Zajíždění Alfa Romeo 156 JTS po GO
Moderátor: Colommbo
Zajíždění Alfa Romeo 156 JTS po GO
Zdravím.
Zrovna dělám generálku motoru v mojí Alfě 156, 2.0 JTS. Generálkou myslím broušení kliky (zaklepala), úhlování ojnic, výbrus válců, nové výbrusové písty, hlava po GO (vodítka, zabroušení sedel, gufera..).
Auto jezdilo a jezdit bude na olej Selenia Racing 10W60.
Zajíždění jsem plánoval takto: Po složení motoru ho protáčet s vytaženýma svíčkama vrtačkou na klikovce, aby se nasál olej. Pak nastartovat a nechat krátkou chvíli běžet na volnoběh s občasným protočením (než se odvzdušní chladící soustava) a pak to jet projet. Původně jsem to chtěl točit max do 3000 RPM tak po dobu prvního 1000km, ale co tu občas čtu, tak to není moc dobrej nápad, takže řekněme jezdit "normálně". Po cca 5000km vyměnit olej a filtr.
Otázky:
1/ Je to tak OK?
2/ Někde píšou, že by se měl olej vyměnit hned po tom úvodním "protočení vrtačkou" ješte před startováním ... ?
3/ Jde na některou z tech fází použít lepší olej, než tu Selenii?
Díky,
Alfám zdar!
Zb.
Zrovna dělám generálku motoru v mojí Alfě 156, 2.0 JTS. Generálkou myslím broušení kliky (zaklepala), úhlování ojnic, výbrus válců, nové výbrusové písty, hlava po GO (vodítka, zabroušení sedel, gufera..).
Auto jezdilo a jezdit bude na olej Selenia Racing 10W60.
Zajíždění jsem plánoval takto: Po složení motoru ho protáčet s vytaženýma svíčkama vrtačkou na klikovce, aby se nasál olej. Pak nastartovat a nechat krátkou chvíli běžet na volnoběh s občasným protočením (než se odvzdušní chladící soustava) a pak to jet projet. Původně jsem to chtěl točit max do 3000 RPM tak po dobu prvního 1000km, ale co tu občas čtu, tak to není moc dobrej nápad, takže řekněme jezdit "normálně". Po cca 5000km vyměnit olej a filtr.
Otázky:
1/ Je to tak OK?
2/ Někde píšou, že by se měl olej vyměnit hned po tom úvodním "protočení vrtačkou" ješte před startováním ... ?
3/ Jde na některou z tech fází použít lepší olej, než tu Selenii?
Díky,
Alfám zdar!
Zb.
Re: Zajíždění Alfa Romeo 156 JTS po GO
Mrkni sem: http://www.oleje.cz/forum/aky-olej-1-8t-t6373-15.html Máš tam odkaz i na "zajížděcí" olej - pokud bys chtěl.... Jinak stačí "obyčejná" 10w40. Je tam popsán i záběh a pokud potom dáš 10w60 namísto tam psané 5w50, můžeš to aplkovat i u té své Alfy.
PS: Aspoň 500 km bych přes 3 t.ot. 'nechodil'.
A ještě třeba tady: http://www.oleje.cz/forum/zabeh-motoru-t6177.html
PS: Aspoň 500 km bych přes 3 t.ot. 'nechodil'.
A ještě třeba tady: http://www.oleje.cz/forum/zabeh-motoru-t6177.html
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
- Durex
- Příspěvky: 3946
- Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
- Bydliště: Třebechovice p/O
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zajíždění Alfa Romeo 156 JTS po GO
Pokud ten motor nebudeš skládat rok,tak bych se na vrtačku vyprdnul. Stejně když to skládáš,tak se kluzný uložení maže a ono to tam nějakou dobu vydrží. Je ale fakt,že teď sem taky skládal motor u moto a taky sem si bez svíček přes kvalt zatočil zadním kolem
Suzuki GSX 1300R Hayabusa, Suzuki GSXR 750W, Honda CBR 400RR, Honda CBR 600F3, KTM EXC 300 2T, Honda VFR 750,Suzuki Inazuma 750, Kawasaki ZX7R -2x, Kawasaki GPZ 900, Suzuki GSXR 750 K1,Suzuki SV 650, Fiat Ducato 2.3 JTD
Moto-Emergency motoservis
Moto-Emergency motoservis
Re: Zajíždění Alfa Romeo 156 JTS po GO
Vydrží, ale mě dycky srdce krvácí, když ten motor pak po nastartování běží a svítí to mazání...
