Zmes do chladiča

Další nezařaditelná témata

Moderátor: Colommbo

Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9921
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: Zmes do chladiča

Příspěvek od Colommbo »

A tož to je někde něco špatně... :mrgreen:
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Marek022

Re: Zmes do chladiča

Příspěvek od Marek022 »

Zájdem do Nissanu nech to spravia než sa niečo doserie viac, tak díky chlapi za rady a potom sa ozvem ak to bol nejaký iný problém cc. :|
Uživatelský avatar
Misojogi
Příspěvky: 2341
Registrován: čtv črc 07, 2011 14:20
Bydliště: Bratislava

Re: Zmes do chladiča

Příspěvek od Misojogi »

mapa tvrdosti vody
https://www.cistavoda.sk/blog/mapa-tvrd ... slovensku/
Obrázek
Tvrdost vody

Čím je voda měkčí, tím má menší hodnotu měrné elektrické vodivosti. Má v sobě méně solí - iontů, tím může hůře vodit elektrický proud. Pro použití do provozních kapalin je požadována u vody vodivost jen snížená. Přišlo se totiž na to, že úplně demineralizovaná voda - tedy zbavená všech iontů - má tendenci do sebe soli "nasávat" a vyrovnávat tak svůj osmotický tlak. Za určitých okolností pak taková příliš "čistá" voda může spíše přispívat ke korozi, než jí nepřítomností chloridů a síranů bránit. V současnosti předepisují automobilky požadavek na vodivost vody pro ředění nemrznoucích směsí přibližně 100-500 µS/cm. Tato hodnota je pro použití v autobaterii příliš vysoká.
http://www.petrol.cz/aktuality/archiv/2 ... -4290.aspx
asi dobre riesenie je prevarit ju (v rychlovarnej konvici) a potom naliat do chladica
Tieto auta mam na krku:

Daewoo Matiz 0,8 l 37kW rok 2001
Seat Inca SDI 47kW AEY
PSA Berlingo 1,4 l 55kW KFW
PSA Xara Picasso 1,6l 80kW NFU
Touran diesel 2006
Rexton SsangYong 2010

uzitocne info: post27317.html#p27317
Uživatelský avatar
Misojogi
Příspěvky: 2341
Registrován: čtv črc 07, 2011 14:20
Bydliště: Bratislava

Re: Zmes do chladiča

Příspěvek od Misojogi »

Dost důležité je, aby jsme před naplněním chladícího okruhu novou kapalinou dostali z chladícího okruhu tu starou. Vypuštěním dostaneme ven jen 1/2 až 2/3 a zbytek s kaly a usazeninami sedí kolem vložek motoru, v topení, vodní pumpě a chladiči. Proti tomu, je asi nejúčinnější prostředek níže popsaný postup.

idealne:
Odstranit termostat z chladícího systému, aby běhal i velký okruh. 2x vypustit a naplnit čistou vodou. Potom za stálého přísunu čisté vody hadicí, současně povoleném vypušťáku (přísun vody musí být větší než odtok) a puštěném topení nastartovat motor. Při zvýšených otáčkách nechat cca 1/2 hodiny běhat až vytéká čistá voda. Potom vypneme motor, zastavíme přísun vody, vypustíme z motoru co jde a doplníme na správné množství a hustotu chladící kapalinou.
Tieto auta mam na krku:

Daewoo Matiz 0,8 l 37kW rok 2001
Seat Inca SDI 47kW AEY
PSA Berlingo 1,4 l 55kW KFW
PSA Xara Picasso 1,6l 80kW NFU
Touran diesel 2006
Rexton SsangYong 2010

uzitocne info: post27317.html#p27317
Uživatelský avatar
Misojogi
Příspěvky: 2341
Registrován: čtv črc 07, 2011 14:20
Bydliště: Bratislava

Re: Zmes do chladiča

Příspěvek od Misojogi »

pozeram ze modelar radi paraflu
otazka je zasa ze ake do Matiza, kedze sa ponukaju tri druhy
https://www.motorove-oleje.sk/katalog/v ... h=paraflu+

no este niektori odporucaju Sheron Antifreeze G48 = G11
http://www.123-olej.sk/SHERON-ANTIFREEZE-G-48-1L
Tieto auta mam na krku:

Daewoo Matiz 0,8 l 37kW rok 2001
Seat Inca SDI 47kW AEY
PSA Berlingo 1,4 l 55kW KFW
PSA Xara Picasso 1,6l 80kW NFU
Touran diesel 2006
Rexton SsangYong 2010

uzitocne info: post27317.html#p27317
Uživatelský avatar
Misojogi
Příspěvky: 2341
Registrován: čtv črc 07, 2011 14:20
Bydliště: Bratislava

