Ošetření dutin a podvozku

Další nezařaditelná témata

Moderátor: Colommbo

Odpovědět

Ošetřil jsem na moderním automobilu:

Jen dutiny
240
35%
Jen spodek n
81
12%
Spodek Tlumexem
33
5%
Dutiny i spodek
251
37%
Nic
76
11%
 
Celkem hlasů: 681

Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník »

Já bych do dutin nikdy vosk nedával.Kamarád nechal vystříkat dutiny BODYM 900 a když mu v zimě auto nabouralo dveře,klempíř sundal dolů tapec ze dveří a vosk byl pěkně suchý a popraskaný.Navíc se vosk vůbec nedostane do spojů,kde to právě vždy nejvíce rezaví.Sám klempíř řekl,že vosk je k ničemu.Nejlepší je konkor 101 + Resistin ML nebo konkor 101 + vazelína A00.Jedinné přípravky,které zatečou do nejmenších škvír a zůstávají stále mastné!!
modelář

Příspěvek od modelář »

To jsou ovšem naprosto neuvěřitelné bludy! Dutinové vosky vykazují mimořádnou vzlínavost, některé jsou dokonce aplikovatelné za mokra, tj. dokáží z kapilárních spár vytlačit vodu tím, že ji nahradí samy sebou. Tohle nedokáže žádný olej! A že na povrchu ztuhnou, to je úplně normální, dokonce žádoucí, přičemž nevadí ani "povrchové praskliny", třebaže by k nim by v případě technologicky správné aplikace nemělo docházet. Naopak různé konzervační oleje a vazelíny se hodí na povrchy, kde se s nimi počítá, nikoliv tam, kde technolog jejich aplikaci nepředpokládal, neboť poškozují standardní povrchovou úpravu kovů. Kdo tomu nevěří, nechť si prohlédne např. krycí plech na pravé straně motoru u škodovek řady 1000MB až 105/120/130: Přestože je vždy dokonale "promazaný", zároveň je ze spodní strany také dokonale orezlý!
Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník »

To nejsou bludy,ale zkušenosti a poznatky z letité praxe v oboru!!!
modelář

Příspěvek od modelář »

Anonymous píše:To nejsou bludy,ale zkušenosti a poznatky z letité praxe v oboru!!!
:wink: :lol: :P :twisted:
Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník »

Každý je zastáncem nějakého přípravku…
modelář

Příspěvek od modelář »

Anonymous píše:Každý je zastáncem nějakého přípravku…
Spíše technologie ochrany, než jen přípravku, poněvadž jakýkoli přípravek je pouze jednou z částí celé technologie. A jelikož na těch technologiích pracují po dlouhá léta týmy odborníků, aby zase o kousek vylepšily to, co se zdálo být už nevylepšitelné, nemyslím si, že to dokážu udělat lépe sám doma na koleně s využitím toho, co zbylo v dílně.
Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník »

Já osobně bych auto svěřil pouze někomu,koho znám a budu vědět,že vše udělá poctivě. Ale raději dělám vše sám,protože mám k tomu vybavení a mám prostě jistotu,že je ochrana dutin provedena pečlivě.Nechápu,jak některé servisy vystříkají kompletně auto za 2 hodiny,nebo na počkání.

Ty jaký prostředek do dutin doporučuješ?
Pavko

ochrana spodku

Příspěvek od Pavko »

do dutin je dobrý dinitrol nebo teroson. Ale taky dobrý je rezistin.
naatrium (nepř)

Příspěvek od naatrium (nepř) »

Já dávám 1:1 konkor s 15w/40 a dobrý, po roce na povrchu zavadlé a když do toho rýpnu šroubovákem tak je to pěkně živý a tekutý.. Každý má ten svůj recept :).. jinak je jasné že ve výrobě nebudou střákat dutiny olejem.. to by asi ekologové nerozdýchali...
Pavko

dutiny

Příspěvek od Pavko »

Hlavně nepoužívat starý olej protoze ten spíš korozi podporuje a olej má jeste jednu nevýhodu lepí se na nej bláto a muže narušovat náter a pod ale do prahu a dverí je dobrý co sem cetl tak je prý dobrý transformátorový olej
skodovkar
Příspěvky: 6272
Registrován: pon pro 29, 2008 16:40

Příspěvek od skodovkar »

Když olej, tak řepkový, prý má vynikajicí vzlínavost.
modelář

Příspěvek od modelář »

Anonymous píše:Já osobně bych auto svěřil pouze někomu,koho znám a budu vědět,že vše udělá poctivě. Ale raději dělám vše sám,protože mám k tomu vybavení a mám prostě jistotu,že je ochrana dutin provedena pečlivě.Nechápu,jak některé servisy vystříkají kompletně auto za 2 hodiny,nebo na počkání. ...
Pokud k tomu máš vybavení a své auto znáš, měl bys vědět, že dvě hodiny je zcela pohodový čas, za který se to dá udělat. Tedy s výjimkou odtékání použitého prostředku drenážními otvory, ale to už je věcí technologické doby a teploty k nutné zavadnutí prostředku a ochoty majitele vozu si ty přetekliny sám vyčistit.
modelář

Příspěvek od modelář »

naatrium (nepř) píše:Já dávám 1:1 konkor s 15w/40 a dobrý, po roce na povrchu zavadlé a když do toho rýpnu šroubovákem tak je to pěkně živý a tekutý.. Každý má ten svůj recept :).. jinak je jasné že ve výrobě nebudou střákat dutiny olejem.. to by asi ekologové nerozdýchali...
Pokud jsi to aplikoval na povrch ošetřený voskem z výroby, pak není divu: Ona ta Tvoje "směska" voskové povrchy totiž narušuje.
Itall

Příspěvek od Itall »

U Fábie jsou dole skoro všude krycí plasty, nic bych tam rozhodně nepatlal, jak píše Salieri (nick dobrý, umělecký :lol: ). Nevím, zda to rezne pod asfaltovými nátěry, ale kdysi pod Tlumexem to rezlo určitě :? . Dutiny nevím, já bych to nechal být. Po téměř 10-ti letech nám to nerezne nikde a zas to nemusí přežít majitele :P .
modelář

Příspěvek od modelář »

Itall píše:U Fábie jsou dole skoro všude krycí plasty, nic bych tam rozhodně nepatlal, jak píše Salieri (nick dobrý, umělecký :lol: ). Nevím, zda to rezne pod asfaltovými nátěry, ale kdysi pod Tlumexem to rezlo určitě :? . Dutiny nevím, já bych to nechal být. Po téměř 10-ti letech nám to nerezne nikde a zas to nemusí přežít majitele :P .
V daném případě s Itallem rád souhlasím! :D Osobně jsem navíc přesvědčen, že jakékoli olejové "srač.ování" živostnost spíše zkrátí.
Odpovědět