nabíječka,tady baterií

Další nezařaditelná témata

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
jarson1
Příspěvky: 2059
Registrován: pon zář 01, 2014 8:39
Bydliště: RV ( SK)

Re: nabíječka,tady baterií

Příspěvek od jarson1 »

Páni,
Tocite sa zda sa dokolečka....ved Jerry to uz napisal. Japan baterie GS.
A su na aftermarketovom trhu...len pohladat.

http://www.gs-baterie.cz/distributori/

...a len na margo...mozno dovodom dlhej zivotnosti tychto baterii je aj fakt v akych vozoch su .
Toyota Carina E 1.6 Xli LB 1992 Japan
Obrázek
Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey
Obrázek
Uživatelský avatar
Misojogi
Příspěvky: 2341
Registrován: čtv črc 07, 2011 14:20
Bydliště: Bratislava

Re: nabíječka,tady baterií

Příspěvek od Misojogi »

jarson1 píše:...a len na margo...mozno dovodom dlhej zivotnosti tychto baterii je aj fakt v akych vozoch su .
http://www.gs-baterie.cz/2010/10/gs-specialni-japonska/
ano dobry navrh elektroniky voza prispieva k dlhsej zivotnosti baterie, rovnako aj umiestnenie (pri motore ma teplo v zime a nemrzne)
Tieto auta mam na krku:

Daewoo Matiz 0,8 l 37kW rok 2001
Seat Inca SDI 47kW AEY
PSA Berlingo 1,4 l 55kW KFW
PSA Xara Picasso 1,6l 80kW NFU
Touran diesel 2006
Rexton SsangYong 2010

uzitocne info: post27317.html#p27317
Uživatelský avatar
jerome
Příspěvky: 5779
Registrován: ned bře 13, 2011 12:37

Re: nabíječka,tady baterií

Příspěvek od jerome »

Misojogi píše:ano dobry navrh elektroniky voza prispieva k dlhsej zivotnosti baterie, rovnako aj umiestnenie (pri motore ma teplo v zime a nemrzne)
Je to možné. V Š120L bola batérka vzadu a teda dobíjal som ju skoro nonstop :evil:
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: nabíječka,tady baterií

Příspěvek od Jerry3 »

Misojogi píše:...a len na margo...mozno dovodom dlhej zivotnosti tychto baterii je aj fakt v akych vozoch su .
Samozřejmě.
Dobře vědět! :wink: Ale jde nejspíš o novum.
Misojogi píše:ano dobry navrh elektroniky voza prispieva k dlhsej zivotnosti baterie, rovnako aj umiestnenie (pri motore ma teplo v zime a nemrzne)
Akumulátoru spíše vadí přehřívání od motoru za jízdy.
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: nabíječka,tady baterií

Příspěvek od Jerry3 »

jerome píše:V Š120L bola batérka vzadu a teda dobíjal som ju skoro nonstop :evil:
Pak jsi měl někde problém. O systémový v daném případě rozhodně nešlo.
Uživatelský avatar
bloke
Příspěvky: 1307
Registrován: úte čer 21, 2016 9:05

Re: nabíječka,tady baterií

Příspěvek od bloke »

Asi budeš mať pravdu, väčšina skúseností v ČR/SR je z vozov DE automobiliek, takže nebudem si zbytočne robiť ťažkú hlavu;
(vo francúzskom aute, použitie krátke jazdy do mesta, Exide s výdržou aspoň 8 rokov postačí)
jarson1 píše:...a len na margo...mozno dovodom dlhej zivotnosti tychto baterii je aj fakt v akych vozoch su .
Obrázek « Vous n’imaginez pas tout ce que Citroën peut faire pour vous »
Uživatelský avatar
Durex
Příspěvky: 3940
Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
Bydliště: Třebechovice p/O
Kontaktovat uživatele:

Re: nabíječka,tady baterií

Příspěvek od Durex »

Hombre píše:Mě na autě dává altík 13.8 V,Proto jsem na ní za celou dobu nesáhl, ani nabíječku nezná. Myslím si, že to dobíjecí napětí 14.6V je pro baterky likvidační.
Vůbec si nemyslím,že by toto napětí bylo likvidační. Tedy jak pro jaký typ aku. Třeba pro gelovku nebo AGM je maximum právě 14.6V. Spíše 14.4V. Klasické olovo a nebo calciový aku zvládne bez problémů až 14.8V ...
Suzuki GSX 1300R Hayabusa, Suzuki GSXR 750W, Honda CBR 400RR, Honda CBR 600F3, KTM EXC 300 2T, Honda VFR 750,Suzuki Inazuma 750, Kawasaki ZX7R -2x, Kawasaki GPZ 900, Suzuki GSXR 750 K1,Suzuki SV 650, Fiat Ducato 2.3 JTD

Moto-Emergency motoservis
Hombre
Příspěvky: 1879
Registrován: úte bře 09, 2010 18:37
Bydliště: Zlín

Re: nabíječka,tady baterií

Příspěvek od Hombre »

Pak je i důvod, proč dlouho nevydrží žárovky +30-50% svítivosti. Tam tu životnost snižuje každá desetina voltů. Mě ty výkonné vydrží i přes dva roky. Měním je ne při prasknutí, ale při snížení svícení.
BMW R 1100 RT - Brumla
BMW R 1200 RT - Bělouš
Valvoline All-Climate 20W-50
Uživatelský avatar
bloke
Příspěvky: 1307
Registrován: úte čer 21, 2016 9:05

