Olej s Ford normou
Moderátor: Colommbo
Re: Olej s Ford normou
Míro jezdím zatím ještě původní verzi CFS 5W40 NT, ale motor jde nádherně hladce a tiše. Snad to tak dlouho vydrží, i když teď jezdím dost bohatou směs vyměnil jsem totiž airbox a kamarád mi přehrál origo software z Fiesty ST200.
Toyota GR Yaris - Ravenol DFE 0W20, MTF1, MTF3, DGL
Toyota GR 86 - Ravenol DXG 5W30, Red Line 75W85
Toyota RAV4 2.5 Hybrid - Ravenol EFE 0W16
Toyota GR 86 - Ravenol DXG 5W30, Red Line 75W85
Toyota RAV4 2.5 Hybrid - Ravenol EFE 0W16
Re: Olej s Ford normou
No jo. Ford v tom neni samlefort píše:Jasně, proč ne? Víš jaké problémy má např. Opel s 1.4, BMW/PSA s 1.6 THP nebo koncern prakticky se všemi TSI?
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Re: Olej s Ford normou
Ahoj, kontrolní otázka. Mám předepsaný „olej“ dle normy Ford WSS-M2C-934-B, případně je v manuálu přímo jmenová Castrol SLX Professional Powerflow C1. 5 let jsme jezdili do autorizáku u nás nebo v Německu a teď tak nějak nastal čas na změnu.
Auto má najeto cca 53 000km, jezdí ráno po šouskách do práce 13km a to samé odpoledne zpátky, s přidáním nákupů po městě. Cca jednou za měsíc si dá 100-120 km po dálnici a nikdy nic netahá. Parkuje venku. Olej je měněn pravidelně po roce, protože za tu dobu nedával ani těch 10 000km. To se změní až teď, kdy km výkon bude splněn už asi po 9 měsících.
Motor 2,2TD, automat, DPF, rv. 2013
Lze brát jako slušnou náhradu:
Mobil Super 3000 XE 5W-30
Mobil 1 ESP Formula 5W-30
Shell Helix Ultra ECT C3 5W-30
Yacco VX 1000 FAP 5W-40
Sunoco Synturo Xenon 5W-30
Auto má najeto cca 53 000km, jezdí ráno po šouskách do práce 13km a to samé odpoledne zpátky, s přidáním nákupů po městě. Cca jednou za měsíc si dá 100-120 km po dálnici a nikdy nic netahá. Parkuje venku. Olej je měněn pravidelně po roce, protože za tu dobu nedával ani těch 10 000km. To se změní až teď, kdy km výkon bude splněn už asi po 9 měsících.
Motor 2,2TD, automat, DPF, rv. 2013
Lze brát jako slušnou náhradu:
Mobil Super 3000 XE 5W-30
Mobil 1 ESP Formula 5W-30
Shell Helix Ultra ECT C3 5W-30
Yacco VX 1000 FAP 5W-40
Sunoco Synturo Xenon 5W-30
Re: Olej s Ford normou
Ja dal do 2.0 T 2012, ten xenon. I tady jsem to probiral, je tu vlakno...
GSX-R 750, Motul 5100 ester
FOCUS II 2.0 LPG-BRC, SUNOCO 5W40 A3/B4
FOCUS II 2.0 LPG-BRC, SUNOCO 5W40 A3/B4
Re: Olej s Ford normou
Na tyto jízdní podmínky se dá klidně s oleji Ford WSS-M2C-934-B i pokračovat; při zachování intervalu výměny i nadále po 10-ti tkm. Jinak by ale určitě šlo dát i 0w30 nebo 5w30 v C2 nebo v C3 a po dalších 50-ti tkm i 0w40 nebo 5w40 v C3. Ta norma C1 je hlavně kvůli nižším emisím.... Ten Mobil, Shell, Yacco i Sunoco se jistě vybrat dají - já bych asi volil ten Shell Helix Ultra ECT C3 5w30.Fahrer píše:....2,2TD, automat, DPF, rv. 2013....Auto má najeto cca 53 000km, jezdí ráno po šouskách do práce 13km a to samé odpoledne zpátky, s přidáním nákupů po městě. Cca jednou za měsíc si dá 100-120 km po dálnici a nikdy nic netahá....
PS: Pokud Ti teda nevadí rada od někoho co nikdy osobního ropáka neměl
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Olej s Ford normou
Jurawood: Ano, podle tebe jsem na ten xenon narazil.
Pitris: Jj, díky. Přesně to jsem si myslel a chtěl to po vás potvrdit. Autem jezdí manželka do práce, tak je to pohodová jízda. Olejů s C2 je taky poměrně dost, ale snažil jsem za každou cenu držet C3. I ten shell je dobrý tip. Ač mi není moc sympatický, tak má u nás dobrou distribuci.
Další olej, který budu vybírat je na Focuse 1,6 AT benzin (6/2005), tak se budu samozřejmě snažit značku oleje sjednotit.
Pitris: Jj, díky. Přesně to jsem si myslel a chtěl to po vás potvrdit. Autem jezdí manželka do práce, tak je to pohodová jízda. Olejů s C2 je taky poměrně dost, ale snažil jsem za každou cenu držet C3. I ten shell je dobrý tip. Ač mi není moc sympatický, tak má u nás dobrou distribuci.
Další olej, který budu vybírat je na Focuse 1,6 AT benzin (6/2005), tak se budu samozřejmě snažit značku oleje sjednotit.
Re: Olej s Ford normou
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Olej s Ford normou
Díky. Teď musím na vánoční tour de příbuzní. Tak na to mrknu odpoledne.