Re: Zmes do chladiča

Příspěvek od Misojogi »

je to zufale s tymi obrazkami
Obrázek
Obrázek
Obrázek


test a co z toho vyplyva? zda sa mi ze z urciteho hladiska je lepsia starsia (alkalicka rezerva) a z ineho hladiska je lepsia novsia (nerobi usady a naopak skor potrubie vycisti)
Automechanici obvykle identifikují kapaliny podle barvy. Starší typy s minerální aditivací (G11) bývaly modrozelené, novější (G12) s organickými aditivy jsou červené, nebo fialové (G12+, G12++ a G13).
Všechny additiva se časem spotřebovávají a jejich účinnost se vytrácí. U staršího typu G11 proto výrobci stanovovali životnost tři roky, u novějšího pět let.

Dále nás zajímala kyselost, lépe řečeno zásaditost (alkalita), která brání rozběhu zhoubných elektrochemických procesů mezi kovy s rozdílným potenciálem. A to nejen prostá hodnota, ale i rezerva, dle normy testovaná přídavkem kyseliny chlorovodíkové (solné).
Bohužel v naprosté většina případů v laboratořích zjistili přítomnost minerálních aditiv a naopak nedostatečné množství aditiv organických, na nichž má být založena funkce kapalin G12 a G12+. Ano, i se staršími minerálními inhibitory by šlo připravit kvalitní kapalinu (byť nevhodnou pro výkonné motory a nízké přídě moderních vozidel), ale musela by mít citelně vyšší rezervu alkality (norma G11 předepisovala minimálně 11 ml/HCl). O tom si však mohou testované kapaliny nechat zdát, sedm z nich nesplnilo ani rezervu požadovanou normou G12 (5 ml/HCl).
Tieto auta mam na krku:

Daewoo Matiz 0,8 l 37kW rok 2001
Seat Inca SDI 47kW AEY
PSA Berlingo 1,4 l 55kW KFW
PSA Xara Picasso 1,6l 80kW NFU
Touran diesel 2006
Rexton SsangYong 2010

uzitocne info: post27317.html#p27317
Uživatelský avatar
Misojogi
Příspěvky: 2341
Registrován: čtv črc 07, 2011 14:20
Bydliště: Bratislava

Re: Zmes do chladiča

Příspěvek od Misojogi »

pozeram ze azijske auta, takze snad aj Matiz ... :?:
rozmyslam ze aku kvapalinu, v navode je len napisane ze tekutina na baze etylen glykolu
momentalne maju v Kauflande kaufland nemrznuca zmes do chladicov dva druhy
G11 zlta a G12+ fialova

Obrázek

podla tabulky by som uz mohol pouzit aj G12+ (vraj G12+ vydrzi 5 rokov namiesto 2 rokov G11) ale zasa v clanku upozornuju na to ze starsie kvapaliny mali silnejsie inhibitory korozie, takze neviem co mam pouzit

Co mi poradite?

Obrázek
Tieto auta mam na krku:

Daewoo Matiz 0,8 l 37kW rok 2001
Seat Inca SDI 47kW AEY
PSA Berlingo 1,4 l 55kW KFW
PSA Xara Picasso 1,6l 80kW NFU
Touran diesel 2006
Rexton SsangYong 2010

uzitocne info: post27317.html#p27317
Uživatelský avatar
Misojogi
Příspěvky: 2341
Registrován: čtv črc 07, 2011 14:20
Bydliště: Bratislava

Re: Zmes do chladiča

Příspěvek od Misojogi »

tak co mi poradite
mam kupovat z Kauflandu alebo mam nieco zhanat cez internet?
a co mam kupit? G11 alebo G12+ ?
matuco posobi to, ze z Kauflandu je G11 zltej farby, keby bola modra tak ma to tak netrapi a dam tam tu
(motor do Matiza sa vyrabal od roku 1998 do roku 2008, takze asi znesie obe kvapaliny)

pripadne poradte !
Tieto auta mam na krku:

Daewoo Matiz 0,8 l 37kW rok 2001
Seat Inca SDI 47kW AEY
PSA Berlingo 1,4 l 55kW KFW
PSA Xara Picasso 1,6l 80kW NFU
Touran diesel 2006
Rexton SsangYong 2010

uzitocne info: post27317.html#p27317
Uživatelský avatar
Pedro
Příspěvky: 7757
Registrován: úte zář 22, 2009 12:10
Bydliště: Praha 6

Re: Zmes do chladiča

Příspěvek od Pedro »

