Renault Megan 1,9 dci 88kw - Syntetika nebo polosyntetika?
Moderátor: Colommbo
Renault Megan 1,9 dci 88kw - Syntetika nebo polosyntetika?
Prosím o radu jaký motorový olej dát do Renault Megane 1,9dci nafta.
Co je lepší dát syntetiku nebo polosyntetiku?Najedu tak 10000km ročně
Co je lepší dát syntetiku nebo polosyntetiku?Najedu tak 10000km ročně
Re: Syntetika nebo polosyntetika?
Ještě by chtělo uvést rok výroby, a jestli je motor vybaven filtrem pevných částic.....
Důležité jsou normy API a ACEA, příp. firemní norma výrobce motoru.
A je úplně klidně možné, že pokud budeš mít oleje 5w40 a 10w40, a každý z nich bude mít API SL/CF a ACEA A3/B3,B4, budou výkonnostně stejné, ale ten 10w40 bude víc syntetický, jak ten 5w40. Ten 5w40 bude mít "pouze" lepší nízkoteplotní vlastnosti, a bude vhodnější pro zimní starty, a krátké jízdy.
A těch 10tkm nebo 1rok na výměnu je (při kratších jízdách) tak akorát.
JirkaGl píše:Co je lepší dát syntetiku nebo polosyntetiku?Najedu tak 10000km ročně
Přesně tak - jestli je olej plně nebo polo syntetický, je úplně jedno !!maros112 píše:Ahoj, ja by som nevyberal olej podla toho či je viac alebo menej synteticky ale podľa toho či splńa normu pre dany motor...
Důležité jsou normy API a ACEA, příp. firemní norma výrobce motoru.
A je úplně klidně možné, že pokud budeš mít oleje 5w40 a 10w40, a každý z nich bude mít API SL/CF a ACEA A3/B3,B4, budou výkonnostně stejné, ale ten 10w40 bude víc syntetický, jak ten 5w40. Ten 5w40 bude mít "pouze" lepší nízkoteplotní vlastnosti, a bude vhodnější pro zimní starty, a krátké jízdy.
A těch 10tkm nebo 1rok na výměnu je (při kratších jízdách) tak akorát.
Naposledy upravil(a) Pitris dne čtv kvě 06, 2010 20:04, celkem upraveno 1 x.
Já bych neřekl, že je to úplně jedno, ale fakt, že u běžných a normálně používaných čtyřdobých motorů je to skoro jedno. Tam jde spíš - kromě té specifikace - také o viskozitu. Není vhodná každá viskozita pro každé podmínky, a také pro každý motor. U dvoutaktů to vůbec není jedno, ale to asi nikoho nezajímá Mám zkušenost (už jsem to tu psal), že při použití plně syntetického oleje 5W-40 u Fábie 1,0 se ozývalo cvakání - prý ty hydroštely. S viskozitou 10W-40 to bylo v pořádku. Takže tam plně syntetický olej 5W-40 nebyl vhodný, ani kdyby měl jinak kdovíjak skvělé vlastnosti. Naopak s viskozitou 15W-40 v zimě šel motor dost ztěžka. Přitom tuhle viskozitu v servisu klidně dávali, že prý: vyberte si - 15W-40 minerální je nejlevnější, 10W-40 polosynt. je dražší a 5W-40 syntetický je nejdražší. Ani slovo o vhodnosti či nevhodnosti, to si zkrátka musí člověk vyzkoušet sám. Při těch úchylných cenách v servisu jsem vybral ten nejlevnější, vyzkoušel, a pak už jsem ho tam nikdy nedal. Však si také od té doby kupuji oleje sám a ještě nikdy mě polosynt. 10W-40 nestál ani zdaleka tolik, co v servisu ten nejlevnější minerální 15W-40 Vlastně ani ten plně syntetický 5W-40, který jsem jednou vyzkoušel, stále nestál ani to, co ten "nejlevnější" v servisu. No, svoboda je drahá, co naplat. Nemyslíš - zaplatíš
to Itall: trošku mě udivuje, že zrovna Ty, který o motorových olejích víš víc, než jen to, že mají mazat , píšeš 5w40 plná syntetika, 10w40 polosyntetika, a 15w40 minerál
Všechny tyto SAE třídy mohou být plně, nebo částečně syntetické, ale i minerální
Kam bys potom zařadil třeba 0w20, 5w30, 10w60 nebo 15w50
Viskozitní třída totiž neříká nic o podílu syntetické složky v základovém oleji
http://www.oleje.cz/index.php?left=main ... nky_mytus3
Všechny tyto SAE třídy mohou být plně, nebo částečně syntetické, ale i minerální
Kam bys potom zařadil třeba 0w20, 5w30, 10w60 nebo 15w50
