Jak sundat kolo :-)
Moderátor: Colommbo
Re: Jak sundat kolo :-)
Kotouč k naboji na ploše naboje neprirezne nikdy tak,aby nešel odklepnout.Problem je,že kotouč obrezne a nabyde rzí jakoby po obvode náboje a za nábojem se zrobi ze rzí rantl a to je to,že nejde sundat.
VW Touran 1.6 MPI 75kw+LPG
VW Touran Freestyle 1.6 MPI 75kw
VW Touran Freestyle 1.6 MPI 75kw
Re: Jak sundat kolo :-)
Ale no tak, jako bys to nikdy vlastnoručně nedělal...NOVON píše:Kotouč k naboji na ploše naboje neprirezne nikdy tak,aby nešel odklepnout.
Když už ho uvolním z dosedací plochy na náboji, pak už ho také rozhodně sundám. A pokud je tam tak málo místa, že mi v tom brání oreznutí kotouče na vnitřní ploše "bubnu" (je snad jasné, co tím myslím), pak je průměr vnitřní dutiny kotouče příliš malý anebo průměr límce náboje kola příliš velký = konstrukční vada.NOVON píše:Problem je,že kotouč obrezne a nabyde rzí jakoby po obvode náboje a za nábojem se zrobi ze rzí rantl a to je to,že nejde sundat.
Re: Jak sundat kolo :-)
par rokov do zadu ked som mal fiat tempru, sme sa pekne zapotili s ocom pri pokuse odlepit zarasteny kotuc na naboji, pouzili sme max silu a neslo to, nakoniec sa do toho busilo 10kg kladivom az to navela povolilo..
chevrolet cruze 2.0 vcdi 120kw
Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
Re: Jak sundat kolo :-)
Když to nejde silou, jde to větší silou. A když to nejde ani větší silou, půjde to vší silou
A když to nejde kladivem, tak máš malý kladivo
A když to nejde kladivem, tak máš malý kladivo
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Jak sundat kolo :-)
Kdysi jsi třeba po tom mohl valit kladivem. Dnes po tom dvakrát jebnu a můžu měnit ložisko, anebo rovnou celý náboj, a to se vyplatí ;-(
DOHC VTEC TURBO 243kW HGO 0W20
SOHC 16V 66kW MAX LIFE 5W40
DOHC PARALLEL-TWIN 52 kW MOTUL 300V 10W40
SOHC 16V 66kW MAX LIFE 5W40
DOHC PARALLEL-TWIN 52 kW MOTUL 300V 10W40
Re: Jak sundat kolo :-)
aj tak som menil lozisko ale mlatil som po tom fakt z celej sily
chevrolet cruze 2.0 vcdi 120kw
Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
Re: Jak sundat kolo :-)
když už, tak už
Edit: když už jsme u toho mlácení kladivem. Ač mám stahovák na čepy řízení, vždy používám jednu, dvě dobře mířené rány na oko v těhlici a čep povolí. Minule jsem tu měl kámoše s Citronem a ten jak viděl, že mu jdu na auto s kladivem, tak se zježil Paradox je, že na praxi ani majster stahovák nepoužíval
Edit: když už jsme u toho mlácení kladivem. Ač mám stahovák na čepy řízení, vždy používám jednu, dvě dobře mířené rány na oko v těhlici a čep povolí. Minule jsem tu měl kámoše s Citronem a ten jak viděl, že mu jdu na auto s kladivem, tak se zježil Paradox je, že na praxi ani majster stahovák nepoužíval
DOHC VTEC TURBO 243kW HGO 0W20
SOHC 16V 66kW MAX LIFE 5W40
DOHC PARALLEL-TWIN 52 kW MOTUL 300V 10W40
SOHC 16V 66kW MAX LIFE 5W40
DOHC PARALLEL-TWIN 52 kW MOTUL 300V 10W40
Re: Jak sundat kolo :-)
jerry3: Pravě,že dělal X krát
