olej a saze

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

Návštěvník

Re: olej a saze

Příspěvek od Návštěvník »

westikkrystof píše:...saze paradoxně zvyšují viskozitu...
Proč paradoxně, snad logicky, ne? :shock: Vždyť jde o suspenzi. :idea:
westikkrystof

Re: olej a saze

Příspěvek od westikkrystof »

Návštěvník píše:
westikkrystof píše:...saze paradoxně zvyšují viskozitu...
Proč paradoxně, snad logicky, ne? :shock: Vždyť jde o suspenzi. :idea:
Jo. Měl jsem obrácený pojem viskozita.
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27484
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: olej a saze

Příspěvek od Pitris »

Máte recht :shock: Ale vždyť v tom odkaze v článku ing. Černého je to všechno podrobně popsáno :x
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
westikkrystof

Re: olej a saze

Příspěvek od westikkrystof »

Jinak chápu nervozitu autora tématu. Ve svém tématu jsem se ptal podobně.
Když vidím vzhled oleje v mém dieselovém focusu, nejraději bych ho hned vyměnil. A to na ten olej má najeto asi 5tis. Srovnám li to s fábií, která ma najeto na olej o něco více a barva krásně hnědá.
Návštěvník

Re: olej a saze

Příspěvek od Návštěvník »

Jenže to bychom srovnávali principiálně nesrovnatelné, což určitě není fér. Ostatně už samotné rozšíření dieselových motorů v osobácích není fér - vůči zdraví spoluobčanů.
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27484
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: olej a saze

Příspěvek od Pitris »

westikkrystof píše: ....Když vidím vzhled oleje....
....tak toho zas až tak moc nepoznáš. Nejsou v něm jen saze a to, že je olej tmavý znamená, že dělá v motoru kromě mazání i další svoji důležitou povinnost. Udrží nečistoty ve vznosu a čistí tím motor.
V nafťáku sice olej tmavne dřív jak v benziňáku, ale když zůstane olej dlouho čistý, je "něco" špatně.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9934
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: olej a saze

Příspěvek od Colommbo »

Pitris píše: ...ale když zůstane olej dlouho čistý, je "něco" špatně.
Může být, ale taky nemusí... :?
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27484
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: olej a saze

Příspěvek od Pitris »

Jasně, u nového auta ten olej zůstane čistý déle, ale i tak by měl po několika tisících začít tmavnout, protože i u nového motoru do oleje prolíná palivo, vlhkost a vznikají saze a úsady. Pomaleji, to ano, ale přesto - a olej má za úkol to rozpouštět a odplavovat. A když to nedělá, je "něco" špatně.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Odpovědět