studený štart
Moderátor: Colommbo
studený štart
Zdravím, rád by som vedel či sa opakované štarty už teplého motora berú ako " studený štart ". Myslím prípad že prejdem napr. 30km, potom 40 min. v nákupnom centre, potom štart, zase do ďalšieho obchodu 10min., zase 30 min. nákup .... teda či toto je záťaž na olej ktorá núti skrátiť výmenu alebo nie...
Re: studený štart
To není až tak hrozné, ale stejně bych neměnil na hranici intervalu. Takových 12 000 km bych si dokázal představit.
Sám bych to nepokládal za studený start. Díly jsou zaolejované a motor pořád ještě zahřátý.
Sám bych to nepokládal za studený start. Díly jsou zaolejované a motor pořád ještě zahřátý.
Re: studený štart
Typický rozvážkový městský provoz... Pokud je tomu takto každý den,respektive popsaný druh provozu převažuje,interval bych o třetinu zkrátil (pakliže je záměr aby motor vozu vydržel co nejdéle). Provozní teplota bývá cca od 75°C,tak pokud motor příliš neschladne - o studený start se většinou nejedná.
Re: studený štart
Já bych taky řekl že to není totéž jako ráno třeba 5 nebo 10km tam a odpoledne 5 nebo 10km zpět.
Ale taky to není stejné jako nastartovat a jet sto dvě stě kilometrů. Jestli je předpis 15tkm a 12tkm se "vejde" do jednoho roku, tak bych to viděl asi jako skodovkar - maximálně 12000....
Ale většinou dřívější výměnou ušetříš víc, než když jedeš na/za maximální hranici intervalu.
Ale taky to není stejné jako nastartovat a jet sto dvě stě kilometrů. Jestli je předpis 15tkm a 12tkm se "vejde" do jednoho roku, tak bych to viděl asi jako skodovkar - maximálně 12000....
Ale většinou dřívější výměnou ušetříš víc, než když jedeš na/za maximální hranici intervalu.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: studený štart
Nakupni centrum,i nekolik?
Buh s tebou...
Buh s tebou...
Re: studený štart
Vyslovene studene starty to nie su ale beriem to ako kratke jazdy tj olej sa neprehreje natolko aby sa nejako trochu regeneroval. A to sa rovna skratenie intervalu vymeny. Ja to vidim na max. 7-8.000km
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Re: studený štart
miki: Nevíme, co máš za motor, např.
Jestli máš benzin bez turba, taky přidám názor, abys neměl tak lehké rozhodování. Měň (hezké slovo ) olej v běžném intervalu. Tím myslím 15000 km nebo rok. Jestli máš něco jiného, tak Bůh s tebou a mě se neptej.
Jestli máš benzin bez turba, taky přidám názor, abys neměl tak lehké rozhodování. Měň (hezké slovo ) olej v běžném intervalu. Tím myslím 15000 km nebo rok. Jestli máš něco jiného, tak Bůh s tebou a mě se neptej.
Re: studený štart
Peugeot k tomu říká :
"Pokud splňujete jednu nebo více podmínek
provozu ve ztížených podmínkách,
bude třeba použít specifický
program servisních prohlídek:
• rozvážková služba
• používání převážně ve městě (vozidlo
taxislužby, sanitka... průměrná rychlost
nižší než 20 km/h)
• opakované krátké jízdy (kratší než
10 km) se studeným motorem (po
vypnutí motoru na více než 1 hodinu)
• delší pobyt v:
• zemích, ve kterých teplota často překračuje
30 °C
• zemích, ve kterých teplota často překračuje
–15 °C
• zemích s prašným ovzduším
• zemích, ve kterých je prodáváno
palivo, které neodpovídá doporučením
společnosti PEUGEOT
• používání, i když jen příležitostně,
bionafty B30 (vozidla s dieselovým
motorem)"
zdroj: sluzby.peugeot.cz/media/deliacms/media/64/6499-851cf7.pdf
"Pokud splňujete jednu nebo více podmínek
provozu ve ztížených podmínkách,
bude třeba použít specifický
program servisních prohlídek:
• rozvážková služba
• používání převážně ve městě (vozidlo
taxislužby, sanitka... průměrná rychlost
nižší než 20 km/h)
• opakované krátké jízdy (kratší než
10 km) se studeným motorem (po
vypnutí motoru na více než 1 hodinu)
• delší pobyt v:
• zemích, ve kterých teplota často překračuje
30 °C
• zemích, ve kterých teplota často překračuje
–15 °C
• zemích s prašným ovzduším
• zemích, ve kterých je prodáváno
palivo, které neodpovídá doporučením
společnosti PEUGEOT
• používání, i když jen příležitostně,
bionafty B30 (vozidla s dieselovým
motorem)"
zdroj: sluzby.peugeot.cz/media/deliacms/media/64/6499-851cf7.pdf
Re: studený štart
Nó vidíš. A je z toho venku, páč nakupuje míň, jak hodinu. A navíc možná vůbec nemá Peugeota...
Re: studený štart
vymením pri 10 000km ... budem nakupovať rýchlejšie- hlavne v zime.... je to Fiat....
Re: studený štart
To je vono, v zimě nakupovat kvaltem, aby auto nenastydlo...tedy...nevystydlo. Není zvyklé, je to Fiat ze slunné Itálie...takový Itall....
Re: studený štart
miki píše:vymením pri 10 000km....
Tak si ještě ohlídej normu Fiat 9.55535-XY, kde X je písmeno a Y číslo....miki píše:....je to Fiat....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF