Spotřeba - a jiné

Diskuze o palivech

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27474
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Spotřeba - a jiné

Příspěvek od Pitris »

Jerry3 píše:Kouzlo vysoko položeného krouťáku spočívá v tom, že čím jsou si vrcholy křivek točáku a výkonu otáčkově blíže, tím je motor tzv. ostřejší.
Ten motor 1.5 VTEC 84kW byl kouzelný v tom že se s ním dalo jezdit pod 6 na 100, ale taky slušně vyplácel Oktávky TDI :twisted: Byl to 'hravej Civouš' :) Accord je dospělý auto ale rozpálit to umí taky 8)
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
Durex
Příspěvky: 3946
Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
Bydliště: Třebechovice p/O
Kontaktovat uživatele:

Re: Spotřeba - a jiné

Příspěvek od Durex »

Jerry3 píše:Kouzlo vysoko položeného krouťáku spočívá v tom, že čím jsou si vrcholy křivek točáku a výkonu otáčkově blíže, tím je motor tzv. ostřejší.
Myslíš třeba jako 154 kW při 13 000 ot/min a 114 Nm při 11500 ot/min? :twisted: :lol: Jo potvrzuji,to je dost vostrý a jede to neskutečně :wink:
Suzuki GSX 1300R Hayabusa, Suzuki GSXR 750W, Honda CBR 400RR, Honda CBR 600F3, KTM EXC 300 2T, Honda VFR 750,Suzuki Inazuma 750, Kawasaki ZX7R -2x, Kawasaki GPZ 900, Suzuki GSXR 750 K1,Suzuki SV 650, Fiat Ducato 2.3 JTD

Moto-Emergency motoservis
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27474
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Spotřeba - a jiné

Příspěvek od Pitris »

Kawa ZX-10R :?:
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
Durex
Příspěvky: 3946
Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
Bydliště: Třebechovice p/O
Kontaktovat uživatele:

Re: Spotřeba - a jiné

Příspěvek od Durex »

Střílel si od boku a nebo si se někde kouknul? :lol:
každopádně máš bludišťáka :wink:
Suzuki GSX 1300R Hayabusa, Suzuki GSXR 750W, Honda CBR 400RR, Honda CBR 600F3, KTM EXC 300 2T, Honda VFR 750,Suzuki Inazuma 750, Kawasaki ZX7R -2x, Kawasaki GPZ 900, Suzuki GSXR 750 K1,Suzuki SV 650, Fiat Ducato 2.3 JTD

Moto-Emergency motoservis
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27474
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Spotřeba - a jiné

Příspěvek od Pitris »

Kawa mě napadla, ale ano. Oko provedlo kouk :P
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
PavelRS
Příspěvky: 655
Registrován: ned lis 27, 2016 22:17

Re: Spotřeba - a jiné

Příspěvek od PavelRS »

Nakonec se Vám pánové pochubím, když jste řešili ty otáčky na dálnici atd. Rozhoupal jsem se před měsícem a nechal si upravit převodovku na 6. kvalt. Při 130 tacho točím teď místo 3250 ot. nějakých 2800-2850 ot.

Spotřeba na delších trasách je o litr dole. Na rovince se to dá použít i při nějakých tacho 100 km/h, což je nějakých 2200 ot.

Jinak takový rozdíl proti pětce to není. Šestka je "těžší" o cca 12%. Zrychluje to v sérii na tu šestku taky pěkně.

Stálý převod mám 3.647. Pětku originál jsem měl 0.838. Ta se měnila taky, nyní má poměr 0.862 a šestka je 0.742.

Jezdil jsem měsíc dálnice a ta spotřeba je cca i litr nižší v kombinaci dálnice - státovka. Uvidím na jaře až přezuju. Na zimních mám cca o 2 dcl vyšší spotřebu.

Hlavní využití je teda na dálnici. Vyšší komfort a nižší spotřeba jako bonus. Možná se investice vrátí, časem. I když jak na to teď šlapu častěji. :lol:
Octavia RS 1.8T 132 kW AUQ - Ravenol HVT 5W-50; Purflux LS324
Octavia 2.0 MPI 85 kW AZJ - Ravenol VSI 5W-40; Purflux LS324
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Spotřeba - a jiné

Příspěvek od Jerry3 »

A na kolik ta sranda vyšla?
Uživatelský avatar
PavelRS
Příspěvky: 655
Registrován: ned lis 27, 2016 22:17

Re: Spotřeba - a jiné

Příspěvek od PavelRS »

No Jerry, sranda to byla drahá.

bez pár stovek 28 tisíc. Čili u starého auta diskutabilní, ale já to chtěl jako fanda. Ne kvůli návratnosti.

