olej 5w30 1.4 boosterjet

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

krpaty
Příspěvky: 10
Registrován: sob zář 23, 2017 19:33

olej 5w30 1.4 boosterjet

Příspěvek od krpaty »

Dobry den,
chcel by som poprosit o radu na vyber oleja.
Som vlastnikom noveho Suzuki sx4 scross, 1.4 boosterjet 103 kw (turbo benzin, priamy vstrek). Na garancnu prehliadku si chcem doniest svoj olej, ktory musi splnat poziadavky vyrobcu auta: viskozita 5w30, 10w30, 10w40, specifikacie: ACEA A/B1, A3/B3, A3/B4, A5/B5,, API SL,SM alebo SN, ILSAC GF-3, GF-4 alebo GF-5

Jazdim vacsinou kratsie trasy, 15 az 30 km, auto zatial netocim ma iba 400 km, po nejakom tom zabehu a vymene oleja zacnem prikladat pod kotol(po zohriati aj oleja) :D .

Takze najlepsia volba bude teda asi 5w30 a specifikacia A3/B4 ? chcel by som lepsi olej s vyssou HTHS viskozitou. Co by mi tunajsi pani odbornici poradili?

Vrela vdaka :wink:
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27474
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: olej 5w30 1.4 boosterjet

Příspěvek od Pitris »

Po 2 - 3 tkm vyměnit olej, použít pak něco "obyčejného" v 5w30 nebo 5w40 A3 na záběh, a v 10-ti tkm ven. A potom už "lepší" 0w40, 5w30 nebo 5w40 A3. Ze značek třeba Elf, Liqui Moly, Millers, Mobil1, Mogul, Motul, Penrite, Repsol, Shell, Sunoco, Trident, Valvoline, Yacco....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
krpaty
Příspěvky: 10
Registrován: sob zář 23, 2017 19:33

Re: olej 5w30 1.4 boosterjet

Příspěvek od krpaty »

Prvu vymenu planujem po 1tis. km, dalsiu vymenu chcem tak po 7 tis., moze byt aj tak? Najradsej by som chcel viskozitu 5w40 ale takato nie je uvedena od vyrobcu. V servise sa uz budu dost ohanat s tym ze budem mat svoj olej a keby som doniesol este 5w40 asi by to nerozdychali :D .
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: olej 5w30 1.4 boosterjet

Příspěvek od Jerry3 »

Ten olej z fabriky bych tam nechal tak 3 tis. km a další výměnu udělal až v 10 tis. km. Jo a pokaždé vyměnit filtr!
krpaty
Příspěvky: 10
Registrován: sob zář 23, 2017 19:33

Re: olej 5w30 1.4 boosterjet

Příspěvek od krpaty »

Predpis vyrobcu na olej je po 15 tis. Takze nechám si poradit prvú po 3tis a potom vymením po 9 a po 15 tis km. Filter je samozrejmost. Ďalšie výmeny stačí po 7,5 tis km? No a vedeli by ste poradiť prosím niečo konkrétnejšie na olej 5w30 so špecifikáciou ako som písal v prvom príspevku ? Aby to nebola nejaká pletova voda :D
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27474
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: olej 5w30 1.4 boosterjet

Příspěvek od Pitris »

Při výměně po 7,5 tkm je v podstatě jedno jaký olej :wink: Ale pokud něco konkrétního, tak třeba Trident 5w30, a pak Mobil1 0w40 nebo Penrite HPR 5 5w40. A po záběhu motor občas vytočit k maximu a nepodtáčet - pod 2000 moc 'NEchodit'.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: olej 5w30 1.4 boosterjet

Příspěvek od Jerry3 »

Pak je to OK.
Uživatelský avatar
BigBang
Příspěvky: 1861
Registrován: ned zář 15, 2013 21:30
Bydliště: Dux & Kladno
Kontaktovat uživatele:

Re: olej 5w30 1.4 boosterjet

Příspěvek od BigBang »

