Chevrolet Tahoe 5.7 Vortec 190kW r.v.1997
Moderátor: Colommbo
Chevrolet Tahoe 5.7 Vortec 190kW r.v.1997
Dobrý den,jaký olej mám vybrat pro tento starej motor,najeto cca 130 000mil? V té době General Motors měl oleje specifikace SH/SJ,což nevim jestli je ještě vůbec k sehnání. Ke všemu nevim,jaký olej tam je v motoru,takže co by jste doporučili? Dá se někde sehnat jaké tam je množství? Děkuji předem za odpověď.
Re: Chevrolet Tahoe 5.7 Vortec 190kW r.v.1997
Na tomto fóru píší, že je to 5 US Quarts, což je přesně toto množství: 4.7317647722384L, které se shoduje i s množstvím v mazacích plánech. Stejně je ale nejlepší postupovat klasicky tak, jak radí jeden z těch majitelů. Nalít určité množství, nechat chvilku proběhnout, počkat, až si to sedne a postupně dolívat. On se takto dostal i lehce pod 5 Q. Co se oleje týká, tak v této normě bude dělat asi něco Sunoco. Pokud bys dal olej s novější normou SL a dále SN (SM raději přeskoč), tak by se také nic nestalo. Klidně to na tyto oleje mohlo dlouho jezdit.
http://www.tahoeyukonforum.com/threads/ ... arts.7553/
http://www.tahoeyukonforum.com/threads/ ... arts.7553/
Toyota Verso 1.8 Valvematic, r. v. 2011
Léto: Shell Helix HX6 10W-40
Zima: Shell Helix Ultra 5W-40
Toyota Corolla Liftback E 11, 1.4 16 V, r. v. 97
Shell Helix HX6 10W-40
Léto: Shell Helix HX6 10W-40
Zima: Shell Helix Ultra 5W-40
Toyota Corolla Liftback E 11, 1.4 16 V, r. v. 97
Shell Helix HX6 10W-40
Re: Chevrolet Tahoe 5.7 Vortec 190kW r.v.1997
Předpis API SH/SJ - výš lze. A přimlouval bych se aby i ACEA A3 - pokud by si zvolil 5w30. Vhodná je ale jen na krátké jízdy. Na běžné jízdy 5w40 a když by jen delší jízdy a málo startů tak možno i 10w40. A když nevíš co a jak dlouho tam teď, je vhodné 2 nebo 3 výměny tak po 3 tkm. Jinak bych pak měnil tak do osmi tkm.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
- Durex
- Příspěvky: 3946
- Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
- Bydliště: Třebechovice p/O
- Kontaktovat uživatele:
Re: Chevrolet Tahoe 5.7 Vortec 190kW r.v.1997
Taky se olejů s vyšším API než SJ neboj. Pokud to nejezdilo na API SA popřípadě SB (což určitě nejezdilo),tak se úsad netřeba bát,pokud se pravidelně měnil olej.
Na 5w30 bych se opravdu vyprdnul a byl bych taky pro 5w40. Ty první 3 výměny po 3000 km už je docela porno
Zkrátil bych tu první a pojal jí jako proplach. Ideálně tak ty 3000 km a pak už bych jel dle předpisu. Předpokládám že předpis výrobce nebude moc dlouhej,ale dýl,jak 6000 mil bych to tam nenechával a nebo pak každý rok.
A nezapomeň na ostatní náplně...
Na 5w30 bych se opravdu vyprdnul a byl bych taky pro 5w40. Ty první 3 výměny po 3000 km už je docela porno
Zkrátil bych tu první a pojal jí jako proplach. Ideálně tak ty 3000 km a pak už bych jel dle předpisu. Předpokládám že předpis výrobce nebude moc dlouhej,ale dýl,jak 6000 mil bych to tam nenechával a nebo pak každý rok.
A nezapomeň na ostatní náplně...
Suzuki GSX 1300R Hayabusa, Suzuki GSXR 750W, Honda CBR 400RR, Honda CBR 600F3, KTM EXC 300 2T, Honda VFR 750,Suzuki Inazuma 750, Kawasaki ZX7R -2x, Kawasaki GPZ 900, Suzuki GSXR 750 K1,Suzuki SV 650, Fiat Ducato 2.3 JTD
Moto-Emergency motoservis
Moto-Emergency motoservis
Re: Chevrolet Tahoe 5.7 Vortec 190kW r.v.1997
SUNOCO SYNTURO SPORTIVO 5W-50 je sa mi zda API SH
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Re: Chevrolet Tahoe 5.7 Vortec 190kW r.v.1997
Pokud mohu přispět, tyhle motory s malým litrovým výkonem nejsou náročné. Než dávat echt olej, je lépe jeho včasná výměna, o čemž svědčí poměrně malý obsah olejové náplně. Já mám u Explorera 4,7l (stejně u V6 i V8), předpis těžký provoz 3000mil, běžný 5000mil (5000/8000km) nebo 1rok (co nastane dřív), specifikace SJ a vyšší, viskozita dle klimatických podmínek (5W30, 5W40, 10W40). Na klubová fóra bych až tak nedal, většinou se striktně drží eko předpisu výrobce. Nebýt tohoto fóra, jezdil bych A1/A5 a nevěděl proč.
Doporučil bych co zde ostatní, první zkrácený interval na čištění, API SL, SN, ACEA A3. U lpg i kratší interval výměny. Neškodilo by sundat vanu, podívat co je tam za bordel.
Doporučuji krom výměny všech náplní, výměnu oleje automatické převodovky v servisu, co mají na to mašinku (např. ATF2), kdy vymění s čištěním až 98% olejové náplně. Výměnný interval 40-80tkm nebo 5let.
Doporučil bych co zde ostatní, první zkrácený interval na čištění, API SL, SN, ACEA A3. U lpg i kratší interval výměny. Neškodilo by sundat vanu, podívat co je tam za bordel.
Doporučuji krom výměny všech náplní, výměnu oleje automatické převodovky v servisu, co mají na to mašinku (např. ATF2), kdy vymění s čištěním až 98% olejové náplně. Výměnný interval 40-80tkm nebo 5let.
Ford Explorer V6 4.0 lpg 1998, Shell HU 5W-30 SL ATF MaxLife
Toyota Corolla Verso 1,8 2006 Ravenol SSL 0W-40 Castrol Syntrans 75W-90
Toyota SiennaV6 3,5 2007 Rowe RS 0W-40 ATF MaxLife
Ford Maverick 2,3i 2004 MaxLife 5W-40
Toyota Corolla Verso 1,8 2006 Ravenol SSL 0W-40 Castrol Syntrans 75W-90
Toyota SiennaV6 3,5 2007 Rowe RS 0W-40 ATF MaxLife
Ford Maverick 2,3i 2004 MaxLife 5W-40