ve specifikaci A3, můžeme bez obav nalít výkonnější A5
Moderátor: Colommbo
ve specifikaci A3, můžeme bez obav nalít výkonnější A5
Pokud je v motoru vašeho auta olej (dle štítku) ACEA A3/B3, můžete dolít stejný nebo vyšší!!!
http://www.auto.cz/vymena-motoroveho-ol ... dit-111392
Prosíme uživatele po incidentu o vypracování znaleckého posudku a s následnou žalobou se obracejte přímo na redakci auto.cz nebo pana Tomáše Dusila.
http://www.auto.cz/vymena-motoroveho-ol ... dit-111392
Prosíme uživatele po incidentu o vypracování znaleckého posudku a s následnou žalobou se obracejte přímo na redakci auto.cz nebo pana Tomáše Dusila.
GSX-R 750, Motul 5100 ester
FOCUS II 2.0 LPG-BRC, SUNOCO 5W40 A3/B4
FOCUS II 2.0 LPG-BRC, SUNOCO 5W40 A3/B4
Re: ve specifikaci A3, můžeme bez obav nalít výkonnější A5
Na fordech jsou z tohoto článku unešení.zvláště jarod72
BMW R 1100 RT - Brumla
BMW R 1200 RT - Bělouš
Valvoline All-Climate 20W-50
BMW R 1200 RT - Bělouš
Valvoline All-Climate 20W-50
Re: ve specifikaci A3, můžeme bez obav nalít výkonnější A5
ACEA A3/B3 - min. HTHS viskozita od 3,5 mPa.s.
ACEA A5/B5 - min. HTHS viskozita od 2,9 mPa.s.
Takže jestli pan Dusil napíše že "Pokud je v motoru vašeho auta olej (dle štítku) ACEA A3/B3, můžete dolít stejný nebo vyšší", tak je VŮL A ten jeho článek aspiruje na Zlatou novinářskou kachnu a bude to patřit taky k tomuto: http://www.oleje.cz/forum/clanky-myty-n ... t6181.html
Ono totiž nalití oleje se sníženou HTHS viskozitou (A5/B5) do motoru který je konstruovaný na olej s HTHS normální (A3/B3) bude znamenat průser a bude reálně hrozit zadření nebo přinejmenším podstatné zkrácení životnosti toho motoru Ty oleje A5/B5 (a C1/C2) jsou "řidší" a vytváří slabší olejový film, který se bude v motorech vyrobených na A3/B3 na exponovaných místech trhat. Jsou motory které jsou na olej se sníženou HTHS viskozitou uzpůsobené, ale velké množství motorů (namátkou) BMW, Fiat, MB, Opel či VW ho použít NESMÍ
A jarod No comment On za to nemůže....
ACEA A5/B5 - min. HTHS viskozita od 2,9 mPa.s.
Takže jestli pan Dusil napíše že "Pokud je v motoru vašeho auta olej (dle štítku) ACEA A3/B3, můžete dolít stejný nebo vyšší", tak je VŮL A ten jeho článek aspiruje na Zlatou novinářskou kachnu a bude to patřit taky k tomuto: http://www.oleje.cz/forum/clanky-myty-n ... t6181.html
Ono totiž nalití oleje se sníženou HTHS viskozitou (A5/B5) do motoru který je konstruovaný na olej s HTHS normální (A3/B3) bude znamenat průser a bude reálně hrozit zadření nebo přinejmenším podstatné zkrácení životnosti toho motoru Ty oleje A5/B5 (a C1/C2) jsou "řidší" a vytváří slabší olejový film, který se bude v motorech vyrobených na A3/B3 na exponovaných místech trhat. Jsou motory které jsou na olej se sníženou HTHS viskozitou uzpůsobené, ale velké množství motorů (namátkou) BMW, Fiat, MB, Opel či VW ho použít NESMÍ
A jarod No comment On za to nemůže....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: ve specifikaci A3, můžeme bez obav nalít výkonnější A5
Tomáš Dusil o5 nezklamal.......
Re: ve specifikaci A3, můžeme bez obav nalít výkonnější A5
Četl jsem od pana Dusila v posledním týdnu pár článků, protože jsem hledal info související s úpravou auta a musím říct, že to, co píše, jsou absolutní bludy!
Octavia RS 1.8T 132 kW AUQ - Ravenol HVT 5W-50; Purflux LS324
Octavia 2.0 MPI 85 kW AZJ - Ravenol VSI 5W-40; Purflux LS324
Octavia 2.0 MPI 85 kW AZJ - Ravenol VSI 5W-40; Purflux LS324
Re: ve specifikaci A3, můžeme bez obav nalít výkonnější A5
No jo no., zřejmě Dusil přišel pozdě do práce a tak dostal na starosti auta. Podobné úlety svého času předváděl např. i SM.
- Colommbo
- Příspěvky: 9929
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: ve specifikaci A3, můžeme bez obav nalít výkonnější A5
Nemíním se toho pána zastávat, ale v článku se píše o dolití (tedy jaksi v případu nouze, předpokládám) a nikoli o použití takového oleje jako celkové náplně. V této souvislosti si tedy dovolím tvrdit, že dolití dejmetomu litru A5 do (zbývajících) tří-čtyř litrů A3/B3 motor nezabije...
