Peugeot/Citroen B71 2290

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
svara@
Příspěvky: 204
Registrován: sob pro 17, 2016 20:54

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvek od svara@ »

Neznám důvod proč do 1,6 VTI nenabízí výrobce žádnou jinou alternativu, než ty dvě normy
co jsi lengy zmínil. Psal jsem, že zatím chci u normy B71 2290 zůstat. Je to zvláštní, ale
v mém motoru zatím žádný problém. Motor je tišší než se SAE 40. Došlo to tak daleko, že jsem
předposlední várku podezíral, že jde o podvod a nejde o 5W/30. Vše origo, neporušený a koupeno
u známého v kamenném obchodě. Ten motor je teď fakt nějak tichej. Ale možná přijde doba,
že budu lamentovat. Zatím mám plán vyzkoušet B71 2290 co nejdéle. :roll:
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27480
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvek od Pitris »

Znovu napíši, že na Tvoji spokojenosti bude mít zřejmě největší podíl onen Mobil1 ESP, který je - jako jeden z mála s 2290 - s normální :wink: HTHS viskozitou. Ono stejně tak jako nepodstatný bude rozdíl mezi 5w40 třeba Elf či Total, tak podstatný jest rozdíl mezi C2 s HTHS okolo 3,0 a A3/B3/B4. V neprospěch C2, který není v benziňáku vhodný.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27480
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvek od Pitris »

lengy60 píše:Tak s Jarkem jsme si ujasnili jak to kdo myslel a zpátky k oleji.Jestli dobře chápu výše napsané,tak pokud mám do svého stroje předepsán olej 0W-30 C1,C2,tak bude lepší to nepřehánět a místo 0W-40 A3 použít C3 nebo jak tedy?
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27480
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvek od Pitris »

Při Tvých výměnných intervalech je jedno jestli A3 nebo C3. A v tomto 0w40 bych - já - nechal přes léto a na zimu klidně tu 0w30 C2 (aspoň během záruky). A jaký bylo "prasátko" :?: :mrgreen:
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
lengy60
Příspěvky: 5776
Registrován: ned čer 22, 2014 18:41

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvek od lengy60 »

Rozumím,takový je plán.Na zimu předepsanou 0W-30C2(ofiko servis),na jaře mimo záznam 0W-40 C3.Prejt výborný,jaterničky,jelítka a uzené zatím spinkají v tlumoku v kufru.:D
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
filip.díky
Příspěvky: 68
Registrován: pon pro 11, 2017 13:56

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvek od filip.díky »

Dobrý den ahoj,

chtěl jsem vám poděkovat za radu s olejem Mobil1 5w-30 ESP, bylo to asi 4-5 let na zpátek. Máme najeto na Peugeotu 207 asi k 80 tisícům a vše šlape dobře. Měním si sám (baví mě to a nic na tom není) po cca 10-15 tis. a dolívá se v přůběhu asi 1l. Vždy jsem kupoval 4+1 bandasku, takže to vyjde přesně akorát, že se kolem 10 tis jednou doleje a pak, když mám dolít znovu, rovnou vyměním.

Kamarád má to samé 1.4 vTi, servisuje v originál servisu, platí za to šílené peníze, lejou mu tam Total a je z toho neštastný, protože na cca 1000 Km dolívá asi půl litru. No nedá si říct, nedá... :o

Minulý týden jsem zas měnil a řekl jsem si, že zkusim výplach. Z posledního nákupu jsem měl "engine flush" od Ligui Moly. Byl to ten druh, kterého je 500 ml a nalije se do starého oleje a pak se nechá cca 10-15 minut zaplý motor. http://www.oleje.cz/p/liqui-moly-propla ... -ml--17488

Tak jsem to udělal tak, že jsem starý jetý 5W-30 olej vypustil a nechal asi hodinu vykapat s cvaknutím startérem, aby se to celé otočilo a vyteklo toho co nejvíc. Motor jsem samozřejmě nenastartoval, jen jsem s tím pootočil! Následně jsem dolil nový stáčený olej 5w-40, který nám zbyl ze starého dieselu a nalil jsem do toho ten rozpouštěč. Bylo to cca 3,5 litru. Nechal sem to cca 10 minut na volnoběh a pak jsem to celé vypustil. Olej byl uplně černo-zelený k nerozeznání od toho na kterém bylo najeto asi 15 tisíc.

Pak jsem vyměnil olejový filtr, nechal jsem to všechny vykapat a dolil jsem nový Mobil 5W-30 ESP.

Za sebe jsem byl překvapený, že to bylo takhle uplně špinavé a s výsledkem jsem byl tedy spokojený. Čekal jsem třeba tmavý, stále mírně průhledný olej, třeba s nějakými kousky svinstev, ale ne tohle.

Na závěr bych měl prosím ještě pár otázek. 8)

Je tento postup žádoucí a jestli zbytky nalévaného noname 5W-40 oleje (kupovaný ve vašem obchodě v Praze) s rozpouštědlem v prostorách motoru mohou způsobit nějaké nepříjemnosti vzhledem k tomu, že má ten vyplachovací olej jinou normu, než ten Mobil?
Můžu tenhle namíchaný olej s vyplachovákem použít k takovéhlemu proplachu i příště a víckekrát, nebo je to blbost?
Olejový filtr měnit před a nebo po výplachu s dolitím nového oleje?

Až se přehoupnem přes 100 tis., mohl bych používat tenhle olej http://www.oleje.cz/p/mobil-1-fs-x1-5w-50-4-l--17293 ?

