, najednou to šlo.
Toyota Verso 1.8 Valvematic, r. v. 2011
Léto: Shell Helix HX6 10W-40
Zima: Shell Helix Ultra 5W-40
Toyota Corolla Liftback E 11, 1.4 16 V, r. v. 97
Shell Helix HX6 10W-40
Léto: Shell Helix HX6 10W-40
Zima: Shell Helix Ultra 5W-40
Toyota Corolla Liftback E 11, 1.4 16 V, r. v. 97
Shell Helix HX6 10W-40
Re: FOCUS - spotřeba oleje
Požadavek katalyzátoru se lišil trh od trhu: pro CH musel být už od r. 1986, pro F teprve od r. 1996 (vztaženo k termínu homologace pro daný trh). Na katalyzátor samozřejmě nemůžeš mít obyč. karbec, ale elektronicky řízený či nejlépe MPI, což je finančně (a opět jsme u ekonomické stránky) úplně jinde.Jezevcik píše:...šlo asi o katalyzátor...
Re: FOCUS - spotřeba oleje
U Fáčka bylo dost věcí spíš špatně, ale písty, kroužky byly špičkové. Také válce byly vylepšené. Kroužky Japan . Chtělo se, aby to vydrželo, což dnes asi není pravidlem. Řada věcí u Favorita také nevydržela, i když se asi chtělo...skodovkar píše:Pravdu máš, ale ona obecně 90. léta vyprodukovala z mého pohledu nejlepší auta (výdrž, dimenzování atd.). Škodovka měla našlápnuto skvěle odvedenu prací p. Hrdličky na Favoritu.Itall píše:Dobře dobře, tedy pokračujme po linii novších škodovek. Od Favorita přes Felicii až do skončení výroby českých OHV čtyřválců (Fabia I) byla spotřeba oleje neměřitelná běžně do 200000 km i více, pak teprve byla měřitelná, ale bez dolévání, pak teprve...
Re: FOCUS - spotřeba oleje
Bohužel - ne vždy je olej doporučen či předepsán výrobcem motoru pro motor/řidiče to nejlepšílibe píše:Bohužel, v dobré víře dopřát autu, to co tam patří, tak jsem tam několik roků dával ten origo olej A1/B1 a spotřeba oleje postupně pěkně narůstala
Přechod z A1 5w30 na A3 5w40 bylo dobře. Ten Valvoline MaxLife 10w40 může - pokud je tam někde ztvrdlé těsnění - se spotřebou mot. oleje pomoct, ale při častých (a zejména mrazivých) startech a krátkých jízdách je 5w vhodnější. Je ještě varianta (jak zmínil Colommbo) "zvednout letní" číslo oleje -> ze 40 na 50, protože ten je při provozní teplotě motoru více viskózní (hustší) a lépe dotěsní v motoru již zvětšené vůle.... Ty výměny po 1roce a po 10-ti tkm jsou v pořádku - předpokládám, že vždy i s filtrem.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: FOCUS - spotřeba oleje
Určitě by bylo co dotáhnout, ale udělej za tři roky celé nové auto. A že by na fáčku bylo více věcí spíše špatně mi přijde moc přitažené za vlasy. Ať tak či onak, má 24 let a bez problémů si v něm měsíc vozím zadnici každý den - a baví měItall píše:U Fáčka bylo dost věcí spíš špatně, ale písty, kroužky byly špičkové. Také válce byly vylepšené. Kroužky Japan . Chtělo se, aby to vydrželo, což dnes asi není pravidlem. Řada věcí u Favorita také nevydržela, i když se asi chtělo...
Re: FOCUS - spotřeba oleje
moj kolega tiež kupil auto so skutočnými 60 tisícmi km. Najazdil 40 tisíc a motor kaput,bez tlakov,vstrekovače všetky nepoužitelné,vstrekovacie čerpadlo bez tlaku,nádrž s filtrom plná pilín.Auto malo 60 tisíc,no motor mal 400. Zrejme sa povodný motor použil na kšeft.
Suzuki SV 1000,Opel Insignia Sport Tourer CDTI 153kW,Opel Vectra 1,7 DT-išla do sveta
Re: FOCUS - spotřeba oleje
Celkový boj s manuálisty od Fordů, je běh na dlouhou trať. Já bojuji za olej A3/B3 do Fordu již přes pět let a stále je manuál A1/B1 pro většinu modla.
BMW R 1100 RT - Brumla
BMW R 1200 RT - Bělouš
Valvoline All-Climate 20W-50
BMW R 1200 RT - Bělouš
Valvoline All-Climate 20W-50