Viskoznejsi olej na vybehany motor
Moderátor: Colommbo
Re: Viskoznejsi olej na vybehany motor
Áno starlet mala rovmaký motor 4EFE ako corolla. inak ja jazdim do 7l, v zime po meste nieco viac, napr teraz posledna nadrz 6,3. btw to spustanie z kopca pri zaradenej rychlosti si narazal prave na tu kompresiu, taK?
Re: Viskoznejsi olej na vybehany motor
Ne "spouštění s kopce", ale schopnost udržet auto zaparkované v kopci na kompresi. To je povětšinou o dost prokazatelnější zkouška skutečné vyběhanosti motoru, než exaktní měření kompresních tlaků.alex 008 píše:... btw to spustanie z kopca pri zaradenej rychlosti si narazal prave na tu kompresiu, taK?
Re: Viskoznejsi olej na vybehany motor
tak som to aj myslel s tym udrzanim - spustanim. prave preto diesle sa udrzia viac, kvoli vacsiemu kompresnemu pomeru
Re: Viskoznejsi olej na vybehany motor
Hm. A co hmotnost vozu, objem motoru, početválců...
Re: Viskoznejsi olej na vybehany motor
Právěže v době, ze které předmětný vůz pochází, tyhle věci ještě "seděly".
Re: Viskoznejsi olej na vybehany motor
Jestli jsou vyběhané válce a kroužky mají slávu za sebou, je jedno, jestli motor má papírovou kompresi 10,5 nebo 20 a u přeplňované nafty kolem 17 . Když to propouští, tak je v kompresi u čtyřválce jeden válec a je jedno, jestli u 1,4 nebo 2,0 L je hrnec takový nebo makový, velikost válce jen ovlivní delší čas propouštění , ale stejně to horní úvrať přeskočí. To je teorie , k ní se přidává odpor větší a těžší klikovky , odpor stlačování pružin ventilů zbývajících válců....... Tak raději sundat svíčky a tlaky změřit. Když budou ještě rozumné, Tak tam dát olej Valvolíne pro náběh více jak100 000 km .
BMW R 1100 RT - Brumla
BMW R 1200 RT - Bělouš
Valvoline All-Climate 20W-50
BMW R 1200 RT - Bělouš
Valvoline All-Climate 20W-50
Re: Viskoznejsi olej na vybehany motor
alex 008 píše:Je to zazihovy 1,3l 16v 4E-FE.
Nabehane ma 250.000 asi, menej urcite nie, som 5-ty majitel
par veci mi tu nesedí,ale nevadí tak to obcas byva ale inak neverim ze to ma real najazd 250 000km,alebo su total zapecene kruha, u nas po revoluci nakupuli tieto auta s identickym motorom a donedavna mal borec cez 400 000km a jauto jazdilo veselo dalej, skoda ze som nestihol urobit foto motora atd. zo zvedavosti som sa ho pytal,olej menil po 10 000km a nedolieval nic
a tam smerovala aj otazka ohladom zaradenej rychlosti v kopci, kedze dnes malo kto vie odmerat tlaky vo valcoch tak ako sa maju, toto je relevantnejsie,cize za mna zapecene kruzka..
chevrolet cruze 2.0 vcdi 120kw
Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
Re: Viskoznejsi olej na vybehany motor
tie kilometre asi sedia, bol som v toyote v lete kupovat gufera na poloosách (mali tam zaznam ze tam bola v r.1999 pri pocte km 34.000), v r. 2004 ju kupoval brat pri nejakych cca 90.000
inak mozno ze je t am opotrebenie, pretoze raz bracho pretiahol vymenu oleja (mozno o 5 tisic km mi vravel), a raz ked bol v servise mu servisak vravel ze tam mal malo oleja, ale kolko mi nevedel povedat
inymi slovami mozno ked ho tam mal menej sa zodrali kruzky a steny valcov, mozno nie
chcem sa vas spytat na ceramizer, ma tu s nim niekto real skusenosti?
inak mozno ze je t am opotrebenie, pretoze raz bracho pretiahol vymenu oleja (mozno o 5 tisic km mi vravel), a raz ked bol v servise mu servisak vravel ze tam mal malo oleja, ale kolko mi nevedel povedat
inymi slovami mozno ked ho tam mal menej sa zodrali kruzky a steny valcov, mozno nie
chcem sa vas spytat na ceramizer, ma tu s nim niekto real skusenosti?
Re: Viskoznejsi olej na vybehany motor
Donedávna jsem dělal výměny oleje rodině, přátelům... Každému jsem vždy kladl na srdce, že to jsou oni, kdož si mají hlídat lhůty, jelikož já si nic nepamatuji a už vůbec nezapisuji. A kdybych to neviděl na vlastní oči a neprošlo mi to rukama (na daném motoru jsem měnil těsnění pod hlavou), asi bych také (jako "někdo" ) nevěřil, nakolik může jediná přetažená výměna oleje motor nevratně zaneřádit a dokonce poškodit.
Re: Viskoznejsi olej na vybehany motor
Je možné, že když se v motoru "motá" místo třeba čtyř litrů oleje jenom necelý litr, a ještě k tomu o pár tisíc kilometrů déle, může to tam udělat docela "paseku" ale jestli byl olej jednou "přetažen" o 5tkm během 10-ti let a jindy tam jednou bylo málo oleje, tak (pokud ale během brzdění, akcelerace nebo v zatáčkách neproblikávala kontrolka mazání) bych neřekl že by to nějak fatálně poškodilo válce nebo kroužky.
Jestli jsou ty kilometry poctivé, výfuk není černý a olej i filtr se měnil, hledal bych problém jinde.
A na ceramizéry, atomizéry nebo magnetizéry nevěř - nepomáhá to. A když, tak jen krátkou dobu.
Jestli jsou ty kilometry poctivé, výfuk není černý a olej i filtr se měnil, hledal bych problém jinde.
A na ceramizéry, atomizéry nebo magnetizéry nevěř - nepomáhá to. A když, tak jen krátkou dobu.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Viskoznejsi olej na vybehany motor
Přesně tak,vyjímečná přetaženka ve výměně, motor nezdecimuje,pokud je zachováno nim. 1/2 objemu oleje ve vaně kde záleží i na jejím tvaru,takže to není směrodatné.,nicméně destrukční to není.
Na jednorázové vytěsnění motoru ti můžu poradit,mnou používané,lety vyzkoušené v mnoha motorech,i zákazníků.
Ale jen SZ.
Na jednorázové vytěsnění motoru ti můžu poradit,mnou používané,lety vyzkoušené v mnoha motorech,i zákazníků.
Ale jen SZ.