Články, mýty, novinářské kachny

Další nezařaditelná témata

Moderátor: Colommbo

bio
Příspěvky: 934
Registrován: čtv bře 06, 2008 22:15

Články, mýty, novinářské kachny

Příspěvek od bio »

Založím sekci článků, mýtů, novinářských kachen -
http://www.auto.cz/motorove-oleje-sae-a ... lej-101192

hned první, autor si nedal tu práci ani najít aktuální normy, plete si pojmy, ani si článek po sobě nepřečte - prý máme v oleji "sýru"....
Spíš více škodí ten článek....
Naposledy upravil(a) bio dne pát pro 09, 2016 20:33, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27404
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Články, mýty, novinářské kachny

Příspěvek od Pitris »

Jedna velká koko*ina z onoho článku....:evil:
Oleje ACEA A1/B1 tak jsou určeny pro klasický krátký nebo spíše pevný servisní interval. Naopak A3/B3 jsou oleje určené pro prodloužené nebo také variabilní servisní intervaly.

A další "nepřesnost".... :cry:
Čím vyšší je pak číslo u písmenka (třeba A1, A2 nebo A3), tím má olej vyšší hodnotu viskosity HTHS.
A1/B1 má sice sníženou HTHS viskozitu - to je v pořádku, ALE tady je potřeba zmínit že tento olej je možné použít JEN TAM, KDE TO VÝROBCE MOTORU POVOLUJE :!: :!: :!:
NELZE POUŽÍT OLEJ A1/B1 DO MOTORU KDE JE PŘEDEPSÁN A3/B3 (nebo A2/B2) :!:
A2/B2 se už většinou nepoužívá, tyto oleje ale byly s normální HTHS viskozitou; ovšem byly nižší výkonnosti dle jiných norem.
A3/B3 (může být i A3/B3/B4) olej s normální HTHS viskozitou a vysoké výkonnosti - ovšem většinou jen pro pevný interval výměny. Pro ochranu motoru nejlepší a použitelný v drtivé většině motorů podle vhodně zvolené SAE *)
A chybí tam zmínka o A5/B5. Oleje vysoké výkonnosti a pro prodloužené intervaly výměn (pro motor horší varianta), ale použitelné JEN TAM, KDE TO VÝROBCE MOTORU POVOLUJE :!: :!: :!: protože jako A1/B1 mají A5/B5 oleje většinou sníženou HTHS viskozitu :? Takže NE že čím vyšší číslo, tím má olej vyšší hodnotu viskozity HTHS.

*) Píše tam: SAE vypadá takto: XW-Y. Písmenko „X“ popisuje vlastnost oleje při nízkých teplotách, písmenko „Y“ při vysokých. Platí že čím je číslice „X“ nižší tím má olej lepší mazací schopnosti při nízkých teplotách. Nejlepší je tedy 0W. Druhý údaj (tedy „Y“) je přesně opačný. Čím je číslo vyšší, tím motor lépe maže za vysokých teplot. Nejřidší běžně se vyskytující oleje tak mají SAE 0W-20, naopak nejhustší 10W-60....
Budiž, ovšem je potřeba upřesnit, že 0w20 a 10w60 jsou NE běžně se vyskytující oleje, ale "pravá a levá čára" (ano, ještě se dá "za obrubník" na 0w16 a 10w70, ale to je už opravdu extrémní extrém), a na tyto oleje (resp. viskozity) MUSÍ být motor uzpůsoben a měly by k tomu být i odpovídající jízdní a klimatické podmínky. BĚŽNĚ se používají SAE třídy 5w30, 5w40, 10w40, (15w40) a našemu klimatickému pásmu odpovídají.... A pokud chce někdo vyšší ochranu motoru nebo provozuje auto ve specifičtějších podmínkách, může volit i 0w30, 0w40, 5w50, 10w50, 15w50....
A byť se zmiňuje i o nepřetahování intervalů výměn předepsaných výrobcem motoru, tak tam chybí že platí jak kilometrový tak i časový údaj (podle toho který nastane dřív), a že 90% motorů je provozováno v podmínkách, u kterých je vhodné ten kilometrový interval zkrátit - i až o třetinu (krátké jízdy, časté starty, jízdy v kolonách, letní dovolená u moře, časté tahání přívesů, již opotřebovanější motor).... :shock:
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
Libor
Příspěvky: 1625
Registrován: stř srp 24, 2016 19:21
Bydliště: Bohumín

Re: Články, mýty, novinářské kachny

Příspěvek od Libor »

Jestli se těch "zaručených" rad z toho článku chytí nedej Bože nějaký domácí kutil, co považuje AUTO.CZ za modlu, tak potěš koště :-(
DOHC VTEC TURBO 243kW HGO 0W20
SOHC 16V 66kW MAX LIFE 5W40
DOHC PARALLEL-TWIN 52 kW MOTUL 300V 10W40
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27404
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Články, mýty, novinářské kachny

Příspěvek od Pitris »

No, možná potěší koště :) ale zkur*í motor....:(
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Články, mýty, novinářské kachny

Příspěvek od Jerry3 »

Libor píše:...domácí kutil, co považuje AUTO.CZ za modlu, tak potěš koště :-(
Zjevnou cílovou skupinou jsou koncerňáci. Proto v momentě, kdy ten původní server převzal Axel Springer Verlag, bylo nutno okamžitě zaříznout diskusní fórum cafe.auto.cz: ubíralo se totiž příliš fundovaným směrem... :evil:
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Články, mýty, novinářské kachny

Příspěvek od Jerry3 »

