čím namazat na fichtl cup (jawa pionýr 50)

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

micra

čím namazat na fichtl cup (jawa pionýr 50)

Příspěvek od micra »

chystám se na fichtl cup. pincek neupravený, po výbrusu trochu zajetý. čeká ho čtyřhodinový závod na krosové dráze, kde ujede ve zběsilém tempu asi 100km. čím a v jakým poměru by jste mazali? zajížděl jsem na olej dolmar v poměru asi 1:25
Uživatelský avatar
Durex
Příspěvky: 3940
Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
Bydliště: Třebechovice p/O
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Durex »

Já bych dal cokoliv s API TC a mísící poměr kolem 1:40. Tím nic nezkazíš. Já mám poladěnou babetu,která nezná nic jinýho, než 15 km do práce pod plným a to samý zase zpět. Když liju olej,tak mám flašku od M2T. Dám oleje 1:50 na 4 l a 1:40 na 1l do 5l kanistru. Tím mě vychází cca 1:44,5. Takto jezdím už 3000 km a pořád je ready :wink:
Suzuki GSX 1300R Hayabusa, Suzuki GSXR 750W, Honda CBR 400RR, Honda CBR 600F3, KTM EXC 300 2T, Honda VFR 750,Suzuki Inazuma 750, Kawasaki ZX7R -2x, Kawasaki GPZ 900, Suzuki GSXR 750 K1,Suzuki SV 650, Fiat Ducato 2.3 JTD

Moto-Emergency motoservis
L.

Příspěvek od L. »

Oleje bych dal raději více, asi 1:30, protože tam je v horním oku ojnice bronzové pouzdro, a u tohoto uložení je lepší dát víc oleje. U babety je pístní čep na jehlách a tam poměr 1:50 stačí.
Uživatelský avatar
Durex
Příspěvky: 3940
Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
Bydliště: Třebechovice p/O
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Durex »

Pravda. To jsem opoměl.
Suzuki GSX 1300R Hayabusa, Suzuki GSXR 750W, Honda CBR 400RR, Honda CBR 600F3, KTM EXC 300 2T, Honda VFR 750,Suzuki Inazuma 750, Kawasaki ZX7R -2x, Kawasaki GPZ 900, Suzuki GSXR 750 K1,Suzuki SV 650, Fiat Ducato 2.3 JTD

Moto-Emergency motoservis
pavkocz

Olej do fichtla

Příspěvek od pavkocz »

Jestli pojedeš kros tam bych míchal 1:25-30 a olej bych vybral sae 40 normu by měl mít api tc a jaso fd. jestli to není ješte zajeté tak do zajed lepší na kros at je to volnejší nez tesne maš pak máš menší pravepodobnost ze to zadřeš. Doporučoval bych bud mogul ts nebo elf competion.
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27400
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Příspěvek od Pitris »

Ano - raději 1 : 30 a jak napsal Durex, olej API TC (a já dodám ještě, možná i JASO FD).
Nevím, kolik ho budeš potřebovat - tady je půllitrovka http://www.oleje.cz/eshop/show_prod.php?id=837 a nebo (můj favorit) http://www.oleje.cz/eshop/show_prod.php?id=726 ale do "pincka" můžeš dát v podstatě cokoliv s těmi normami.....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
Durex
Příspěvky: 3940
Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
Bydliště: Třebechovice p/O
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Durex »

O normě JASO jsem se nezmiňoval záměrně,protože většina olejů s API TC má min JASO FC. Každopádně bych ten motor správně zajel,jak je hodno závodních strojů ...
Suzuki GSX 1300R Hayabusa, Suzuki GSXR 750W, Honda CBR 400RR, Honda CBR 600F3, KTM EXC 300 2T, Honda VFR 750,Suzuki Inazuma 750, Kawasaki ZX7R -2x, Kawasaki GPZ 900, Suzuki GSXR 750 K1,Suzuki SV 650, Fiat Ducato 2.3 JTD

Moto-Emergency motoservis
bjukemen
Příspěvky: 4867
Registrován: sob bře 29, 2008 17:09

Příspěvek od bjukemen »

..a co tento co uvidel v inej teme ares http://www.oleje-aditiva.cz/liqui-moly- ... voutakt-1l
chevrolet cruze 2.0 vcdi 120kw

Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27400
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Příspěvek od Pitris »

Taky by šel, byť je "jen" TC. Ale pro několik desítek let konstrukčně starý motor stačí i TB.
Je ale fakt - aby motor vydržel - že je potřeba ho před závodem pořádně a dobře zajet...

A o oleji do dvoutaktů je i tady: http://www.oleje.cz/forum/viewtopic.php?t=4858
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
Durex
Příspěvky: 3940
Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
Bydliště: Třebechovice p/O
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Durex »

Pitris píše:Taky by šel, byť je "jen" TC. Ale pro několik desítek let konstrukčně starý motor stačí i TB.
Je ale fakt - aby motor vydržel - že je potřeba ho před závodem pořádně a dobře zajet...

A o oleji do dvoutaktů je i tady: http://www.oleje.cz/forum/viewtopic.php?t=4858
Nemyslel si FC? :lol: TC je v poho,víc pokud vím,tak není. A FC je taky dobrý
Suzuki GSX 1300R Hayabusa, Suzuki GSXR 750W, Honda CBR 400RR, Honda CBR 600F3, KTM EXC 300 2T, Honda VFR 750,Suzuki Inazuma 750, Kawasaki ZX7R -2x, Kawasaki GPZ 900, Suzuki GSXR 750 K1,Suzuki SV 650, Fiat Ducato 2.3 JTD

Moto-Emergency motoservis
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27400
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Příspěvek od Pitris »

Aha, ruka byla rychlejší (a špatně mířená) než hlava. Měl jsem na mysli (JASO) FC, ale myslel jsem na to, že by v tom motoru vyhověl i (API) TB, protože tyto motory jezdily dřív na M2T.
(Ale teď po GO - a před závodem) určitě olej minimálně TC a FC :wink:
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Itall

Příspěvek od Itall »

Tady je každá rada drahá... Z výše uvedených olejů bych tam nedal Mogul TS. Mogul TSF je teď nějak vylepšený, polosyntetický - to by šlo, podle specifikace je snad dobrý, nezkoušel jsem. Poměr snad mezi 1:33-40. Plně syntetický je asi i zbytečný a fichtl na něj stejně není dělaný :roll: . Pak místo Repsol 2T Competition radši Castrol (háhahaha, Pitrisi :lol: ). Ale myslím to vážně :wink: .
Ale radši neradím co konkrétně, ten motor může kleknout i s nejlepším olejem. Já bych dal polosyntetický OMV Moto 2T, v poměru 1:35, páč ho mám doma :D . Tak přeji hodně zábavy s tém pertinaxem, micro :P .
Moja

Příspěvek od Moja »

Já jsem do žebráka za komančů dával do benzínu a i do Jawy634 olej MS20 1:60.MS20 je už těžko k sehnání.Teď používám Mobil1 2T racing 1:50.
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27400
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Příspěvek od Pitris »

Itall píše:.....místo Repsol 2T Competition radši Castrol.....
No comment
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27400
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Příspěvek od Pitris »

Moja píše:....Mobil1 2T racing 1:50.....
Olej je to super :wink:
ale kvůli mazání pístního čepu (a plánovanému závodu) bych (ani s ním) "nešel" nad 1 : 40.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Odpovědět