Automatická převodovka a servo "japan" - olej

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27400
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Automatická převodovka a servo "japan" - olej

Příspěvek od Pitris »

Použít "obyčejný" převoďák do "automatu" se v japonských, nebo korejských automatických převodovkách nevyplácí - tam by se mělo použít (pokud není k dispozici - z jakéhokoliv důvodu - ORIGO olej) třeba http://www.millersoils.cz/283--millerma ... p-iii.html nebo http://e-panolin.cz/?1,panolin-atf-spmh nebo, pokud už má převodovka "něco za sebou", tak http://oleje.cz/eshop/show_prod.php?id=1089
Naposledy upravil(a) Pitris dne stř bře 21, 2012 19:50, celkem upraveno 1 x.
Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník »

netušíte, jestli má mitshubishi carisma z roku 1997 japonský automat, nebo půjčený od volva? (podvozek je stejný s V40)Jaký do ní použít olej? Je nutné dávat značkové origo filtry oleje?
modelář

Příspěvek od modelář »

Anonymous píše:netušíte, jestli má mitshubishi carisma z roku 1997 japonský automat, nebo půjčený od volva? ....
Nebylo by od věci zmínit, v kombinaci s jakým že to motorem. Pokud se jedná o 1,8 GDI, pak je to jasné!
bjukemen
Příspěvky: 4867
Registrován: sob bře 29, 2008 17:09

Příspěvek od bjukemen »

..až je z GDi tak je to japonec ta prevodovka.???
modelář

Příspěvek od modelář »

Ano: INVECS II.
bjukemen
Příspěvky: 4867
Registrován: sob bře 29, 2008 17:09

Příspěvek od bjukemen »

..dúfam že to je len 4 kvalt tak ma vyvráti
modelář

Příspěvek od modelář »

Ano, 4-kvalt, což by vůbec nevadilo - na rozdíl od absence tlačítka "sport" přítomného u předchozí generace, jehož aktivace umožňovala okamžité zvýšení otáček o cca 1000/min., tj. bylo možno si předem připravit motor na předjíždění a nečekat až na kick-down.
bjukemen
Příspěvky: 4867
Registrován: sob bře 29, 2008 17:09

Příspěvek od bjukemen »

..aha tak to som ani len netušil,zaujímave že taku funkciu vyradili z novšieho modelu :(
modelář

Příspěvek od modelář »

Užitečnou funkci "sport" vyřadili a "fuzzy-logic" zařadili...
bjukemen
Příspěvky: 4867
Registrován: sob bře 29, 2008 17:09

Příspěvek od bjukemen »

..dalo by sa skombinovať aj to aj to
modelář

Příspěvek od modelář »

Také si to myslím! Škoda... :(
micra

Příspěvek od micra »

je to 1,8 sohc 85kw- převodovka INVECS II. To tlačítko by to opravdu potřebovalo. jak napsaly na:
http://www.mitsubishiclub.cz/clanek/mit ... carisma-48
"Problém jsme měli s INVECS-II. Má elektronické řízení na principu fuzzy logic, což systému umožňuje, aby se přizpůsoboval stylu řízení. V praxi však tento algoritmus někdy nefunguje. Na to, aby se přešlo od úsporného režimu k dynamickému, potřebujete totiž asi 10 akcelerací. Řidič většinou nejezdí jen rychle nebo zase jen pomalu. Občas je nutné „vystřelit“, avšak převodovka na to ještě nepřišla. A pak to vypadá tak, že když je třeba, tak automobil „nejede“, a když už to není nutné, uhání jako ztřeštěný."
jinak návod píše DIN QUEEN ATF-SPII nebo podobný, eTECH doporučuje olej pro automatické převodovky(ATF)-SP co doporučíte vy?
v manuálu jsem našel množství 7,8l, myslíte, že půjde vyměnit jen půlka?
modelář

Příspěvek od modelář »

micra píše:... jinak návod píše DIN QUEEN ATF-SPII nebo podobný, eTECH doporučuje olej pro automatické převodovky(ATF)-SP co doporučíte vy?
v manuálu jsem našel množství 7,8l, myslíte, že půjde vyměnit jen půlka?
V každém případě tam musí přijít ATF SP II nebo SP III, třeba Valvoline MaxLife ATF, který tuto klasifikaci splňuje. Při "prosté" výměně vypuštěním se tam vejde cca 4,2 l. Zároveň je třeba vyměnit filtr!
micra

Příspěvek od micra »

Olej teď měnit nemusím, jen se o to zajímám. Olej se měnil naposledy v servisu a přišlo to na 3 tisíce..
už jsem to našel v nějakým manuálu. rozpojit nějakou hadicu, dát "N" nastartovat a olej vyteče. Ale jen půlka. Jinak jsem našel interval na výměnu 45000km, jinde 90000km. Počítám, že těch 90 je pří výměně na plničce, kde vymění všechen olej. překvapilo mě, že v eTECH nepíšou o výměně olejového filtru (u motoru výměnu filtru zmiňují)
modelář

Příspěvek od modelář »

Jedná se o hadici vedoucí k chladiči chlad. kapaliny, v němž je integrován chladič ATF automatu - jde o výměník olej/voda. Jenže ty hadice tam vedou dvě, přičemž jedna je výtlačná, druhá zpětná. Která je která, to si už nepamatuji. V zásadě by tímto způsobem měla vytéct většina ATF, nikoli pouze polovina, jenže je nutno včas vypnout motor, aby nedošlo k poškození převodovky.

Pochybuji, že v Čechách má vůbec někdo zařízení, které se užívá např. v USA, kde se automat napojí právě přes ty dvě hadice na jednotku, která si do sebe jednou stranou stáhne starý ATF a druhou zároveň naplní automat novým ATF. Nemají to ani značkové servisy Mitsubishi v Evropě, čemuž ostatně odpovídá i Tebou zmiňovaná cena "výměny": Téměř 8 l ATF SP s filtrem a prací v žádném servisu určitě nepořídíš! :idea:

Interval výměny je 100 tis. km/6 let: Těch 90 tis. je tam proto, že na 100 tis. nevychází žádná servisní prohlídka.
Odpovědět