Agip vs Benzina vs OMW (nafta PD)
Moderátor: Colommbo
Re: Agip vs Benzina vs OMW (nafta PD)
Co vím, tak se mazivost, schopnost čistit a mrazuvzdornost řešila třeba v těchto vláknech:
http://www.oleje.cz/forum/omv-maxxmotio ... t4629.html
http://www.oleje.cz/forum/ekolube-envirox-t5067.html
http://www.oleje.cz/forum/prisady-do-nafty-t4512.html
http://www.oleje.cz/forum/verva-vif-t5152.html
http://www.oleje.cz/forum/verva-diesel-t2279.html
http://www.oleje.cz/forum/omv-maxxmotio ... t4629.html
http://www.oleje.cz/forum/ekolube-envirox-t5067.html
http://www.oleje.cz/forum/prisady-do-nafty-t4512.html
http://www.oleje.cz/forum/verva-vif-t5152.html
http://www.oleje.cz/forum/verva-diesel-t2279.html
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Agip vs Benzina vs OMW (nafta PD)
S Vervou jsem skončil vloni na konci ledna kdy v mrazech zamrzala a jako bezvadný se ukázal Maxx Motion. Protože jsem před Vervou tankovanou krátce,dlouho jezdil na čistou naftu bez biosrágory tak jsem ten přechod uvítal a od té doby nic s biosložkou neberu. Když jsem se dočetl v SM Diesel v testu naft že biosrágora ničí časem trysky tak jse byl rád za svojí strategii. U Maxxe je zajímavé celkově bezkonkurenční nízké množství aromátů a to má vliv na kouřivost. Tím pádem by se neměl zanášet EGR a přestavování lopatek turba. DPF naštěstí nemám, ale i tady by byl znát úspěch. Tu mazivost vylepšuji Vifem, zatím nic lepšího nemám. Takže nafta od Benziny je plná biosložky a proto jestli můžu radit tak radši cikoliv bez ní. Tedy Maxx, Optimal Diesel a KM Prona.
Re: Agip vs Benzina vs OMW (nafta PD)
Děkuji za odpověď, tvou zmíněná paliva určitě ještě projedu dle složení a recenzí
Re: Agip vs Benzina vs OMW (nafta PD)
Taky už jedině tankuji čistou naftu bez biohumusu, tedka se mi celkem osvědčila nafta v passatu 2.0 TDI-PD od KM-PRONA ( cena/kvalita) ale jinak co slýchávám tak prej je úplně stejná prémiová nafta z Tesca Diesel Plus, též bez bio a prej je to z Čepra jako Diesel Optimal, ale nevím, dodáky sem na Tescu nečetl a ale snad si na to jednou zpomenu
Re: Agip vs Benzina vs OMW (nafta PD)
To Tesco je zajímavý, bylo by dobrý vzít vzorek do sklenice a dát sem fotku pro srovnání s mýma vzorkama. Bylo by fajn mit více dodavatelů čistý nafty, mám plný zuby EU s tou její rádoby eko politikou, která jenom škodí.
Zatím nejlépe se shání Maxx, u Euro Oilu s Optimal Diesel je jen jedna pumpa v Praze a u Km Prona dvě v okolí takže žádná sláva.
Zatím nejlépe se shání Maxx, u Euro Oilu s Optimal Diesel je jen jedna pumpa v Praze a u Km Prona dvě v okolí takže žádná sláva.
Re: Agip vs Benzina vs OMW (nafta PD)
no tak já řeknu přítelkyni at mi koupí na Tescu a porovnáme to
Re: Agip vs Benzina vs OMW (nafta PD)
Je pravda že Maxx s odolností -35 asi nikdo nepřekoná, ale ten vzorek barevně stejnej s Maxem jsem koupil na Paze 3 u Eurooilu jako Optimal Diesel, ale s odolností mírně nad - 25 stupňů.
Re: Agip vs Benzina vs OMW (nafta PD)
Tak s Agipem to vypadá špatně http://www.auto.cz/z-ceska-mozna-utece- ... m=facebook
Re: Agip vs Benzina vs OMW (nafta PD)
A víš, Luboši, že je mi to celkem jedno. Nevím, jak jinde, ale v Praze šlo o nejdražší pumpy s nejhorší obsluhou. Ta fotka je z pražské Liberecké, což byly jedny z prvních porevolučních pump západního stylu v Praze. Pamatuji si v roce 92 výstavbu té druhé směrem nahoru na Prosek. Dodnes v duchu vidím tu jámu...