Ty diskuse jsem pročítal, ale dycky tam někdo něco napíše a o 2 příspěvky dál napíše někdo jinej, že je to to nejhorší, co se dá motoru udělat
Rozumný mi přišlo tohle:
"Tak po prvním navrknutí nechat klidně ohřát na volnoběh. Pak nechat schládnout, zkontrolovat a dál zajíždět opatrnou jízdou a střídat otáčky - nepodtáčet a prvních 100km ani nevytáčet a nezatěžovat. Potom postupně přidávat, měnit otáčky a střídat zatížení a "odpočinek", hlídat teplotu, a tak po 500km postupně občas zvyšovat zátěž i točky a od 1000km se někdy už chvilkově mrknout i k max. otáčkám...."
Hlavně to ohřívání na volnoběh, protože se přece musí odvzdušnit chladící okruh. Nemůžu to nastartovat a hnát hned jak nadmutou kozu...
Na těch prvních 500 - 800km bych teda vzal ten zajížděcí: http://www.millersoils.cz/olej-zajizdeni-motoru
Pak už můžu dát 10W60 Racing, nebo by bylo lepší třeba na dalších 5.000 km (v mý případě tak do podzimu) třeba "jenom" Selenii 20K ?
http://www.oleje.cz/p/selenia-20-k-alfa ... 5-l--17220
Ty diskuse jsem pročítal, ale dycky tam někdo něco napíše a o 2 příspěvky dál napíše někdo jinej, že je to to nejhorší, co se dá motoru udělat
Rozumný mi přišlo tohle:
"Tak po prvním navrknutí nechat klidně ohřát na volnoběh. Pak nechat schládnout, zkontrolovat a dál zajíždět opatrnou jízdou a střídat otáčky - nepodtáčet a prvních 100km ani nevytáčet a nezatěžovat. Potom postupně přidávat, měnit otáčky a střídat zatížení a "odpočinek", hlídat teplotu, a tak po 500km postupně občas zvyšovat zátěž i točky a od 1000km se někdy už chvilkově mrknout i k max. otáčkám...."
Hlavně to ohřívání na volnoběh, protože se přece musí odvzdušnit chladící okruh. Nemůžu to nastartovat a hnát hned jak nadmutou kozu...
Na těch prvních 500 - 800km bych teda vzal ten zajížděcí: http://www.millersoils.cz/olej-zajizdeni-motoru
Pak už můžu dát 10W60 Racing, nebo by bylo lepší třeba na dalších 5.000 km (v mý případě tak do podzimu) třeba "jenom" Selenii 20K ?
http://www.oleje.cz/p/selenia-20-k-alfa ... 5-l--17220
Re: Zajíždění Alfa Romeo 156 JTS po GO
Ano, právě takto.Hrabosh píše:"Tak po prvním navrknutí nechat klidně ohřát na volnoběh. Pak nechat schládnout, zkontrolovat a dál zajíždět opatrnou jízdou a střídat otáčky...
Re: Zajíždění Alfa Romeo 156 JTS po GO
Já bych tu 10w60-ku nechal aspoň až po těch 5-ti tkm. Po asi 700-800 km bych zajížděcí oil vyměnil (vč. filtru) za běžnou 10w40, bo příliš kvalitní olej záběh prodlužuje.... A až pak tu "racing" 10w60.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Zajíždění Alfa Romeo 156 JTS po GO
Tak, motor je složený a má za sebou asi 2000km.
Prvních 500km jel na záběhový olej MILLS, max 3000 otáček. Pak Selenia 20K 10W40, do 1000km jenom občas při rozjezdu vytočit k 4000ot., po ujetí 1000km občas prohnat trochu víc (krátce při rozjezdu kolem 5000 ot.,), jízda mezi 2000 - 4500ot.
Za začátku nebral olej vůbec, ted tam nějaká spotřeba je ... odhadem tak 2dcl zatím sežral.
Komprese. Před rozděláním motoru měly 3 válce 14 a jeden 12.5. Ted (měřeno dnes), mají všechny 4 válce jenom 12.
Dotaz - je možný, že se ta komprese ješte časem zvýší, případně že zmizí/klesne ješte spotřeba oleje? Třeba po nalití Selenia Racing 10W-60, což plánuju na podzim?
Prvních 500km jel na záběhový olej MILLS, max 3000 otáček. Pak Selenia 20K 10W40, do 1000km jenom občas při rozjezdu vytočit k 4000ot., po ujetí 1000km občas prohnat trochu víc (krátce při rozjezdu kolem 5000 ot.,), jízda mezi 2000 - 4500ot.
Za začátku nebral olej vůbec, ted tam nějaká spotřeba je ... odhadem tak 2dcl zatím sežral.
Komprese. Před rozděláním motoru měly 3 válce 14 a jeden 12.5. Ted (měřeno dnes), mají všechny 4 válce jenom 12.
Dotaz - je možný, že se ta komprese ješte časem zvýší, případně že zmizí/klesne ješte spotřeba oleje? Třeba po nalití Selenia Racing 10W-60, což plánuju na podzim?
Re: Zajíždění Alfa Romeo 156 JTS po GO
Pokud to někde nerosí a vše je složeno jak má být, tak je to pravděpodobné.Hrabosh píše:....je možný, že se ta komprese ješte časem zvýší, případně že zmizí/klesne ješte spotřeba oleje?
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Zajíždění Alfa Romeo 156 JTS po GO
Olej z toho neteče ani na obvyklých místech, všechno je suché. Složený je to snad dobře, motor jede bez problému, nepřehřívá se a jde hezky do otáček. Je s tím radost jezdit
Re: Zajíždění Alfa Romeo 156 JTS po GO
Nech to ať si to ještě "sedne"
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Zajíždění Alfa Romeo 156 JTS po GO
Radši bych tam tu 10W-60 nalil co nejdřív, ale snad se to na 10W-40 nepřidře. Díval jsem se do manuálu a to JTSko má předepsanou jenom 10W60, i když ostatní benzínové motory i tu 10W40.
Re: Zajíždění Alfa Romeo 156 JTS po GO
Tak zčásti již zajeto. Pokud máš strach s 10w40, dej tu 10w60. Bude teplo....☺
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Zajíždění Alfa Romeo 156 JTS po GO
Radši asi jo. Že se případne prodlouží záběh není tak hrozný, ale jestli to zaklepe a budu dělat znovu kliku, tak mě čeká snad i rozvod! (a tentokrát nemyslím kladky a řemen)
Re: Zajíždění Alfa Romeo 156 JTS po GO
Hraboshi, a proč problémový JTS a ne Twin Spark?
Toyota GR Yaris - Ravenol DFE 0W20, MTF1, MTF3, DGL
Toyota GR 86 - Ravenol DXG 5W30, Red Line 75W85
Toyota RAV4 2.5 Hybrid - Ravenol EFE 0W16
Toyota GR 86 - Ravenol DXG 5W30, Red Line 75W85
Toyota RAV4 2.5 Hybrid - Ravenol EFE 0W16
Re: Zajíždění Alfa Romeo 156 JTS po GO
Když jsem ho před pěti lety kupoval, tak jsem práve myslel, že beru JTS a ne problémový TwinSpark Jinak by měl mít nižší spotřebu, vyšší výkon a lepší vlastnosti v nižších otáčkách, než 2.0 TS.