P.S. Tvrzení, že "Obecně platí, že čím je číslice u písmenek A, B a C větší, tím je olej z hlediska výkonové specifikace kvalitnější" je však nesmysl.
P.S. Tvrzení, že "Obecně platí, že čím je číslice u písmenek A, B a C větší, tím je olej z hlediska výkonové specifikace kvalitnější" je však nesmysl.
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Re: ve specifikaci A3, můžeme bez obav nalít výkonnější A5
Ona ani ta auta jezdící na A5 nebudou nejkvalitnější.
Toyota Verso 1.8 Valvematic, r. v. 2011
Léto: Shell Helix HX6 10W-40
Zima: Shell Helix Ultra 5W-40
Toyota Corolla Liftback E 11, 1.4 16 V, r. v. 97
Shell Helix HX6 10W-40
Léto: Shell Helix HX6 10W-40
Zima: Shell Helix Ultra 5W-40
Toyota Corolla Liftback E 11, 1.4 16 V, r. v. 97
Shell Helix HX6 10W-40
Re: ve specifikaci A3, můžeme bez obav nalít výkonnější A5
No tak na nouzové dolití litru se A5/B5 dá, bo lepší něco než nic, ale stejně je špatně i ten závěr
V případě, že výrobce vozidla nepoužívá interní normy pro motorové oleje nebo pokud interní normu pro své auto neznáte, pak doporučujeme koupit olej třídy ACEA A5/B5. Tedy u motorů bez částicového filtru, případně C4 u vznětového motoru s částicovým filtrem.
Tady už může jít i o komplet výměnu a rozhodně bych se tím neřídil. Ani ACEA A5/B5, ani C4
Do jakéhokoliv motoru jde A3/B3 (event. C3), OVŠEM ne do všech motorů jde A5/B5 (event. C2)....
V případě, že výrobce vozidla nepoužívá interní normy pro motorové oleje nebo pokud interní normu pro své auto neznáte, pak doporučujeme koupit olej třídy ACEA A5/B5. Tedy u motorů bez částicového filtru, případně C4 u vznětového motoru s částicovým filtrem.
Tady už může jít i o komplet výměnu a rozhodně bych se tím neřídil. Ani ACEA A5/B5, ani C4
Do jakéhokoliv motoru jde A3/B3 (event. C3), OVŠEM ne do všech motorů jde A5/B5 (event. C2)....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: ve specifikaci A3, můžeme bez obav nalít výkonnější A5
Jestli jste to ještě neudělali, koukněte i do diskuse pod ten p. DUSILA článek. Tam to je taky "zajímavé".
DOHC VTEC TURBO 243kW HGO 0W20
SOHC 16V 66kW MAX LIFE 5W40
DOHC PARALLEL-TWIN 52 kW MOTUL 300V 10W40
SOHC 16V 66kW MAX LIFE 5W40
DOHC PARALLEL-TWIN 52 kW MOTUL 300V 10W40
Re: ve specifikaci A3, můžeme bez obav nalít výkonnější A5
Pánové,to stojí zato, taky to dám do vlákna na ford.
https://maziva.heureka.cz/valvoline-syn ... e/#section
https://maziva.heureka.cz/valvoline-syn ... e/#section
BMW R 1100 RT - Brumla
BMW R 1200 RT - Bělouš
Valvoline All-Climate 20W-50
BMW R 1200 RT - Bělouš
Valvoline All-Climate 20W-50
- Colommbo
- Příspěvky: 9929
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: ve specifikaci A3, můžeme bez obav nalít výkonnější A5
Obrácení Ferdyše Pištory...?
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Re: ve specifikaci A3, můžeme bez obav nalít výkonnější A5
No to je síla! Káže vodu a pije víno?
Toyota GR Yaris - Ravenol DFE 0W20, MTF1, MTF3, DGL
Toyota GR 86 - Ravenol DXG 5W30, Red Line 75W85
Toyota RAV4 2.5 Hybrid - Ravenol EFE 0W16
Toyota GR 86 - Ravenol DXG 5W30, Red Line 75W85
Toyota RAV4 2.5 Hybrid - Ravenol EFE 0W16
Re: ve specifikaci A3, můžeme bez obav nalít výkonnější A5
Tak za zveřejnění linku jsem dostal ban.
A hajzl smazal i odkaz.
A hajzl smazal i odkaz.
BMW R 1100 RT - Brumla
BMW R 1200 RT - Bělouš
Valvoline All-Climate 20W-50
BMW R 1200 RT - Bělouš
Valvoline All-Climate 20W-50
Re: ve specifikaci A3, můžeme bez obav nalít výkonnější A5
Ban na jak dlouho? A provinění je v čem???
Toyota Verso 1.8 Valvematic, r. v. 2011
Léto: Shell Helix HX6 10W-40
Zima: Shell Helix Ultra 5W-40
Toyota Corolla Liftback E 11, 1.4 16 V, r. v. 97
Shell Helix HX6 10W-40
Léto: Shell Helix HX6 10W-40
Zima: Shell Helix Ultra 5W-40
Toyota Corolla Liftback E 11, 1.4 16 V, r. v. 97
Shell Helix HX6 10W-40