Dovolím si napsat, že jsem v českém motoristickém periodiku nečetl už ani nepamatuji nic obšírnějšího (tím chci vyloučit "jednomyšlenkové noticky"), s čím bych se mohl úplně ztotožnit.
bio
Příspěvky: 934
Registrován: čtv bře 06, 2008 22:15

Re: Články, mýty, novinářské kachny

Příspěvek od bio »

v API normách taky gůláš .................
Návštěvník22

Re: Články, mýty, novinářské kachny

Příspěvek od Návštěvník22 »

Jerry3 píše:
Libor píše:...domácí kutil, co považuje AUTO.CZ za modlu, tak potěš koště :-(
Zjevnou cílovou skupinou jsou koncerňáci. Proto v momentě, kdy ten původní server převzal Axel Springer Verlag, bylo nutno okamžitě zaříznout diskusní fórum cafe.auto.cz: ubíralo se totiž příliš fundovaným směrem... :evil:
A jak jste na to přišel, Vaše Jasnozřivosti?
Uživatelský avatar
Jezevcik
Příspěvky: 3360
Registrován: sob lis 26, 2005 16:55
Bydliště: Praha 11

Re: Články, mýty, novinářské kachny

Příspěvek od Jezevcik »

Že by to Čumil nevydržel a zaregistroval se?
Toyota Verso 1.8 Valvematic, r. v. 2011
Léto: Shell Helix HX6 10W-40
Zima: Shell Helix Ultra 5W-40
Toyota Corolla Liftback E 11, 1.4 16 V, r. v. 97
Shell Helix HX6 10W-40
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Články, mýty, novinářské kachny

Příspěvek od Jerry3 »

Návštěvník22 píše:
Jerry3 píše:Zjevnou cílovou skupinou jsou koncerňáci. Proto v momentě, kdy ten původní server převzal Axel Springer Verlag, bylo nutno okamžitě zaříznout diskusní fórum cafe.auto.cz: ubíralo se totiž příliš fundovaným směrem... :evil:
A jak jste na to přišel, Vaše Jasnozřivosti?
Jednoduše, byl jsem tehdy u toho (konce nejlepšího motoristického diskusního fóra v Čechách).
bio
Příspěvky: 934
Registrován: čtv bře 06, 2008 22:15

Re: Články, mýty, novinářské kachny

Příspěvek od bio »

opět další perly z pera TD " Olejový okruh motoru: Kudy všude motorem putuje? A co všechno maže?"
ani nechci dávat odkaz, aby neměli o sobě velké mínění jak jim ty články fungujou ............
doporučuji ctěnému čtenářstvu k prohlédnutí
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27404
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Články, mýty, novinářské kachny

Příspěvek od Pitris »

A další pitchovina a nejen že blbosti, ale vyloženě věc která může zadřít motor :evil: https://www.autoweb.cz/jak-vybrat-a-nep ... -internetu
Tohle je ta blbost: :arrow: Třeba je-li doporučeno užití oleje 5W-40, jeho nahrazení třídou 0W-40 může mít za následek trhání mazacího filmu a způsobit tak například přidření ložisek na klikové hřídeli :arrow:
A toto je na zadření (některých) motorů: :arrow: Označení ACEA A1/B1 popisuje standardní olej s běžnými intervaly výměny (písmeno „A“ znamená, že lze použít pro benzinové motory, „B“ pro dieselové). Značení ACEA A3/B3 se používá pro oleje vhodné pro vysokou zátěž a prodloužený interval výměny :arrow:
Psal to tribotechnický ANALFABET :evil:
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
Libor
Příspěvky: 1625
Registrován: stř srp 24, 2016 19:21
Bydliště: Bohumín

Re: Články, mýty, novinářské kachny

Příspěvek od Libor »

Fajné jak cyp :-) ;-) To i laikovi (mě) bije do očí.
DOHC VTEC TURBO 243kW HGO 0W20
SOHC 16V 66kW MAX LIFE 5W40
DOHC PARALLEL-TWIN 52 kW MOTUL 300V 10W40
Uživatelský avatar
Misojogi
Příspěvky: 2341
Registrován: čtv črc 07, 2011 14:20
Bydliště: Bratislava

Re: Články, mýty, novinářské kachny

Příspěvek od Misojogi »

Třeba je-li doporučeno užití oleje 5W-40, jeho nahrazení třídou 0W-40 může mít za následek trhání mazacího filmu a způsobit tak například přidření ložisek na klikové hřídeli
tiez mi to tvrdili mnohi ale mne to krasne na Matizovi funguje - pouzivam 0W40 dlhodobo a som spokojny
Tieto auta mam na krku:

Daewoo Matiz 0,8 l 37kW rok 2001
Seat Inca SDI 47kW AEY
PSA Berlingo 1,4 l 55kW KFW
PSA Xara Picasso 1,6l 80kW NFU
Touran diesel 2006
Rexton SsangYong 2010

uzitocne info: post27317.html#p27317
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27404
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Články, mýty, novinářské kachny

Příspěvek od Pitris »

Třeba je-li doporučeno užití oleje 5W-40, jeho nahrazení třídou 0W-40 může mít za následek trhání mazacího filmu a způsobit tak například přidření ložisek na klikové hřídeli
Ano, je to stejná ko*otina jako že 5w50 je blbost protože olej bude jako med :roll: Nebo že okolní teplota v podstatě nemá při výběru oleje vliv, protože provozní teplota oleje je ve finále pořád stejná :shock: Jo, to jsou perly :evil: Jenže pokud to je uvedeno v motoristických periodikách nebo to tvrdí prodejci těch olejů, tak je něco shnilého ve státě dánském a patřilo by jim (aspoň) zavřít krám a nakopat je do zadele....:x
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Odpovědět