Toyota Yaris 1.0 benzin
Moderátor: Colommbo
- Colommbo
- Příspěvky: 9936
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: Toyota Yaris 1.0 benzin
Že fakt nekecám... http://www.eshop-rychle.cz/bezo/eshop/2 ... O-5W-50-5L
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Re: Toyota Yaris 1.0 benzin
UNRRA?Colommbo píše:UNRA, maybe...? Vidíš, ještě je normálně v prodeji...
- Colommbo
- Příspěvky: 9936
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: Toyota Yaris 1.0 benzin
Mea culpa...
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Re: Toyota Yaris 1.0 benzin
Sakryš, voni dou s tou cenou furt dolů....Colommbo píše:Že fakt nekecám... http://www.eshop-rychle.cz/bezo/eshop/2 ... O-5W-50-5L
Pravda, olejů 5w40 s API SJ už moc není, ale v API SL ještě jsou ....a když správná výměna, tak i API SM.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Toyota Yaris 1.0 benzin
Rozmyslam preco Sunoco pouziva API SH ked tato trieda je uz zastarala Zeby starsie zasoby Napr. Mogul vyrabal olej Felicia s API SH a tu na eshope je uz miesto neho nahrada ekolube s API SL.
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
- Colommbo
- Příspěvky: 9936
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: Toyota Yaris 1.0 benzin
jerome: Nevím, datum výroby jako takové na obalu není, jen označení výrobní šarže a čárový a číselný kód. Made in Belgium.
Pitris: Nee, tahle cena je zhruba od října 2013, měsíc předtím jsem jej kupoval ještě za 700,-Kč...
Pitris: Nee, tahle cena je zhruba od října 2013, měsíc předtím jsem jej kupoval ještě za 700,-Kč...
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Re: Toyota Yaris 1.0 benzin
Mozno ozaj starsie zasoby ked ani datum nevedia vytlacit na obal Samozrejme motoru to nevadi
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Re: Toyota Yaris 1.0 benzin
Tak a teraz si vybrat čo? Pozerat nato aby bolo API SN? ale potom uz ni je ACEA A3 ale C2/C3 a zase ked pozeram API SJ-tak všetky su A1/B1 takže jedine ktore plni A3/B3 som nasiel API SL Vyznam sa do olejov v pohode citam tu hodne atd . Normu 505.01 uz mam zmaknutu a frčim na Millers uz dlho ale Toyota gulaš Tak dajte nejake konkretne oleje ak mate nejaky typy ja som našiel len som zvedavy čo by ste mi doporučili cena nehraje az tak rolu najradsej by som siel do Millers oils .
Ako som pisal mamka jazdi velmi kludne takže maximalne 3000ot takže žiadne VTi sa nekona a menim jej vždy max 12 000km alebo rok čo pride skor.Jazdi cca 13 -14km rano a potom poobede domov..
Ja som nasiel toto ale je to uz dost drahe zato uz asi kupim aj Millersa .no proste poradte. Dakujem všetkym za odpovede.
Može byt tento ?:
http://www.millersoils.sk/obchod/action ... litr.xhtml
Alebo už tento nano?:
http://www.millersoils.sk/obchod/action ... litr.xhtml
Alebo potom teda prejst na 5w-40 a liat tam toto a menit pod 10 000km a hoptovo.len som nechcel zase skakat z viskozitou ale je to jedno možem sa vratit na 5w-40..
http://olejposta.sk/Valvoline_DuraBlend ... 15064.html
Ako som pisal mamka jazdi velmi kludne takže maximalne 3000ot takže žiadne VTi sa nekona a menim jej vždy max 12 000km alebo rok čo pride skor.Jazdi cca 13 -14km rano a potom poobede domov..
Ja som nasiel toto ale je to uz dost drahe zato uz asi kupim aj Millersa .no proste poradte. Dakujem všetkym za odpovede.
