Nejenom atmosférických, ale i do turbo. A nejen API SN, ale i SL a i SJ.... Ale ani SM není problém pro toho kdo mění dřív než je předpis výrobce motoru. A proč tedy SM "vadí" Zjednodušeně Bo ekoPandora píše:Vim, ze se zde doporucuje u atmosferickych benzinovych motoru pouzivat oleje API SN, ACEA A3.
Yacco VX 1000 5w40 tyto pozadavky splnuje, Mogul Racing 5w40 ma API SM. Vadi to nejak konkretneji?
Paramo je mi jako znacka blizsi:-)
API SJ zavedena v r.1997
API SL zavedena v r.2001
API SM zavedena v r.2004 - ve stejnou dobu jako ACEA C"x". A byť je API S"x" benzinová norma, kvůli emisím byly použity aditiva jako u olejů ACEA C"x". Tedy pro snížení emisí.... Bohužel v té době ještě eko a výdrž nešly moc dohromady a ke konci intervalu byl olej již chemicky vyčerpán.
PROTO kdo zkrátí interval, tam O.K. i API SM (nebo ACEA C"x"-04. (07,08)
API SN zavedena v r.2010 - již použita jiná, pro výdrž oleje (a ochranu motoru) lepší aditiva.
Stejně jako ACEA C"x"-10 (12,14), kde by ochrana motoru měla být už jako u ACEA A3/B4-08