Neměněný olej
Moderátor: Colommbo
Re: Neměněný olej
Využiji název vlákna bo vo tom to je
http://www.autoforum.cz/zivot-ridice/co ... -internetu
http://www.autoforum.cz/zivot-ridice/co ... -internetu
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Neměněný olej
Citace z toho odkazu: "Problémem však je hoření příliš chudé směsi, které v takovýchto případech může nastat. To vytváří příliš horká místa v okolí spalovací komory, která zahřívají olej až nad hranici, kdy se trhají uhlovodíky v oleji a vytváří se v oleji saze."
Právě tohle a nikoli samo přímé vstřikování je důvodem zvýšené tvorby částic u soudobých benzínových motorů. Ono to totiž není ani tak o sazích z oleje, jako především o sazích ze samotného paliva, které je pořád "jen" směsí nějakých uhlovodíků.
Právě tohle a nikoli samo přímé vstřikování je důvodem zvýšené tvorby částic u soudobých benzínových motorů. Ono to totiž není ani tak o sazích z oleje, jako především o sazích ze samotného paliva, které je pořád "jen" směsí nějakých uhlovodíků.
Re: Neměněný olej
S dovolením i sem, bo je to taky o NEMĚNĚNÉM OLEJI....
Shi píše:V tomo článku http://www.archiwum.inig.pl/inst/nafta- ... -01-07.pdf
jsou přehledně výsledky olejů odebraných z autorizovaného servisu z Prahy - nepochybně měněno dle doporučení výrobce. Mezi 19 vzorky oleje ACEA C3 je jediný, kdy olej ještě nebyl za zenitem a pak ještě jeden, u kterého by se dalo říct, že výměna proběhla tak akorát včas. Tedy 17 olejů bylo vyměněno pozdě a pouze 2 včas.
Doporučení dle výrobce je v 90 procentech případů špatně - Asi slušnej oddíl ...
Že to bylo pozdě je poznat hned podle dvou ukazatelů:
1) TAN vyšší než TBN - vyčerpaná alkalická rezerva
2) Viskozita oleje provozem již neklesá, ale stoupá
Zajímavé je vidět, že benzíňáky jsou z hlediska vyčerpávání alkalické rezervy náročnější, než diesely.
(Asi to patří spíš do vlákna VW, Audi, Škoda a Seat, ale ono to bude platit pro všechny značky ...)
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Neměněný olej
Z tohoto důvodu a děkuji Pitrisovi za potvrzení nepovažuju nižší hodnoty TBN u olejů C3 provozovaných v ropáku za omezující. Při ceně výměny oleje každých 10 000km (pro spořivé ) tj. 10 hal/km, na této položce šetří jen idiot.Pitris píše:S dovolením i sem, bo je to taky o NEMĚNĚNÉM OLEJI....Shi píše:V tomo článku http://www.archiwum.inig.pl/inst/nafta- ... -01-07.pdf
j
Zajímavé je vidět, že benzíňáky jsou z hlediska vyčerpávání alkalické rezervy náročnější, než diesely. quote]
Mondeo combi 2.0TDCi 103kW "vraník" Mondeo combi 2.2TDCi 129kW "indián"
Valvoline All Climate 5W-40
Shiver 900 Shell Advance Ultra 4T 15W-50,
Versys 650 Motul 5100 5W-40
Valvoline All Climate 5W-40
Shiver 900 Shell Advance Ultra 4T 15W-50,
Versys 650 Motul 5100 5W-40
Re: Neměněný olej
Ano, tak.rousini píše:Pitris píše:...na této položce šetří jen idiot.
Re: Neměněný olej
Jenomže 90% uživatelů aut autům nerozumí a když i někteří "odborníci" řeknou, že to ještě maže. Málo kdo ví, k čemu všemu slouží olej v motoru tak prostě věří výrobci, neboť on ví, co dělá.
Já to vidím u starších amerik v Evropě. Veškeré problémy jsou s dlouhými intervaly výměn olejů v motoru i v automatických převodovkách.