Može byt tento ?:
http://www.millersoils.sk/obchod/action ... litr.xhtml
Alebo už tento nano?:
http://www.millersoils.sk/obchod/action ... litr.xhtml
Alebo potom teda prejst na 5w-40 a liat tam toto a menit pod 10 000km a hoptovo.len som nechcel zase skakat z viskozitou ale je to jedno možem sa vratit na 5w-40..
http://olejposta.sk/Valvoline_DuraBlend ... 15064.html
Re: Toyota Yaris 1.0 benzin
Aj ja aj moja žena vratane mojej mami jazdime 90% mesto a kratke trasy preto menim vzdy pod 10 000km Svoje a mamine si usledujem ale mamine az tak nie tak preto niekedy aj 12 000km..jerome píše: tj nemozes hodit vsetky auta v rodine do jedneho mechu (rovnaka dlzka vymien) ked kazde ma iny styl jazd
Re: Toyota Yaris 1.0 benzin
Klidně můžeš ten Valvoline 5w40 nebo 5w30 A3/B3, ale jestli uvažuješ o "milerovi", můžeš třeba i http://www.millersoils.sk/obchod/action ... litr.xhtml nebo pokud nevadí vyšší cena tak řadu EE Longlife kde 5w40 má C3-10 i VW505.01 (pro obě/všechny auta). Ale dobře "poslouží" i jiné zavedené značky....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Toyota Yaris 1.0 benzin
Protože API SH výkonově co se týče mazání stačí a oleje 5w50 a 10w60 jsou primárně určeny pro motosport, kde se na nějaké ekonormy většinou nehraje a je zbytečné tam "cpát" SL/SM/SN....jerome píše:Rozmyslam preco Sunoco pouziva API SH....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Toyota Yaris 1.0 benzin
Řeším olej pro yarise 1.3 2008 a jelikož stejně musím smrdět doma nemocný, tak se v tom trochu zbytečně moc šťourám a tak... Obecně lidi doporučují 5W40 SL/SM s A3/B3/B4, které mají vyšší viskozitu.
V manuálu k autu je ovšem doporučeno SL/SM s energy conserving, respektive ILSAC. Což jsou, jestli chápu dobře, lehkoběžné A1/B1 (A5/B5). Je to vidět i na specifikaci oleje "od Toyoty":
Takže je Toyota doporučuje jen z důvodu "eko" a "nižší spotřeby paliva"?
Na toyotaklubu jsem ovšem narazila na:
"Vzhledem k tomu, že jsem olejem do litrového Yarise 07 strávil dost času i peněz, podělím se o svá zjištění. Třeba budou někomu užitečná.Mám vysoký nájezd 270tis.km, a originální 5w30 od Toyoty měl sice vysoký max. výkon, ale už příliš nízký v nižších otáčkách a i hlučnost byla vyšší, začal jsem hledat tedy vhodný olej. Jak se nakonec ukázalo i přes vysoký nájezd, se motoru vyšší viskozitu příliš přijmout nechtělo.První jsem zkusil 5w40 ShellHellix Ultra 'auto skoro nejelo', pak 5w30ShellHellix Ultra extra s viskozitou 11,8 při 100C. Stále to nebylo úplně ono. Mezitím jsem dotazem do motorárny zjistil, že originální oleje 5w30 od Toyoty mají viskozitu při 100C 10 a odhodlal jsem se ještě k poslední výměně na Mobil Super 3000 Formula FE 5W-30(shodou okolností má i specifikace TCPA), který má viskozitu při 100C 10,5. I když mi někteří prodejci tvdili, že odchylka v olejích je až +-10%, tak mi tento olej sedl nakonec nejvíce. Ve skutečnosti se oleje 5w30 dělí totiž na dvě skupiny. Ty s označením F t.j. Ford WSS M2C 913-A a Ford WSS M2C 913-B - viskozitně se pohybují od 9,5 do 10,5 při 100C a sem spadá i originální 5w30 od Toyoty. Ostatní 5w30 začínají od 11,5 a 5w40 pak od 12,5 při 100C.Mám-li dát nějakou radu na závěr, než hledat nejvhodnější olej je snad nakonec lepší zůstat na oleji od Toyoty. To co je doporučováno výrobci olejů je minimálně o viskozitní skupinu výše....jinak platí čím vyšší máte nájezd tím menší viskozitní skok by jste měli provádět, pokud však není motor již v posledním tažení....což ten můj ještě asi není..."
No je to psina!
V manuálu k autu je ovšem doporučeno SL/SM s energy conserving, respektive ILSAC. Což jsou, jestli chápu dobře, lehkoběžné A1/B1 (A5/B5). Je to vidět i na specifikaci oleje "od Toyoty":
Takže je Toyota doporučuje jen z důvodu "eko" a "nižší spotřeby paliva"?
