Test olejů

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

Hombre
Příspěvky: 1881
Registrován: úte bře 09, 2010 18:37
Bydliště: Zlín

Test olejů

Příspěvek od Hombre »

Tento test je zaměřen na použití olejů s prodlouženou výměnou .
http://www.tdipower.sk/2013/06/17/test- ... -olejov-2/
BMW R 1100 RT - Brumla
BMW R 1200 RT - Bělouš
Valvoline All-Climate 20W-50
bio
Příspěvky: 934
Registrován: čtv bře 06, 2008 22:15

Re: Test olejů

Příspěvek od bio »

Pár připomínek: v testu není nic psáno o olejích s prodlouženou lhůtou výměny, chybí mi tam celkový stav ujetých km jednotlivých aut, časová lhůta za jakou byly intervaly ujety, specifikace testovaných olejů, bod vzplanutí oleje.
Hombre
Příspěvky: 1881
Registrován: úte bře 09, 2010 18:37
Bydliště: Zlín

Re: Test olejů

Příspěvek od Hombre »

Já test jen našel. Je napsáno, že vzorek oleje byl odebrán po 15 tis. km a v krajním pravém sloupci jsou mezní hodnoty, kdy by měla být provedena výměna. Já to proletěl jen na rychlo, ale dle některých hodnot by měla být pro některou hodnotu mimo mísu provedena výměna v kratším intervalu než těch 15 tis. km. Z tohoto důvodu je tam napsána i věta, že prodloužená výměna je přeloženo mými slovy fantasmagorie. :mrgreen:
BMW R 1100 RT - Brumla
BMW R 1200 RT - Bělouš
Valvoline All-Climate 20W-50
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27480
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Test olejů

Příspěvek od Pitris »

Tak, záleží na jízdních podmínkách - leč 90% motorů je provozováno v podmínkách ztížených, a 90% výrobců motorů uvadí výměnný interval pro motor maximální a ještě pro podmínky ideální, a tak asi 80% motorů olej "přejíždí". Ten test je hodně obecný, leč může dost prozradit. A hlavně - měnit dřív
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
jerome
Příspěvky: 5787
Registrován: ned bře 13, 2011 12:37

Re: Test olejů

Příspěvek od jerome »

Mna zaujali na tom teste hodnoty viskozity pri 40°C Kdezto 10W40 si ju podrzala v oboch pripadoch u 5W40 boli hodnoty vyrazne vyssie co je uplny opak toho co je znazornene v tabulke priebehu viskozity podla ktorej by mala vyrazne klesat. Aby bol Mogul 5W40 po 10-15 tis.km raz tak viskoznejsi jak ked je novy ? :shock: But to 5W40-ky naozaj tak rychlo degraduju alebo je znacka Valvoline vyssi level ako ostatne bezne znacky jak to bolo aj v tomto teste OILS ain´t OILS :?:
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
miki

Re: Test olejů

Příspěvek od miki »

... ale to už nebol olej ale zmeska oleja, karbonu a chladiacej kvapaliny... tam už ani včasná výmena oleja nepomôže, tam treba vymeniť motor...
e-panolin.cz

Re: Test olejů

Příspěvek od e-panolin.cz »

To jerome: výše zmíněný test " Timken test" ASTM D 2782 - ukazuje pouze jednu vlastnost oleje.
Citace:
"Timken Přístroj, který je dnes používán, vychází z přístroje vyráběného od třicátých let
dvacátého století firmou Timken Company. Od roku 1982 jsou tribometry
využívající systém Timken vyráběny americkou firmou Falex Corporation. Základ
přístroje je tvořen testovacím kroužkem, který se otáčí rychlostí okolo 800 otáček za
minutu. Na tento kroužek je pomocí pákového mechanismu přitlačována statická
deska, které se někdy říká testovací blok. Celý kontakt je zaplavený mazivem
a zatěžován pomocí pákového mechanismu. Při testu je každých 10 minut postupně
zvyšován kontaktní tlak, čehož je dosaženo postupným přidáváním závaží na rameno
páky, dokud není dosaženo tzv. OK zatížení. OK zatížení je maximální možné
zatížení testovacího kroužku, při kterém ještě nedojde k vytváření známek vrubu na
testovacím bloku. Závaží na ramenní páky je také používáno jako indikátor únosnosti
mazacího filmu [6].
Často je jako testovací kroužek používán kroužek ložiska a testem jsou získány
údaje o maximální možné zatěžovací síle, působící na ložisko při daném mazivu.
Výhodou tohoto systému je možnost zatížení poměrně velkými tlaky.
Nevýhodou může být stejně jako u systému Falex kolísání kontaktního tlaku
během testu či zvětšení liniové kontaktní oblasti na plošnou [3, 6]. "
Zdroj: http://dl.uk.fme.vutbr.cz/zobraz_soubor.php?id=1945