Libor: Už po tom nijak moc nemlátím,jak to nepovolí po vystříkání půlky spreje uvolňovače-samo zezadu kotouče ,tak flexa naříznu od kraje ku středu,strčím majzel a jednou ranou se kotouč rozlouskne jak ořech
Libor: Už po tom nijak moc nemlátím,jak to nepovolí po vystříkání půlky spreje uvolňovače-samo zezadu kotouče ,tak flexa naříznu od kraje ku středu,strčím majzel a jednou ranou se kotouč rozlouskne jak ořech
VW Touran 1.6 MPI 75kw+LPG
VW Touran Freestyle 1.6 MPI 75kw
VW Touran Freestyle 1.6 MPI 75kw
Re: Jak sundat kolo :-)
No ale musíš "jebnout" proti "masu" těhlice nebo proti většímu kladivu Jinak rozklepeš "nejtek".Libor píše: když už, tak už
Edit: když už jsme u toho mlácení kladivem. Ač mám stahovák na čepy řízení, vždy používám jednu, dvě dobře mířené rány na oko v těhlici a čep povolí. Minule jsem tu měl kámoše s Citronem a ten jak viděl, že mu jdu na auto s kladivem, tak se zježil Paradox je, že na praxi ani majster stahovák nepoužíval
VW Touran 1.6 MPI 75kw+LPG
VW Touran Freestyle 1.6 MPI 75kw
VW Touran Freestyle 1.6 MPI 75kw
Re: Jak sundat kolo :-)
Jo no, roky praxe, postupy máš už vychytané
Neboj, zatím "sa nic zvláštne nestalo, všetko hrá" Nevím, jak vypadají těhlice současných aut a z jakého jsou materiálu, ale zatím jsem nic nerozklepal
Chce to jebnout pořádně a šup... Však sám víš
Neboj, zatím "sa nic zvláštne nestalo, všetko hrá" Nevím, jak vypadají těhlice současných aut a z jakého jsou materiálu, ale zatím jsem nic nerozklepal
Chce to jebnout pořádně a šup... Však sám víš
DOHC VTEC TURBO 243kW HGO 0W20
SOHC 16V 66kW MAX LIFE 5W40
DOHC PARALLEL-TWIN 52 kW MOTUL 300V 10W40
SOHC 16V 66kW MAX LIFE 5W40
DOHC PARALLEL-TWIN 52 kW MOTUL 300V 10W40
Re: Jak sundat kolo :-)
Aj ja to uz tak robim ked naposledy nestacil stahovak, 5 kg kladivo a max 2 rany a vyskoci to
chevrolet cruze 2.0 vcdi 120kw
Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
- BigBang
- Příspěvky: 1861
- Registrován: ned zář 15, 2013 21:30
- Bydliště: Dux & Kladno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jak sundat kolo :-)
Když jsem měnil čepy řízení, tak bušení všemi dostupnými kladivy na dilně nepomohlo a stahovák fungoval až napodruhý. První pokus skončil rozmačkáním závitové část - vykvetl jak kytka z jara. Po aplikaci flexy a následně druhém pokusu se stahovákem jsem málem strhnul velkou golu. Následovala rána jak hovado a já myslel, že ten čep proletěl skrz kastli až do stropu
A2 1.4TDI - Rav VMO
T5 2.5TDI - Cas Edge FST LL2 0W30
Fabia 1.2TSI - Rav SSL
KLE500 - Rep MotoSint 10w40
TnT899 - Rep MotoR 15W50
MX-5 - HPR 10w50, Technyx 75w85, Yac BVX 75w90
vyjeto: Rep El 505.01TDI 5w40, MO XF 5w40, XF, XFS 5w50, XF 0w40, EE 5w40
T5 2.5TDI - Cas Edge FST LL2 0W30
Fabia 1.2TSI - Rav SSL
KLE500 - Rep MotoSint 10w40
TnT899 - Rep MotoR 15W50
MX-5 - HPR 10w50, Technyx 75w85, Yac BVX 75w90
vyjeto: Rep El 505.01TDI 5w40, MO XF 5w40, XF, XFS 5w50, XF 0w40, EE 5w40
Re: Jak sundat kolo :-)
Tak vám pánové poradím jak na to. Povolím šrouby a nechám je lehce jen prsty dotáhnutý. Rozjedu auto a zabrzdím. Pak jen zvednu a kolo vymontuji. Bez ran a násilí.