Dobrý je, že to je na počkání cca 4-5 hodin a převodovka nemusí ani ven z auta. Soukolí pětky je mimo skříň pod plechovým víkem.

Teď jezdím dost dálky a dálnice, takže to využiji. Ale jinak otec mě prohlásil za duševně chorého... :D
Octavia RS 1.8T 132 kW AUQ - Ravenol HVT 5W-50; Purflux LS324
Octavia 2.0 MPI 85 kW AZJ - Ravenol VSI 5W-40; Purflux LS324
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Spotřeba - a jiné

Příspěvek od Jerry3 »

Tak to ještě jde. :wink:
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Spotřeba - a jiné

Příspěvek od Jerry3 »

Ještě si dovolím připomenout, že podtáčení motoru je pouze o absolutní spotřebě. Optimum měrné spotřeby leží v oblasti citelně vyšších otáček. Přeloženo: ten, kdo podtáčí, zdržuje (mrzkou dynamikou své jízdy) ostatní, sám se nesveze a ještě spotřebovává zbytečně moc paliva. :idea:
Uživatelský avatar
PavelRS
Příspěvky: 655
Registrován: ned lis 27, 2016 22:17

Re: Spotřeba - a jiné

Příspěvek od PavelRS »

Jerry3:

četl jsem pár článků o oblasti nejlepší měrné spotřeby. Kde se vlastně nachází? Z toho co jsem vyčetl, je to tam, kde je vozidlo v oblasti maximálního kroutícího momentu?

Tedy když jej mám od 2600 ot.. tak zde leží ta "nejlepší měrná spotřeba?"
Octavia RS 1.8T 132 kW AUQ - Ravenol HVT 5W-50; Purflux LS324
Octavia 2.0 MPI 85 kW AZJ - Ravenol VSI 5W-40; Purflux LS324
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Spotřeba - a jiné

Příspěvek od Jerry3 »

Na tuto otázku neexistuje jednoznačná odpověď, jelikož každý motor je jiný a muselo by se to laboratorně ověřit. Obecně však platí, že nejde o "hodnotu" (otáčkovou), nýbrž o "rozsah", obvykle mezi hodnotou otáček maxima točivého momentu a 2/3 hodnoty otáček maxima výkonu. Už z toho plyne, že u jednoho motoru může být tento rozsah širší, u jiného užší. Bacha, je třeba vycházet z hodnot skutečně naměřených na brzdě, nikoli z těch deklarovaných!
Uživatelský avatar
PavelRS
Příspěvky: 655
Registrován: ned lis 27, 2016 22:17

Re: Spotřeba - a jiné

Příspěvek od PavelRS »

Díky za odpověď.

Asi se oba shodneme, že ty papírové hodnoty jsou mimo realitu a hlavně u točivého momentu. Jeho maximu leží i několik set otáček výše. :wink:

PS: Já mám max. krouťák ve 2600 ot., kde dosáhne 230 Nm a až do 5000 ot. mám 220 Nm. V 6000 ot. mám ještě 200 Nm.
Octavia RS 1.8T 132 kW AUQ - Ravenol HVT 5W-50; Purflux LS324
Octavia 2.0 MPI 85 kW AZJ - Ravenol VSI 5W-40; Purflux LS324
Uživatelský avatar
Libor
Příspěvky: 1625
Registrován: stř srp 24, 2016 19:21
Bydliště: Bohumín

Re: Spotřeba - a jiné

Příspěvek od Libor »

Když pojedu 65 km/h s aktuální spotřebou 5.0 l/100 km, nebo 80 km/h s aktuální spotřebou 5.3 l/100 km, tak víc "špóruju" s variantou za bé)
:D
DOHC VTEC TURBO 243kW HGO 0W20
SOHC 16V 66kW MAX LIFE 5W40
DOHC PARALLEL-TWIN 52 kW MOTUL 300V 10W40
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Spotřeba - a jiné

Příspěvek od Jerry3 »

Ale o tom to celé přece je! :lol:
Odpovědět