Texaco 15W40 SJ/CF A2-98 B2-98 co s nim

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
Uživatelský avatar
Misojogi
Příspěvky: 2341
Registrován: čtv črc 07, 2011 14:20
Bydliště: Bratislava

Texaco 15W40 SJ/CF A2-98 B2-98 co s nim

Příspěvek od Misojogi »

teraz som si pozeral nadobu Texaco oleja co mam
(novy neotvoreny)
http://www.texacobaltic.eu/en/products/ ... 0w-50.html
s hrouzou som zistil ze je tam namiesto A3/B3
udaj A2/B2

c s nim? znamena ze mi to znici motor(Favorit)
alebo co mam s nim robit ?
ä nastastie tam nie je A1/B1



olej motorový minerální; balení 1 litr; specifikace SAE 15W/40, API SL/CF, ACEA A2-98, B2-96, ŠKODA, MB 229.1, VW 505 00.
Tieto auta mam na krku:

Daewoo Matiz 0,8 l 37kW rok 2001
Seat Inca SDI 47kW AEY
PSA Berlingo 1,4 l 55kW KFW
PSA Xara Picasso 1,6l 80kW NFU
Touran diesel 2006
Rexton SsangYong 2010

uzitocne info: post27317.html#p27317
skodovkar
Příspěvky: 6272
Registrován: pon pro 29, 2008 16:40

Příspěvek od skodovkar »

No asi bych to tam dal.
Uživatelský avatar
jerome
Příspěvky: 5779
Registrován: ned bře 13, 2011 12:37

Příspěvek od jerome »

Prečo by ti mal poškodiť motor :?:
Pre porovnanie: A2 - kategória pre konvenčné a ľahkobežné motorové oleje
A3 - kategória pre konvenčné a ľahkobežné motorové oleje s vyššími požiadavkami ako A2. Prekračuje požiadavky ACEA A2 v stratách odparovaním podľa Noacka, v čistote piestov a oxidačnej stabilite.

B2 - kategória pre konvenčné a ľahkobežné motorové oleje
B3 - kategória pre konvenčné a ľahkobežné motorové oleje. Požiadavky prekračujú ACEA B2 v opotrebovaní vačiek, čistote piesta a vo viskozitnej stabilite pri znečistení sadzami

Takže u favorita budes mať podla tohoto väčšie straty odparovaním a max trochu špinavšie piesty.... :shock: Jedine že by si sa tohoto bál :lol:
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27404
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Příspěvek od Pitris »

to Misojogi: Ve Favoritu (a ani ve Š110 a 125) se nic nestane - na oleje výkonnosti A2 byl dělaný. Mimo zimní podmínky bude motor v pohodě. A Ty buď taky v klidu, protože HTHS viskozita olejů ACEA A3 i A2 je stejná - normální, nad 3,5 mPa.s. Není snížená jako u A1.
Naposledy upravil(a) Pitris dne stř bře 28, 2012 8:35, celkem upraveno 1 x.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
Misojogi
Příspěvky: 2341
Registrován: čtv črc 07, 2011 14:20
Bydliště: Bratislava

Příspěvek od Misojogi »

HTHS viskozita olejů ACEA A3 i A2 je stejná - normální, nad 3,5mPa.s. Není snížená jako u A1
vdaka toto som potreboval pocut
totizto o A2 a B2 je minimum informacii
Tieto auta mam na krku:

Daewoo Matiz 0,8 l 37kW rok 2001
Seat Inca SDI 47kW AEY
PSA Berlingo 1,4 l 55kW KFW
PSA Xara Picasso 1,6l 80kW NFU
Touran diesel 2006
Rexton SsangYong 2010

uzitocne info: post27317.html#p27317
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27404
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Příspěvek od Pitris »

Nemáš zač, ale třeba tady to je: http://www.oleje.cz/index.php?left=dvou ... =mot_vykon
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
jerome
Příspěvky: 5779
Registrován: ned bře 13, 2011 12:37

Příspěvek od jerome »

Pitris píše:to Misojogi: Ve Favoritu (a ani ve Š110 a 125) se nic nestane - na oleje výkonnosti A2 byl dělaný.
myslím si že aj v iných autách do cca 2000 rv bez nejakych brutálnych výkonov sú tie oleje vhodné teda hlavne cez leto 8)
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27404
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Příspěvek od Pitris »

Z těch aut, co má Misojogi "na krku", bych to do Oktávky, Fábie, a ani do toho "Matýska" nedával - tam určitě A3, a minimálně 10w. Ale jak píšeš, ve starších motorech v létě klidně.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Odpovědět