Re: Olej s Ford normou
Hezký den přeji. Toto je můj první příspěvek a hned dotaz Vlastním Ford c-max 1.8 92kW 2008. Vozidlo bylo koupené jako nové v ČR a jsem duhý majitel, nájezd je nyní 115000km. Zarazilo mě, že na fakturách ze servisu je všude psáno při výměně oleje Ford Formula 10W-40. Měnil se pravidelně po cca 10000km nebo 12 měsících. Já jsem s autem najezdil cca 24000km a taky jsem předchozí výměny dával tu Formulu. Teď na jaře mě čeká opět výměna oleje. Mezi výměnami doleju cca 0,5-0,7l. Ale chtěl bych zkusit jiný olej. Takže bych měl dotaz zda je možné změnit olej bez nějakých problémů a co by bylo asi tak nejvhodnější místo té formule. Díky za názory
Co neubrzdíš, to neukecáš Ford C-Max CZ/SK
Re: Olej s Ford normou
Předpokládám benzin.... Výměna oleje co 10 tkm nebo po roce je jedno z nej co jde pro motor udělat. A olej ACEA A3 a 5w40 při popojížďkách a častých startech nebo 10w40 při málu startech.
Ze značek třeba Elf, Eni, Gulf, Liqui Moly, Millers, Mogul, Motul, Penrite, Petronas, Q8, Ravenol, Repsol, Shell, Sunoco, Texaco, Trident, Valvoline nebo Yacco. Jiná značka oleje nebo SAE nevadí.
PS: A děkuji za vyhledání příslušného vlákna Většina z "nadlidí" s VW to neumí....
Ze značek třeba Elf, Eni, Gulf, Liqui Moly, Millers, Mogul, Motul, Penrite, Petronas, Q8, Ravenol, Repsol, Shell, Sunoco, Texaco, Trident, Valvoline nebo Yacco. Jiná značka oleje nebo SAE nevadí.
PS: A děkuji za vyhledání příslušného vlákna Většina z "nadlidí" s VW to neumí....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Olej s Ford normou
JJ benzín. Takže ta 10W-40 není žádný problém. To auto i u předchozího majitele nejezdilo nějaké dálky nebo po dálnicích spíše jen okresky a příměstský provoz a stejné to mám i já. Ale, že spousta lidí rádoby "odborníků" ( už aby začal hokej a budou se věnovat hokeji ) mi tvrdí, že motor olejem 10W-40 prostě ničím a abych tam dal 5W-30, že to bude pro motor lepší. Zase servisák ke kterýmu jezdím mi říká, že ten olej na moje ježdění je plně dostačující protože ten motor nehoním nikde ve vysokých otáčkách po dálnicích a jelikož měním pravidelně tak je to OK. Vyhledávat umím, nikdy jsem nevlastnil VW
Co neubrzdíš, to neukecáš Ford C-Max CZ/SK
Re: Olej s Ford normou
Mě malinko zaráží to dolévání mezi výměnami,jestli správně rozumím,tak během nájezdu 10 tkm doliješ 0.5-0.7 l 10W-40? Zase tak hodně to najeto nemá,115 tkm není tak moc.
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Re: Olej s Ford normou
Jde o četnost mrazivých startů. Pokud jich je - a jízd do 10-ti kilometrů - hodně, je vhodnější olej 5w/xy. Jinak je 10w40 v pohodě....
Oleje 10w40 rozhodně nejsou kvalitativně horší než většina 5w30 nebo 5w40, ty s "pětkou" jsou jen vhodnější právě pro ty časté starty a krátké jízdy. A i v 10w40 jsou "racing" oleje. A třeba na dlouhé dálnice bych právě že raději dal olej 10w40 než 5w30 - a pokud bych měl zmínit "fordí" 5w30 s A1/A5, tak to je v první řadě ekoolej, a vhodný jen pro krátké jízdy, kdy se olej neprohřeje a nezřídne moc....
Edit: Miro půl litru oleje na 10 tkm se Ti zdá moc? To někteří to dají i za 1 tisíc km a prý O.K.
Oleje 10w40 rozhodně nejsou kvalitativně horší než většina 5w30 nebo 5w40, ty s "pětkou" jsou jen vhodnější právě pro ty časté starty a krátké jízdy. A i v 10w40 jsou "racing" oleje. A třeba na dlouhé dálnice bych právě že raději dal olej 10w40 než 5w30 - a pokud bych měl zmínit "fordí" 5w30 s A1/A5, tak to je v první řadě ekoolej, a vhodný jen pro krátké jízdy, kdy se olej neprohřeje a nezřídne moc....
Edit: Miro půl litru oleje na 10 tkm se Ti zdá moc? To někteří to dají i za 1 tisíc km a prý O.K.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Olej s Ford normou
Jako kdybychom mluvili o 1.6 VTI PSA tak ne, ale tohle je snad něco jiného nebo ne? Otázka je,co je ten fordformula zač,aby to nebyla nějaká žbrďola.Jinak první auto do kterého jsem kdy doléval olej bylo právě to výše jmenované,do předchozích jsem nikdy nedolil ani Ň a to rozhodně nemohu říct,že by to byly nějaké zánovní vozy,spíš měly najeto bambilión.
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Re: Olej s Ford normou
Tak ono psáno: "To auto i u předchozího majitele nejezdilo nějaké dálky nebo po dálnicích spíše jen okresky a příměstský provoz".... Jestli 10w40 od nova na popojížďky, tak může být i ta spotřeba. Ale ne tím že to olej 10w40, ale tím že na krátké jízdy méně vhodná SAE. Na jízdy do 10-ti km líp 5w/xy.... Při volbě SAE je totiž potřeba zohlednit jízdní podmínky.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF