chladicí nemrznoucí směs
Moderátor: Colommbo
Re: chladicí nemrznoucí směs
Vono když se včas chladicí kapalina mění, není co a proč ani čistit
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: chladicí nemrznoucí směs
Já si myslím,že když do jara počkáš,tak se to vyřeší samo.Chladič prorezne,takže to vyměníš i s pumpou nové a je to.bloke píše:Ten senzor teploty už mám v pláne dať po dlhých rokoch nový... do čistenia chladiča vo vani bytu sa mi velmi nechce, v servise by mi zato zas iste zaúčtovali nemalú sumu v hodnote polovice chladiča, takže asi sa na celé čistenie vyfláknem, alebo pred výmenou pumpy (rozvodov) pôjdem na slabo koncentrovaný preplach.
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Re: chladicí nemrznoucí směs
Pitris píše:Vono když se včas chladicí kapalina mění, není co a proč ani čistit
Naprostý souhlas
Když jsem loni měnil chladičku ve Felicii, kde na to táta 10 let ani nešáhl, tak z toho tekl bordel šílenej, takový černý popílek. proplachoval jsem to několikrát, dal i Liqui Moly čistič na chladiče, pak ještě párkrát propláchl, než z toho tekla už relativně čistá voda - chladič se měnil před 9 lety.
Za to na Octávce, když jsem to teď měnil a i loni můj mechanik, tak to bylo čisté. Žádný bordel nic. Tedy ničeho jsem si nevšiml.
Takže jednoznačně chladící kapalinu měnit ve stanovených intervalech.
Octavia RS 1.8T 132 kW AUQ - Ravenol HVT 5W-50; Purflux LS324
Octavia 2.0 MPI 85 kW AZJ - Ravenol VSI 5W-40; Purflux LS324
Octavia 2.0 MPI 85 kW AZJ - Ravenol VSI 5W-40; Purflux LS324
Re: chladicí nemrznoucí směs
To je fakt, počkám na jar a chladič z r. 2012 prehrdzavie, akurát to môže byť aj jar 2024
lengy60 píše:Já si myslím,že když do jara počkáš,tak se to vyřeší samo.Chladič prorezne,takže to vyměníš i s pumpou nové a je to.
« Vous n’imaginez pas tout ce que Citroën peut faire pour vous »
Re: chladicí nemrznoucí směs
Hm, ja menil letos poprve. A svete div se, pruzracna zelena kapalina. V servisce zadny zaznam, stitek taky ne, toz jsem letos vymenil. I ostatni. Jedine o brzdovce byla zminka 2010, byla Castrol. Toz nemrzka asi taky. V Nissan servisu davali vse od tyhle znacky.
Re: chladicí nemrznoucí směs
Tak bylo to myšleno samozřejmě žertem,ale jeden nikdy neví.Přijde na to,jaký chladič jsi tam vetkl.bloke píše:To je fakt, počkám na jar a chladič z r. 2012 prehrdzavie, akurát to môže byť aj jar 2024lengy60 píše:Já si myslím,že když do jara počkáš,tak se to vyřeší samo.Chladič prorezne,takže to vyměníš i s pumpou nové a je to.
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Re: chladicí nemrznoucí směs
No, s vymenou chladice jde vetsinou "ruku v ruce" (nebo nedlouho po nem) i radiator topeni..
VW Touran 1.6 MPI 75kw+LPG
VW Touran Freestyle 1.6 MPI 75kw
VW Touran Freestyle 1.6 MPI 75kw
Re: chladicí nemrznoucí směs
Mamča včera jela fobií a jak se plížila obytnou zonou, tak najednou jakési rychlé "pfff". Auto jelo dál a nic se nedělo. Dnes jela na chatu a tam vyvařila kapalinu, z auta šla pára. Kousek s tím jela zpět, ale pak že dál nejede, no tak fáčkem za ní 40Km. Dolil jsem tam destilku skoro do plné baňky, protože to asi šlo z přetlaku. Potřeboval jsem jen dojet do garáže, pára mě netížila. Využil jsem svých poctivě nabytých podtáčecích zkušeností a doplížil se v rozmezí 2000rpm 2500rpm na nejvyšší kvalty do garáže a naprosto bez problému (teda i s topením na plné koule a maximálně plynule).
Po nastartování nádržka nebublala ani voda nešla z výfuku, kapalina mi přišla čistá tak snad vše kolem vodních cest je OK. Mám podezření na víčko expanzky, které neudrželo přetlak (dlouhodobě dolívám malé množství kapaliny).
Bohužel jsem nepochopil jak ten přetlak funguje, na stovárně je stlačitelná pružina, ale na fobii je jen těsnící "o" kroužek a nezdá se, že by se tam cosi hýbalo. Je pravda, že mi přišlo, že se víčko šroubovalo velice zlehka a na konci chyběl odpor při zaskočení. Tak nevím jestli je to jen tím kroužkem, který si klidně vyměním nebo jestli může být nějak poškozená i nádobka PS: prý ve víčku má být přetlakový ventil ? Vyměnit celé víčko?
Po nastartování nádržka nebublala ani voda nešla z výfuku, kapalina mi přišla čistá tak snad vše kolem vodních cest je OK. Mám podezření na víčko expanzky, které neudrželo přetlak (dlouhodobě dolívám malé množství kapaliny).
Bohužel jsem nepochopil jak ten přetlak funguje, na stovárně je stlačitelná pružina, ale na fobii je jen těsnící "o" kroužek a nezdá se, že by se tam cosi hýbalo. Je pravda, že mi přišlo, že se víčko šroubovalo velice zlehka a na konci chyběl odpor při zaskočení. Tak nevím jestli je to jen tím kroužkem, který si klidně vyměním nebo jestli může být nějak poškozená i nádobka PS: prý ve víčku má být přetlakový ventil ? Vyměnit celé víčko?
- Colommbo
- Příspěvky: 9920
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: chladicí nemrznoucí směs
Ve víčku expanzy by měly být ventily dva - přetlakový mající na svědomí teplotu varu kapaliny až někde kolem 115°C a podtlakový zajišťující vyrovnání tlaku v soustavě s okolním při chladnutí kapaliny. Zkus dát celé nové víčko (tedy s oběma ventily.)
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Re: chladicí nemrznoucí směs
OK, díky. Rozpitvám staré víčko ať jsem zase moudřejší a seženu nové
Re: chladicí nemrznoucí směs
Tak jsem sehnal nové víčko s kodem 3B0 121 321 podle VINu auta. Stálo přímo ve škodovce 321Kč, Made in Austria, přišlo v krabičce z reycyklovaného papíru. Podle netu vypadá shodné s výrobcem FEBI, které stojí kolem 241Kč. Upřímně mi to nijak nevadí, kdoví co bych sehnal na volném trhu. Narážím tím na funkčnost v rámci předepsaných tlaků.
Zkusím ještě pusti ventilátor na přímo, protože už jsem ho dlouho neviděl v chodu A chtěl bych vyzkoušt i spínací čidlo
Zkusím ještě pusti ventilátor na přímo, protože už jsem ho dlouho neviděl v chodu A chtěl bych vyzkoušt i spínací čidlo
- Colommbo
- Příspěvky: 9920
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: chladicí nemrznoucí směs
Nic si z toho nedělej, Lubo - snímač otáček klikové hřídele Bosch OEM 12 38 740, GM 90540743 na moji Omču u Oplu podle VIN vozu za 2.820Kč, u internetových prodejců naprosto identické v ceně i kolem čtrnácti stovek, vlastní zkušenost...
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Re: chladicí nemrznoucí směs
Tak jsem auto nechal zahřát (světla, mlhovka, ventilátor studeného vzduchu, výstražná světla, vytápění zadního skla) a teplota se vyšplhala až těsně před červené pole a ventilátor se nesputil. Sundal jsme dekl a hned vidím úsady oranžády na jedné hadici. Později jsem zjsitil, že to teče právě od čidla ventilátoru, které bylo měněno. Poblitá byla i svorkovnice na čidle, takže kdoví jak to vypadá s kontaktem na ventilátor. Výměnu bych nejhůře zvládl i svépomocí, ale známý má kanál, tam by to bylo mnohem lepší
Re: chladicí nemrznoucí směs
No a nepsal jsem ti snad, že máš chybu v chlazení. A že je chlad. systém koncernového produktu v pořádku, to se pozná podle kraválu sahary.
Re: chladicí nemrznoucí směs
Nevím o jakém kraválu mluvíš, ono se to chladí už roky pasivně