Na toyotaklubu jsem ovšem narazila na:
"Vzhledem k tomu, že jsem olejem do litrového Yarise 07 strávil dost času i peněz, podělím se o svá zjištění. Třeba budou někomu užitečná.Mám vysoký nájezd 270tis.km, a originální 5w30 od Toyoty měl sice vysoký max. výkon, ale už příliš nízký v nižších otáčkách a i hlučnost byla vyšší, začal jsem hledat tedy vhodný olej. Jak se nakonec ukázalo i přes vysoký nájezd, se motoru vyšší viskozitu příliš přijmout nechtělo.První jsem zkusil 5w40 ShellHellix Ultra 'auto skoro nejelo', pak 5w30ShellHellix Ultra extra s viskozitou 11,8 při 100C. Stále to nebylo úplně ono. Mezitím jsem dotazem do motorárny zjistil, že originální oleje 5w30 od Toyoty mají viskozitu při 100C 10 a odhodlal jsem se ještě k poslední výměně na Mobil Super 3000 Formula FE 5W-30(shodou okolností má i specifikace TCPA), který má viskozitu při 100C 10,5. I když mi někteří prodejci tvdili, že odchylka v olejích je až +-10%, tak mi tento olej sedl nakonec nejvíce. Ve skutečnosti se oleje 5w30 dělí totiž na dvě skupiny. Ty s označením F t.j. Ford WSS M2C 913-A a Ford WSS M2C 913-B - viskozitně se pohybují od 9,5 do 10,5 při 100C a sem spadá i originální 5w30 od Toyoty. Ostatní 5w30 začínají od 11,5 a 5w40 pak od 12,5 při 100C.Mám-li dát nějakou radu na závěr, než hledat nejvhodnější olej je snad nakonec lepší zůstat na oleji od Toyoty. To co je doporučováno výrobci olejů je minimálně o viskozitní skupinu výše....jinak platí čím vyšší máte nájezd tím menší viskozitní skok by jste měli provádět, pokud však není motor již v posledním tažení....což ten můj ještě asi není..."
No je to psina!
Re: Toyota Yaris 1.0 benzin
Je fakt, že v poslední době (tak 10let určitě) - co se hledí na úsporu paliva, nízkoemisní motory a na nesmyslnou "honičku" o co nejmíň mg/km - se upřednostňují "lehkoběžné" oleje ACEA A1/B1/A5/B5....
Fakt je že "ty s označením F t.j. Ford WSS M2C 913-A a Ford WSS M2C 913-B - viskozitně se pohybují od 9,5 do 10,5 při 100C" jsou právě ty ACEA A1/B1 (A5/B5) a jsou na "eko" a "nižší spotřeby paliva".
Ty "Ostatní 5w30 začínají od 11,5 a 5w40 pak od 12,5 při 100C" jsou ACEA A3/B3 a mažou.... Mažou líp z důvodu vyšší HTHS viskozity (silnější olejový film), lépe dotěsní vůle v motoru a mají vyšší rezervu mazání při teplotní nebo výkonnové zátěži. Na krátké popojížďky se oleje A1/B1/A5/B5 použít dají (MUSÍ to ale výrobce motoru povolovat), ale olejem A3/B3 NIC nepokazíš - spíš naopak.... a klidně 5w30, když to motor nepapá.
Fakt je že "ty s označením F t.j. Ford WSS M2C 913-A a Ford WSS M2C 913-B - viskozitně se pohybují od 9,5 do 10,5 při 100C" jsou právě ty ACEA A1/B1 (A5/B5) a jsou na "eko" a "nižší spotřeby paliva".
Ty "Ostatní 5w30 začínají od 11,5 a 5w40 pak od 12,5 při 100C" jsou ACEA A3/B3 a mažou.... Mažou líp z důvodu vyšší HTHS viskozity (silnější olejový film), lépe dotěsní vůle v motoru a mají vyšší rezervu mazání při teplotní nebo výkonnové zátěži. Na krátké popojížďky se oleje A1/B1/A5/B5 použít dají (MUSÍ to ale výrobce motoru povolovat), ale olejem A3/B3 NIC nepokazíš - spíš naopak.... a klidně 5w30, když to motor nepapá.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF