Olej 10W-40 API SJ

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

Kato

Re: Olej 10W-40 API SJ

Příspěvek od Kato »

skodovkar píše:
roza píše: Vyšší API zahrnuje i ty nižší. Takže SL, SM, SN bez problému.
Tak na to bacha, klici tu kecaj. Napr. od API SM jsou oleje upravane pro novejsi euro normu (kterou tvuj stary motor neplni), tzn. misto puvodniho aditiva na bazi siry se musi pouzivat nove aditivum bez sirne slozky. Neznam ted presne z hlavy o jake aditivum se jedna, ale kazdopadne to novejsi aditivum nema schopnosti starsiho, proto do starsich motoru je lepsi pouzivat API tridy nizsi nez SM!!!! to jsou veci co? Hold ekologie dela s kvalitou nekterych komponent divy... masleno v zapornem smyslu. Ne vse nove je stejne dobre jako to stare....
skodovkar
Příspěvky: 6272
Registrován: pon pro 29, 2008 16:40

Re: Olej 10W-40 API SJ

Příspěvek od skodovkar »

Nechceš snad říci, že když tam nalije SM, tak odrovná motor :idea:
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9853
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: Olej 10W-40 API SJ

Příspěvek od Colommbo »

Jako většinou v životě, pravda je někde uprostřed a její díl máte oba, chlapci - je-li možné sehnat odpovídající olej specifikací SG, SH či SJ, bude pro starší motor vhodnější, ale stejně tak lze bez obav používat oleje specifikací vyšších... :)
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27405
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Olej 10W-40 API SJ

Příspěvek od Pitris »

Kato píše:....kazdopadne to novejsi aditivum nema schopnosti starsiho, proto do starsich motoru je lepsi pouzivat API tridy nizsi nez SM....
Použít API SM se dá - za předpokladu, že tam nebyl olej SG nebo nižší (kvůli usazeninám), a jak Kato správně uvedl, kvůli jiné aditivaci - pro nižší emise - je docela potřeba kilometrový výměnný interval o něco zkrátit. Rozhodně nemusí platit že novější olej je lepší a proto by mohl být v motoru déle....!
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
jerome
Příspěvky: 5779
Registrován: ned bře 13, 2011 12:37

Re: Olej 10W-40 API SJ

Příspěvek od jerome »

Este stale je na trhu dost olejov 10W40 v API SL tj pre starsie rocniky uplny ideal :wink:
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
miki

Re: Olej 10W-40 API SJ

Příspěvek od miki »

... snáď jediný? 0W40 v API SJ.. je to znak kvality alebo zaostávania?
kaskader

Re: Olej 10W-40 API SJ

Příspěvek od kaskader »

ja teda povazujem valvoline za solidneho vyrobcu. pouzivam synpower 5w-40 v mnohych vozoch a durablen diesel 5w-40 v TDI PD a spokojnost. vsetky auta jazdia kratke trasy, alkalicka rezerva okolo 11, cena ok.. 0w-40 ma zacina zaujimat :)
miki

Re: Olej 10W-40 API SJ

Příspěvek od miki »

pre mňa je celkom zaujímavé že napr. olej total-elf s api sl je v danej viskozite drahší ako s api sm,sn... a značia to napr. ako " classic ".... ale neviem ako sa vytvorí konečná cena pre bežného kupujúceho...
Návštěvník

Re: Olej 10W-40 API SJ

Příspěvek od Návštěvník »

Právě že podle ceny to brát nemůžeš. Vždyť to, co zajišťovalo kvalitu (z pohledu požadavků samotného motoru) dřívějším olejům a co dnes škodí systémům očisty výfukových plynů, je ve výrobních nákladech zanedbatelné.
miki

Re: Olej 10W-40 API SJ

Příspěvek od miki »

.... no tak cena by mala byť nižšia... kde sa stala chyba? Menšia produkcia?
Návštěvník

Re: Olej 10W-40 API SJ

Příspěvek od Návštěvník »

To není chyba, to je cenotvorba. A ta už hódně dlouho jen málo odráží výrobní náklady.
Uživatelský avatar
Jezevcik
Příspěvky: 3360
Registrován: sob lis 26, 2005 16:55
Bydliště: Praha 11

Re: Olej 10W-40 API SJ

Příspěvek od Jezevcik »

Návštěvník píše:To není chyba, to je cenotvorba. A ta už hódně dlouho jen málo odráží výrobní náklady.
Každopádně výrobce, bez ohledu na cenu toho a toho produktu, umí přerozdělovat hromádky tak, aby vždy vydělal. Neexistuje dlouhodobý stav okřídleného rčení "a toto od nás máte zadarmo". Dle jednoduchých počtů by logicky zkrachoval. Pokud jde o dobrého hospodáře, tak je vždy vše umně rozpočítáno do nákladů.
Toyota Verso 1.8 Valvematic, r. v. 2011
Léto: Shell Helix HX6 10W-40
Zima: Shell Helix Ultra 5W-40
Toyota Corolla Liftback E 11, 1.4 16 V, r. v. 97
Shell Helix HX6 10W-40
miki

Re: Olej 10W-40 API SJ

Příspěvek od miki »

Tomu všetkému rozumiem.. ale neverím že výrobca predáva ďalej do distribúcie starší- lacnejší? výrobok za vyššiu cenu než novšiu radu. To akoby Octavia tour stála viac než novší model.... takže niekde v reťazci sa stala chyba. Chyba podľa mňa...
Návštěvník

Re: Olej 10W-40 API SJ

Příspěvek od Návštěvník »

miki píše:...To akoby Octavia tour stála viac než novší model.... takže niekde v reťazci sa stala chyba. Chyba podľa mňa...
Předloni jsem koupil kompaktní fotoaparát. Dal jsem za něj cca 7 500 Kč, ve výprodeji, poněvadž na trhu už byl nástupce, za nějakých 10 500 Kč. Před měsícem jsem toho nástupce pořizoval pro kamaráda - za méně jak 5 000 Kč, opět ve výprodeji, poněvadž nástupce... No a při té příležitosti jsem zjistil, že ten můj, o dvě generace starší, se dnes kotuje "od" 10 500 Kč výše. A proč? Inu proto, že má jiný typ snímače (CCD), zatímco ty dvě novější generace už CMOS. Jenže znalci moc dobře vědí, který je pro focení lepší. Tedy zdaleka ne vždy platí, že "novější znamená automaticky lepší". :idea:
Odpovědět