Viskozitní třída totiž neříká nic o podílu syntetické složky v základovém oleji
http://www.oleje.cz/index.php?left=main ... nky_mytus3
Také netvrdím, že je to jedině tak, ale je to obvyklé, zvláště u moderních olejů s vyšší specifikací. Mám za to, že má smysl se bavit o tom, co je na trhu a ne o tom, co by tam teoreticky možná i mohlo být nebo to tam snad i je, ale zcela na okraji. Minerální motorový olej s viskozitou 5W-X jsem nějak nezaregistroval, ale ne, že bych ho hledal . Rovněž tak plně syntetický 15W-40, například. Ale rovněž jsem se po něm nepídil, proč také? U konkrétních olejů, které jsem použil tomu takhle bylo a je to naprosto běžné, proto se to někdy už bere jako samozřejmost. Co jsem si všiml, tak jsou v prodeji starší typy minerálních motorových olejů viskozity 10W-40 a 10W-30. Jinak asi nemá smysl se tím dál moc zabývat. Speciálnější oleje do sportovních nebo motocyklových motorů mají někdy jiné viskozity, velký nebo naopak malý rozsah, ale to jsem nikdy nepotřeboval. Vlastně vystačím s 10W-40 částečně syntetickým do čtyřdobých motorů, plně syntetickým nebo alespoň polosynt. (to už není ono) do dvoutaktu a 10W-30 do převodovky motorky - kvůli spojce. Mám to vyzkoušeno, porovnáno, zhodnoceno a nic jiného nesháním.
Tohle není pravda, kvalitní tzv. minerály nebo tzv. polosyntetiky nezanášejí motor žádným způsobem stejně, jako tzv. plné syntetiky, pozor na toskodovkar píše:Syntetiku, méně zanáší ze své podstaty motor. Ale to je opravdu vše co k tomu můžu dodat.
Ještě by mě zajímalo jak poznáte jestli máte syntetiku nebo polosyntetiku
Anonymous píše:TEMU TREBA ZAMKUT a ZMAZAT alebo zavolat " FF " nech sa trosku nasere a da ti tu spravnu odpoved....
este si nezabudni k tej syntetike priratat aj super extra special inteligentne molekuly a olej vymen aspon po 50 000km ... lebo inak to neni dobry olej a motor...
cawa
...ja sa na to dívam...!Anonymous píše:Tak ten člověk co položil dotaz tomu evidentně moc nerozumí takže idioty jako je FF kteří do všech jenom rejou bych na něj určitě neposílal!!!Dodrž normu pro motor vybodni se na polo či plnou syntetiku
to Itall: máš pravdu v tom, že většina olejů 5w40 je vyrobena na syntetické bázi (a možná s velkým procentuelním obsahem syntetiky), ale opravdu plněsyntetických je v této třídě pomálo (např. Liqui Moly Synthoil HighTech 5w40). (A co vím, tak ten "minerální" 5w40 byl ještě před asi 10-ti lety - ale dnes už zřejmě není - Shell Helix Ultra 5W/40).
Třída 10w40 je také převážně částečně syntetická, (někdo "dává" víc % syntetiky, někdo míň), ale i tady jsou PAO oleje (nebo alespoň do nedávna byl - Agip SINT 2000 10w40),
a i čistě minerální (Shell Helix Super 10w40, nebo Repsol Elite Injection 10W40).
Co se týče třídy 15w40, tam je fakt, že syntetické jsou zde spíš motooleje, ale třeba autoolej 15w50 od Mobilu1 je plná syntetika.
Třída 10w40 je také převážně částečně syntetická, (někdo "dává" víc % syntetiky, někdo míň), ale i tady jsou PAO oleje (nebo alespoň do nedávna byl - Agip SINT 2000 10w40),
a i čistě minerální (Shell Helix Super 10w40, nebo Repsol Elite Injection 10W40).
Co se týče třídy 15w40, tam je fakt, že syntetické jsou zde spíš motooleje, ale třeba autoolej 15w50 od Mobilu1 je plná syntetika.
Myslím,že tazatel,který se evidentně rekrutuje ze zmanipulované synteticko-minerálo-polosyntetické většiny ještě asi teď lape po dechu a nic nechápe.Nasadili jste na něj příliš razantně a já bych mu být Vámi nejdříve doporučil k přečtení celou serii článků o olejářských mýtech Ing.Černého na zdejším webu.
Je to běh na dlouhou trať a někdy se to opravdu zdá být marný,marný, marný...
Je to běh na dlouhou trať a někdy se to opravdu zdá být marný,marný, marný...