5w40 vs 5w30

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

bjukemen
Příspěvky: 4867
Registrován: sob bře 29, 2008 17:09

Příspěvek od bjukemen »

..znizenu nema ale nieje to už plnohodnotny olej,ma nizsie TBN a menej aditív :cry:
chevrolet cruze 2.0 vcdi 120kw

Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
skodovkar
Příspěvky: 6272
Registrován: pon pro 29, 2008 16:40

Příspěvek od skodovkar »

Taky mu chybí fosfor, síra, sulfátový popel, což jsou mazáníprospěšné složky.
Quido

Příspěvek od Quido »

Tak snížený obsah SAPS snad mají všechna Cčka? http://oleje.cz/index.php?left=dvoudobe ... _porovnani
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27404
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Příspěvek od Pitris »

Quido píše:Co je špatného na C3. C3 nemá sníženou HTHS viskozitu, tak není tolika lehkoběžný jako C2 a C1.
Právě to "C" tam, kde to není potřeba. Kvůli filtrům pevných částic to má méně aditiv zodpovědných za kilometrovou výdrž oleje. A je celkem jedno, jestli C1, C2, C3 nebo C4, protože "C" je něco jiného, než "1", "2", "3" nebo "4". Písmeno "C" podle ACEA je označení oleje pro filtry pevných částic, a číslo za "C" určuje HTHS viskozitu oleje - "1" a "2" sníženou, a "3" a "4" normální.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
mariek

dal som do octavie 1,9tdi s DPF olej VW 505 00. je to OK?

Příspěvek od mariek »

[quote="kornel"]chcel si skor napisat ze 505.01 nieje moc obvykla u 5W-30..? totiz v 5W-40 je VW505.01 pomerne slusne mnozstvo.
A co sa tyka tvojej samotnej otazky, tak podla toho co si napisal (vyuzivanie potencialu, chip) za mna radsej 5W-40 VW505.01 (a najidelanejsie by bolo, keby zaroven nesplnala ACEA C3, ale boh vie ci sa take este daju zohnat-kupit..)
DPF tam podla vsetkeho nemas, ak sa o tom nezmienujes.[/quote] :roll: :roll:
Uživatelský avatar
kornel
Příspěvky: 1740
Registrován: čtv led 28, 2010 17:55

Re: dal som do octavie 1,9tdi s DPF olej VW 505 00. je to OK

Příspěvek od kornel »

mariek píše::roll: :roll:
:?: zatial nechapem :) :D :lol:
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27404
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Příspěvek od Pitris »

Nic si z toho nedělej, já taky ne :x
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
majerak

Re: 5w40 vs 5w30

Příspěvek od majerak »

Zdravím,

dnes som narazil na tento článok o viskozitách http://www.oleje.cz/clanek/Vlastnosti-m ... -Viskozita pochopil som to tak že po 6t km je viskozita 5w40 taká ako 5w30.

Dá sa teda namiesto 5w40 pouzívať 5w30 kedže podla grafu je viskozita 30 stálejšia ako 40?

Je takéto zníženie viskozity u všetkých 40 alebo záleží od výrobcu?
Návštěvník

Re: 5w40 vs 5w30

Příspěvek od Návštěvník »

Takovéto zjednodušení se podobá úvaze, že všechny potraviny se kazí, tak proč vůbec kupovat a konzumovat ty chutnější, kvalitnější a hlavně čerstvé.
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27404
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: 5w40 vs 5w30

Příspěvek od Pitris »

Vždyť je to tam i napsané. Cituji:
:arrow: Většina současných olejů SAE xW/40 je střihově méně stabilní než oleje SAE xW/30 a při provozu se viskozitní rozdíly mezi nimi smazávají. Nižší střihová stabilita moderních motorových olejů SAE xW/40 je většinou záměrná, a jejím cílem je úspora paliva :arrow: Zase pofiderní snaha o nižší emise....:roll:
Jen je potřeba si uvědomit, že každý olej (i ve stejné SAE) je trošku jiný a každý motor je hodně jiný, a že SAE je jen jedna z mnoha vlastností oleje.... "Třicítka" je střihově stabilnější, "čtyřicítka" teplotně odolnější.
Použít se dá i 5w30 i 5w40 (event. zvážit podle ročního období a jízdních podmínek), ale u 5w30 je POTŘEBA "ohlídat" i ACEA, protože v této SAE je i A1/B1 i A3/B3. 5w40 mají všechny A3/B3 a tam, kde může být A1/B1, může být i A3/B3, ale kde je předepsána A3/B3, NESMÍ být použita A1/B1....:!:
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Odpovědět