Objektivně vzato je nutno uznat, že oleje mají jistě velmi dobré, ale
ta značka si nikdy nezískala mé sympatie
Líto mi ve 2005 bylo Aralu. Ten jsem měl rád.
Objektivně vzato je nutno uznat, že oleje mají jistě velmi dobré, ale
ta značka si nikdy nezískala mé sympatie
Líto mi ve 2005 bylo Aralu. Ten jsem měl rád.
Toyota Verso 1.8 Valvematic, r. v. 2011
Léto: Shell Helix HX6 10W-40
Zima: Shell Helix Ultra 5W-40
Toyota Corolla Liftback E 11, 1.4 16 V, r. v. 97
Shell Helix HX6 10W-40
Léto: Shell Helix HX6 10W-40
Zima: Shell Helix Ultra 5W-40
Toyota Corolla Liftback E 11, 1.4 16 V, r. v. 97
Shell Helix HX6 10W-40
- Colommbo
- Příspěvky: 9935
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: Agip vs Benzina vs OMW (nafta PD)
"...Za poslední dobu by to byl už druhý (hned po Shellu) velký zástupce petrochemického průmyslu, který opouští náš trh..." - to jako že Agip je druhý největší zástupce petroprůmyslu anebo že se Shell (od)poroučí z našeho trhu taky...? Myslím, že pan novinář Jan Mička si to po sobě ani nepřečetl.
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Re: Agip vs Benzina vs OMW (nafta PD)
Sice v článku straší enormním nárustem ceny paliv pokud by se ukončila jejich výroba u nás, ale já to nevidím tak černě. Léta kupuju jeden z nejlevnějších benzínů v Uhřiněvsi a podle dodáků je z Rakouska. A mají to vše oficiálně a již léta. Takže nakonec bychom i mohli mít lepší kvalitu za rozumnou cenu.
Re: Agip vs Benzina vs OMW (nafta PD)
"Hlavním důvodem „rafinérské krize“ by mohlo být propad poptávky po benzinu. Spotřeba automobilů totiž neroste a hlad po vznětových agregátech je stále vysoký. Podle iDnes.cz klesla spotřeba benzinu za posledních pět let zhruba o 15 procent a vzhledem k systému, při kterém se z jednoho galonu ropy vyrobí určitý poměr nafty a benzinu, rostou jeho přebytky."
Ono je tomu trochu jinak: benzín (samozřejmě, že nikoli hned ten automobilový) tvoří odpadní produkt při některých chemických výrobách, zatímco nafta se dá vyrobit prakticky jen z ropy a výtěžek z té výroby se navíc musí podělit, kromě jiného, mezi motorovou naftu a letecký petrolej pro turbínové motory. Jinými slovy, naftu od benzínek odčerpává letecká doprava a benzín je s přihlédnutím k výše řečenému zatížen neopodstatněně vysokou (ve srovnání s naftou) spotřební daní.
Ono je tomu trochu jinak: benzín (samozřejmě, že nikoli hned ten automobilový) tvoří odpadní produkt při některých chemických výrobách, zatímco nafta se dá vyrobit prakticky jen z ropy a výtěžek z té výroby se navíc musí podělit, kromě jiného, mezi motorovou naftu a letecký petrolej pro turbínové motory. Jinými slovy, naftu od benzínek odčerpává letecká doprava a benzín je s přihlédnutím k výše řečenému zatížen neopodstatněně vysokou (ve srovnání s naftou) spotřební daní.
Re: Agip vs Benzina vs OMW (nafta PD)
Musím se podělit o zkušenost. Brával jsem teď velmi dlouhou dobu V-Power Diesel od Shell a protože jsem měl prázdnou nádrž a měl jsem cestu opačným směrem než obvykle, vzal jsem plnou obyčejného dieselu na Benzina. Hned první cestu mě (nebál bych se toho slova ) šokovalo, jak motor ztichnul. I teď, když s tím jedu, tak si toho všímám. Zní to jako kdybych si nechal nějak vytlumit motorový prostor. Umíte to objasnit? Pro mě se teď jeví ta Benzina jako kvalitnější, alespoň po této stránce.
Re: Agip vs Benzina vs OMW (nafta PD)
Jen tipuji bo nafta ne můj šálek kávy ale třeba jiná aditivace, vyšší cetanové číslo nebo možná jen povedená várka ? Ale Shell v ČR jen průměr.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF