Jaký nový AKU?
Moderátor: Colommbo
Re: Jaký nový AKU?
No na Bannerky jsem neslyšel slovo dobrýho a myslím si, že technologie Pb acu je doladěná.
Spíš bych si tipnul, že dlouhodobé hluboké vybíjení je horší jak přebíjení. Následkem sulfatace se zmenšuje aktivní plocha desek a tedy kapacita - nevratně.
S přepětím problémy nemám, zatím vše drží a žárovky furt origo...
Taky bych si nejradši koupil baterku se špuntama (slušnou ne čínský šrot) a sám dolíval destilku a měřil hustotu, ale to už je hardcore old school, navíc nedostupné
Spíš bych si tipnul, že dlouhodobé hluboké vybíjení je horší jak přebíjení. Následkem sulfatace se zmenšuje aktivní plocha desek a tedy kapacita - nevratně.
S přepětím problémy nemám, zatím vše drží a žárovky furt origo...
Taky bych si nejradši koupil baterku se špuntama (slušnou ne čínský šrot) a sám dolíval destilku a měřil hustotu, ale to už je hardcore old school, navíc nedostupné
Mondeo combi 2.0TDCi 103kW "vraník" Mondeo combi 2.2TDCi 129kW "indián"
Valvoline All Climate 5W-40
Shiver 900 Shell Advance Ultra 4T 15W-50,
Versys 650 Motul 5100 5W-40
Valvoline All Climate 5W-40
Shiver 900 Shell Advance Ultra 4T 15W-50,
Versys 650 Motul 5100 5W-40
Re: Jaký nový AKU?
Bannerka mi vydržela 3,5roku i když sem o ni pečoval Teď jen půl roku drandím z Yuasou.
Re: Jaký nový AKU?
Bosch Silver a taha 8 rok bez jedneho dobijania
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Re: Jaký nový AKU?
klasické batérie,teda so štuplami nie je problém zohnat na internete,v kamenných obchodoch už nie velmy,nikomu sa nechce oživovat aku. Dnešné bezudržbovky su už výhradne legované Ca a tie potrebuju minimálne napatie 14,5V až 15V stabilne,vyššie napatie im uberá na životnosti a nižšie taktiež,nie su bobíjané dostatočne. Takže by som zmeral napatie palubnej siete a podla toho rozhodoval ale som skor zástancom klacických,ked ich je možné použit.
Suzuki SV 1000,Opel Insignia Sport Tourer CDTI 153kW,Opel Vectra 1,7 DT-išla do sveta
Re: Jaký nový AKU?
Tak u mě je to kolem 14,8 a ta bezúdržbová Bannerka šla stejně do kytek, když už byla KO tak sem sloupl nálepku a odšpuntoval sem jí a nalitá byla dost. Je jasný když se dá nová do starýho auta tak už nevydrží tolik jako ta z výroby v novým autě, ale 3,5roku je málo, a to ta ludra byla venku jen jednu zimu a pak už jen garáž. Sem zvědav na tu Yuasu jestli dá mnou očekáváných 5 let a víc, to nad 5let už bych bral jako bonus.
Re: Jaký nový AKU?
Je asi pravda že nafťák má vyšší nároky na akumulátor co se týče studeného startu, ale i tak bych 5let na dobrou baterku bral spíš jako minimum, než maximum (samozřejmě při správné dobíjecí soustavě).
Je ale taky fakt, že při extrémě krátkých jízdách (a hlavně v zimě) se baterka v autě pořádně nedobije.
Je ale taky fakt, že při extrémě krátkých jízdách (a hlavně v zimě) se baterka v autě pořádně nedobije.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Jaký nový AKU?
Záleží na hodně faktorech. Na správně fungující dobíjecí soustavě, jak hluboko se vybíjí, na pracovních teplotách atd. Jak byla skladovaná před prodejem. A co znamená pečoval? .)šulda píše:Bannerka mi vydržela 3,5roku i když sem o ni pečoval Teď jen půl roku drandím z Yuasou.
Jen, že se těžko posuzuje jestli je 3,5 roku málo nebo hodně, když nejsou známy provozní podmínky.
Re: Jaký nový AKU?
Ptáš se ale před tím rovnou i odpovídáš. Jediný co sem nedokázal ovlivnit je samozřejmě skladování před prodejem.Autoxxxrady píše:Na správně fungující dobíjecí soustavě, jak hluboko se vybíjí, na pracovních teplotách atd. Jak byla skladovaná před prodejem. A co znamená pečoval? .)
Re: Jaký nový AKU?
Mně se jen líbilo, jak si psal, že vydržela jen 3,5 půl roku i když jsi o ní pečoval. U uzavřených akumulátorů můžeš čistit kontakty a dobíjet ho. To je zhruba veškerá péče. Když se nejezdí vyloženě krátký jízdy a jezdí se často, tak ani dobíjení nabíječkou není potřeba.
- Colommbo
- Příspěvky: 9936
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: Jaký nový AKU?
Jen drobnost: Když jsem v dubnu 2009 koupil tuhle Omegu, byla v ní Varta Blue Dynamic 72Ah v už asi nevalné kondici, pokud auto týden stálo, startovat se jí moc nechtělo. Pořídil jsem novou Vartu Silver Dynamic 74Ah a tu Blue jsem dal kamarádovi do jeho Citroenu ZX s klasickým 1.9 D, s nímž jezdí každý den, že by třeba ještě mohla... Má ji v autě dodnes...
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Re: Jaký nový AKU?
Autoxxxrady>> 3,5 roku když na to nedlabeš je podle mě málo, dobíjecí soustava v pořádku, celoročně garáž atd. viz výš. Před ní jiné aku = delší doba a to nebyla garáž, jezdilo se sakra víc kratších tras a na nabíječku šla až když už to bylo opravdu nutný. Tím ale nechci říct že je to vyloženě značkou aku, může to být od kusu. A nebo tou garáží či dnešní dobou?
Re: Jaký nový AKU?
Testy sem viděl jako určitě i spousta jinejch ale dám spíš na zkušenosti uživatelů.
Re: Jaký nový AKU?
baterie Starline vyraba banner, zivotonst dlha mal ju brat v golfe 4 roky nikdy dobijana aani raz nezastrajkovala, auto slo z domu, co viem tak chalan ju ma v aute stale
chevrolet cruze 2.0 vcdi 120kw
Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw