Výkonnové normy motorových olejů

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27488
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Výkonnové normy motorových olejů

Příspěvek od Pitris »

Dovolím si "přetisknout" i jiné, než nejčastější, normy. A ty nejznámější jsem tam "nechal" pro porovnání.....

Výkonovou úroveň motorového oleje charakterizují výkonové mezinárodní klasifikace a specifikace. Tyto klasifikace a specifikace potom charakterizují vhodnost oleje pro konkrétní typ motoru s konkrétním výměnným intervalem.

Evropa
CCMC (Comité des Constructeurs d´Automobiles du Marché Commun, 1979-1990)
ACEA (Association des Constructeurs Européens d´Automobiles, 1990-dodnes).


Specifikace motorových olejů evropských výrobců automobilů CCMC 1980
Benzínové motory
G1 - specifikace platná od roku 1980, motorové oleje pro benzínové motory s normálním zatížením, odpovídá zhruba klasifikaci API SE
G2 - specifikace platná od roku 1980, motorové oleje pro benzínové motory vyráběné po roce 1980, odpovídá zhruba klasifikaci API SF
G3 - specifikace platná od roku 1980, lehkoběžné motorové oleje viskozitních tříd 5W-x, 10W-x pro benzínové motory vyráběné po roce 1980, odpovídá zhruba klasifikaci API SF s mírně vyššími požadavky

Naftové (vznětové) motory pro osobní automobily
PD1 - specifikace platná od roku 1980, motorové oleje pro přeplňované a nepřeplňované naftové motory osobních automobilů

Naftové (vznětové) motory pro nákladní automobily
D1 - specifikace platná od roku 1980, motorové oleje pro přeplňované i nepřeplňované motory s normálním zatížením vyráběné v 60. a 70. letech
D2 - specifikace platná od roku 1980, motorové oleje pro přeplňované i nepřeplňované motory s vyšším zatížením vyráběné po roce 1970
D3 - specifikace platná od roku 1980, motorové oleje pro přeplňované i nepřeplňované motory s nejvyšším zatížením s možností výrazného prodloužení výměnných intervalů tzv. SHPD oleje


Specifikace motorových olejů evropských výrobců automobilů CCMC 1990
Tyto specifikace po rozpadu CCMC převzala nová organizace ACEA až do vypsání vlastních do roku 1996.

Benzínové motory
G4 - specifikace platná od roku 1990, multigrádní motorové oleje pro benzínové motory vyráběné po roce 1989, odpovídá zhruba klasifikaci API SG
G5 - specifikace platná od roku 1990, multigrádní lehkoběžné motorové oleje viskozitních tříd 5W-x, 10W-x pro benzínové motory vyráběné po roce 1989, odpovídá zhruba klasifikaci API SG s mírně vyššími požadavky

Naftové (vznětové) motory pro osobní automobily
PD2 - specifikace platná od roku 1990, motorové oleje pro přeplňované i nepřeplňované naftové motory osobních automobilů vyráběné po roce 1990

Naftové (vznětové) motory pro nákladní automobily
D4 - specifikace platná od roku 1990, motorové oleje pro přeplňované i nepřeplňované motory s možností prodloužení výměnných intervalů, nahrazuje specifikace CCMC D1, D2
D5 - specifikace platná od roku 1990, motorové oleje pro přeplňované i nepřeplňované motory s nejvyšším zatížením s možností výrazného prodloužení výměnných intervalů tzv. SHPD oleje,nahrazuje CCMC D3


Specifikace motorových olejů evropských výrobců automobilů - ACEA 1996
Benzínové motory
A1 - základní výkonová úroveň motorového oleje pro moderní benzínové motory
A2 - standardní motorové oleje pro moderní benzínové motory
A3 - motorové oleje s vysokou výkonovou rezervou pro moderní benzínové motory

Naftové motory pro osobní automobily
B1 - základní výkonová úroveň motorového oleje pro moderní naftové motory osobních automobilů
B2 - standardní motorové oleje pro moderní naftové motory osobních automobilů
B3 - motorové oleje s vysokou výkonovou rezervou pro moderní naftové motory osobních automobilů

Naftové motory pro nákladní automobily
E1 - základní výkonová úroveň motorového oleje pro moderní naftové motory nákladních automobilů
E2 - standardní motorové oleje pro moderní naftové motory nákladních automobilů pro prodloužené intervaly výměn
E3 - motorové oleje s vysokou výkonovou rezervou pro moderní naftové motory nákladních automobilů pro výrazně prodloužené intervaly výměn


Specifikace motorových olejů evropských výrobců automobilů - ACEA 1998
Benzínové motory
A1 - základní výkonová úroveň motorového oleje pro moderní benzínové motory
A2 - standardní motorové oleje pro moderní benzínové motory
A3 - motorové oleje s vysokou výkonovou rezervou pro moderní benzínové motory

Naftové motory pro osobní automobily
B1 - základní výkonová úroveň motorového oleje pro moderní naftové motory osobních automobilů
B2 - standardní motorové oleje pro moderní naftové motory osobních automobilů
B3 - motorové oleje s vysokou výkonovou rezervou pro moderní naftové motory osobních automobilů
B4 - motorové oleje s vysokou výkonovou rezervou určené pro naftové motory osobních automobilů s přímým vstřikem paliva

Naftové motory pro nákladní automobily
E1 - základní výkonová úroveň motorového oleje pro moderní naftové motory nákladních automobilů
E2 - standardní motorové oleje pro moderní naftové motory nákladních automobilů pro prodloužené intervaly výměn
E3 - motorové oleje s vysokou výkonovou rezervou pro moderní naftové motory nákladních automobilů pro výrazně prodloužené intervaly výměn
E4 - motorové oleje s velmi vysokou výkonovou rezervou pro extrémní prodloužení intervalu výměny


Specifikace motorových olejů evropských výrobců automobilů - ACEA 1998
Benzínové motory
A1 - základní výkonová úroveň motorového oleje pro moderní benzínové motory
A2 - standardní motorové oleje pro moderní benzínové motory
A3 - motorové oleje s vysokou výkonovou rezervou pro moderní benzínové motory

Naftové motory pro osobní automobily
B1 - základní výkonová úroveň motorového oleje pro moderní naftové motory osobních automobilů
B2 - standardní motorové oleje pro moderní naftové motory osobních automobilů
B3 - motorové oleje s vysokou výkonovou rezervou pro moderní naftové motory osobních automobilů
B4 - motorové oleje s vysokou výkonovou rezervou určené pro naftové motory osobních automobilů s přímým vstřikem paliva

Naftové motory pro nákladní automobily
E1 - základní výkonová úroveň motorového oleje pro moderní naftové motory nákladních automobilů
E2 - standardní motorové oleje pro moderní naftové motory nákladních automobilů pro prodloužené intervaly výměn
E3 - motorové oleje s vysokou výkonovou rezervou pro moderní naftové motory nákladních automobilů pro výrazně prodloužené intervaly výměn
E4 - motorové oleje s velmi vysokou výkonovou rezervou pro extrémní prodloužení intervalu výměny


Specifikace motorových olejů evropských výrobců automobilů - ACEA 1999
Benzínové motory
A1 - základní výkonová úroveň motorového oleje pro moderní benzínové motory
A2 - standardní motorové oleje pro moderní benzínové motory
A3 - motorové oleje s vysokou výkonovou rezervou pro moderní benzínové motory

Naftové motory pro osobní automobily
B1 - základní výkonová úroveň motorového oleje pro moderní naftové motory osobních automobilů
B2 - standardní motorové oleje pro moderní naftové motory osobních automobilů
B3 - motorové oleje s vysokou výkonovou rezervou pro moderní naftové motory osobních automobilů
B4 - motorové oleje s vysokou výkonovou rezervou určené pro naftové motory osobních automobilů s přímým vstřikem paliva

Naftové motory pro nákladní automobily
E2 - standardní motorové oleje pro moderní naftové motory nákladních automobilů pro prodloužené intervaly výměn
E3 - motorové oleje s vysokou výkonovou rezervou pro moderní naftové motory nákladních automobilů pro výrazně prodloužené intervaly výměn
E4 - motorové oleje s velmi vysokou výkonovou rezervou pro extrémní prodloužení intervalu výměny
E5 - motorové oleje s vysokou výkonovou rezervou určené zejména pro naftové motory nákladních automobilů splňujících EURO 2 a EURO 3 spolu s možností prodloužení intervalu výměny (komplex testů ACEA a API)


Specifikace motorových olejů evropských výrobců automobilů - ACEA 2002
Benzínové motory
A1 - základní výkonová úroveň motorového oleje pro moderní benzínové motory
A2 - standardní motorové oleje pro moderní benzínové motory
A3 - motorové oleje s vysokou výkonovou rezervou pro moderní benzínové motory
A5 - motorové oleje s nízkou viskozitou a třením, s vysokou výkonovou úrovní a s prodlouženým intervalem výměny

Naftové motory pro osobní automobily
B1 - základní výkonová úroveň motorového oleje pro moderní naftové motory osobních automobilů
B2 - standardní motorové oleje pro moderní naftové motory osobních automobilů
B3 - motorové oleje s vysokou výkonovou rezervou pro moderní naftové motory osobních automobilů
B4 - motorové oleje s vysokou výkonovou rezervou určené pro naftové motory osobních automobilů s přímým vstřikem paliva
B5 - motorové oleje s nízkou viskozitou a třením, s vysokou výkonovou úrovní a s prodlouženým intervalem výměny pro všechny typy naftových motorů osobních automobilů

Naftové motory pro nákladní automobily
E2 - standardní motorové oleje pro moderní naftové motory nákladních automobilů pro prodloužené intervaly výměn
E3 - motorové oleje s vysokou výkonovou rezervou pro moderní naftové motory nákladních automobilů pro výrazně prodloužené intervaly výměn
E4 - motorové oleje s velmi vysokou výkonovou rezervou pro extrémní prodloužení intervalu výměny
E5 - motorové oleje s vysokou výkonovou rezervou určené zejména pro naftové motory nákladních automobilů splňujících EURO 2 a EURO 3 spolu s možností prodloužení intervalu výměny (komplex testů ACEA a API)


Specifikace motorových olejů evropských výrobců automobilů - ACEA 2004
Benzínové a naftové motory osobních automobilů
A1/B1 - motorové oleje s nízkou viskozitou a třením
A3/B3 - motorové oleje s vysokou výkonovou rezervou
A3/B4 - motorové oleje s vysokou výkonovou rezervou a naftové motory s přímým vstřikem
A5/B5 - motorové oleje s nízkou viskozitou a třením, s vysokou výkonovou úrovní a s prodlouženým intervalem výměny

Benzínové a naftové motory osobních automobilů s novými typy katalyzátorů výfukových plynů (EURO 4)
C1 - motorové oleje s nízkou viskozitou a třením, s velmi nízkým obsahem sulfátového popelu, síry a fosforu (preferuje např. FORD)
C2 - motorové oleje s nízkou viskozitou a třením, s nízkým obsahem sulfátového popela, síry a fosforu (preferuje např. PSA)
C3 - motorové oleje s nízkým obsahem sulfátového popela, síry a fosforu (preferuje např. Renault, Hyundai, MB ...)

Naftové motory pro nákladní automobily
E2 - standardní motorové oleje pro moderní naftové motory nákladních automobilů pro prodloužené intervaly výměn
E4 - motorové oleje s velmi vysokou výkonovou rezervou pro extrémní prodloužení intervalu výměny
E6 - motorové oleje pro naftové motory nákladních automobilů pro extrémní prodloužené intervaly výměn s kontrolou obsahu sulfátového popelu, síry a fosforu
E7 - motorové oleje pro naftové motory nákladních automobilů pro prodloužené intervaly výměn s nízkým obsahem sulfátového popelu, síry a fosforu


Severní amerika
API (American Petroleum Institut)
ILSAC (International Lubricant Standardization and Approval Committee).


Výkonová klasifikace motorových olejů dle API
Benzínové motory
SA - neaditivované motorové oleje bez zvláštních požadavků na vlastnosti pro motory vyráběné v letech 1940-1950
SB - motorové oleje pro motory vyráběné v letech 1950-1960 se zvýšenými požadavky na termooxidační, protikorozní a protioděrové vlastnosti
SC - motorové oleje pro motory vyráběné v letech 1964-1967 pracující při středním a částečně zvýšeném namáhání, podporující tvorbu úsad a korozi, obsahují přísady proti vysokoteplotním úsadám, nízkoteplotním kalům, korozi, rezivění a opotřebení
SD - motorové oleje pro motory vyráběné od roku 1968 se zvýšenými požadavky na olej, obsahují přísady proti vysokoteplotním úsadám, korozi, rezivění a opotřebení a proti nízkoteplotním kalům
SE - motorové oleje pro motory vyráběné od roku 1972 pracující za zvlášť nepříznivých provozních podmínek, obsahují přísady proti vysokoteplotním úsadám a nízkoteplotním kalům, proti rezivění, korozi a opotřebení
SF - motorové oleje pro motory vyráběné od roku 1980 včetně motorů používajících bezolovnatý benzín, obsahují kompletní soubor zušlechťujících přísad
SG - motorové oleje pro motory vyráběné od roku 1989 pracující za zvlášť nepříznivých provozních podmínek, včetně motorů používajících bezolovnatý benzín, obsahují kompletní soubor zušlechťujících přísad
SH - motorové oleje pro motory vyráběné od roku 1994 pracující v nejnáročnějších provozních režimech za vysokých otáček motoru, s přeplňováním a s prodlouženými intervaly výměn
SJ - motorové oleje pro motory vyráběné od roku 1996 se zvýšenými požadavky (oproti API SH) zejména na odparnost a termooxidační stabilitu
SL - motorové oleje pro motory vyráběné od roku 2000 s novými požadavky
SM - motorové oleje pro motory vyráběné po roce 2002 s novými požadavky

Naftové motory
CA - motorové oleje pro motory vyráběné v letech 1940-1960, nepřeplňované, pracující s palivem s nízkým obsahem síry za mírných provozních podmínek, obsahují přísady proti vysokoteplotním úsadám a proti korozi ložisek
CB - motorové oleje pro motory vyráběné v letech 1949-1964, nepřeplňované, pracující s palivem s vyšším obsahem síry za ztížených provozních podmínek, obsahují přísady proti vysokoteplotním úsadám a proti korozi ložisek
CC - motorové oleje pro motory vyráběné v letech 1964-1970, nepřeplňované až mírně přeplňované, pracující v nákladních automobilech a traktorech za podmínek mírných až těžkých, obsahují přísady proti vysokoteplotním úsadám a nízkoteplotním kalům, korozi a rezivění
CD - motorové oleje pro motory vyráběné po roce 1970, nepřeplňované až vysoce přeplňované, u nichž je důležitá vysoce účinná schopnost oleje potlačovat vznik opotřebení,koroze a vysokoteplotních úsad při používání paliva různých kvalit včetně vysokého obsahu síry, obsahují kompletní soubor zušlechťujících přísad
CE - motorové oleje pro motory vyráběné po roce 1983, mírně až vysoce přeplňované, pracující ve ztížených podmínkách často při prodloužených intervalech výměn,obsahují kompletní soubor zušlechťujících přísad
CF - (platí od roku 1994) nahrazuje klasifikaci CD, motorové oleje zejména pro terénní vozidla spalující paliva různé kvality
CF-4 - motorové oleje pro moderní vznětové čtyřtaktní motory zejména americké konstrukce vyráběné od roku 1990
CG-4 - motorové oleje pro moderní vznětové čtyřtaktní motory zejména rychloběžné a americké konstrukce spalující palivo s obsahem do 0.5% síry a pro motory splňující emisní limity
CH-4 - motorové oleje pro moderní vznětové naftové motory splňující emisní limity s prodlouženými intervaly výměn
CI-4 - motorové oleje s velmi vysokou výkonovou rezervou pro motory vyráběné po roce 2002
CI-4 PLUS - motorové oleje s velmi vysokou výkonovou rezervou pro motory vyráběné po roce 2004


ILSAC
GF-1 - API SH a další testy
GF-2 - API SJ a další testy
GF-3 - API SJ/SL a další testy
GF-4 - API SM a další testy


Ostatní svět
JASO (Japan Automobile Standards Organisation)
Global DHD (spolupráce ACEA, EMA (Engine Manufacturers Association, USA) a JAMA (Japan Automobile Manufactu-rers Association, Inc.)).


JASO
DH-1-05 - standardní motorové oleje s vysokým TBN
DH-2-05 - motorové oleje s kontrolou obsahu sulfátového popelu, síry, fosforu a chlóru
DL-1-05 - lehkoběžné motorové oleje s viskozitní třídami SAE xW-20, xW-30) a s kontrolou obsahu sulfátového popelu, síry, fosforu a chlóru


Global DHD
Global DHD-1 - motorové oleje pro naftové motory s vysokou výkonovou rezervou podobné ACEA E5


Výrobci automobilů
Specifickou částí norem pro hodnocení motorových olejů jsou požadavky a schválení významných výrobců automobilů. Zejména v Evropě je tato skupina norem nejsilnější.

VW
500.00/97 - benzínové motory, CCMC G5, ACEA A3-96 a další požadavky
501.01/97 - benzínové motory, CCMC G4, ACEA A2-96 a další požadavky
501.01/04 - benzínové motory, ACEA A3/B3-04 a další požadavky
502.00/97 - benzínové motory, ACEA A3-96 a další požadavky
502.00/05 - benzínové motory, ACEA A3/B4-04 a další požadavky
505.00/92 - naftové motory, ACEA B3 a další požadavky
503.00/99 - benzínové motory, A3-98 a další požadavky, prodloužený interval výměny
503.01/00 - benzínové motory AUDI, speciální požadavky, A3-98, prodloužený interval výměny
505.01/99 - benzínové motory a naftové motory s technologií ?čerpadlo-tryska?
505.01/05 - naftové motory všech typů, ACEA A3/B4-04
506.00/99 - naftové motory vyjma motorů s technologií ?čerpadlo tryska?, prodloužený interval výměny, ACEA B4-98
506.01/00 - naftové motory všech typů, ACEA A1/B1-98
504.00/04 - benzínové motory, ACEA A3/B4-04, omezení sulfátového popelu, prodloužený interval výměny
507.00/04 - naftové motory všech typů, ACEA A3/B4-04, omezení sulfátového popelu, prodloužený interval výměny


Daimler - Chrysler
MB 227.0/1 - nákladní automobily a autobusy, odpovídá přibližně ACEA E1-98/B2-98
MB 228.0/1 - nákladní automobily a autobusy, odpovídá přibližně ACEA E2-96
MB 228.2/3 - nákladní automobily a autobusy, odpovídá přibližně ACEA E3/E5/E7
MB 228.4/5 - nákladní automobily a autobusy, odpovídá přibližně ACEA E4-99
MB 228.51 - nákladní automobily a autobusy, omezení sulfátového popelu, síry a fosforu, ACEA E6
MB 229.1 - osobní automobily, odpovídá přibližně ACEA A3/B3/B4
MB 229.3 - osobní automobily, odpovídá přibližně ACEA A3/B4
MB 229.31 - osobní automobily, odpovídá přibližně ACEA A3/B4/C3-04, omezení sulfátového popelu, síry a fosforu
MB 229.5 - osobní automobily, odpovídá přibližně ACEA A3/B4-04
MB 229.51 - osobní automobily, odpovídá přibližně ACEA A3/B4/C3-04, omezení sulfátového popelu , síry a fosforu


BMW
Longlife-98 - odpovídá přibližně ACEA A3/B3
Longlife-01 - odpovídá přibližně ACEA A3/B3/B4 a další požadavky
Longlife-01 FE - odpovídá přibližně ACEA A3/B3/B4 a další požadavky, SAE 5W-30
Longlife-04 - odpovídá přibližně ACEA C3-04 a další požadavky


OPEL
GM-LL-A-025/B 040 2095 - odpovídá přibližně ACEA A3/B3/B4, benzínové motory, prodloužené intervaly výměn a úspora paliva
GM-LL-B-025 - odpovídá přibližně ACEA A3/B3/B4, naftové motory, prodloužené intervaly výměn


PSA (Peugeot, Citroen)
Naftové motory
Fuel economy - ACEA C2-04, API SL/SJ a další požadavky
Level 1 - ACEA A1/B1-04 (A2/B2), C1-04, API SL a další požadavky
Level 2 - ACEA A3/B3-04, A3/B4-04, A5/B5-04, C3-04, API SL a další požadavky
Level 3 - ACEA A3/B3-04, A3/B4-04, A5/B5-04, C3-04, API SL a další požadavky, požadavky tvrdší než pro Level 2

Benzínové motory Fuel economy - ACEA C2-04, API SL/SJ a další požadavky
Level 1 - ACEA A1/B1-04 (A2/B2), C1-04, API SL a další požadavky
Level 2 - ACEA A3/B3-04, A3/B4-04, A5/B5-04, C3-04, API SL a další požadavky
Level 3 - ACEA A3/B3-04, A3/B4-04, A5/B5-04, C3-04, API SL a další požadavky, požadavky tvrdší než pro Level 2


FORD MOTOR COMPANY
WSS M2C913-B - benzínové a naftové motory, SAE 5W-30, ILSAC GF-2/GF-3 Plus, ACEA A1-98/B1-98
WSS M2C917-A - naftové DI a TDI motory, SAE 5W-40, API SJ/CF, ACEA A3-96/B3-96/B4-98
WSS M2C929-A/930-A - benzínové motory, SAE 5W-30 a 5W-20, ILSAC GF-4
WSS M2C934-A - benzínové a naftové motory, SAE 5W-30, ACEA C1-04


Cummins
CES 20071 - požadavky obdobné jako API CH-4
CES 20072 - požadavky obdobné jako ACEA E3-96
CES 20075 - požadavky obdobné jako API CF-4/SG, CG-4/SH
CES 20076 - standardní motorové oleje pro naftové motory se specifickými požadavky
CES 20077 - požadavky obdobné jako ACEA E5-99
CES 20078 - požadavky obdobné jako API CI-4


DAF
HF-1 - požadavky ACEA E4/E5/E7, oleje s nízkou viskozitou spořící palivo
HF-2 - požadavky ACEA E4/E5/E7, oleje pro prodloužené intervaly výměn


MACK
EO-L - API CG-4 a další požadavky
EO-M - API CH-4 a další požadavky
EO-M PLUS - API CH-4 a další požadavky
EO-N PREMIUM PLUS 2003 - API CI-4 PLUS


MAN
270 - monográdní oleje, požadavky obdobné jako ACEA E2-96
271 - multigrádní oleje, požadavky obdobné jako ACEA E2-96
M3275 - požadavky obdobné jako ACEA E3-96/E5-99
M3277 - požadavky obdobné jako ACEA E4-99
M3477 - specifické požadavky, (ACEA E6-04)


MTU
MTU Type 1 - oleje standardní kvality, API CF/CG-4/CH-4, ACEA E2-96
MTU Type 2 - oleje vysoké kvality, SHPDO, ACEA E3-96/E5-02
MTU Type 3 - oleje vysoké kvality, ACEA E4-99/E5-02

Oleje pro motory série 2000 a 4000
Oil Category 1 - minimální požadavky APU CG-4, ACEA E2-96
Oil Category 2 - minimální požadavky ACEA E3-96


Renault TRUCKS
RD - oleje pro standardní interval výměny, ACEA E3-96
RD-2 - oleje pro standardní interval výměny, ACEA E3-96 a VOLVO VDS 2
RLD - prodloužený interval výměny, ACEA E5-02, MACK EO-M Plus
RLD-2 - prodloužený interval výměny, ACEA E5-02 a VOLVO VDS 3, ACEA E7-04 a VOLVO VDS 3
RXD - prodloužený interval výměny, ACEA E4-99 a MACK EO-M Plus


VOLVO
VDS - oleje s minimálními požadavky ACEA E2, API CD/CG-4
VDS-2 - ACEA E3-02, API CG-4 nebo ACEA E7-04, API CI-4 a lepší
VDS-3 - ACEA E7-04, API CI-4 a lepší
bjukemen
Příspěvky: 4877
Registrován: sob bře 29, 2008 17:09

Příspěvek od bjukemen »

...dal si si na tom záležať dík...myslím že to pomože aj ostatným...
zdendazde

Příspěvek od zdendazde »

máš to vymakaný,ale nám laikům stačí napsat,že většina toho je na této stránce v sekci Auto a moto maziva včetně porovnání norem. Znovu opakuji,že mám VW,které považuji za kvalitní auto,a tedy věřím tomu,co splňuje normu VW. jinak je to stejně všechno z ropy,včetně synťáků
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27488
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Příspěvek od Pitris »

zdendazde píše:máš to vymakaný,ale nám laikům stačí napsat,že většina toho je na této stránce v sekci Auto a moto maziva včetně porovnání norem. Znovu opakuji,že mám VW,které považuji za kvalitní auto,a tedy věřím tomu,co splňuje normu VW. jinak je to stejně všechno z ropy,včetně synťáků
Tady v sekci Auto a moto maziva je toho míň, a každý nemá VW, jsou i jiné kvalitní značky aut....
Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník »

zdendazde píše:máš to vymakaný,ale nám laikům stačí napsat,že většina toho je na této stránce v sekci Auto a moto maziva včetně porovnání norem. Znovu opakuji,že mám VW,které považuji za kvalitní auto,a tedy věřím tomu,co splňuje normu VW. jinak je to stejně všechno z ropy,včetně synťáků
Tak tomu se mohu jenom zasmát! Kdo tohle napíše, netuší o autech zhola nic.
ratzka

Příspěvek od ratzka »

Ten přehled specifikací a norem je absolutně dokonalý, přesto Ti tam "utekla" jedna norma, a to ACEA C4 -pro LowSAPS oleje s nízkým třením a obsahem sulfátového popela, preferuje od roku 2006 pro své dieselové motory s DPF RN Alliance (Renault, Nissan, Infiniti) :wink:
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27488
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Příspěvek od Pitris »

ratzka píše:....přesto Ti tam "utekla" jedna norma....
no, ono toho tam uteklo asi víc :lol: :lol: :lol: mě se na tom líbilo, že jsou tam uvedené i jiné, než ty nejznámější normy - všichni nemají VW, MB, Ford, nebo auta koncernu PSA
Odpovědět