Ja menil vsechny kapaliny nedavno a vratil se po experimentech k tomu, co kdysi, nejen u sebe ale i,, zakazniku,, fungovalo.
Protoze výměnné lhuty brzdovky a nemrzky resim po peti letech, vim ze to co tam jsem kdysi daval funguje.
A to včetně, prevodaku.
Ze je ta znacka zde jako sprosté slovo, je mi uplne u vystupniho otvoru potravin.
V Kaufu beru leta do ostrikovacu a 2T oleje. Ok.
Uživatelský avatar
Misojogi
Příspěvky: 2341
Registrován: čtv črc 07, 2011 14:20
Bydliště: Bratislava

Re: Zmes do chladiča

Příspěvek od Misojogi »

no dobre ale aka konkretna kvapalina do chladica ti z Kauflandu fungovala?

a samozrejme je tu otazka preco je G11 ZLTEJ farby, mozno bude vediet modelar

totizto zlta ma byt G10
http://www.autodielygafa.sk/Categories/ ... icov-96243

no ano existuje aj zlta G11 a ta sa pouziva pre Renault a PSA (Peugeot a Citroen)

moze sa miesat? no neviem ... s cim
Tieto auta mam na krku:

Daewoo Matiz 0,8 l 37kW rok 2001
Seat Inca SDI 47kW AEY
PSA Berlingo 1,4 l 55kW KFW
PSA Xara Picasso 1,6l 80kW NFU
Touran diesel 2006
Rexton SsangYong 2010

uzitocne info: post27317.html#p27317
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27474
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Zmes do chladiča

Příspěvek od Pitris »

Teda Mišo, Ty si se rozjel :) I s Matýskem :P
Já Ti poradím Fridex :wink: G48 nebo G12 :wink:
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Zmes do chladiča

Příspěvek od Jerry3 »

G12 raději ne!

Důvodem zavedení kapalin typu G12 a výše byl požadavek na zajištění průchodnosti stále menších a menších kanálků v chladičích a výměnících, což zase vyplývalo z růstu požadavků na zachování jejich účinnosti při zmenšování celkových rozměrů.

Jinak řečeno, jestliže kapaliny původní "minerální" řady do G11 (kam ovšem patří rovněž G48) měly schopnost "zatáhnout" drobné netěsnosti v systému, ty nové, "organické", tuto schopnost zcela postrádají. Může se tedy stát, že náhrada původní G11 novou G12 (a vyšší), a to i při dodržení zásadní podmínky důkladného výplachu celého systému, způsobí, že chlad. systém začne na řadě míst "cedit" a bude třeba nutno některého jeho části vyměnit!

Jinak "žluté" kapaliny (no jde spíše o signální žluť) se běžně prodávají ve Francii a je na nich napsáno, že jsou "mísitelné se vším"... :?: :? Sám jsem je s úspěchem používal (bez proplachu) do všech mých Mitsubishi a dalších japonských vozů vyrobených do r. 2000. Jejich schopnost poukázat na případný drobný únik kapaliny (po zaschnutí vytvářejí výraznou "žlutou mapu") a dost rychle ho "zatáhnout" byla obdivuhodná.
Uživatelský avatar
Misojogi
Příspěvky: 2341
Registrován: čtv črc 07, 2011 14:20
Bydliště: Bratislava

Re: Zmes do chladiča

Příspěvek od Misojogi »

G12 raději ne!
dik prave som sa dozvedel ze znamy co ma Matiza a pouzival G12+ tak mu rozozralo vsetky tesnenia a musel ich menit (v podstate minigeneralka)
on si mysli ze je to vekom ale ja si myslim ze je to agresivnou chladiacou kvapalinou
nie vsetko co je nove, je lepsie
Tieto auta mam na krku:

Daewoo Matiz 0,8 l 37kW rok 2001
Seat Inca SDI 47kW AEY
PSA Berlingo 1,4 l 55kW KFW
PSA Xara Picasso 1,6l 80kW NFU
Touran diesel 2006
Rexton SsangYong 2010

uzitocne info: post27317.html#p27317
shalibaba
Příspěvky: 287
Registrován: sob led 06, 2018 19:59

Re: Zmes do chladiča

Příspěvek od shalibaba »

Najdi si na netu test G12 kapalin. Testovali tam i právě ochranu těsnění. Už je to víc jak rok, co jsem to řešil, a ne každá G12 tuto ochranu dostatečně poskytovala. Já loni nalil do jedničkovýho Supa koncernovou G13 tak uvidíme.
ka-spel
Příspěvky: 1092
Registrován: úte lis 07, 2006 22:51
Kontaktovat uživatele:

Re: Zmes do chladiča

Příspěvek od ka-spel »

Jak často měníte kapalinu? Mám ji tam 5 let v O2 TDI. Koupil jsem 3 litry Total Glacelf. Bude to stačit?
Obrázek
Máme tady tvrdou vodu jako prase, takže to naředím destilkou.
byloObrázek
je Obrázek
Odpovědět