Klimatizace

Další nezařaditelná témata

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
Itall

Re: Klimatizace

Příspěvek od Itall »

modelář píše:Ona "regulace" se přitom omezuje jen na režim "Eco" (připojování kompresoru klimy zhruba v polovičních intervalech ve srovnání s "plným" výkonem)...
V návodu k obsluze se píše, že regulace se děje odpojováním klimy spojkou - tedy při nastavení nějaké vyšší teploty, než té nejnižší, čímž se prý šetří palivo. Takže tato regulace tam je. Ale ruční zapnutí a vypnutí mi přijde praktičtější, pokud si s tím řidič nebo spolujezdec je ochoten hrát, neboť klima běží tehdy, kdy se to z hlediska jízdy hodí a neběží, když se to nehodí. Nástup dodávky chladného vzduchu je velmi rychlý, až mě překvapilo.
modelář

Re: Klimatizace

Příspěvek od modelář »

Itall píše:V návodu k obsluze se píše, že regulace se děje odpojováním klimy spojkou - tedy při nastavení nějaké vyšší teploty, než té nejnižší, čímž se prý šetří palivo. Takže tato regulace tam je. ...
Pak by ovšem výrobce měl jasně specifikovat, o co konkrétně jde, poněvadž:
1. připojování/odpojování kompresoru klimy spojkou se u těchto "spojkových" systémů děje vždy, a to v zájmu prevence zamrznutí výparníku; tohle ovšem není "regulace" výkonu klimy v pravém slova smyslu, jen zcela typický způsob práce daného systému;
2. není vyloučeno, že se režim "Eco", tj. snížená frekvence zapínání kompresoru, aktivuje nastavením teploty jakkoli vyšší, než jen té nejnižší; pak by ale bylo férové srozumitelně napsat, že ty režimy jsou vlastně jen dva, plný a částečný.

Jinak menší příkon kompresoru klimy od motoru znamená také menší chlad. výkon do kabiny, přičemž rychlost náběhu účinku s tím příliš nesouvisí.
Itall

Re: Klimatizace

Příspěvek od Itall »

Pokud je tomu tak, že to má jen 2 provozní módy, mohli by to napsat. Jestli se třeba při zvyšování nastavené teploty pak už jen nepřitápí nebo to vůbec nereaguje... Někdy to zkusím.
Ale návod Suzuki je slušný. Je tam např. popsáno zamykání předních dveří u spolujezdce zvenku, není na nich zvenčí zámek, ale zamykcí kolík zevnitř je. Pokud se kolík dá do plohy "zamčeno", je potřeba při zabouchnutí držet vnější kliku v poloze pro otvírání, jinak se zámek zas odemkne. Neplatí pro zadní dveře. S centrálem se to celkem nepoužije, ale je dobré to vědět. Totiž - v návodu k P107 tohle popsáno nebylo (nevšiml jsem si) a centrál tam nemám. Takže jsem si myslel, že přední dveře spolujezdce jdou zamykat jen zavřené (zámek je i zvenku), a to je docela pakárna. Ale není to tak, fungují přesně stejně, jako u Suzuki. Jen ovládání je snadné (jednoruč), vzhledem ke klikám typu "bomoro". Spolujezdec musí být poučen, což je rovněž pakárna :roll: .
modelář

Re: Klimatizace

Příspěvek od modelář »

Itall píše:... Jestli se třeba při zvyšování nastavené teploty pak už jen nepřitápí nebo to vůbec nereaguje...
Nerozumím.
Itall

Re: Klimatizace

Příspěvek od Itall »

modelář píše:
Itall píše:... Jestli se třeba při zvyšování nastavené teploty pak už jen nepřitápí nebo to vůbec nereaguje...
Nerozumím.
Jestli s postupným nastavením vyšší teploty ovladačem ("kolečkem") se třeba nastaví ten úsporný režim a dalším zvyšováním teploty ovladačem se přitápí. Ještě jsem nezkoušel nastavení různé teploty ovladačem.
modelář

