Liqui- moly nebo millers oil - aditiva do nafty

Diskuze o palivech

Moderátor: Colommbo

Ronyx

Re: Liqui- moly nebo millers oil - aditiva do nafty

Příspěvek od Ronyx »

Videl som ten test. Ale videl som aj iny v slovenskom Autobilde z februara 2013, kde vo V-Power Diesel Nitro+ namerali 5,6% FAME. Palivo bolo odobrane v Bratislave.

Takze mame tu dva rozdielne vysledky. Sice jeden je z CR a druhy zo SR, ale aj tak je na zamyslenie ten rozdiel.

Pre mna osobne, kym samotny Shell to nepotvrdi/nevyvrati, tak to stale bude len v rovine spekulacii. Taky OMV alebo BP/Aral jasne deklaruju, ze FAME neobsahuju. Shell to doteraz neurobil, a ak ste si vsimli, odkedy zaviedli Nitro+, tak z ich stranoch zmizla zmienka o pridavanom GTL.
008
Příspěvky: 85
Registrován: ned led 13, 2013 12:34

Re: Liqui- moly nebo millers oil - aditiva do nafty

Příspěvek od 008 »

to Ronyx,
a co hovoris na nase Maxx motion, sice bez fame ale aj bez HVO, v com je teda jej ,,krasa,, ? ze to nezanasa, mozno cisti, plus revolucny proces vyroby, ALE??? Tankujes to, ma to vykon??
Ronyx

Re: Liqui- moly nebo millers oil - aditiva do nafty

Příspěvek od Ronyx »

to 008: Ronyx = Pejko (toto je moj druhy nick na inych forach, trosku som sa splietol, a uz som nechcel prispievat v tomto vlakne pod roznymi menami :) )
Pre mna ma Maxxmotion dve hlavne pozitiva: ze ako jedina nafta na Slovensku neobsahuje fame, a ze ma filtrovatelnost do -35. Na druhej strane ma cetanove cislo len 51 (typicky o 2-3 cisla viac) a slabsiu mazivost, i ked vsetko je to podla normy. Zo skusenosti, s tymto palivom motor v mojom aute je vyrazne hlucnejsi, takze ho naozaj beriem len ked idu arkticke mrazy.

Napadla mi vsak jedna kacirska myslienka. Vieme uz, ze na Slovensku sa -35 stupnov Celsia verzia predava celorocne (potvrdene logistickym oddelenim v OMV), tak preco si VIF-om nevylepsit aspon cetanove cislo a mazivost. Rozmyslal som teda o pridavani letneho VIF-u, ale aj v zime. Preto hovorim, ze kacirska. :) Vyrobca VIF tvrdi, ze rozdiel medzi ich letnym a zimnym aditivom je (len?) depresant na znizenie bodu tuhnutia a filtrovatelnosti. A to ma Maxxmotion uz z vyroby vynikajuce, a ktovie, ci by to VIF este vylepsil, skor si myslim, ze by sa OMV depresant a VIF depresant mohli "pobit". Kazdopadne, ak by to VIF dostatocne vylepsil (resp. aspon zjemnil chod motora), mal by som vystarane.
008
Příspěvky: 85
Registrován: ned led 13, 2013 12:34

Re: Liqui- moly nebo millers oil - aditiva do nafty

Příspěvek od 008 »

to Pejko
Zdravim Ta, uz Ti asi idem s tou Maxx-kou na nervy, ale... vsadzal som na nu, cital o nej, na ,,nestastie,,videl prezentaciu zo schwechatu o tom, co v reale maxxka je, a zaver-slovenska pakaren, dovod neuznania hvo- co je podla mna spica-typicky syndrom SK-cim horsie -tym lepsie, ak neratam nejake mozne odborne zdovodnenie takze mozeme len zavidiet ceskym kolegom, pokial viem -tak si ju u nich skusil - a presvedcil sa.
Tych - 35 sa nebojim, ale s tym letnym vifom genial. napad. Ja som si nebol isty, ci ju nedoseriem primesou vif vobec. Na v power nitro nejak nevsadzam, slovnaft evo neviem, ci len obycajna nafta s aditivami, alebo nieco spec. ako maxx-inak fame ako u beznych naft. Cistotu trysiek vif este sichrujem protech super cleanom. Ale v duch si poviem, na co to vsetko-myslim dodatocne aditiva- clovek nikdy nevie co to moze spravit- pokial by bola u nas SK koser maxxka, ale.. Inak som rad -ze aspon jedna spriaznena dusa na SK sa nasla co ju maxxka chytila a snazi sa o nej co to odkryt- diky za sprostredkovana info z omv. Kiez by k nam raz prisla ta HVO trebars do Slovnaftu.
No nic uzi SNP vecer, niekedy na omv pri dobrej kave. 008
Odpovědět