Já to vidím u starších amerik v Evropě. Veškeré problémy jsou s dlouhými intervaly výměn olejů v motoru i v automatických převodovkách.
Ford Explorer V6 4.0 lpg 1998, Shell HU 5W-30 SL ATF MaxLife
Toyota Corolla Verso 1,8 2006 Ravenol SSL 0W-40 Castrol Syntrans 75W-90
Toyota SiennaV6 3,5 2007 Rowe RS 0W-40 ATF MaxLife
Ford Maverick 2,3i 2004 MaxLife 5W-40
Toyota Corolla Verso 1,8 2006 Ravenol SSL 0W-40 Castrol Syntrans 75W-90
Toyota SiennaV6 3,5 2007 Rowe RS 0W-40 ATF MaxLife
Ford Maverick 2,3i 2004 MaxLife 5W-40
Re: Neměněný olej
Jenže tohle koncerňákovi nevysvětlíš.
Re: Neměněný olej
to rousini: Však to tady píši pořád - komu nevadí častější výměny oleje, může i C3.
Ale stejně - kde to není potřeba (benziňák nebo nafta bez DPF), je lepší (pro motor) olej A3/B3/B4.
No, a ten kdo olej C3 (nebo jakýkoliv jiný "céčkový") potřebuje, by ho měl právě kvůli tomu chemickému vyčerpání měnit tak ve 2/3 - 3/4 výrobcem motoru předepsaného intervalu.
Ale stejně - kde to není potřeba (benziňák nebo nafta bez DPF), je lepší (pro motor) olej A3/B3/B4.
No, a ten kdo olej C3 (nebo jakýkoliv jiný "céčkový") potřebuje, by ho měl právě kvůli tomu chemickému vyčerpání měnit tak ve 2/3 - 3/4 výrobcem motoru předepsaného intervalu.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Neměněný olej
Prihrejem si polievočku.. Toto som tu dávnejšie v jednej debate v niektorom vlákne tvrdil.. a tuším sa to vtedy spochybňovaloPitris píše:S dovolením i sem, bo je to taky o NEMĚNĚNÉM OLEJI....Shi píše: Zajímavé je vidět, že benzíňáky jsou z hlediska vyčerpávání alkalické rezervy náročnější, než diesely.
Re: Neměněný olej
Pitris, jo vždyť to čtu na každém rohu, to nebylo nic proti tobě nebo nějaké zpochybňování. Jen potvrzení mé myšlenky.
Mondeo combi 2.0TDCi 103kW "vraník" Mondeo combi 2.2TDCi 129kW "indián"
Valvoline All Climate 5W-40
Shiver 900 Shell Advance Ultra 4T 15W-50,
Versys 650 Motul 5100 5W-40
Valvoline All Climate 5W-40
Shiver 900 Shell Advance Ultra 4T 15W-50,
Versys 650 Motul 5100 5W-40
Re: Neměněný olej
Hodně zajímavá diplomová práce na téma vývoj algoritmu odhadu stavu oleje:
https://etda.libraries.psu.edu/files/fi ... ssions/392
V závěru tam uvádí pro jednotlivé režimy provozu auta kdy je asi tak olej zralý na výměnu.
Pouze krátké jízdy v zimě - po ujetí 3000 mil (5000 km) má olej dost.
Pouze krátké jízdy, nebo pouze zimní provoz - po ujetí 5000 mil (8 000 km) má olej dost.
Dlouhé trasy - po ujetí 14 000 mil (23 000 km) má olej dost.
https://etda.libraries.psu.edu/files/fi ... ssions/392
V závěru tam uvádí pro jednotlivé režimy provozu auta kdy je asi tak olej zralý na výměnu.
Pouze krátké jízdy v zimě - po ujetí 3000 mil (5000 km) má olej dost.
Pouze krátké jízdy, nebo pouze zimní provoz - po ujetí 5000 mil (8 000 km) má olej dost.
Dlouhé trasy - po ujetí 14 000 mil (23 000 km) má olej dost.
Re: Neměněný olej
Dokud ještě koncern nefixloval s výměnnými intervaly, posílal PP oktávky 2,0 MPI na výměnu oleje při převládajícím městském provozu právě po těch cca 8 tis. km.
Re: Neměněný olej
je to este mastne, musi to byt guttonny píše:Jenomže 90% uživatelů aut autům nerozumí a když i někteří "odborníci" řeknou, že to ještě maže.
LPG X-CESS VST
MOBIL SUPER 3000 X1 Eurol Engine Oil Treat LQ-Molygen TOTAL INEO 0W30
MOBIL SUPER 3000 X1 Eurol Engine Oil Treat LQ-Molygen TOTAL INEO 0W30
Re: Neměněný olej
na bitog foru boli zaujimave informacie, ohladom eko terorizmu a vplyv na oleje. (najma low saps)
vdaka kat-dpf -> popol a aditiva musia byt znizene. tbn+detergent (vapnik/horcik) sa biju so zinkom (antiwear), musi byt nastavena rovnovaha v oleji. teda ak je jeden znizeny, musi sa znizit aj ten druhy... opotrebenie
horcik ako detergent sa pouziva v mensej miere, lebo nefunguje tak dobre (nereaguje na vsetky kyseliny) ako vapnik. s prichodom lspi, je horcik lepsi; v com je problem - horcikovy popol ma abrazivitu.
low/mid saps oleje maju od nova vyssiu tan, lebo sa uprednostnuju bezpopolove aditiva(dispersant-anti kal). kyslota znizuje ucinnost antiwear/zddp/moly.
na zaklade tych informacii som mal pocit ze s eko olejmi to po case ide rychlo do prdele.
vdaka kat-dpf -> popol a aditiva musia byt znizene. tbn+detergent (vapnik/horcik) sa biju so zinkom (antiwear), musi byt nastavena rovnovaha v oleji. teda ak je jeden znizeny, musi sa znizit aj ten druhy... opotrebenie
horcik ako detergent sa pouziva v mensej miere, lebo nefunguje tak dobre (nereaguje na vsetky kyseliny) ako vapnik. s prichodom lspi, je horcik lepsi; v com je problem - horcikovy popol ma abrazivitu.
low/mid saps oleje maju od nova vyssiu tan, lebo sa uprednostnuju bezpopolove aditiva(dispersant-anti kal). kyslota znizuje ucinnost antiwear/zddp/moly.
na zaklade tych informacii som mal pocit ze s eko olejmi to po case ide rychlo do prdele.
LPG X-CESS VST
MOBIL SUPER 3000 X1 Eurol Engine Oil Treat LQ-Molygen TOTAL INEO 0W30
MOBIL SUPER 3000 X1 Eurol Engine Oil Treat LQ-Molygen TOTAL INEO 0W30
Re: Neměněný olej
U Exploreru mám tyto intervaly v manuálu přímo předepsány, je to tam jako běžný a těžký provoz, přičemž těžký provoz je uváděn městský provoz. U nás si lidé často mylně myslí, že 4,7l oleje je málo na obsahy motoru nad 4l a proto se musí měnit častěji.Shi píše:Pouze krátké jízdy v zimě - po ujetí 3000 mil (5000 km) má olej dost.
Pouze krátké jízdy, nebo pouze zimní provoz - po ujetí 5000 mil (8 000 km) má olej dost.
Ford Explorer V6 4.0 lpg 1998, Shell HU 5W-30 SL ATF MaxLife
Toyota Corolla Verso 1,8 2006 Ravenol SSL 0W-40 Castrol Syntrans 75W-90
Toyota SiennaV6 3,5 2007 Rowe RS 0W-40 ATF MaxLife
Ford Maverick 2,3i 2004 MaxLife 5W-40
Toyota Corolla Verso 1,8 2006 Ravenol SSL 0W-40 Castrol Syntrans 75W-90
Toyota SiennaV6 3,5 2007 Rowe RS 0W-40 ATF MaxLife
Ford Maverick 2,3i 2004 MaxLife 5W-40