převodovka soustruhu

Fórum o průmyslových mazivech

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
Petr S.

převodovka soustruhu

Příspěvek od Petr S. »

Zdravim
Potřeboval bych poradit s výběrem oleje do 2st., hydraulicky řazené převodovky cnc soustruhu.(v manuálu bohužel neni,převodovka nebyla standard). Jde o soustruh s max. ot. 4500,22kW. Bude stačit některý z převodových olejů z tohohle webu s cenou cca do 100 Kč/l , nebo je možné použít třeba olej na vedení (vactra no.2)?
Díky za odpovědi
Luboš T.
Příspěvky: 122
Registrován: sob bře 27, 2004 21:12
Bydliště: Brno

Příspěvek od Luboš T. »

Dobrý den, určitě by nějaký olej zde z webu stačil. Je však málo informací pro jeho přesnější stanovení. Podle výkonu soudím, že jde o masivnější převodovku do nichž se dávají většinou viskoznější oleje, alespoň ISO VG 220. Pokud bychom předpokládali, že neobsahuje hypoidní převod, tak by mohl vyhovět např. tento olej http://www.oleje.cz/eshop/show_prod.php?id=369 .
Bylo by však lepší podle štítku dohledat výrobce a zeptat se na přesný typ oleje. Potom už se dá třeba nahradit ekvivalentem.
Petr S.

Příspěvek od Petr S. »

Tak jsem na převodovce vypátral štítek. Mají napsáno ISO VG 32, což je jak koukám u ložiskových a hydraulických. Nebude lepší některý z těch převodových jak jste psal? Štítek je zespod převodovky a ani mně nenapadlo po něm juknout ...
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27404
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Příspěvek od Pitris »

Ta "třicetdvojka" bude asi fakt moc "řídká". Nechybí na tom štítku nula? Nepatří tam VG 320? Potom by šlo použít třeba i http://www.oleje.cz/eshop/show_prod.php?id=370
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Petr S.

Příspěvek od Petr S. »

Stopro VG 32. Ještě tam je "zum Beispiel: Shell Tonna T32" :-)
Ale tu jsem nikde nenašel...Dneska jsem olej vypustil a je opravdu dost "tekutej" ,řekl bych i skoro jak hydraulickej (ach jo, ze mně olejář asi nikdy nebude :-) Tak asi vezmu ten ložiskovej 32
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27404
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Příspěvek od Pitris »

Tak buď použít Shell Tonna T68 - ale bude mírně "hustší" http://www.vkloziska.cz/plasticka-maziv ... lochy.html
anebo teda tu ISO VG 32 - třeba http://www.oleje.cz/eshop/show_prod.php?id=314
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Luboš T.
Příspěvky: 122
Registrován: sob bře 27, 2004 21:12
Bydliště: Brno

Příspěvek od Luboš T. »

Petr S. píše:Stopro VG 32. Ještě tam je "zum Beispiel: Shell Tonna T32" :-)
Ale tu jsem nikde nenašel...Dneska jsem olej vypustil a je opravdu dost "tekutej" ,řekl bych i skoro jak hydraulickej (ach jo, ze mně olejář asi nikdy nebude :-) Tak asi vezmu ten ložiskovej 32
Podle těchto údajů a s přihlédnutím na to, že stroj je asi staršího data není problém použít o jednu třídu viskoznější olej ale určitě takový, který má aditivaci mimo jiné i jako převodové oleje.
Takže viskozitně nejbližší http://www.oleje.cz/eshop/show_prod.php?id=374 eventuelně i ta Vactra No. 2 http://www.oleje.cz/eshop/show_prod.php?id=1085 by šla. Pouze ložiskový 32 ne!
Petr S.

Příspěvek od Petr S. »

Aj. dneska mi přišlo 10l ložiskovýho 32. No nic. dám tam tu vactru a budu hledat využití na ten přebytkovej...
Odpovědět