Ovšem to nic nemění na nesmyslném požadavku výrobce, že musí dát 5w-30, 10w-30 nebo 10w-40 :roll: Ten kdo psal ten „dokument“ byl asi dobrý vemeno :roll:
A2 1.4TDI - Rav VMO
T5 2.5TDI - Cas Edge FST LL2 0W30
Fabia 1.2TSI - Rav SSL
KLE500 - Rep MotoSint 10w40
TnT899 - Rep MotoR 15W50
MX-5 - HPR 10w50, Technyx 75w85, Yac BVX 75w90
vyjeto: Rep El 505.01TDI 5w40, MO XF 5w40, XF, XFS 5w50, XF 0w40, EE 5w40
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: olej 5w30 1.4 boosterjet

Příspěvek od Jerry3 »

Originál dokumentu byl evidentně určen pro americký trh.
bio
Příspěvky: 934
Registrován: čtv bře 06, 2008 22:15

Re: olej 5w30 1.4 boosterjet

Příspěvek od bio »

nebo japonský
bjukemen
Příspěvky: 4876
Registrován: sob bře 29, 2008 17:09

Re: olej 5w30 1.4 boosterjet

Příspěvek od bjukemen »

je to este stale motor od Fiatu.? alebo uz vlastna vyroba,myslim ze ten motor nebude az tak narocny na nejaky rozumny olej,x y ich jazdieva na olej 10w-40
chevrolet cruze 2.0 vcdi 120kw

Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27474
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: olej 5w30 1.4 boosterjet

Příspěvek od Pitris »

Vím že u Suzuki brali od Fiatu do SX4 turbonaftu. Jak u nové SX4 S-Cross nevím.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
Pedro
Příspěvky: 7757
Registrován: úte zář 22, 2009 12:10
Bydliště: Praha 6

Re: olej 5w30 1.4 boosterjet

Příspěvek od Pedro »

Kdyby to byl prejmenovany 1.4 Tjet, mel bys kliku. Dle mych info, je blbuvzdorny, nejen proto, ze neni nachylny, tolik, na dochlazovani, neb italove na to prdej. Navic je starsiho data konstrukce, takze vcelku neni z alobalu.
Tipo, Evo, Spider...
krpaty
Příspěvky: 10
Registrován: sob zář 23, 2017 19:33

Re: olej 5w30 1.4 boosterjet

Příspěvek od krpaty »

Servus chlapci, ako si tu zijete ? :D
No pocuvajte ma sem, tak mam vymeneny olej po 3 tis km. Bol som v autorizovanom servise s vlastnym olejom, konkretne Fuchs Titan GT1 Pro Flex 5W-30. Chceli odo mna za pracu a filter 50 eur :shock:
Po otazke ze co tak vela ze na to maju normu. Vravim ci v tej norme je aj desiata a kava pre mechanika :D
Tak mi to nauctoval za 38 eur. Toje uz rozumnejsia cena :)
Takze teraz po 9tis pojdem svojmu mechanikovi a po 15 tisic to dam zas do suzuki s vlastnym olejom.
Co vravite na ten olej Fuchs? Co by ste poradili po 9 tis naliat? :?:
Co sa tyka motora, nie je to taliansky Tjet. Je to Japonsky K14C.
Takze teraz uz by som ho mohol pomaly motor zacat aj roztahovat do otacok, co poviete ? :mrgreen:
Uživatelský avatar
Libor
Příspěvky: 1625
Registrován: stř srp 24, 2016 19:21
Bydliště: Bohumín

Re: olej 5w30 1.4 boosterjet

Příspěvek od Libor »

Ano, K14C je v Suzuki úplně nový motor

https://youtu.be/Y-GSB8ZXoSM
DOHC VTEC TURBO 243kW HGO 0W20
SOHC 16V 66kW MAX LIFE 5W40
DOHC PARALLEL-TWIN 52 kW MOTUL 300V 10W40
Odpovědět