Varta Silver Dynamic je bezudrzbova, nezbadal som na nej ziadne zatky. Ako mozem zistit, ci je v poriadku?Návštěvník píše:... (samozřejmě pokud je akumulátor vůbec v pořádku).
nabíječka,tady baterií
Moderátor: Colommbo
-
- Příspěvky: 100
- Registrován: pát led 15, 2010 0:44
Re: nabíječka,tady baterií
Ford S-Max II, 1.5 Ecoboost, 2019
Toyota Avensis T25 Wagon, 2.0 D-4D, 2008
Toyota Avensis T25 Wagon, 2.0 D-4D, 2008
Re: nabíječka,tady baterií
zatažovým testom prostredníctvom testera autobatérií. Napríklad čosi takéto http://www.12volt.sk/autoelektro/nabija ... ester.html samozrejme doma to nemá každý a v autoservisoch sa tímto tiež privelmy nezaoberaju.
Suzuki SV 1000,Opel Insignia Sport Tourer CDTI 153kW,Opel Vectra 1,7 DT-išla do sveta
Re: nabíječka,tady baterií
Jenom 13,1V? To je udržovací hodnota. Jak víš že ta nabíječka nenabila na 100%? Nesoudil bych hned nabíječku, změř ho po pár hodinách nabití, může být chyba v něm.modus ponens píše:po skonceni nabijania mi displej nabijacky ukazoval napatie baterie iba 13,1V (a aj to je asi viac, nez po odpojeni a "vychladnuti"). Po precitani tejto temy viem, ze je to pouzitou charakteristikou nabijania. Teraz ma vsak mrzi, ze tato nabijacka nevie dobit akumulator na 100%.
Re: nabíječka,tady baterií
modus ponens
Pre jednuduchšie posúdenie stavu akumulátora sa môžeš inšpirovať tabuľkou na 4. strane z návodu k nabíjačke CTEK:
http://www.ctek.cz/soubory/mxs-5-0-2-v-1-cz.pdf
Ak by mal akumulátor po dlhšej dobe po nabíjaní ustálené napätie 13,1 V, tak to je dobrá hodnota.
Na zmeranie napätia Ti stačí aj jednoduchý a lacný multimeter kúpený v serióznom obchode (rádioamatér...). Drahšie majú svoje výhody, napr. pri meraní napätia min. a max. hodnoty. Dokúp si ešte meracie káble (koncovky) s "krokosvorkami" a meraj priamo na svorkách akumulátora.
Pre jednuduchšie posúdenie stavu akumulátora sa môžeš inšpirovať tabuľkou na 4. strane z návodu k nabíjačke CTEK:
http://www.ctek.cz/soubory/mxs-5-0-2-v-1-cz.pdf
Ak by mal akumulátor po dlhšej dobe po nabíjaní ustálené napätie 13,1 V, tak to je dobrá hodnota.
Na zmeranie napätia Ti stačí aj jednoduchý a lacný multimeter kúpený v serióznom obchode (rádioamatér...). Drahšie majú svoje výhody, napr. pri meraní napätia min. a max. hodnoty. Dokúp si ešte meracie káble (koncovky) s "krokosvorkami" a meraj priamo na svorkách akumulátora.
Re: nabíječka,tady baterií
Mají v nabídce nově zátěžový tester za celkem dobrou cenu.modus ponens píše:Varta Silver Dynamic je bezudrzbova, nezbadal som na nej ziadne zatky. Ako mozem zistit, ci je v poriadku?Návštěvník píše:... (samozřejmě pokud je akumulátor vůbec v pořádku).
http://www.battery-import.cz/testery-2/ ... 10--6v-12v
Digitální
http://www.battery-import.cz/testery-2/ ... ba-15--12v
Pak jsou bezzátěžové
http://www.autobaterie-pktechnik.cz/tes ... 55216.html
Ten nejlevnější zátěžový stačí.
Re: nabíječka,tady baterií
Nabíječku si nech. To neúplný nabíjení není podstatný. Nabíjí dobře. Tahle charakteristika I v krocích se dá použít není v tom problém. Pro tebe je mnohem podstatnější nenechat akumulátor vybít až nadoraz a nabít ho včas. Když akumulátor nesleduješ pravidelně a řešíš jeho stav, až když klekne, tak neřeš nabíječku .) Ta Lidl ti bohatě stačí.modus ponens píše:Zdravim,
Teraz ma vsak mrzi, ze tato nabijacka nevie dobit akumulator na 100%. Zvazujem, ze ju vratim a kupim napriklad CTEK MXS 5.0. Chcel by som sa poradit, ci je to dobry napad, ci terajsim "neuplnym" nabijanim nebudem relativne blizko rizika opatovneho vybitia.
Inak, bateria sa nabijala nejakych 20h.
P.S. Prve negativne skusenosti rozsiruju obzory , a tak sa v tejto suvislosti chcem spytat, aky voltmeter, resp. multimeter odporucate.
