převodovka
Moderátor: Colommbo
Re: převodovka
Jasný, nalil bych to třeba do zadního diferáku u tereňáku. Ale jakto že některá auta je mají předepsaná do převodovky. Zrovna renault píše 75W80 API GL5, synchrony určitě ty převodovky mají ... jen ze zajimavosti jesi má někdo vysvětlení jakto, že to tam funguje...
Re: převodovka
Jednoduché vysvětlení: ty synchrony pak určitě nejsou mosazné, ale nejspíše plastové. A zrovna Fiat takové v mnohých svých převodovkách používá.
Jinak GL5 se v případě převodovky dá téměř vždy nahradit GL4+.
Jinak GL5 se v případě převodovky dá téměř vždy nahradit GL4+.
Re: převodovka
Taky bych se nejdřív přesvědčil jak správně funguje spojka,učitě může být suché drážkování na náboji lamely,může unášet ložisko v setrváku (pokud to tak daný typ auta má) - to vše může zhoršovat rychlé přeřazení. Jinak do převodovky se synchrony (krom originálního oleje) bych nikdy víc jak GL4+ nedal dobrovolně ,ani kdyby mi to tvrdil sám otec svátý..
Re: převodovka
Chci se podelit taky s pouzitim lubrifilmu, ve stare skode 105 se prevodovka vyrazne stisila a razeni jde poznatelne lip, s pouzitim oleje mogul syntrans 75w90,dnes pujde i do 5q vw.
Re: převodovka
Já Lubrifilm B2 použil do převodovek několikrát. A nikdy si žádná nestěžovala....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: převodovka
Já zase MoS2 od Liqui a taky v poho.Nekolikrat i v kombinaci s Lubrifilm-em..
VW Touran 1.6 MPI 75kw+LPG
VW Touran Freestyle 1.6 MPI 75kw
VW Touran Freestyle 1.6 MPI 75kw
Re: převodovka
To ja som dal na internetove rady a par rokov dozadu preventivne vymenil prev.olej na mojej Octavii tdi 5kvalt, vtedy mala presne 200tis , olej povodny. Problem pre vymenou nebol absolutne ziadny ci v lete ci v zime.
Kupil som original podla VIN (bohuzial uz neviem , ci to bol G070726A2 alebo G052726A2), vymenil..a ked prisla prva zima a teploty pod 10st, radilo to tuhsie, cim chladnejsie, tym horsie. V lete bez problemov. Hlavne 3.stupen tam musim supat nasilu, nic neskripe ani nevidava zvuky, proste musim ale prekonat 'kovovy' odpor.
Jazdil som tak 80tis km a nevydrzal a po radach a odporucaniach , kupil znova origo, tentoraz uz G052512A2 . Vobec nic sa nezmenilo. Cize som vyhodil 90 eur za origo oleje a vymenu a radi mi to horsie.
Este mi odporucaju naliat Pro tec Easy gear, zevraj funguje.
Skusim, stoji 9 eur, horsie to uz snad byt nemoze. Ked ale ani ten nepomoze, co stym dalej, netusim.
Kazdopadne ponaucenie pre mna do buducna. Nehas, co nepali.
Kupil som original podla VIN (bohuzial uz neviem , ci to bol G070726A2 alebo G052726A2), vymenil..a ked prisla prva zima a teploty pod 10st, radilo to tuhsie, cim chladnejsie, tym horsie. V lete bez problemov. Hlavne 3.stupen tam musim supat nasilu, nic neskripe ani nevidava zvuky, proste musim ale prekonat 'kovovy' odpor.
Jazdil som tak 80tis km a nevydrzal a po radach a odporucaniach , kupil znova origo, tentoraz uz G052512A2 . Vobec nic sa nezmenilo. Cize som vyhodil 90 eur za origo oleje a vymenu a radi mi to horsie.
Este mi odporucaju naliat Pro tec Easy gear, zevraj funguje.
Skusim, stoji 9 eur, horsie to uz snad byt nemoze. Ked ale ani ten nepomoze, co stym dalej, netusim.
Kazdopadne ponaucenie pre mna do buducna. Nehas, co nepali.
OctaviaIII Combi 1.6TDI 81KW 2016, Shell Helix Ultra Professional AV-L 0W30, Wynns Supremium
Leto: Nokian Wetproof
Zima: BFGoodrich g-Force Winter2
Honda Jazz 1.3iDSi 61KW CVT 2006, 5W40, Motul Stabilizer
ex OctaviaII 1.9TDI,ARAL Hightronic 5W40
Leto: Nokian Wetproof
Zima: BFGoodrich g-Force Winter2
Honda Jazz 1.3iDSi 61KW CVT 2006, 5W40, Motul Stabilizer
ex OctaviaII 1.9TDI,ARAL Hightronic 5W40
Re: převodovka
A nenapadlo Tě třeba že po 280-ti tkm můžou být už u té trojky načnutý synchrony? Nebo seřídit řadící mechanismus. Co meziplyn, nepomůže?
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: převodovka
Jestliže to neřadí jen za studena, vykašlal bych se na originální olej a použil nějaký s ověřenou nízkou viskozitou za studena.
Re: převodovka
Napadlo, ale to nevysvetluje, preco po prvej vymene pri 200tis km sa radenie zhorsilo, ked dovtedy nebol problem vobec ziadny, ci bolo vonku -20 alebo +40 . Predpokladam, ze tych 80tis km nabehanych v takomto rezime 'radenia nasilu' tomu nepomohlo, a teraz uz nacate nieco bude, aj ked predtym nebolo. Medziplyn nepomaha.
Skusim tam dat ten Protec a ked ten nepomoze, rozmyslal som nad FUCHS TITAN SINTOFLUID FE SAE 75W .
Alebo je daky 'overeny' olej s nizkou viskositou pri nizkych teplotach
Skusim tam dat ten Protec a ked ten nepomoze, rozmyslal som nad FUCHS TITAN SINTOFLUID FE SAE 75W .
Alebo je daky 'overeny' olej s nizkou viskositou pri nizkych teplotach
OctaviaIII Combi 1.6TDI 81KW 2016, Shell Helix Ultra Professional AV-L 0W30, Wynns Supremium
Leto: Nokian Wetproof
Zima: BFGoodrich g-Force Winter2
Honda Jazz 1.3iDSi 61KW CVT 2006, 5W40, Motul Stabilizer
ex OctaviaII 1.9TDI,ARAL Hightronic 5W40
Leto: Nokian Wetproof
Zima: BFGoodrich g-Force Winter2
Honda Jazz 1.3iDSi 61KW CVT 2006, 5W40, Motul Stabilizer
ex OctaviaII 1.9TDI,ARAL Hightronic 5W40
Re: převodovka
Ano, je: Tutela Car Technyx.
Jinak volba oleje ve viskozitní třídě 75W se sice jeví logickou, nicméně o nízkoteplotních vlastnostech konkrétního oleje nic moc neříkající a navíc to se SAE 75W dost pravděpodobně přestane řadit za tepla.
Jinak volba oleje ve viskozitní třídě 75W se sice jeví logickou, nicméně o nízkoteplotních vlastnostech konkrétního oleje nic moc neříkající a navíc to se SAE 75W dost pravděpodobně přestane řadit za tepla.
Re: převodovka
Dakujem za tip. Vidim, ze nesplna ziadny VW normu, ak je to ale v poriadku, mozno by som tomu dal sancu.
Fuchs som rozmyslal nie kvoli 75W , ale prave kvoli odporucanym firemnym normam.
"Doporučenie FUCHS:
VW TL 521 71 (G 052 171 A1/A2)
VW TL 521 78 (G 052 178 A2)
VW TL 525 12 (G 052 512 A2)
VW TL 726 (G 052 726 A2/G 055 726 A2/ G 060 726 A2/G 070 726 A2)"
Fuchs som rozmyslal nie kvoli 75W , ale prave kvoli odporucanym firemnym normam.
"Doporučenie FUCHS:
VW TL 521 71 (G 052 171 A1/A2)
VW TL 521 78 (G 052 178 A2)
VW TL 525 12 (G 052 512 A2)
VW TL 726 (G 052 726 A2/G 055 726 A2/ G 060 726 A2/G 070 726 A2)"
OctaviaIII Combi 1.6TDI 81KW 2016, Shell Helix Ultra Professional AV-L 0W30, Wynns Supremium
Leto: Nokian Wetproof
Zima: BFGoodrich g-Force Winter2
Honda Jazz 1.3iDSi 61KW CVT 2006, 5W40, Motul Stabilizer
ex OctaviaII 1.9TDI,ARAL Hightronic 5W40
Leto: Nokian Wetproof
Zima: BFGoodrich g-Force Winter2
Honda Jazz 1.3iDSi 61KW CVT 2006, 5W40, Motul Stabilizer
ex OctaviaII 1.9TDI,ARAL Hightronic 5W40
Re: převodovka
Firemní normy bych v daném případě vůbec neřešil. Zato co nejnižší viskozitu při -40 st. C, slušnou viskozitu při 100 st. C a API GL-4, resp. GL4+ určitě ano.
Re: převodovka
Mi se razeni hned po vymene a prvnich trochu chladnych dni, rovnez zhorsilo a hodne. Do te doby spoustu let bez problémů leto zima.
80w90 gl 4 jsem dodrzel. Kdybych blbec ten vypustenej mel v cistym lavoru, davno by byl zpet. Nejezdim denne a kdyz uz, 2 a 3ka peklo. Dvakrat spojka, dolu cisty meziplyn. Jak kdysi v T111, Pv3s...
80w90 gl 4 jsem dodrzel. Kdybych blbec ten vypustenej mel v cistym lavoru, davno by byl zpet. Nejezdim denne a kdyz uz, 2 a 3ka peklo. Dvakrat spojka, dolu cisty meziplyn. Jak kdysi v T111, Pv3s...
Re: převodovka
Tohle svědčí o jediném: výrobce používá pro prvonáplň něco jiného, než co sám předepisuje. A netýká se to jen olejů, ale např. i zapalovacích svíček...