BMW R 1100 RT - Brumla
BMW R 1200 RT - Bělouš
Valvoline All-Climate 20W-50
BMW R 1200 RT - Bělouš
Valvoline All-Climate 20W-50
Re: Jak sundat kolo :-)
S dovolením trochu příložím
pánové nejsa žádný MECH. taky už mě to potkalo ,kupodivu a taky asi naštěstí (zatím) jen s plechovými disky - nešli dolů ani za prase. Kopačky ,perlík ,palice něco jak popisujete ,nakonec po úspěšném uvolnění a pohledu na nevelké stičné plochy (kolo přirezlo prakticky pouze po obvodu středové osy), jsem jen nechápavě kroutil hlavou. U plecháčů (na mém bývalém autě) to dost natěsno dosedá,(spíš je natlačeno) na jeho konus. U nové Hondice mám hliníky a tam je středově určitá vůle ,možná by tam měl být nějaký plast.vymezovací kroužek/nevím. Každopádně dosedací plocha těchto disků je rovná ,hladká a celkově mnohonásobně větší optoti profilovaným ocelákům ,takže pokud se mi to přilepí tady tak nazdar. Z toho důvodu jsem taky pátral jako většina z vás po nějakém separátoru mezi náboj a kolo. U koncernu tam údajně stříkají nějaký vosk ve speji - (viděno na jakémsi videu) ,to mi nepřišlo jako zlé řešení ,páč to po zaschnutí ztuhne a odstředivou-rotační silou neopustí původní místo a taky to tak nemaže. Někde jsem se totiž taky dočetl že by se to ničím mazat nemělo-naopak by to mělo být zcela na sucho,(nebo na něčem nekluzném). Mamazáním se dle odbor. terminologie: sníží adheze v tomto spoji a to radikálně zvýší sílu působící "střihově" tj. bočně na všechny šrouby. Tohle má logiku ,ale asi to platí jen v tom případě kdy existuje mezi diskem a osou nějaká alespoň min. středová vůle. Pak by asi bylo nejlepší vyrábět přímo na toto z vhodného mater. nějaké separační tenké mezipláty. Možná to pitvám až moc vědecky ale po předchozí zkušenosti jsou myslím obavy na místě. Nedokážu si představit jak bych ty přirostlé "hlíny" dostal dolů nepoškozené. Každopádně si aspoň gumy (tedy celá kola) měním sám a utahuju výhradně na předepsaný moment. Pokud to nebude stačit tak nevím.
pánové nejsa žádný MECH. taky už mě to potkalo ,kupodivu a taky asi naštěstí (zatím) jen s plechovými disky - nešli dolů ani za prase. Kopačky ,perlík ,palice něco jak popisujete ,nakonec po úspěšném uvolnění a pohledu na nevelké stičné plochy (kolo přirezlo prakticky pouze po obvodu středové osy), jsem jen nechápavě kroutil hlavou. U plecháčů (na mém bývalém autě) to dost natěsno dosedá,(spíš je natlačeno) na jeho konus. U nové Hondice mám hliníky a tam je středově určitá vůle ,možná by tam měl být nějaký plast.vymezovací kroužek/nevím. Každopádně dosedací plocha těchto disků je rovná ,hladká a celkově mnohonásobně větší optoti profilovaným ocelákům ,takže pokud se mi to přilepí tady tak nazdar. Z toho důvodu jsem taky pátral jako většina z vás po nějakém separátoru mezi náboj a kolo. U koncernu tam údajně stříkají nějaký vosk ve speji - (viděno na jakémsi videu) ,to mi nepřišlo jako zlé řešení ,páč to po zaschnutí ztuhne a odstředivou-rotační silou neopustí původní místo a taky to tak nemaže. Někde jsem se totiž taky dočetl že by se to ničím mazat nemělo-naopak by to mělo být zcela na sucho,(nebo na něčem nekluzném). Mamazáním se dle odbor. terminologie: sníží adheze v tomto spoji a to radikálně zvýší sílu působící "střihově" tj. bočně na všechny šrouby. Tohle má logiku ,ale asi to platí jen v tom případě kdy existuje mezi diskem a osou nějaká alespoň min. středová vůle. Pak by asi bylo nejlepší vyrábět přímo na toto z vhodného mater. nějaké separační tenké mezipláty. Možná to pitvám až moc vědecky ale po předchozí zkušenosti jsou myslím obavy na místě. Nedokážu si představit jak bych ty přirostlé "hlíny" dostal dolů nepoškozené. Každopádně si aspoň gumy (tedy celá kola) měním sám a utahuju výhradně na předepsaný moment. Pokud to nebude stačit tak nevím.
Re: Jak sundat kolo :-)
Sice se snažíš to pitvat, nicméně jsi téměř ve všem úplně mimo.
Ta vůle tam být nesmí a ta styčná plocha je větší než u ocelových disků proto, že hliníková slitina, tedy pokud náhodou nemá vyvložkovanou středovou díru a díry pro matky či šrouby (tohle náročné řešení používali a možná ještě výjimečně používají výhradně japonští výrobci) je měkká a hrozí její poškození při montáži kola s následným vymačkáním. Dalším důvodem je to, že ocelový disk s profilovanou dosedací plochou se přitažením matek/šroubů našponuje, což u hliníkového disku nelze udělat. Ostatně i proto se na hliníkové disky používají jiné typy fixačních matek/šroubů než na ocelové.