Re: nabíječka,tady baterií

Příspěvek od bloke »

Zas som si objednával v úžasnom e-shopovom systéme; reku že zelený krúžok = Zajtra u vás, zajtra si skočím po novú Exide, no do pár minút mi volali, že nemajú, nevedia kedy bude. Ponúkli nejakú baterku Škoda, ktorá má byť to isté, len s týmto kvalitnejším koncernovým prelepom aj o 10 EUR drahšia. Díky, nechcu. Musím tak ešte chvílu improvizovať.
No rád by som sa spýtal, o čom svedčí neschopnosť akumulátora udržať elektrolyt. Že je vhodný na výmenu, to beriem, ale zároveň čo ešte, napríklad že už nevydrží ani pri častejšom dobíjaní nabíjačkou mesiac, alebo že mi zakape v nestráženej chvíli aj o týždeň, ..?
Obrázek « Vous n’imaginez pas tout ce que Citroën peut faire pour vous »
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: nabíječka,tady baterií

Příspěvek od Jerry3 »

bloke píše:...o čom svedčí neschopnosť akumulátora udržať elektrolyt
Přiznám se, že nerozumím otázce. :? Protože nic jiného než přebíjení mne nenapadá. To ovšem nejspíše není o akumulátoru samotném.
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9850
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: nabíječka,tady baterií

Příspěvek od Colommbo »

Dovolím si souhlasit s Jerrym - dotaz
bloke píše:...o čom svedčí neschopnosť akumulátora udržať elektrolyt...
bych chápal ve smyslu, že elektrolyt z tělesa akumulátoru uniká, asi jako neschopnost člověka udržet moč či stolici... :D
Zřejmě je v tomto případě myšlena neschopnost akumulátoru udržet kapacitu, tedy schopnost točit startérem potažmo motorem... Mně se loučící se akumulátor projevoval tak, že i po nabití nebyl po pár dnech u odstaveného auta schopen/ochoten dostatečně otočit startérem. Změřit dobíjení a je-li v pořádku, nějakého náhlého kolapsu akumulátoru bych se neobával (snad s výjimkou zkratu uvnitř aku) - pakliže motor nastartuje, bere si už z vlastního zdroje (alternátor)...
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Uživatelský avatar
bloke
Příspěvky: 1307
Registrován: úte čer 21, 2016 9:05

Re: nabíječka,tady baterií

Příspěvek od bloke »

Nuž, aku začal nejako pretekať asi pred mesiacom; pred vybratím z auta pred nabíjaním, som ešte vysával vnútro vysavačom „cez zapalovač“ a asi som ho dosť vyšťavil (na vysavači nie je uvedený žiaden údaj o príkone, išiel asi hodinu lebo príliš úspešne nečistil). Vtedy som si všimol, že elektrolyt vytiekol pri mínusovom póle aj pod kapotou a aj po nabití doma. Dnes som si znova všimol pretečený elektrolyt. Pripisoval som to aj jeho veku pred dožitím (8 rokov pri jazdných podmienkach krátkych jázd)...

Vďaka za nasmerovanie, skúsim niekoho splašiť na overenie dobíjania.
Obrázek « Vous n’imaginez pas tout ce que Citroën peut faire pour vous »
Uživatelský avatar
Misojogi
Příspěvky: 2341
Registrován: čtv črc 07, 2011 14:20
Bydliště: Bratislava

Re: nabíječka,tady baterií

Příspěvek od Misojogi »

Dnes som si znova všimol pretečený elektrolyt. Pripisoval som to aj jeho veku pred dožitím
prebijanie urcite skontroluj ale moze to byt aj prasknuty akumulator a preto ze neho tecie
inak nema ako tiect (okrem prebijania ked vrie)
Tieto auta mam na krku:

Daewoo Matiz 0,8 l 37kW rok 2001
Seat Inca SDI 47kW AEY
PSA Berlingo 1,4 l 55kW KFW
PSA Xara Picasso 1,6l 80kW NFU
Touran diesel 2006
Rexton SsangYong 2010

uzitocne info: post27317.html#p27317
Brembo
Příspěvky: 2293
Registrován: pon čer 08, 2009 21:28
Bydliště: Matuškovo

Re: nabíječka,tady baterií

Příspěvek od Brembo »

pri kontaktoch to nemá čo tiect,ani pri prebíjaní. Vymenit baterku,zvačša klakne nečakane,najčastejšie pri chladnom počasí,najma ked už má malu kapacitu.
Suzuki SV 1000,Opel Insignia Sport Tourer CDTI 153kW,Opel Vectra 1,7 DT-išla do sveta
Uživatelský avatar
bloke
Příspěvky: 1307
Registrován: úte čer 21, 2016 9:05

Re: nabíječka,tady baterií

Příspěvek od bloke »

Nepretieklo to presne pri mínus póle, ale kúsok od neho na tej strane, zhora od bočnej steny. Už som Misojogimu spomínal do správy, že velmi podobne sa mi prejavovala minulá stará exide vo veku 7 či 8 rokov pred úplným odchodom.
Baterka dúfam naozaj príde (objednaná už druhý raz, od iných) a na kontrolu prebíjania snáď do 2 týždnov niekoho zoženiem.
Obrázek « Vous n’imaginez pas tout ce que Citroën peut faire pour vous »
Odpovědět