A jak známo po oleji toho chceme podstatně více.
Hombre
Příspěvky: 1881
Registrován: úte bře 09, 2010 18:37
Bydliště: Zlín

Re: Test olejů

Příspěvek od Hombre »

Tady jsou testy opotřebených válečků při různých olejích.
http://www.qmi.no/teknisk/Norway%20phot ... ecover.pdf
BMW R 1100 RT - Brumla
BMW R 1200 RT - Bělouš
Valvoline All-Climate 20W-50
e1H

Re: Test olejů

Příspěvek od e1H »

Zaujímavé čítanie. Z testu jednoznačne vidieť, že vyššie viskozity si poradili s mazaním lepšie. Zároveň je prekvapujúce, že oleje Motul aj Red Line v testoch pohoreli a pri značkách ako je Mobil alebo Shell menej prémiové produkty prekonali tie prémiové vrámci tej istej značky.
Na druhej strane treba dodať, že sa testoval iba jeden parameter týchto olejov, pričom slabšie oleje môžu zase excelovať v iných parametroch.
A aj keď v tomto teste sú rozdiely obrovské, pravdepodobne aj najhorší olej zo všetkých bude stále bohato postačujúci pre mazanie hocijakého bežného motora za predpokladu, že sa ten olej pravidelne a včas mení (a samozrejme plní minimálne požiadavky výrobcu motora).
Tiež je potrebné si pripomenúť, že test sa konal v USA, kde sa zloženie olejov môže jemne líšiť od toho, čo sa predáva v Európe. Tam sa totiž oleje menia oveľa skôr, takže tie nároky na oleje budú asi tiež nižšie.
A nakoniec je potrebné si uvedomiť, že ten článok je z februára roku 2006, tj. má viac ako 8 rokov. Od vtedy sa toho veľa zmenilo.
V každom prípade bolo by zaujímavé si podobný test prečítať aj u nás, s tým, že všetky testované oleje by sa kúpili v najlacnejších eshopoch, a ideálne v Poľsku. :D
Návštěvník

Re: Test olejů

Příspěvek od Návštěvník »

Já bych jen připomenul, že tenhle "válečkový test" spadá do kategorie "wow" efektu Horsta Fuchse a o skutečných kvalitách oleje neříká téměř nic!
westikkrystof

Re: Test olejů

Příspěvek od westikkrystof »

Já nechápu, proč někdo neudělá pořádný test olejů.

To je tak těžké vzít x počet stejných motorů a nalít do nich x různých olejů, nechat je běžet nějakou dobu a poté vyhodnotit maximum měřitelných údajů?

Dnes se testuje kdejaký nesmysl ale tohle jsem nikde nenašel.
e1H

Re: Test olejů

Příspěvek od e1H »

Zaplatíš to? :)
westikkrystof

Re: Test olejů

Příspěvek od westikkrystof »

e1H píše:Zaplatíš to? :)
Trochu nesmysl ne. Píši, testuje se kde co a nikdy to neplatí jednotlivec.

Navíc neviděl bych v tom nějak závratné peníze například pro rafinerii, která chce prověřit a porovnat kvalitu svého high oleje.
e-panolin.cz

Re: Test olejů

Příspěvek od e-panolin.cz »

Jaké parametry chceš srovnávat a s čím?
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9926
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: Test olejů

Příspěvek od Colommbo »

westikkrystof píše: ...
Bylo by to pouze porovnání olejů v jednom konkrétním typu motoru a tedy obecná vypovídací hodnota by byla zcela mizivá... :? Notabéne kdyby byly všechny oleje nastopro otestovány, co bychom tady pak dělali...? :mrgreen:
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Odpovědět