Itall a modelář / tady se můžete "hádat"

Další nezařaditelná témata

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Itall a modelář / tady se můžete "hádat"

Příspěvek od Jerry3 »

Carfanovy reakce jsou příznačně simplexní: vysílá stále to samé, aniž by jakkoli zpracovával příjmovou část komunikace.
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Itall a modelář / tady se můžete "hádat"

Příspěvek od Jerry3 »

kornel píše: ..keď už s tým chcípačkom občan nechce alebo presnejšie povedané nechce pretože nedokáže (zo strachu) predbiehať.. tak nech sa aspoň nelepí ako taký buze*ant na toho, ktorý je pred ním a nezdržuje...
Tohle je systémový problém: oni si jednak ani v nejmenším nepřipouštějí, že by zdržovali, jednak se lepí hlavně proto, kdyby se náhodou naskytla příležitost konečně předjet. Samozřejmě asi jen s kopce... :twisted:
Uživatelský avatar
bloke
Příspěvky: 1307
Registrován: úte čer 21, 2016 9:05

Re: Itall a modelář / tady se můžete "hádat"

Příspěvek od bloke »

Ten príspevok som doplnil naozaj z mestskej premávky, z prekvapivého postrehu, keď som skokovo nedobrovolne musel jazdiť na skapatom vozidle (príčina - po natankovaní nekvality + asi ďalšie prifarené neduhy).
Keďže som sa chcel ako-tak vyhnúť zdržiavaniu, pri rozbehoch z križovatiek som vtedy musel dupať defacto plný plyn. V prvej najhoršej fáze sa mi tak darilo byť asi na začiatku poslednej tretiny rozbehnutých, pôvodne som odhadoval, že budem s takým obmedzením vždy posledný.
V druhej fáze (z najhoršieho vonku, ale stále nanič) už bývala asi necelá polovica za mojou úrovňou, a to už som ani nemusel dupať plný plyn.
Vtedy som sa odvážil zmerať aj svoju akceleráciu 0-100; bola okolo 19 - 20 sekúnd.
Takže podla rozloženia pelotónu som v takomto dočasnom nezrýchlovači, nebol brzdou rozbiehacej mestskej premávky! V prvom prípade sa ani neodvažujem tipnúť, za kolko by som dosiahol stovku.

Nechápem, ako sa mnohí ludia vlečú aj v nových autách so 150-200k výkonu, na rýchlosť sotva 50 km/h.
Tretia medzifáza zmeranej „živosti“ na 100 km/h bola okolo obmedzených 15-16 sekúnd, tam už som v meste nebadal žiadne rozbiehacie deficity, keď sa mi chcelo a bolo naponáhlo, neraz som bol aj že prvý/druhý...
A nešlo o križovatky, kde by som musel po chvílli na ďalšej červenej zastať (a preto by sa všetci ostatní „predvídavo vliekli“).
kornel píše:
Pitris píše:
bloke píše:Keď skoro všetci zdržujú, tak potom je jedno, aký nízky výkon má iné vozidlo v premávke....
Ve městě je to většiniu jedno. Ale když jedeš za litrovým "chcípáčkem" někde za dědinou bez možnosti ho předjet (ať už kvůli provozu proti nebo proto že sám předjíždí / předsunuje se), tak zdržuje.
..keď už s tým chcípačkom občan nechce alebo presnejšie povedané nechce pretože nedokáže (zo strachu) predbiehať.. tak nech sa aspoň nelepí ako taký buze*ant na toho, ktorý je pred ním a nezdržuje a neobmedzuje silnešie vozy za sebou... to ma vie vyslovene nasrať. Obiehať viac ako jedno vozidlo je v našich končinách vyslovene obrovsky riskantné.
Obrázek « Vous n’imaginez pas tout ce que Citroën peut faire pour vous »
597759
Příspěvky: 39
Registrován: ned srp 13, 2017 14:00

Re: Itall a modelář / tady se můžete "hádat"

Příspěvek od 597759 »