Re: Klimatizace

Příspěvek od modelář »

Teď už tomu rozumím.
Brembo
Příspěvky: 2293
Registrován: pon čer 08, 2009 21:28
Bydliště: Matuškovo

Re: Klimatizace

Příspěvek od Brembo »

moderné systémi klimatizácii s kompresorom bez spojky a reguláciou výkonu priniesli svoje výhody no o navýhodách výrobcovia zvačša mlčia-nutný pravidelný servis bez rozdielu,či sa klimatizácia vobec používa. Strata chladiaceho média alebo pokles množstva znamená rýchly koniec kompresora-samozrejme,za moderný systém v takomto prípade zaplatíte moderný neetický obnos. A to,že HTP nebude 2x ročne na servise je takmer isté.Osobne som rád,že sa roku 2200 určite nedožijem,možno už budu osobné premiestnovače-automobili opravované systémom výmena za nový.
Suzuki SV 1000,Opel Insignia Sport Tourer CDTI 153kW,Opel Vectra 1,7 DT-išla do sveta
modelář

Re: Klimatizace

Příspěvek od modelář »

Brembo píše:moderné systémi klimatizácii s kompresorom bez spojky a reguláciou výkonu ... nutný pravidelný servis bez rozdielu,či sa klimatizácia vobec používa. Strata chladiaceho média alebo pokles množstva znamená rýchly koniec kompresora ...
Problém je jinde: ony moderní systémy prostě jedou pořád, byť třeba jen s minimálním výkonem kompresoru. Odtud také jejich nižší životnost. Zároveň jsou však blbuvzdornější: blba se starým spojkovým systémem totiž ani nenapadne, že by měl klimu občas pustit i během zimy, aby se systém promazal. Pokud jde o únik média, tak to je o dnešní všeobecné nekvalitě čehokoli, natož poměrně náročných dílů systému klimy, nikoli o nějaké principiální "děravosti" moderních systémů.
Res
Příspěvky: 58
Registrován: stř dub 18, 2012 12:25
Bydliště: Praha

Re: Klimatizace

Příspěvek od Res »

Pánové mám problém. Jsem zvědav jestli mi někdo poradí. Zlobí mě klima. Čerstvě doplněná, po tlakové zkoušce. Kompresor běží, potrubí ledové. Uvnitř vlažný vánek. Nevíte čim by to mohlo být?
Návštěvník

Re: Klimatizace

Příspěvek od Návštěvník »

Proč a kde (nezajímá mne konkrétní místo, ale "typ" servisu) jsi to nechal doplnit? Že by opět "kouzelná skříňka" v kombinaci s nekvalifikovanou obsluhou?
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27404
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Klimatizace

Příspěvek od Pitris »

Ventilátor ? Kabinový filtr ?
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Návštěvník

Re: Klimatizace

Příspěvek od Návštěvník »

Ani jedno z toho nemůže být příčinou toho, že to nechladí.
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27404
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Klimatizace

Příspěvek od Pitris »

Já reagoval spíš na ten "vánek"....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Res
Příspěvky: 58
Registrován: stř dub 18, 2012 12:25
Bydliště: Praha

Re: Klimatizace

Příspěvek od Res »

Návštěvník píše:Proč a kde (nezajímá mne konkrétní místo, ale "typ" servisu) jsi to nechal doplnit? Že by opět "kouzelná skříňka" v kombinaci s nekvalifikovanou obsluhou?
Mašina od Bosche v tom to nebude.
Naposledy upravil(a) Res dne stř črc 01, 2015 20:55, celkem upraveno 1 x.
Res
Příspěvky: 58
Registrován: stř dub 18, 2012 12:25
Bydliště: Praha

Re: Klimatizace

Příspěvek od Res »

Pitris píše:Já reagoval spíš na ten "vánek"....
Fouká to úplně normálně. Jen prostě vlažné.
Odpovědět