Neměněný olej

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27404
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Neměněný olej

Příspěvek od Pitris »

Využiji název vlákna bo vo tom to je :!:
http://www.autoforum.cz/zivot-ridice/co ... -internetu
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Neměněný olej

Příspěvek od Jerry3 »

Citace z toho odkazu: "Problémem však je hoření příliš chudé směsi, které v takovýchto případech může nastat. To vytváří příliš horká místa v okolí spalovací komory, která zahřívají olej až nad hranici, kdy se trhají uhlovodíky v oleji a vytváří se v oleji saze."

Právě tohle a nikoli samo přímé vstřikování je důvodem zvýšené tvorby částic u soudobých benzínových motorů. Ono to totiž není ani tak o sazích z oleje, jako především o sazích ze samotného paliva, které je pořád "jen" směsí nějakých uhlovodíků. :idea:
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27404
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Neměněný olej

Příspěvek od Pitris »

S dovolením i sem, bo je to taky o NEMĚNĚNÉM OLEJI....
Shi píše:V tomo článku http://www.archiwum.inig.pl/inst/nafta- ... -01-07.pdf
jsou přehledně výsledky olejů odebraných z autorizovaného servisu z Prahy - nepochybně měněno dle doporučení výrobce. Mezi 19 vzorky oleje ACEA C3 je jediný, kdy olej ještě nebyl za zenitem a pak ještě jeden, u kterého by se dalo říct, že výměna proběhla tak akorát včas. Tedy 17 olejů bylo vyměněno pozdě a pouze 2 včas.

Doporučení dle výrobce je v 90 procentech případů špatně - Asi slušnej oddíl ...

Že to bylo pozdě je poznat hned podle dvou ukazatelů:
1) TAN vyšší než TBN - vyčerpaná alkalická rezerva
2) Viskozita oleje provozem již neklesá, ale stoupá

Zajímavé je vidět, že benzíňáky jsou z hlediska vyčerpávání alkalické rezervy náročnější, než diesely.

(Asi to patří spíš do vlákna VW, Audi, Škoda a Seat, ale ono to bude platit pro všechny značky ...)
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
rousini
Příspěvky: 1888
Registrován: čtv lis 29, 2012 11:24
Bydliště: ... cestička jako mlat.

Re: Neměněný olej

Příspěvek od rousini »

Pitris píše:S dovolením i sem, bo je to taky o NEMĚNĚNÉM OLEJI....
Shi píše:V tomo článku http://www.archiwum.inig.pl/inst/nafta- ... -01-07.pdf
j
Zajímavé je vidět, že benzíňáky jsou z hlediska vyčerpávání alkalické rezervy náročnější, než diesely. quote]
Z tohoto důvodu a děkuji Pitrisovi za potvrzení nepovažuju nižší hodnoty TBN u olejů C3 provozovaných v ropáku za omezující. Při ceně výměny oleje každých 10 000km (pro spořivé :mrgreen: ) tj. 10 hal/km, na této položce šetří jen idiot.
Mondeo combi 2.0TDCi 103kW "vraník" Mondeo combi 2.2TDCi 129kW "indián"
Valvoline All Climate 5W-40
Shiver 900 Shell Advance Ultra 4T 15W-50,
Versys 650 Motul 5100 5W-40
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Neměněný olej

Příspěvek od Jerry3 »

rousini píše:
Pitris píše:...na této položce šetří jen idiot.
Ano, tak. :wink:
Uživatelský avatar
tonny
Příspěvky: 2258
Registrován: pon úno 29, 2016 13:40
Bydliště: Břeclav

Re: Neměněný olej

Příspěvek od tonny »

Jenomže 90% uživatelů aut autům nerozumí a když i někteří "odborníci" řeknou, že to ještě maže. Málo kdo ví, k čemu všemu slouží olej v motoru tak prostě věří výrobci, neboť on ví, co dělá.

Já to vidím u starších amerik v Evropě. Veškeré problémy jsou s dlouhými intervaly výměn olejů v motoru i v automatických převodovkách.
Ford Explorer V6 4.0 lpg 1998, Shell HU 5W-30 SL ATF MaxLife
Toyota Corolla Verso 1,8 2006 Ravenol SSL 0W-40 Castrol Syntrans 75W-90
Toyota SiennaV6 3,5 2007 Rowe RS 0W-40 ATF MaxLife
Ford Maverick 2,3i 2004 MaxLife 5W-40
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Neměněný olej

Příspěvek od Jerry3 »

Jenže tohle koncerňákovi nevysvětlíš.
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27404
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Neměněný olej

Příspěvek od Pitris »

to rousini: Však to tady píši pořád - komu nevadí častější výměny oleje, může i C3.
Ale stejně - kde to není potřeba (benziňák nebo nafta bez DPF), je lepší (pro motor) olej A3/B3/B4.
No, a ten kdo olej C3 (nebo jakýkoliv jiný "céčkový") potřebuje, by ho měl právě kvůli tomu chemickému vyčerpání měnit tak ve 2/3 - 3/4 výrobcem motoru předepsaného intervalu.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
kornel
Příspěvky: 1740
Registrován: čtv led 28, 2010 17:55

Re: Neměněný olej

Příspěvek od kornel »

Pitris píše:S dovolením i sem, bo je to taky o NEMĚNĚNÉM OLEJI....
Shi píše: Zajímavé je vidět, že benzíňáky jsou z hlediska vyčerpávání alkalické rezervy náročnější, než diesely.
Prihrejem si polievočku.. Toto som tu dávnejšie v jednej debate v niektorom vlákne tvrdil.. a tuším sa to vtedy spochybňovalo :wink:
Uživatelský avatar
rousini
Příspěvky: 1888
Registrován: čtv lis 29, 2012 11:24
Bydliště: ... cestička jako mlat.

Re: Neměněný olej

Příspěvek od rousini »

Pitris, jo vždyť to čtu na každém rohu, to nebylo nic proti tobě nebo nějaké zpochybňování. Jen potvrzení mé myšlenky. :wink:
Mondeo combi 2.0TDCi 103kW "vraník" Mondeo combi 2.2TDCi 129kW "indián"
Valvoline All Climate 5W-40
Shiver 900 Shell Advance Ultra 4T 15W-50,
Versys 650 Motul 5100 5W-40
Shi
Příspěvky: 1314
Registrován: úte úno 19, 2008 23:31

Re: Neměněný olej

Příspěvek od Shi »

Hodně zajímavá diplomová práce na téma vývoj algoritmu odhadu stavu oleje:
https://etda.libraries.psu.edu/files/fi ... ssions/392

V závěru tam uvádí pro jednotlivé režimy provozu auta kdy je asi tak olej zralý na výměnu.
Pouze krátké jízdy v zimě - po ujetí 3000 mil (5000 km) má olej dost.
Pouze krátké jízdy, nebo pouze zimní provoz - po ujetí 5000 mil (8 000 km) má olej dost.
Dlouhé trasy - po ujetí 14 000 mil (23 000 km) má olej dost.
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Neměněný olej

Příspěvek od Jerry3 »

Dokud ještě koncern nefixloval s výměnnými intervaly, posílal PP oktávky 2,0 MPI na výměnu oleje při převládajícím městském provozu právě po těch cca 8 tis. km.
Uživatelský avatar
pepoh
Příspěvky: 2652
Registrován: sob črc 29, 2017 10:06

Re: Neměněný olej

Příspěvek od pepoh »

tonny píše:Jenomže 90% uživatelů aut autům nerozumí a když i někteří "odborníci" řeknou, že to ještě maže.
je to este mastne, musi to byt gut :twisted:
LPGObrázek Obrázek X-CESS :| Obrázek VST 8)
MOBIL SUPER 3000 X1 8) Eurol Engine Oil Treat 8) LQ-Molygen :wink: TOTAL INEO 0W30 :x
Uživatelský avatar
pepoh
Příspěvky: 2652
Registrován: sob črc 29, 2017 10:06

Re: Neměněný olej

Příspěvek od pepoh »

na bitog foru boli zaujimave informacie, ohladom eko terorizmu a vplyv na oleje. (najma low saps)

vdaka kat-dpf -> popol a aditiva musia byt znizene. tbn+detergent (vapnik/horcik) sa biju so zinkom (antiwear), musi byt nastavena rovnovaha v oleji. teda ak je jeden znizeny, musi sa znizit aj ten druhy... :arrow: opotrebenie

horcik ako detergent sa pouziva v mensej miere, lebo nefunguje tak dobre (nereaguje na vsetky kyseliny) ako vapnik. s prichodom lspi, je horcik lepsi; v com je problem - horcikovy popol ma abrazivitu.

low/mid saps oleje maju od nova vyssiu tan, lebo sa uprednostnuju bezpopolove aditiva(dispersant-anti kal). kyslota znizuje ucinnost antiwear/zddp/moly.

na zaklade tych informacii som mal pocit ze s eko olejmi to po case ide rychlo do prdele. :x
LPGObrázek Obrázek X-CESS :| Obrázek VST 8)
MOBIL SUPER 3000 X1 8) Eurol Engine Oil Treat 8) LQ-Molygen :wink: TOTAL INEO 0W30 :x
Uživatelský avatar
tonny
Příspěvky: 2258
Registrován: pon úno 29, 2016 13:40
Bydliště: Břeclav

Re: Neměněný olej

Příspěvek od tonny »

Shi píše:Pouze krátké jízdy v zimě - po ujetí 3000 mil (5000 km) má olej dost.
Pouze krátké jízdy, nebo pouze zimní provoz - po ujetí 5000 mil (8 000 km) má olej dost.
U Exploreru mám tyto intervaly v manuálu přímo předepsány, je to tam jako běžný a těžký provoz, přičemž těžký provoz je uváděn městský provoz. U nás si lidé často mylně myslí, že 4,7l oleje je málo na obsahy motoru nad 4l a proto se musí měnit častěji.
Ford Explorer V6 4.0 lpg 1998, Shell HU 5W-30 SL ATF MaxLife
Toyota Corolla Verso 1,8 2006 Ravenol SSL 0W-40 Castrol Syntrans 75W-90
Toyota SiennaV6 3,5 2007 Rowe RS 0W-40 ATF MaxLife
Ford Maverick 2,3i 2004 MaxLife 5W-40
Odpovědět