Jerry3 píše:Když ono je tomu "trochu" jinak. Ilustrativní příklad: předjížděcí pruh ve stoupání, vpředu náklaďák, za ním šňůra aut. První auto, řekněme např. něco právě silně podladěného, jako třeba ta carfanova Fabia, nasadí na předjíždění, aby na konci toho předjížděcího pruhu bylo tím jediným, kterému se s vypětím všech sil podařilo ten náklaďák předjet. Jiný příklad z praxe: silnice 1. třídy v kopcovitém terénu, přede mnou auto, "které umí všechny limity" (viz starší příspěvky carfana), které jede na limitu 90 hodně přes 100, ale bohužel jen s kopce, aby ve stoupání jeho rychlost klesala hluboko pod 80. Netvrdím, že by nejelo i těch 90, jenže to by jeho řidič musel podřadit a bralo by mu to víc. No a když se k tomu přidá několik vesnic, za nimiž řidič onoho vozu jaksi rovněž nezrychluje, intenzita provozu v protisměru a plná čára typicky umístěná v každém stoupání (k "využívání" předjížděcích pruhů v kopcích jsem se již vyjádřil), tak (nejen mne) řidič takového vozu vyloženě zdržuje. Upozorňuji, že pokud na trase dlouhé řádově několik set km potkám takových více, pak naberu zpoždění v řádu desítek minut, ne-li více.
Moje bídné zkušenosti z pár set tisíc km najezděných po ČR a Evropě říkají, že ve všech tebou zmíněných případech budeš opět tím pomalým autem dojet. V prvním městě bude na stejných světlech, za prvním náklaďákem budete opět za sebou, na prvním omezení, atd.Vidím to pořád a neustále na vlastní oči v provozu. Pokud má mít předjíždění nějaký efekt, tak se musí jednat:

a.) o extrémní brzdu provozu(traktor, avie jedoucí 40 do kopce) ne osobák jedoucí do kopce 80
b.) rychlejší musí extrémně prasit
c.) musí být celkově minimální provoz

Tolik moje zkušenosti.

btw vždy mám nutkání si klepat na čelo, když mě(normálně jedoucího limit+10%) někdo riskantně předjede, aby mi na minutu poujel a za dvě minuty už jsme jeli opět za sebou, protože ten kamion prostě nevysublimuje...
Uživatelský avatar
kornel
Příspěvky: 1754
Registrován: čtv led 28, 2010 17:55

Re: Itall a modelář / tady se můžete "hádat"

Příspěvek od kornel »

ja bez najmenších problémov obehnem v okamihu aj kamión a aj do stúpania.. teda za podmienky, že sa za ním nelepí nejaký trtko, resp. viacero trtkov, ktorým ani nenapadne nechať medzi sebou rozostupy, aby niekto kto ten výkon na obehnutie má viac než dostatočný, ich obehnúť aj mohol postupne a bez strachu, že mu jeden z tých trtkov na sebe nalepených skočí odrazu do cesty :wink: :evil:
Toľko teda za mňa, čo konkrétne mne vadí..
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Itall a modelář / tady se můžete "hádat"

Příspěvek od Jerry3 »

597759 píše:Moje bídné zkušenosti z pár set tisíc km najezděných po ČR a Evropě říkají, že ve všech tebou zmíněných případech budeš opět tím pomalým autem dojet. V prvním městě bude na stejných světlech, za prvním náklaďákem budete opět za sebou, na prvním omezení, atd.Vidím to pořád a neustále na vlastní oči v provozu.
Tak zrovinka tuhle pohádku mi vykládal už před několika desítkami let můj otec (je dávno mrtvý, ostatně už i já si chystám "hnízdečko na důchod"), když mne jednou v létě ještě před mým nástupem do 1. třídy ZŠ (a to mi tehdy nebylo ještě ani 6 let) naučil řídit (za to jsem mu vděčný) naši Octavii (měla ještě řazení pod volantem, ale to dnes také máme, byť ve formě "pádel"). :D Otec byl typický stejnotempař (za to mu vděčný nejsem, neboť nás daným způsobem jízdy vystavoval nebezpečí od okolních řidičů, které tímto stylem jízdy už v té době dokázal maximálně vytočit), na rozdíl od matky, která uplatňovala zcela odlišný jízdní styl. Proto jsem hned zavčasu zvěděl, že platnost oné "pohádkové poučky" shora je omezena výhradně na případy nezodpovědných stejnotempařů, kteří (včetně mého otce) v té době jezdili max. 70 km/h, zato ale všude, včetně v úsecích se zcela oprávněně osazenou "třicítkou" (ano, tehdy byly, pak dlouho ne, aby se poměrně nedávno znovu objevily). A tak stejně, jako se opakuje historie s řazením pod volantem a s třicítkami, opakuje se, přesněji zachovává se i stejnotempařská tradice, byť třeba s o kousek vyššími rychlostmi. Je zajímavé, že dnes ji drží při životě především příznivci koncernových vozů, přičemž hodnota "stejného tempa" v km/h se primárně odvíjí od třídy vozu: jestliže např. řidič Fabie nepřekročí mimo obec stovku, klidně pojede v obci 80 (to teď trochu zevšeobecňuji), zato řidič Passatu jedoucí mimo obec max. 120 jede v obci bez ostychu 100 (toho jsem byl nedávno osobně svědkem a shodou okolností jsem to zde, ve fóru, dokonce zmínil). Jó, to pak ona pohádka může i fungovat v praxi! :mrgreen:
597759 píše:Pokud má mít předjíždění nějaký efekt, tak se musí jednat:

a.) o extrémní brzdu provozu(traktor, avie jedoucí 40 do kopce) ne osobák jedoucí do kopce 80
b.) rychlejší musí extrémně prasit
c.) musí být celkově minimální provoz