Re: nabíječka,tady baterií
Mají nově v nabídce nabíječky značky Noco Genius
http://eshop.micronix.cz/akumulatory-a- ... g3500.html
Tady mají nově v nabídce nabíječky značky Ring
http://www.battery-import.cz/ring-spick ... --12v-2-8a
http://eshop.micronix.cz/akumulatory-a- ... g3500.html
Tady mají nově v nabídce nabíječky značky Ring
http://www.battery-import.cz/ring-spick ... --12v-2-8a
Re: nabíječka,tady baterií
ma tester nieco specialne ?Mají v nabídce nově zátěžový tester za celkem dobrou cenu.
podla mna je to len zatazovy odpor(alebo dva pre rozne body charakteristiky)
a volmeter k tomu (alebo ampermeter, pripadne oboje)
alebo je tam este nieco ine ?
pytam sa preto lebo sa mi to nechce kupovat ked viem ze si to lahko mozem vyrobit
zatazovy odpor nie je problem a multimeter mam doma a nie jeden ale viac
Tieto auta mam na krku:
Daewoo Matiz 0,8 l 37kW rok 2001
Seat Inca SDI 47kW AEY
PSA Berlingo 1,4 l 55kW KFW
PSA Xara Picasso 1,6l 80kW NFU
Touran diesel 2006
Rexton SsangYong 2010
uzitocne info: post27317.html#p27317
Daewoo Matiz 0,8 l 37kW rok 2001
Seat Inca SDI 47kW AEY
PSA Berlingo 1,4 l 55kW KFW
PSA Xara Picasso 1,6l 80kW NFU
Touran diesel 2006
Rexton SsangYong 2010
uzitocne info: post27317.html#p27317
Re: nabíječka,tady baterií
ma desulfatacny rezim?Ta Lidl ti bohatě stačí.
zda sa ze nie ((
Tieto auta mam na krku:
Daewoo Matiz 0,8 l 37kW rok 2001
Seat Inca SDI 47kW AEY
PSA Berlingo 1,4 l 55kW KFW
PSA Xara Picasso 1,6l 80kW NFU
Touran diesel 2006
Rexton SsangYong 2010
uzitocne info: post27317.html#p27317
Daewoo Matiz 0,8 l 37kW rok 2001
Seat Inca SDI 47kW AEY
PSA Berlingo 1,4 l 55kW KFW
PSA Xara Picasso 1,6l 80kW NFU
Touran diesel 2006
Rexton SsangYong 2010
uzitocne info: post27317.html#p27317
Re: nabíječka,tady baterií
Misojogi píše:...sa mi to nechce kupovat ked viem ze si to lahko mozem vyrobit
zatazovy odpor nie je problem a multimeter mam doma a nie jeden ale viac
Re: nabíječka,tady baterií
ok
pre 50A prud a 12V je to odpor 0,24 Ohm
to sa da realizovat pomaly aj so zeleznym drotom ....
moja otazka smerovala ale inde
treba mat presne definovane zatazenie ?
napr existuje elektronicky odpor, ktory definuje 50 A pre lubovolne ostatne podmienky (v urcitych medziach) ale to uz je narocnejsia konstrukcia
pre 50A prud a 12V je to odpor 0,24 Ohm
to sa da realizovat pomaly aj so zeleznym drotom ....
moja otazka smerovala ale inde
treba mat presne definovane zatazenie ?
napr existuje elektronicky odpor, ktory definuje 50 A pre lubovolne ostatne podmienky (v urcitych medziach) ale to uz je narocnejsia konstrukcia
Tieto auta mam na krku:
Daewoo Matiz 0,8 l 37kW rok 2001
Seat Inca SDI 47kW AEY
PSA Berlingo 1,4 l 55kW KFW
PSA Xara Picasso 1,6l 80kW NFU
Touran diesel 2006
Rexton SsangYong 2010
uzitocne info: post27317.html#p27317
Daewoo Matiz 0,8 l 37kW rok 2001
Seat Inca SDI 47kW AEY
PSA Berlingo 1,4 l 55kW KFW
PSA Xara Picasso 1,6l 80kW NFU
Touran diesel 2006
Rexton SsangYong 2010
uzitocne info: post27317.html#p27317
Re: nabíječka,tady baterií
Lidl má režim desulfatace. Dneska má tento režim v drtivé většině každá moderní nabíječka.Misojogi píše:ma desulfatacny rezim?Ta Lidl ti bohatě stačí.
zda sa ze nie ((
Všechny tyto moderní nabíječky pracují s charakteristikou nabíjení IUoU. Na začátku provádí diagnostiku, v případě nutnosti desulfataci a pak začnou nabíjet.
Lidl, Bosch C3 a C7 a Gys France řady GysTech pracují s nabíjecí charakteristikou I+I+I