Děkuji za odpovědi,
s pozdravem,
Filip
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27480
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvek od Pitris »

No já bych to (když by už) udělal trošku jinak. Ten čistič dát do oleje který hodláš vypustit (nechat ať pracuje dle inštrkcí výrobce), pak vylít a potom nalít na odstranění zbytků toho čističe levný motorák (stačí 2 litry API SJ a nechat půl minutky brblat), aby se dostal ten čistič ven. Chce to však 2 filtry. A nedělal bych to pokaždé když měníš oil zavčas. A podruhé bych to tam asi nelil (i když asi by se tomu za rok nic nestalo, ale třeba za tři? Ví bůh co by ta směs sama se sebou zrobila?) A 5w50 :?: Zbytečná, když není zvýšená spotřeba oleje nebo tomu nechceš "nakládat". To by šla; jinak bych pak 5w40 2296.
filip.díky píše:....jestli zbytky nalévaného noname 5W-40 oleje s rozpouštědlem v prostorách motoru mohou způsobit nějaké nepříjemnosti....
Dost lidí po použití čističe dalším olejem nepropláchnou a dají hned novou náplň. Neřeš to - asi se pro jednou nic nestane. A ani že zůstalo trošku "noname 5W-40". Ale jestli červíček hlodá, vyměň do 10-ti.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
svara@
Příspěvky: 204
Registrován: sob pro 17, 2016 20:54

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvek od svara@ »

Preferuji včasnou výměnu oleje před výplachy. Podle mě je to zbytečný. Syn má najeto na
307 1,6 16V 80KW 180 tis. Dává Total Quartz energi 5W/40 A3/B4. Občas to trochu protáhne,
to je taky "výplach". :lol:

Já zatím preferuji 5W/30, Mobil 1 ESP. Do oleje by jsem nikdy nedal žádné "zázračné vodičky".
Do paliva ano. Vif,nebo Winn's. Protože měním hodně "v čas", sám, a zatím mě to taky baví,
přejdu možná na energi 5W/40. Zatím s 5w/30 nemám problém. Od výměny tj. 5 000 km.
spotřeba oleje tak malej panák. :roll: Najeto mám 55 000 tis. km. To považuji za zánovní
motor. Spotřeba oleje i PHM to potvrzuje. :wink:
filip.díky
Příspěvky: 68
Registrován: pon pro 11, 2017 13:56

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvek od filip.díky »

Do oleje také nikdy nic nedávám ve smyslu aditiva, zastávám asi jako většina lidí tady včasné měnění. Do benzínu občas WIFku, když si vzpomenu.

Výplach jsem udělal poprvé, protože jsem měl olej navíc a mohl jsem to tím teď prolít.

Myslím, že když by to nebylo uplně černé, tak bych řekl, že to smysl nemá. Olej byl ale k nerozeznání od toho na kterém bylo najeto k 15 tis (po těch asi 10 minutách v motoru). Takže na tom něco je a příště to udělám znovu, protože auto pro mě není spotřebák na dva roky.

Na vanu jsem také ještě ze srandy přidělal neodymový magnet, tak jsem zvědavý, jestli to s tím do příští výměny něco vyvede...

Si to zkuste a zaexperimentujte. Nevyjde to ve finále na víc peněz, než výměna v servisu. :)
Uživatelský avatar
lengy60
Příspěvky: 5776
Registrován: ned čer 22, 2014 18:41

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvek od lengy60 »

Já udělal v 1.6 VTI nejlepší zkušenost s olejem 0W-40 C3,proplach jsem nikdy nedělal.Na co taky,když jsem měnil olej po 5-6.000 km,že? :D
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvek od Jerry3 »

filip.díky píše:Na vanu jsem také ještě ze srandy přidělal neodymový magnet, tak jsem zvědavý, jestli to s tím do příští výměny něco vyvede...
Jestli povrch vany dosahuje odpovídající teploty, tak ten neodymový magnet bezpečně ztratil většinu svého magnetického účinku. Teplota již kolem 85 st. C je pro něj totiž smrtící.
Uživatelský avatar
Pedro
Příspěvky: 7757
Registrován: úte zář 22, 2009 12:10
Bydliště: Praha 6

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvek od Pedro »

Az tak? Ze se nekamaradi s teplem, jo, ale i 85? Praxi nemam.
Uživatelský avatar
pepoh
Příspěvky: 2652
Registrován: sob črc 29, 2017 10:06

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvek od pepoh »

http://www.amazingmagnets.com/magnetgrades.aspx Curie teplota :(
este ostavaju samariumkobalt,ferit, alnico magnety :)
LPGObrázek Obrázek X-CESS :| Obrázek VST 8)
MOBIL SUPER 3000 X1 8) Eurol Engine Oil Treat 8) LQ-Molygen :wink: TOTAL INEO 0W30 :x
Uživatelský avatar
pepoh
Příspěvky: 2652
Registrován: sob črc 29, 2017 10:06

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvek od pepoh »

...pozeral som swift, no nemozem zistit ako je to u nich s olejmi-motormi.
atmo 4valec by mnel vice vydrzet :?:
LPGObrázek Obrázek X-CESS :| Obrázek VST 8)
MOBIL SUPER 3000 X1 8) Eurol Engine Oil Treat 8) LQ-Molygen :wink: TOTAL INEO 0W30 :x
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvek od Jerry3 »

Jestli toužíš po magnetu, sežeň si nějaký z olejové vany starých automatických převodovek a dej ho do vany motoru. Nic vhodnějšího určitě neseženeš.
Odpovědět