Disk kola svou středovou dírou nikdy nedrží na kónusu, ale zásadně vždy jen na čistě válcové části osazení náboje kola.chinin píše:...(kolo přirezlo prakticky pouze po obvodu středové osy), jsem jen nechápavě kroutil hlavou. U plecháčů (na mém bývalém autě) to dost natěsno dosedá,(spíš je natlačeno) na jeho konus.
Originální disky ze slitiny lehkých kovů nikdy nepoužívají středící kroužky, poněvadž jejich středová díra odpovídá osazení na náboji kola. Je tomu tak zcela záměrně, totiž aby tam žádná vůle nebyla.chinin píše:...U nové Hondice mám hliníky a tam je středově určitá vůle ,možná by tam měl být nějaký plast.vymezovací kroužek/nevím.
chinin píše:...Každopádně dosedací plocha těchto disků je rovná ,hladká a celkově mnohonásobně větší optoti profilovaným ocelákům
Ta vůle tam být nesmí a ta styčná plocha je větší než u ocelových disků proto, že hliníková slitina, tedy pokud náhodou nemá vyvložkovanou středovou díru a díry pro matky či šrouby (tohle náročné řešení používali a možná ještě výjimečně používají výhradně japonští výrobci) je měkká a hrozí její poškození při montáži kola s následným vymačkáním. Dalším důvodem je to, že ocelový disk s profilovanou dosedací plochou se přitažením matek/šroubů našponuje, což u hliníkového disku nelze udělat. Ostatně i proto se na hliníkové disky používají jiné typy fixačních matek/šroubů než na ocelové.
Dochází k elektrochemickému sváru: na styku dvou kovů o různých elektrochemických vlastnostech vzniká při průniku vlhkosti, tím spíše pak "osolené" zimním posypem, ke vzniku elektrochemického článku s předmětnými následky.chinin píše:...takže pokud se mi to přilepí tady tak nazdar.
Japonští výrobci používají hliníkovoměděnou pastu, čehož si běžný uživatel ani nemusí všimnout, neboť má stejnou barvu jako hliník anebo stříbřenkou ošetřený náboj kola. Nic lepšího rozhodně není, poněvadž jde především o to zajistit dokonalý elektrický spoj a tím pádem zamezit vzniku a působení elektrochemického článku. Zároveň však jde o řešení nejnákladnější, pročež se mu evropští výrobci vyhýbají.chinin píše:...(Z toho důvodu jsem taky pátral jako většina z vás po nějakém separátoru mezi náboj a kolo. U koncernu tam údajně stříkají nějaký vosk ve speji - (viděno na jakémsi videu) ,to mi nepřišlo jako zlé řešení ,páč to po zaschnutí ztuhne a odstředivou-rotační silou neopustí původní místo a taky to tak nemaže.
Tohle sice logiku má, nicméně kované štefty/šrouby s tím problém nemají. K tomu hliníkovoměděná pasta, na rozdíl od jakéhokoli vosku, zase až tak "kluzká" není. Mazat se však rozhodně nesmí dosedací plocha, tj. kónus matek/šroubů, neboť hrozí jejich uvolnění! K té "středové" vůli viz mé vyjádření výše.chinin píše:...Někde jsem se totiž taky dočetl že by se to ničím mazat nemělo-naopak by to mělo být zcela na sucho,(nebo na něčem nekluzném). Mamazáním se dle odbor. terminologie: sníží adheze v tomto spoji a to radikálně zvýší sílu působící "střihově" tj. bočně na všechny šrouby. Tohle má logiku ,ale asi to platí jen v tom případě kdy existuje mezi diskem a osou nějaká alespoň min. středová vůle.
Neoriginální hliníkáče ve valné většině používají plastové středící mezikroužky, což je vyloženě nouzové, nikoli optimální řešení. A pokud nepoužiješ nějaké separační "mazadlo", stejně je po zimě z náboje bez poškození nesundáš, neboť se ti "přivaří" v dosedací ploše.chinin píše:...Pak by asi bylo nejlepší vyrábět přímo na toto z vhodného mater. nějaké separační tenké mezipláty.
Tak se důkladně podívej, zda to výrobce neošetřil hliníkovoměděnou pastou. A pokud už i Honda šetří, tak si tu pastu např. u Wurthu pořiď a aplikuj.chinin píše:...Možná to pitvám až moc vědecky ale po předchozí zkušenosti jsou myslím obavy na místě. Nedokážu si představit jak bych ty přirostlé "hlíny" dostal dolů nepoškozené. Každopádně si aspoň gumy (tedy celá kola) měním sám a utahuju výhradně na předepsaný moment. Pokud to nebude stačit tak nevím.
Naposledy upravil(a) Jerry3 dne čtv bře 29, 2018 8:53, celkem upraveno 1 x.