Mogul Moto

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
Uživatelský avatar
Durex
Příspěvky: 3946
Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
Bydliště: Třebechovice p/O
Kontaktovat uživatele:

Re: Mogul Moto

Příspěvek od Durex »

Přestože oba plní stejnou normu a i popis je stejný,tak každý má jiné hodnoty v technických listech. Jak pro kinematickou viskozitu,pro bod tuhnutí i pro TBN. Ale jestli je to fyzicky jiný olej netuším :lol:
Suzuki GSX 1300R Hayabusa, Suzuki GSXR 750W, Honda CBR 400RR, Honda CBR 600F3, KTM EXC 300 2T, Honda VFR 750,Suzuki Inazuma 750, Kawasaki ZX7R -2x, Kawasaki GPZ 900, Suzuki GSXR 750 K1,Suzuki SV 650, Fiat Ducato 2.3 JTD

Moto-Emergency motoservis
Uživatelský avatar
DEXTER
Příspěvky: 18
Registrován: pát kvě 23, 2014 18:44
Bydliště: Mechov ( Brno-venkov )

Re: Mogul Moto

Příspěvek od DEXTER »

Ta malaguti je jak fichtl-litinovej válec,vzduchem chlazenej,mě jde spíš o ty rozdílný hodnoty těch olejů.
Myslím si že by to neměl být v zásadě žádnej problém použít ten olej Alfa 2 T,protože ty křovinˇáky i mot pily taky dostávaj pěkně na frak-furt plnej,chlazení taky nic moc,motor od křovinˇáku bejvá taky dost žhavej,tak by to nemělo vadit.
Asik napíšu dotaz do Parama a uvidíme co z nich vypadne za moudra.
Škoda Fabia engine BUD 1,4 16 V 59 kW Sunoco SYNTURO GOLD SAE 5W40
Uživatelský avatar
Durex
Příspěvky: 3946
Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
Bydliště: Třebechovice p/O
Kontaktovat uživatele:

Re: Mogul Moto

Příspěvek od Durex »

Předpokládám,že žádné moudro se konat nebude. Oba plní normy,které vyhový požadavkům motoru a myslím,že ti pro lepší pocit nabídnou i ten ester :lol: Každopádně použij co chceš,protože těmto motorům je to opravdu jedno.Spíš než řešit zda použít alfu nebo tsf hledět na správný poměr. Jinak asi už nemám víc co k tomu dodat.
Suzuki GSX 1300R Hayabusa, Suzuki GSXR 750W, Honda CBR 400RR, Honda CBR 600F3, KTM EXC 300 2T, Honda VFR 750,Suzuki Inazuma 750, Kawasaki ZX7R -2x, Kawasaki GPZ 900, Suzuki GSXR 750 K1,Suzuki SV 650, Fiat Ducato 2.3 JTD

Moto-Emergency motoservis
Autoxxxrady

Re: Mogul Moto

Příspěvek od Autoxxxrady »

To TSF má trošku větší viskozitu + bod vzplanutí. Zvládne větší zátěž. Ale použít můžeš oba. Nevím jak to vychází cenově. Jestli je Alfa 2T výhodnější, tak ji klidně používej.

(TSF má nižší viskozitu. To jsem se překoukl.)

Tyhle oleje jsou skoro stejné. Jediný co mě ještě napadá je, že TSF má větší TBN. Tzn. může v něm být víc aditiv (při stejných výkonových normách), proto je psán i pro sportovní verze a větší zátěž.
Naposledy upravil(a) Autoxxxrady dne pát črc 04, 2014 8:07, celkem upraveno 3 x.
e-panolin.cz

Re: Mogul Moto

Příspěvek od e-panolin.cz »

Viskozitu oleje, který bude ve směsi s benzínem bych tedy neřešil.
Uživatelský avatar
Durex
Příspěvky: 3946
Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
Bydliště: Třebechovice p/O
Kontaktovat uživatele:

Re: Mogul Moto

Příspěvek od Durex »

viskozita se řeší jen v případě,že jde o olej do čerpadla a nikoliv přímo do nádrže. Jinak je to opravdu jedno
Suzuki GSX 1300R Hayabusa, Suzuki GSXR 750W, Honda CBR 400RR, Honda CBR 600F3, KTM EXC 300 2T, Honda VFR 750,Suzuki Inazuma 750, Kawasaki ZX7R -2x, Kawasaki GPZ 900, Suzuki GSXR 750 K1,Suzuki SV 650, Fiat Ducato 2.3 JTD

Moto-Emergency motoservis
Autoxxxrady

Re: Mogul Moto

Příspěvek od Autoxxxrady »