Tolik moje zkušenosti.
Ode mnou shora již zmíněného se odvíjí pro změnu moje zkušenosti s body citovanými výše:

Ad a: Problémem není ani tak traktor či avie, ale řidič motoricky plonkového vozu, jenž se sice bojí předjíždět, poněvadž si dobře uvědomuje, že na to nemá auto, přesto se však drží těsně za prdelí vpředu pomalu jedoucího "povozu", navíc pokud možno trvale levými koly už za dělicí čárou, aby přes něj náhodou nebylo vidět dopředu a aby tak úspěšně (za)bránil těm z jeho pohledu "prasícím" za ním v předjetí.

Ad b: Ano, koncerňáci se nás snaží "vyučit" (ne, naupsal jsem se), že nikdo nemůže jet rychleji než oni, a to v absolutním vyjádření hodnoty rychlosti indikované tachometrem právě jejich vozu. Rozuměj "nad úrovní rychlosti", kterou oni sami s přihlédnutím k (ne)kvalitám svého vozu ještě považují za bezpečnou. Přeloženo polopatisticky: Kdo jede rychleji než oni, ten prasí. Prasením z jejich pohledu pak samozřejmě není např. průjezd na červenou stylem "přes všechny hloupě stojící" za provozu opravovaným úsekem silnice 1. třídy (klidně budu konkrétní: č. 38 mezi Jihlavou a Znojmem, případně u Golčova Jeníkova) s pouze jezdím provozuschopným pruhem, kde je pohyb vozidel regulován na střídačku přenosnými semafory.

Ad c: I za minimálního provozu nezřídka vznikají kolony "za tím prvním volem" (to jsem jen volně parafrázoval dikci pořekadla: "A tak všichni sborem, táhnem za tím jedním volem.") A předjet celý takový "vláček" se časově, zejména pak na dlouhé trase rozhodně vyplatí!

597759 píše:btw vždy mám nutkání si klepat na čelo, když mě(normálně jedoucího limit+10%) někdo riskantně předjede, aby mi na minutu poujel a za dvě minuty už jsme jeli opět za sebou, protože ten kamion prostě nevysublimuje...
Ano, to můj otec dělal svého času rovněž. Aby pak jednou při předjíždění autobusu v obci, který mohl už dávno předjet ještě mimo obec, sejmul cyklistku, která tomu autobusu narychlo uvolňovala prostor zastávky, kde původně stála.
Uživatelský avatar
jerome
Příspěvky: 5787
Registrován: ned bře 13, 2011 12:37

Re: Výmena motorového oleja Š Fabia III 1,0 MPi

Příspěvek od jerome »

Na svete ziju bieli aj cierni, vysoki aj nizki, chudobni ci bohati, odvazni aj bojazlivi, sikovni i dreveni, pretekari aj pomalsi a jednoduchy zaklad je naucit sa so vsetkymi zit. Kto to nezvlada zacina sa chovat presne tak jak sa pise v predoslych odpovediach, az po tu, kde sa pise, aky olej je optimalny pre III Fabiu 1.0MPI :? :roll:
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
carfan

Re: Itall a modelář / tady se můžete "hádat"

Příspěvek od carfan »

Diskusia plná dopravných expertov a kvázi psycholôgov. Ešte šťastie, že to tu končí len v rovine diskusií.
Tak nech vám tie ekoburšty slúžia :lol:
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Itall a modelář / tady se můžete "hádat"

Příspěvek od Jerry3 »

Jo a ještě jsem zapomněl na iluzi (svobodné) volby. Kdyby carfan měl dost odvahy a ty pojmy si vygooglil, mnohé by se sám o sobě dozvěděl.
597759
Příspěvky: 39
Registrován: ned srp 13, 2017 14:00

Re: Itall a modelář / tady se můžete "hádat"

Příspěvek od 597759 »

Píšu si. Sem chodit diskutovat jen stran olejů. Debatovat s někým, kdo evidentně trpí tunelovým viděním a kouká jen na sebe a dopředu, ten vůbec nemůže vědět, co se děje kolem. Tatíka poslouchal, ale k srdci si nic nevzal, škoda.
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Itall a modelář / tady se můžete "hádat"

Příspěvek od Jerry3 »

Koukám, že historie se i zde stále jen opakuje, tj. zadubené koncerňáctví proti zbytku světa.

