VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?
Moderátor: Colommbo
Re: VW, Audi, Škoda a Seat - JAKÝ OLEJ ?
ja som ani velmi od "boku nestrielal", skôr vyskušané na tom istom motore.
10W40 bolo na tie hydroštely už moc, hlavne v zime. v lete by to ešte asi dali ale na čo to skušať. Aj tak moc nechápem prečo tam ludia pchaju tie 10W - aj ked splnajú špecifikaciu. Pri teplom oleje majú rovnaké vlastnosti akurát v zime motoru 5W viac vyhovuje. Ak kvôli peniazom , tak to jej potom o inom , ale motoru to určite pri studených štartoch v zime nepomôže. a viac krát som už písal , pri dnešných cenách olejov či dám cca 4 euro za liter za 5W 40 alebo 3,5 euro za 10W40 , ked to motoru viac prospeje......no asi nepochopím....
10W40 bolo na tie hydroštely už moc, hlavne v zime. v lete by to ešte asi dali ale na čo to skušať. Aj tak moc nechápem prečo tam ludia pchaju tie 10W - aj ked splnajú špecifikaciu. Pri teplom oleje majú rovnaké vlastnosti akurát v zime motoru 5W viac vyhovuje. Ak kvôli peniazom , tak to jej potom o inom , ale motoru to určite pri studených štartoch v zime nepomôže. a viac krát som už písal , pri dnešných cenách olejov či dám cca 4 euro za liter za 5W 40 alebo 3,5 euro za 10W40 , ked to motoru viac prospeje......no asi nepochopím....
Re: VW, Audi, Škoda a Seat - JAKÝ OLEJ ?
Ano, při zimních startech má 5w výhodu. Ale jinak jsou ve většině případů oleje (když budu brát stejné API) 5w40 a 10w40 kvalitativně srovnatelné, a zase třeba olej 10w40 je oproti 5w40 střihově stabilnější....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: VW, Audi, Škoda a Seat - JAKÝ OLEJ ?
som len bežný užívatel , neobhajujem ani jedno ani druhe. Ale z lajckého pohladu, ak tam dá hocijakú značkovú 5W40 - 50500, a má motor,chladenie motora v poriadku ,pri výmenách 10 tis. km, tak môže tu octaviu "nahanať" od rána do večera a ten olej to umaže - takže na vačšiu "strihovú stabilitu" 10W40 brať ohlad nemusí. Ked v zime to len motoru pomôže.
Ked zoberieme do uvahy že doteraz jazdil 360 tis. km na "omastenú vodičku" 0W30 a ten motor ide stale.
Uvidím ako sa to prejaví ked tam namiesto 50500,(o 5 tis. km to vymením) nalejem 50501 ako som písal - Allclimate 5W40 diesel, ktorá je C3. Ak by to malo ísť do hlučnejších hydro po štarte , tak idem nazad ku Total Q 9000 - 50500.
Ano,su technické listy - ale papier znese vela a realita je realita.....
Ked zoberieme do uvahy že doteraz jazdil 360 tis. km na "omastenú vodičku" 0W30 a ten motor ide stale.
Uvidím ako sa to prejaví ked tam namiesto 50500,(o 5 tis. km to vymením) nalejem 50501 ako som písal - Allclimate 5W40 diesel, ktorá je C3. Ak by to malo ísť do hlučnejších hydro po štarte , tak idem nazad ku Total Q 9000 - 50500.
Ano,su technické listy - ale papier znese vela a realita je realita.....
Re: VW, Audi, Škoda a Seat - JAKÝ OLEJ ?
A já zase neobhajuji 10w40. Jen jsem uvedl i "B". Je fakt, že velká část TDI od VW normou vyžaduje 5w (nebo 0w), ale i pro některé jejich motory bude při určitých podmínkách 10w40 vhodnější než 5w40(30) !
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: VW, Audi, Škoda a Seat - JAKÝ OLEJ ?
Bohužel už se nedělá, pokud ho objednáš, přijde s ACEA C3.Pitris píše:
A jeden z posledních "poctivých" 5w40 s normou VW505.01 bez C3. http://www.eshop-rychle.cz/bezo/eshop/2 ... 1-5W-40-5L
Re: VW, Audi, Škoda a Seat - JAKÝ OLEJ ?
Jestli je to tak, tak ano - bohužel
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?
Projizdel sem ted prevodove oleje do koncernackych 5q a videl sem valvoline gear oil 75w80, ma v datasheetu vypsany snad vsechny vw normy pro prevodovky, nema s nim nekdo zkusenosti?
Re: VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?
Posilam odkaz na forum Skodahome, kde jsou seznamy schvalenych motorovych oleju norem VW.
Tyka se zejmena tech, kteri v dobe zaruky si do autorizaku donesou vlastni olej.
https://forum.skodahome.cz/topic/140366 ... nt-2302043
Tyka se zejmena tech, kteri v dobe zaruky si do autorizaku donesou vlastni olej.
https://forum.skodahome.cz/topic/140366 ... nt-2302043
Re: VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?
Předchozí odkaz pouze pro registrované na skodahome
Re: VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?
shalibaba píše:....půl litru na 1000-1500 km....
To je spíš na levnou 10w40, nebo na jiné autoPitris píše:To už je pomalu na 5w50
Toyota GR Yaris - Ravenol DFE 0W20, MTF1, MTF3, DGL
Toyota GR 86 - Ravenol DXG 5W30, Red Line 75W85
Toyota RAV4 2.5 Hybrid - Ravenol EFE 0W16
Toyota GR 86 - Ravenol DXG 5W30, Red Line 75W85
Toyota RAV4 2.5 Hybrid - Ravenol EFE 0W16
Re: VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?
Jde o koncernovou 2.8 i V6. Tyto motory bohužel žerou olej všechny. Leju tam TOTAL quartz 9000 5w-40 - litr za 95 Kč, takže žádná tragédie. Tento motor bral olej už při 50t km. Asi mu ani moc nepomohlo, že předchozí majitel používal LL 5w-30 a měnil olej jednou za dva roky při 15t km
Naposledy upravil(a) shalibaba dne sob bře 03, 2018 21:43, celkem upraveno 1 x.
Re: VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?
Pak je ovšem něco špatně, přece nemůže nový motor žrát půl litru oleje na 1000km. :-/
A auto jsi kupoval jeté, proč zrovna tahle volba? Já tu můžu z voleje napsat, že jsi mohl koupit např. Lexus IS250, neměl bys problémy se spotřebou oleje a možná bys ještě ušetřil...
A auto jsi kupoval jeté, proč zrovna tahle volba? Já tu můžu z voleje napsat, že jsi mohl koupit např. Lexus IS250, neměl bys problémy se spotřebou oleje a možná bys ještě ušetřil...
Toyota GR Yaris - Ravenol DFE 0W20, MTF1, MTF3, DGL
Toyota GR 86 - Ravenol DXG 5W30, Red Line 75W85
Toyota RAV4 2.5 Hybrid - Ravenol EFE 0W16
Toyota GR 86 - Ravenol DXG 5W30, Red Line 75W85
Toyota RAV4 2.5 Hybrid - Ravenol EFE 0W16
Re: VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?
Bohužel, to je vlastnost těchto motorů. Dej si do googlu 2.8 V6 spotřeba oleje ....
Tenkrát jsem se musel rychle rozhodnout pro náhradu za Fabii 74kw, kterou mi rozstrelili na parkovišti a zrovna byla nabídka na toto.
Tenkrát jsem se musel rychle rozhodnout pro náhradu za Fabii 74kw, kterou mi rozstrelili na parkovišti a zrovna byla nabídka na toto.
Re: VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?
Je to taky řešení. Hlídat a dolívat. A Total "pětka" za 95 peněz/litr je hodně solidní cena.shalibaba píše:Jde o koncernovou 2.8 i V6. Tyto motory bohužel žerou olej všechny. Leju tam TOTAL quartz 9000 5w-40 - litr za 95 Kč....
Aneb jak udělat z konstrukční chyby vlastnost Bohužel Shali, to ale není na Tebe.... To jen koncern umí přesvědčit že out je vlastně in....shalibaba píše:Bohužel, to je vlastnost těchto motorů. Dej si do googlu 2.8 V6 spotřeba oleje ....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?
Přesně. Už jsem zvykl, problém to není jen u koncernu, např. EcoTec 1.8i 92kW od Opla, tam také kontroluji a stále dolévám.
Ten Total je Quartz Energy 9000 5w-40 za tu cenu mu promíjím i nižší TBN.
Ten Total je Quartz Energy 9000 5w-40 za tu cenu mu promíjím i nižší TBN.