Jediný co mě ještě napadá je, že TSF má větší TBN. Tzn. s největší pravděpodobností v něm bude víc aditiv (při stejných výkonových normách), proto je psán i pro sportovní verze a větší zátěž.
Nosiči alkalické rezervy jsou i protioděrové přísady. Co jsem vyčetl, tak složení základových olejů je stejné. Parametry viskozita a viskozitní index také srovnatelné. TBN je jediný parametr, který je výrazně lepší u TSF. Tzn. že když jsou oleje jinak srovnatelné, tak pak tam bude větší aditivace.
Ta viskozita je skoro stejná v tom to nebude .)
Pro zamýšlené použití jsou oba určitě vhodné. Jen jsem se snažil popsat, kde si myslím, že je mezi něma ten hlavní rozdíl.
Jestli chceš šetřit, tak používej tu Alfu. Kvůli tomu asi chceš přejít, abys něco ušetřil.
Uživatelský avatar
Pedro
Příspěvky: 7757
Registrován: úte zář 22, 2009 12:10
Bydliště: Praha 6

Re: Mogul Moto

Příspěvek od Pedro »

Celoročně používám na oddělené mazání 10w-40 Agip Scooter 1L/200kč.
Neustále přidávám ale i do benzinu 1:60.
U mě je celoročně v pravém slova smyslu.
Výfuk čistý,svíce 1x ročně preventivně,píst-válec ok.
cca skoro 20 tkm.
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27485
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Mogul Moto

Příspěvek od Pitris »

Dobré mazání + kvalitní olej = Výfuk čistý,svíce 1x ročně preventivně,píst-válec ok
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
Pedro
Příspěvky: 7757
Registrován: úte zář 22, 2009 12:10
Bydliště: Praha 6

Re: Mogul Moto

Příspěvek od Pedro »

Si začoudí,zejména studenej,má,kupodivu,furt funkční sytič-autom. Za tepla jen když potřebuji někde vypáli (krásně voní. 2T maj něco do sebe)
Startuju klicpákou,z 99% na první škub.
Ve starteru jsou pavouci.
Je to sice v manualu přísně zakázáno,přidávat olej do paliva,z ekologických důvodů,ale... 8)
adosM

Re: Mogul Moto

Příspěvek od adosM »

Mám spec.dotaz. Budu kupovat Yamahu R1. Unikátní stav. Najeto jen 11500km. A chci si ji nechat na dlouho. A tím pádem mě jde o výdrž motoru. Dříve jsem měnil v minulé R1 olej Motul 5100 10w40 ester norma MA. Ale ted je ten olej motulem nahrazenej tím samým ale s normou MA2 api SL. Ale dřívější měl myslím SH max. To je ten kámen urazu. Borec co kupuje sudy těch olejů a prodává je říkal, že je ten nový olej MA2 už mín kvalitní. Mín aditiv atd dělaný pro debilní euronormy a katalyzátory apod. Je to možné že je tam horší kvalita ? O to mě fakt nejde. Starý motul 5100 10w40 s normou MA už nejde sehnat že ? Nebo co mám koupit za olej 10w40, který je kvalitní a má ještě jen MA a popřípadě api SH ? Motorex top speed 10w40 má myslím jen ještě starou MA. Ten motul mě mrzí moc, protože je na bázy esterů. A rád bych olej s esterama. Popřípadě i od jiného výrobce. Samozřejmě motor na R1 před vytáčením zahřeju. Nevíte jestli ještě závodní Factory 300v 10w40 podléhá těm novým MA2 ?
Uživatelský avatar
Durex
Příspěvky: 3946
Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
Bydliště: Třebechovice p/O
Kontaktovat uživatele:

Re: Mogul Moto

Příspěvek od Durex »

Odpověděl sem ti už v prvním vláknu. JASO MA a v současné době MA2 musí mít všechny moto oleje,pokud chtějí,aby se nesmekala spojka ... pro tebe je důležitá norma API a SL je naprosto v pořádku a bude lepší,než SM ... Navíc drtivá většina moto motorů vyžaduje stále API SG,což překračujou dnes všechny oleje. Takže nemusíš se děsit :wink:
Suzuki GSX 1300R Hayabusa, Suzuki GSXR 750W, Honda CBR 400RR, Honda CBR 600F3, KTM EXC 300 2T, Honda VFR 750,Suzuki Inazuma 750, Kawasaki ZX7R -2x, Kawasaki GPZ 900, Suzuki GSXR 750 K1,Suzuki SV 650, Fiat Ducato 2.3 JTD

Moto-Emergency motoservis
Uživatelský avatar
Durex
Příspěvky: 3946
Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
Bydliště: Třebechovice p/O
Kontaktovat uživatele:

Re: Mogul Moto

Příspěvek od Durex »

Jen dotaz. Proč se řeší souběžně ve dvou vláknech jeden problém? Nebylo by lepší si vybrat jedno vlákno a u toho zůstat?
Suzuki GSX 1300R Hayabusa, Suzuki GSXR 750W, Honda CBR 400RR, Honda CBR 600F3, KTM EXC 300 2T, Honda VFR 750,Suzuki Inazuma 750, Kawasaki ZX7R -2x, Kawasaki GPZ 900, Suzuki GSXR 750 K1,Suzuki SV 650, Fiat Ducato 2.3 JTD

Moto-Emergency motoservis
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27485
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Mogul Moto

Příspěvek od Pitris »

Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Odpovědět