P.S.:
597759 píše:...kdo evidentně trpí tunelovým viděním a kouká jen na sebe a dopředu, ten vůbec nemůže vědět, co se děje kolem. Tatíka poslouchal, ale k srdci si nic nevzal, škoda.
Tatík měl několik jím způsobených nehod a v nepočítaně případů to prostě jen s velkým štěstím nějak vyšlo. Já za téměř 1,5 mil. km stále ještě žádnou mnou zaviněnou. Ano, poslouchal jsem ho, ale to poučení jsem si vzal, akorát že opačné. :idea:
Naposledy upravil(a) Jerry3 dne čtv zář 21, 2017 10:14, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27480
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Itall a modelář / tady se můžete "hádat"

Příspěvek od Pitris »

597759 píše:Píšu si. Sem chodit diskutovat jen stran olejů. Debatovat s někým, kdo evidentně trpí tunelovým viděním a kouká jen na sebe a dopředu, ten vůbec nemůže vědět, co se děje kolem. Tatíka poslouchal, ale k srdci si nic nevzal, škoda.
Příteli, většina z nás nemá ani polovinu přehledu a zkušeností, co Jerry3. Nesuď, pokud neznáš....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
carfan

Re: Itall a modelář / tady se můžete "hádat"

Příspěvek od carfan »

Pitris:

Nesuď, pokud neznáš...

Bohužiaľ realita je úplne opačná. Zbytočné mrhať energiou a bojovať s veternými mlynmi :wink:
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Itall a modelář / tady se můžete "hádat"

Příspěvek od Jerry3 »

Přinejmenším pozornosti Jezevčíka, když už ho posledně tak pobavila příhoda jízdy s mým otcem, kdy se "dokázal vyhnout" :x protijedoucímu vozidlu pravým bokem, předkládám další z mnoha podobných.

To jsme takhle jednou jeli do Bulharska na dovolenou přes Rumunsko. Za Š120L malý vozík, na palubě 5 dospělých. S otcem jsme se střídali za volantem. Jízda to byla o nervy, neboť např. po rovné rumunské dálnici bylo kvůli vrstvě štěrku nutno jet na trojku, poněvadž čtyřka už to nebrala. A to už vůbec nemluvím o jízdě v kopcích. A jak můj otec nešlapal na plyn, stejně tak nešlapal ani na brzdový pedál (že moc netočil ani volantem, o tom byla ta předchozí příhoda). Tedy se takhle jednou stalo, že namísto řádného dobrzdění, aby stačil odbočit, odbočku přejel, v klidu zařadil zpátečku a rozjel se, načež se ze zadu ozvala rána a zvuky doprovázející borcení plechů. Inu nějak zapomenul, že za sebou máme vozík. Jízdní souprava se "zalomila", bytelná oj vozíku ohnula a škodověnka měla nepěknou díru v levém zadním blatníku. Bylo to o to nemilejší, že cestou jsme 2x píchli a tím už využili obě rezervy, které jsme s sebou vezli, a teď ještě přišli i o hever, který zůstal uvězněn v levé zadní kapse motorového prostoru mezi nosnou "šavlí" a dovnitř promáčklým blatníkem.

Poučení: Na rozdíl od mého otce, když už je potřeba brzdit, tak skutečně brzdím!



carfan píše: Bohužiaľ realita je úplne opačná. Zbytočné mrhať energiou a bojovať s veternými mlynmi :wink:
Souhlasím! :wink: Koncerňáctví je nevyléčitelné, silně nakažlivé onemocnění. :evil:

P.S.: Jenom se divím, že koncerňákům sice vadí oprávněná kritika, zato jim nevadí, že si z nich koncern za jejich vlastní prachy dělá prču. :twisted:
Naposledy upravil(a) Jerry3 dne čtv zář 21, 2017 11:19, celkem upraveno 3 x.
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27480
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Itall a modelář / tady se můžete "hádat"

Příspěvek od Pitris »

carfan:

Tebe a ani 597759 neznám. Pravda. Ale Jerryho ano, a taky vím jak Fabia 1.0 MPi 44kW ne-jede.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Odpovědět